Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 14, 2009

Een stille maandag

Na zo'n leuk weekend vind ik de maandag toch altijd een beetje katterig. Niet eens, omdat het maandag is, maar vooral, omdat ik het zo gezellig vond met zijn vieren (al heb ik Katja flink gemist, ons gezin voelt zonder haar niet compleet). Je doet tijdens zo'n reisje veel meer samen, dan gewoonlijk, natuurlijk. Het huis is dan opeens zo leeg. Gewoonlijk is Cosmo er dan, maar die zit vanochtend ook nog in de kennel.

De zon schijnt wel weer uitbundig en het belooft een lekker warme dag te worden. Dat stemt vanzelf vrolijker. Rick en ik vertrekken tegelijkertijd. Gewoonlijk vertrekt Rick vroeger, maar hij moet in Washington zijn en wil het ergste spitsuur vermijden.

Als Rick zijn spullen in de auto aan het doen is, hoor ik hem opeens roepen. De katten, Snickers en zijn vriend, de kat van onze buren, jagen op een chipmunk. Rick scheldt ze luidkeels uit, wat op mijn lachspieren werkt. Het arme diertje is van schrik onze garage binnengerend.

Rick probeert hem naar buiten te krijgen, maar de chipmunk schiet onder het bankje met alle laarzen en schoenen. We hebben geen van beiden tijd erachteraan te gaan, dus sluiten de garage in de hoop, dat hij bij het openen wel naar buiten zal rennen.

Hopelijk komt hij niet vast te zitten in een van de laarzen of zo, dat zou een onaangename verrassing zijn over een paar maanden! Een soortgelijk noodlot trof een van zijn soortgenoten en dat werd niet ontdekt, tot Rick Saskia wilde laten schrikken door op een hoorn te blazen, waar prompt een chipmunklijk uitviel. Ik heb mijn man nog nooit zo hard horen gillen en "the joke was on him"!

Door dit alles ben ik wat laat voor de core training en kan er nog maar net bij. Het is inderdaad hoog tijd, dat deze zaal vergroot wordt! Hopelijk kan er gauw met de verbouwing worden begonnen, want het is de bedoeling, dat wij dan buiten gaan sporten.

Na de core training doe ik nog "even" 25 minuten op de lopende trap. Volgens de machine heb ik dan honderd verdiepingen geklommen, wat iets meer dan twee mijl is. Zo kom je nog eens (n)ergens! Laatst las ik, dat dit trappenlopen een van de beste calorieenverbrandende activiteiten is, maar het is zo saai!!

Op de terugweg haal ik bij Whole Foods avondeten. Ik heb zin in hun zalm, waar Rick ook dol op is. Die wordt met een soort citrussalsa bereid. Daarbij eten we asperges en hun lekkere meergranen stokbrood. Voor de kinderen neem ik kip parmegiana mee. Lekker en makkelijk om vanavond buiten op te eten.

Nu mis ik mijn hondje wel heel erg, dus ik haal hem gauw op. Hij heeft weer fijn een (gratis) bad gekregen en komt met een roze bandenna om zijn nek naar buiten. Ik grap met de medewerkster, dat dat nu niet zo'n mannelijke kleur is. Het arme kind neemt me serieus en verontschuldigt zich, dat dit nog de enige kleur was, die ze hadden. Gauw stel ik haar gerust door te zeggen, dat mannen ook roze overhemden dragen.

Voor het eerst in lange tijd komt Laura weer eens om mij een massage te geven. Dit weekend had ik aardig wat pijn, dus het is wel nodig. Gelukkig hebben we heel wat bij te kletsen, want dat maakt, dat de pijniging van de massage snel voorbij gaat. Het is, dat ik weet, dat het echt helpt.

De rest van de middag installeer ik me buiten op het deck. Het is werkelijk fantastisch weer. Christine belt en we bespreken ons reisje naar Asheville, NC, in november. We gaan daar een paar dagen heen om ononderbroken vriendinnentijd te hebben.

