Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 28, 2009

Great Falls

De maandag begint toch altijd een stuk makkelijker, vind ik, als de zon lekker schijnt. Eigenlijk zonde om binnen te gaan sporten, maar dit is de laatste core training voor we naar buiten gaan, dus die wil ik niet missen.

Donderdag begint de constructie van de uitbreiding en zullen de trainingen buiten op het W&OD pad worden gegeven (mits het niet regent). Ik ben benieuwd, maar zal de eerste twee missen, omdat we naar Miami gaan. Die uitbreiding is wel echt nodig, want vandaag zijn er vijftien mensen en we staan hutje mutje. Mijn lange benen kan ik tijdens de beenoefeningen nauwelijks kwijt!

Met dit schitterende weer wil ik met Cosmo de natuur in. Verschillende plekken komen in me op, maar Great Falls wint. Het pad van Great Falls Park naar Riverbend Park heb ik al een tijd niet gelopen. Bovendien wil ik de blue tailed skink, waar de dierenfotograaf het zaterdag over had, weleens zien. Nu heb ik die nog maar een keer gezien in dit park, maar volgens hem zitten ze overal.


Landgoederen onderweg

Cosmo gaat natuurlijk helemaal blij mee! De oude park ranger Michael herkent ons zelfs, zo'n geheugen wil ik op zijn leeftijd ook hebben! Het is vast Cosmo, die hij herkent, niet mij. Mijn pas is deze maand nog geldig, dus ik kan zo doorrijden.

Zoals altijd is het veel stiller in het park, dan tijdens het weekend. Langs een kanaal, dat helemaal met kroos is bedekt (duck weed in het Engels, heb ik dit weekend geleerd), lopen we naar de rivier. Midden in de rivier zit een groep vogels en een daarvan heeft duidelijk een witte kop! Op zo'n moment zou ik zo graag een heel sterke telefoto hebben! De adelaar zit tussen de aalschovers, maar met mijn lens zie ik hem maar vaag.


De adelaar zit onder de pijl, ik weet het, heel vaag

Cosmo en ik lopen verder. Het verbaast me, hoeveel wilde bloemen er in de herfst nog zijn. Witte, paarse en gele bloemen bloeien langs het pad. Ook zien we zeker vier soorten vlinders vliegen. Althans ik, want Cosmo's neus gaat constant langs de grond, hij ruikt van alles en nog wat en stopt zo af en toe, als hij denkt iets te horen. Mooi om te zien, hoe alert hij is. Hij weet, dat er hier herten zitten, al zien we er vandaag geen.


Bij Riverbend maken we rechtsomkeerts. Opeens zie ik links iets bewegen, ik kijk en zie daar toch echt een heuse skink! Te ver weg om een foto te nemen, dus ik loop er naartoe. Helaas heb ik niet het geluk van een dierenfotograaf. Het diertje verschuilt zich meteen tussen het gras. Maar zijn mooie kleuren zijn op mijn foto nog te zien.


Tijdens de hele wandeling zijn we slechts een handjevol mensen tegengekomen. Een bezoek aan Great Falls kan voor mij niet, zonder een blik op de watervallen te werpen. Ik ben helemaal verbaasd, als het daar toch vrij druk met (vooral Aziatische, die vrijwel altijd bang zijn voor honden) toeristen is.

De rivier staat vrij laag. Dan vind ik de watervallen op zijn mooist. We gaan naar de eerste twee uitkijkpunten en ik probeer de HD video van mijn nieuwe fototoestelletje uit. Ik moet zeggen, die maakt mooie filmpjes, oordeel zelf:






Het is met 26 graden te warm om Cosmo in de auto te laten, dus ik zet hem thuis af, voor ik naar Safeway vertrek. Daar zie ik, dat er nu een heuse sushi bar is, en een notenbar, olijvenbar en meer! Niet dat er iemand bij de sushi zit... Ik ben benieuwd of dit hun klandizie inderdaad gaat verhogen.

