Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 10, 2009

Een heel fijne verjaardag!

"Happy birthday to you!" Een klaarwakkere Saskia springt om half zeven op mijn bed. Oei, is het nu al tijd om wakker te worden? Even heb ik spijt de kinderen opgevoed te hebben met 's ochtends op bed verjaarscadeautjes openmaken. Opeens vind ik Ricks traditie om tot vlak voor het avondeten te wachten wel wat hebben.

Maar al gauw weet ik weer waarom ik dit toch veel leuker vind. Knus komen Rick, Kai en Saskia op het bed zitten en krijg ik hun lieve en vrolijke kaarten aangereikt. Natuurlijk word ik ook schromelijk verwend!

Van Kai krijg ik maar liefst twee Pandora bedels, een dolfijn en een schildpad. Hij weet, dat dat mijn lievelingsdieren zijn. Saskia geeft me een schermpje voor mijn spiegelreflex camera, zodat ik ook in zonlicht kan zien, wat voor foto's ik heb gemaakt. Dan verrast Rick me enorm!

Sinds de vakantie in Aruba staat het aan en uit knopje van mijn kleine fototoestelletje op kapot gaan. Aangezien ik voor dat toestelletje een duur waterbestendig omhulsel heb en Canon dat modelletje niet meer maakt, wilde ik het eigenlijk niet meer voor bovenwaterfotografie gebruiken. Dat betekent, dat ik overal met mijn spiegelreflex heen zou moeten.

Rick besloot, dat dat gekkenwerk zou zijn en geeft mij een prachtige Canon SD 970 IS (deze link heeft een goede foto, maar lees voor de grap het Engels eens)!!! Nu kan ik het andere toestelletje alleen voor onderwaterfotografie gebruiken. Ik ben helemaal blij met dit cameraatje! Het heeft 12 megapixels en 5x zoem, perfect voor als ik weer eens herten zie of zo. Bovendien heeft hij HD video!

De kinderen vertrekken naar school en ik blijf nog even liggen. Als ik beneden kom, is Rick hard bezig met een lekker ontbijtje. Er zijn bagels, gerookte zalm, ananas en frambozen. Mmmmmmm!!!

Voor ik naar de sportschool vertrek, lees ik de vele verjaarswensen van bloglezers, Facebook vrienden en forumleden. Superleuk, dank aan allen! Er zijn ook een aantal grappige e-kaarten, hartelijk dank aan degenen, die er een stuurden. Ik voel me meteen helemaal jarig!

Ook bij Anytime Fitness roept Pat meteen "Happy birthday!" en wordt ik van alle kanten gefeliciteerd. Tijdens de Pilates en het gewichtheffen wordt het grote nieuws van de dag besproken. Eindelijk heeft de eigenares de buurruimte erbij kunnen kopen, zodat binnenkort zal worden begonnen met het vergroten van de gymzaal. Dat is hard nodig, want vandaag passen we er met zijn achten nauwelijks in. Wij zullen dan zolang buiten sporten, is het plan.

Thuis wacht een geduldige Cosmo. Ik neem hem en mijn nieuwe fototoestelletje mee naar het W&OD pad. Online heb ik gelezen, dat de macro heel goed is met dit model, dus die probeer ik uit op de wilde bloemen en kleurige besjes langs de kant. Intussen ruikt Cosmo duidelijk wild, maar die liggen kennelijk verstopt in het groen, want we zien ze niet.


De kleuren van deze besjes vind ik zo bijzonder

Met Rick heb ik om kwart voor twaalf afgesproken te gaan lunchen in Reston, vlakbij zijn werk. Het Reston Town Center is recentelijk flink uitgebreid met een heel stel nieuwe winkels en restaurants. Wij gaan Obi Sushi (natuurlijk, mijn lievelingseten op mijn verjaardag) proberen.

Onder het genot van (een warme voor Rick en een koude voor mij) Sake smullen we van de sushi. Ik ben helemaal blij, als ik mijn favoriete ama ebi op het menu zie staan, lekker, gefrituurde garnalenkopjes!


Mijn lunch

Als de rekening komt schrikt Rick, want mijn sake zou $35 kosten! Maar die had ik niet besteld en op het flesje staat gelukkig de naam van de sake, die ik wel had besteld. De serveerster heeft (gelukkig!) een fout gemaakt en corrigeert die snel. Dat scheelt toch wel even $25!

