Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 03, 2009

Ongekend lekker weer

Vandaag heeft Rick ook vrij vanwege 4 juli, onafhankelijkheidsdag. Als die dag op zaterdag valt, hebben de meesten op vrijdag vrij. Is het een zondag, dan is maandag de vrije dag.

We slapen dus lekker uit, hoewel dat niet zo lang is, want Saskia's vriendin Susan is allergisch voor de katten. Gisteravond had ze daar al een beetje last van, maar ze wilde toch blijven logeren. Ze wordt met een dik oog wakker en haar moeder komt haar meteen ophalen.

Enfin, Rick en ik zijn dus eerder, dan we zouden willen, op. Ook niet erg, buiten schijnt de zon en Rick staat te popelen om het gras te maaien. Ik heb gisteren een eigen "workout" gemaakt op Sports Active van iets meer dan een uur. Die ga ik nu doen. Vandaag is het meer een cardio dag en geen gewichten. Het blijft een leuke manier om mijn beweging te krijgen.

Na afloop neem ik Cosmo mee voor een wandeling door de buurt. Na bijna twee weken moet die weer vrijwel nieuw zijn voor hem. Hij gaat dan ook graag mee. Ik wil gaan kijken waar precies het vuurwerk morgenavond zal worden afgestoken. Southside Park is hier nog geen kilometer vandaan, maar er staan hoge bomen in de weg. Ik probeer uit te vinden, waar een goede plek is om te kijken, zonder ons tussen de menigte in het park te hoeven begeven.

Veel is er nog niet te zien, behalve niet parkeren bordjes en het bospad, dat ik altijd met Cosmo loop, is afgezet met oranje plastic hekken. Dit is de eerste keer, dat het vuurwerk aan deze kant van Vienna wordt afgestoken. Twee jaar geleden ging het gruwelijk mis in het centrum van de stad, toen er een pijl tussen de toeschouwers terechtkwam. Katja zag dat van dichtbij gebeuren. Hopelijk zijn daar lessen van geleerd en wordt het nu niet weer zo dicht bij mensen afgestoken.

Katja heeft Justin en Saskia ook een paar vriendinnen, maar Kai's vrienden zijn er vandaag niet. Hij zit er een beetje verloren bij, dus ik vraag hem, of hij zin heeft met mij te gaan lunchen. Daar heeft hij zeker oren naar! Rick kan niet mee, want die wacht op het bezorgen van onze crape myrtle boom voor naast het huis voor.

Kai kiest Chevy's en dat vind ik ook leuk, want die hebben een terrasje. Gelukkig is dat overdekt, want natuurlijk kiest de enige bui van de dag het juist nu te gaan vallen. Ik heb heerlijke taco's met gegrilde varkenshaas en ananas salsa en Kai een steak quesadilla. Tijdens het eten plannen we de collegebezoeken van deze maand. De eerste zal dinsdag plaatsvinden.

Behalve de ene wolkbreuk tijdens onze lunch is het ongekend lekker weer. Meestal is het begin juli heel heet en vochtig, maar dit jaar niet. De temperatuur is een aangename 27 graden en de luchtvochtigheid is laag. Heerlijk dus om buiten te zitte lezen.

Katja en Justin gaan vanavond een typisch fourth of July gerecht maken: barbecuekip, corn on the cob, rijst en salade. Terwijl zij het aan het voorbereiden zijn, gaan Rick en ik een drankje drinken in Vienna. We gaan eerst bij de Vienna Inn naar binnen. Dit is een plaatselijke favoriet, de bar is dan ook flink druk. Er wordt ook flink gerookt en er zijn geen bekenden, dus we besluiten verder te gaan.




Het menu hangt aan de muur

Hier wil ik binnenkort wel weer eens heen om ontbijt te eten. Er hangt zo'n typische, gezellige sfeer, heel leuk. Alleen die rook, 's ochtends heb je daar gelukkig geen last van. Ik kan niet wachten tot in Virginia de bars en restaurants ook rookvrij zijn (veel zijn dat al vrijwillig, maar er is nog geen wet voor). Maar ja, we wonen in een tabakstaat, dus hoe snel dat zal gebeuren is de vraag.

In de bar van Maplewood Grill treffen we juist niemand aan. Rick vindt dit een leuke bar, omdat ze allerlei Belgische bieren hebben. Ik geniet van een heel lekkere "dirty" martini. We zijn het erover eens, dat we zo'n "happy hour" vaker moeten doen.


Deze tractor is van de eigenaar van de plaatselijke gereedschappenzaak. Hij rijdt er vaak mee door de stad en haalt nu even een pilsje.

Thuis liggen de kipfilets al op de grill en worden de maiskolven gekookt. We eten buiten en het smaakt voortreffelijk! Het is leuk, hoe Justin gewoon deel van het gezin is. Na het eten kijken we met zijn allen naar "He's just not that into you". Wel een leuke film, maar ik ben blij, dat we er geen bioscoopprijs voor hebben betaald.

6 reacties:

Petr@ zei

Gezellig om even alleen met je zoon te lunchen. Spannend ook, de aankomende collegebezoeken. Heeft hij inmiddels al een beetje een idee, wat hij zou willen?

Klinkt heerlijk, jullie zomerse maaltijd. Fijn dat Justin zich zo thuis voelt bij jullie.

Petra S. zei

Katja is helemaal into koken hè? Leuk, straks in haar appartement zal ze dat goed kunnen toepassen.
Spannend voor Kai...zijn eerste stappen naar de collegewereld. Lisa had gister diploma uitreiking, ontzettend leuk om erbij te zijn. Heel anders dan vorig jaar.
Happy 4th of July.

virginie zei

leuk dat Rick van Belgische bieren houdt! het zijn dan ook de lekkerste van de wereld (lekker chauvinistisch) ;-)
nog een happy 4th gewenst!

Monique zei

Leuke tractor ;-) Gezellig, zo'n happy hour!

Ook hier is het veel BBQ deze week, 't is er gewoon weer voor!

Anja zei

Gezellig zo'n Happy Hour.
Fijn dat Justin al deel uit maakt van jullie gezin. Dat hebben wij met de vriend van Sanne ook. Zij zijn al wel bijna 6 jaar samen maar de klik is er gewoon. Dit hadden we minder met de vriendin van Jordy.

Nina zei

Hahahaha, die tractor! Geweldig.

Wat een luxe dat Justin en Katja voor jullie koken! ;-)