Alweer krijg ik allerlei opmerkingen over mijn "Delfts blauwe" boodschappentas. De man achter de kassa grapt, het een bodemloze put lijkt. Inderdaad kunnen iedere keer al mijn boodschappen erin. Hij wordt wel zwaar, maar lijkt niet op te vullen!

In een folder vond ik dit weekend een coupon voor een gratis "pho" bij Pho Thang Long. Dit restaurant ligt vrijwel naast de Safeway, dus ik besluit dat als lunch te eten.

Mijn vriendin Claudia spoort me al jaren aan dit restaurantje te proberen. Als ik binnenloop, zit het helemaal vol, ook vooral met Vietnamese mensen. "Pho" is soep met noedels, vlees en groentes of vegetarisch. Er staan nog andere dingen op het menu, maar dat is de specialiteit hier. Ik bestel de soep met garnalen.

Terwijl ik wacht, valt me de vriendelijkheid van mensen hier op. Duidelijk zijn er heel wat trouwe klanten en voor iedereen is er wel een persoonlijk grapje. Ik krijg het laatste restje van een van hun heerlijke smoothies om te proeven. Ik moet me bedwingen er niet een te bestellen, zo lekker en luchtig is het!

Als mijn bestelling komt, krijg ik een aparte bak met bouillon en de garnalen, groentes en noedels komen apart. Thuis gooi ik ze allemaal bij elkaar, met de lekkere pittige saus erbij. Ik moet zeggen, ik smul! Een heel gezond, vrijwel vetvrij, gerecht, dat ook nog eens superveel smaak heeft. Daar teken ik voor! Claudia had helemaal gelijk.

Het weer is nog een dag heerlijk warm, dus na de huishoudelijke taken ga ik buiten zitten. Het waait vrij hard, maar helaas zijn de muggen daar niet van onder de indruk. Voor ik het weet heb ik beten op mijn enkel en mijn hand! In deze tijd van het jaar worden ze wel langzamer, dus ik heb de voldoening beiden te doden, dat wel. Toch maar weer Off! sprayen, dus, daar hebben ze (nog) niet van terug.


In onze achtertuin, de paarse bloemen trekken veel bijen en hommels aan

De post brengt vandaag een cadeautje uit Ierland van Anouk. Dit, omdat Anouk degene was, die voor mij reageerde op een blog van Cisca. Mijn cadeautje heb ik vorige week naar Belgie gestuurd, hopelijk komt dat ook zeer binnenkort aan!

In ieder geval krijg ik van Anouk een stukje lekkere Ierse chocolade en een boekje met Ierse cake- en taartrecepten. Alleen al er doorheen bladeren doet me kwijlen! Ik ga dit ook aan Serena laten zien, want zij (Niall is Iers) maakt altijd allerlei lekkers met St. Patrick's Day, wellicht staat hier nog een recept in, dat ze ook leuk vindt. Bedankt, Anouk, als je hier meeleest!

Na het passeren van een koufront, dat voornamelijk heel harde wind brengt, gaat de temperatuur opeens tien graden naar beneden. Vannacht wordt het ronduit koud! Saskia's vriendinnetje Hannah blijft eten en iedereen smult van de angel hair met gehaktballetjes. Zo'n simpel maal kan zo lekker en gezellig zijn. Die Italianen zijn daar toch wel meesters in.

Vanavond is het "sitcom" avond. Onder anderen mijn favoriet "Big Bang Theory", maar ook "Two and a Half Men" en "How I met your Mother", erg leuk zijn ze allemaal. Toch treft me een ding: een kwart eeuw geleden gebruikten ze onechte lachopnames, en nu doen ze dat nog steeds! Wat dat betreft is er niets veranderd.

14 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Wat een prachtig diertje die skink, ik had er nog nooit van gehoord laat staan 1 gezien (ik verwacht ze hier ook niet tegen te komen trouwens)

Mooie foto's weer !