Rick gaat terug naar zijn werk en ik heb een afspraak met Thu bij de nagelsalon. Ik neem in de stoel plaats en zet de massage aan. Terwijl ik in US de laatste roddels lees, maakt Thu in een uurtje mijn nagels weer keurig.

Vanavond gaan we met zijn viertjes eten bij alweer een nieuw restaurant in Reston, Passion Fish. Iedereen, die er al geweest is, is daar zeer enthousiast over, dus ik ben benieuwd. Ik kan daarna in ieder geval terugkijken op een heerlijke verjaardag!

24 reacties:

Larissa zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een prachtige cadeaus heb je gekregen zeg!

Annemiek zei

Je bent goed verwend hoor! Leuk.
Grappig dat Engels op die site. Ze hebben duidelijk nog niet door dat je niet op een automatische vertaler kunt vertrouwen :)

Bianca (Hollandranch) zei

Wat een superleuke verjaardag ! die sushi ziet er heerlijk uit (behalve dan die garnalenkopjes weer ha ha)

Fijne avond nog !

Bibi zei

Wat een heerlijke dag en wat een leuke en slimme cadeaus! En heerlijk ook, sake!
Hihi dat engels ja, is toch ook wat dat zo'n bedrijf niet de moeite neemt om een echte vertaler in te huren.

Ayesha zei

Happy Happy Birthday!!! Wat ziet die sushi er heerlijk uit. Knuffels,
Ayes

naomi overdam zei

Hallo

Happy birthday. Je bent echt verwend. Wel leuk zo met zijn allen op bed kado's uipakken. Deden wij vroeger ook altijd. Toch gezellig.

Saskia S. zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groet,
Saskia S.

Jasmino zei

Alsnog van harte gefeliciteerd! Je had een leuke dag zeg!

1250 zei

Gefeliciteerd!

Anoniem zei

Gefeliciteerd vanuit Amersfoort.

Grt Frans

Sally zei

beetje te laat maar ook vanuit het midden oosten een fijne verjaardag.

Monique zei

Mooi cameraatje! Die tekst is inderdaad wel héél slecht uit de vertaalmachine komen rollen :-)

Ben ook bijna jarig, maar helaas hebben wij eigenlijk heel weinig verjaardagstradities en zit Albert misschien in Zweden die dag (snik!).

Groetjes,
Monique

Marie zei

Happy Birthday To You, Petra!

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd vanuit Amsterdam!

Martin zei

Wat zul je blij geweest zijn met alle kadootjes!!! Wat fijn dat je nu ook een klein toestelletje hebt om foto's te maken. Ik heb er ook een gekocht, omdat het in veel gevallen bijna niet te doen is om overal met de grote spiegelreflex kamera aan te komen. Deze stop je gewoon lekker in je zak.

Mooie foto's en kleuren van de bessen!!!

Unknown zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag....lees sinds jaar en dag elke dag je stukjes vind het echt super.

Fijn dat je op hollandse wijze op bed toegezongen wordt en dan ook nog zo verwend word...geniet van alles wat je doet.

Petra S. zei

Je hebt een heerlijke dag achter de rug. De sushi ziet er werkelijk te lekker uit! Je proeft het bijna vanaf de foto.....
Wat heb je leuke cadeau's gekregen.

Karin zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Het klinkt allemaal weer als een hele gezellige dag en gelukkig ben je goed verwend!

HennyB zei

Je hebt weer een heerlijke verjaardag achter de rug met mooie kado's en heerlijk eten. Zo hoort het ook op een verjaardag, toch???

Cisca zei

Gefeliciteerd!!!
Het ziet er uit en leest als een heerlijke dag...

Petr@ zei

Je bent heerlijk verwend, lees ik. Fijn hoor.

Normaal loopt het water me in de mond bij het lezen van jouw heerlijke maaltijden, maar deze keer sla ik over. Gelukkig heb jij er wel van genoten!

USA2007 zei

Beetje laat sorry. Maar alsnog van harte gefeliciteerd met je 10 jaar als Amerikaan en uiteraard je verjaardag.

Sue in Orlando, FL

Michelle zei

Ha Petra!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen was het een heerlijke dag. Veel plezier nog in Atlantic City!

Groetjes, Michelle

Manon zei

Een hele late reactie, maar nog van harte gefeliciteerd!
Je bent in ieder geval heerlijk verwent, zoals het hoort ;)
groetjes, Manon