Alabama is erg ver voor mij en als ze in ons gebied is, zijn er veel andere mensen, die haar willen zien. Asheville is ruwweg halverwege. We proberen een leuke bed and breakfast te vinden daar. Iemand nog ervaringen hier? Het liefst een met een slaapkamer en zitkamer met slaapbank.

Ook "vang" ik Katja nog even gauw op MSN. Die heeft het druk, niet alleen met school, maar ook met haar werk. Op mijn vraag, hoe het is, antwoordt mijn meestal zeer vrolijke dochter enkel "eh". Ik proef minder enthousiasme over haar leven op college, dan vorig jaar tijdens het eerste semester. Ze moet al gauw weer weg, dus verder kletsen lukt niet, maar ik vraag me nu af, of het wonen in een apartement toch minder leuk is, dan ze had gedacht. Het is natuurlijk ook lang niet zo in het midden van alle actie, als wonen op campus. Misschien lees ik ook teveel in dat "eh", dat kan natuurlijk ook.

11 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Ha ha, ik had dat gezicht wel willen zien toen die chipmunk eruit viel ! hoewel ik me ook een ongeluk geschrokken zou zijn maar als het een ander gebeurt is het wel erg leuk ja ;-) ;-) als ie nog in een laars zou zitten (getver ha ha)


Hier regent het heerlijk!!

Annemiek zei

Dat zou inderdaad schrikken zijn als er opeens een chipmunk inzit. Hier zitten er op het moment zoveel, ik hoop dat ze niet net als de muizen binnenkomen!

Vandaag heb ik weer trappen gelopen in het state park. Als je een keer niet-saai wilt trappen lopen kun je hier je hart ophalen.

Larissa zei

Ik ben wel in Asheville, NC, geweest, maar wij verbleven in een hotel die nacht. Ik kan je dus helaas niet helpen! Ik kan wel zeggen dat Asheville erg leuk is!

Ik hoop voor Katja, dat ze het meer naar haar zin heeft dan ze laat blijken aan jou.

Petra zei

Ook hier geen B&B ervaringen in Asheville. Alleen hotels gezien daar. Je kan ook in het Biltmore logeren, wist je dat? Pricey, maar misschien wel leuk.

Wij gaan trouwens ook in November die kanten op. Iets zuidelijker wel, in de buurt van Cashiers.

Petr@ zei

Is de eekhoorn alweer uit de garage? Eens zo'n verrassing zal Rick meer dan genoeg vinden, denk ik. Hoewel het voor jullie wel erg vermakelijk was. Ik zag zijn gezicht zo voor me!

Wat vervelend dat je nu niet goed weet hoe het met Katja is. Hopelijk valt het mee en heeft ze het alleen maar erg druk. Maar ondertussen maak jij je zorgen. Naar hoor.

Sally zei

Die arme eekhoorn. Zit hij nog in de garage? Wnt Katja het zal wel niet zo'n vaart lopen. Regelmatig zie ik spoken als d ekinderen weer eens anders reageren danik verwachtte en meestal is er niets aan de hand.

Petra S. zei

Jeempie, is de chipmunk alweer ontsnapt of zit hij in één van de schoenen?
Leuk dat je een paar dagen met Christine op stap gaat, fijn om naar uit te kijken.

Ineke zei

Wat een leuk vooruitzicht, dat weekend halverwege met Christine.

Hoe is het met de eekhoorn afgelopen?

Bibi zei

Ben benieuwd hoe het met de chipmunk afloopt. Misschien kan ie wel heel mooi zingen ;-). Die stair climber is inderdaad errug saai, bij ons op de gym wordt ie amper gebruikt.

Marjon zei

Ik ben één keer op zo'n stairclimber gaan staan maar vond er inderdaad niets aan. dat was dus ook de laatste keer.

Massage Amsterdam zei

Ik las je stukje met interesse en mijn oog viel op de pijn die je tijdens de massage ervaart. Hoe komt dat?

Jiska
Jiskmassage Amsterdam