Kristel Holsbeek zei

Weer prachtige foto's (amai wat een kanjers van huizen)...
Hé das tof van Anouk, laat maar weten of een van die recepten je gesmaakt heeft;-)

Hanneke zei

hier even een reactie uit NL, wat een mooie foto's! Ik geniet elke dag weer van je verhalen en de foto's. Erg leuk, bedankt! groeten, Hanneke

José (AA Forum) zei

Dat ziet er uit als een heerlijke dag! Was het hier maar 26 graden! Gisteren de eerste mindere dag (mogen nog niet klagen) maar zie dat het aan het eind van de week 13 graden en regenachtig word. Bah!

Ik had gedacht dat een skink een stinkdier was, maar dat blijkt een skunk te zijn. Ik snapte de foto al niet helemaal! haha!

Wat moet ik me voorstellen bij Ierse cake- en taartgerechten? Maak er maar snel een keertje ééntje, als voorbeeld voor je bloglezers! :D

Gr. José

Petr@ zei

Ik kende dat helemaal niet, een skink. Toch leuk dat je er een hebt gezien, nadat de fotograaf er over vertelde.

Heerlijk, die noedelsoep! Daar kan ik ook altijd zo van genieten, vooral omdat het zo lekker mager is.

Op het platteland... zei

Ja, het is aangekomen! Fijn!
En ik ben net als Jose wel benieuwd naar een van je creaties uit het boekje. Veel plezier ermee!

Petra S. zei

Prachtige foto's weer van great falls! Elke keer is het weer anders.
Alle pakjes die je verstuurd hebt naar Europa zijn aangekomen en iedereen is dolblij!
Ik heb nog nooit van een skink gehoord.
Goede reis naar Miami en veel plezier daar.

Anja L. zei

Ik had al bewondering voor jou trouwe schrijven hier.Maar sinds ik terug ben van vakantie en iedere dag een mail naar huis stuurde met onze belevenissen helemaal. Het kost toch aardig wat tijd om alles op te schrijven (en dan deed ik er nog niet eens foto's bij).
Mooi beestje die skink, wat een prachtige kleur.
Jij schrijft altijd zo lovend over Off dat wij in Canada ook maar een fles hebben gekocht (en ook hard nodig hebben gehad) en gelukkig werkt het spul echt goed.
Wat is dat internet toch handig!
Groetjes,
Anja L.

Miranda zei

Weer even bij gelezen. Dan Brown ontmoet...geweldig meid. Ook hier zijn we grote fans van zijn boeken. Al moeten we overgens deze laatste nog wel gaan kopen. En wat een mooie plaatjes heb je van het capitool genomen. We moeten toch maar weer eens in een lang weekeind terug om al dat vele wat Washington DC ons biedt te bekijken. Groetjes

Grandu zei

Schitterende foto's, vooral dat blad met die druppels erop. En wat betreft How I Met Your Mother; ik kijk het altijd. Geniaal!

Natasja Valentijn zei

Ik heb genoten van je foto's van Great Falls. Even een voorproefje voordat wij in oktober hier naar toe verhuizen. Ik kan niet wachten!!

HennyB. zei

Mooie foto's weer zeg, geweldig! Die van het 'vergroeide'hout vind ik bijzonder, heel apart!
Fijn dat het nog zulk heerlijk weer was.
Van de sitcoms die je noemt is bij ons Two and a Half Men ook favoriet, Ruud is 'verslaafd' aan de shirts die Charlie Sheen draagt in de sitcom, afgelopen mei in FLA heeft hij er 5 gekocht, hahaha☺ en hij ze veel gedragen afgelopen zomer!
Veel plezier in Miami, lekker vooruitzicht...

Cisca zei

Wat leuk dat de cadeautjes nog steeds rond gaan. Die van mij zijn net op de bus en ik wacht ook nog op mijn cadeautje, ik ben benieuwd!

Anoniem zei

Wat een heerlijke maandag!!! Mag die voor volgende week van je lenen?