Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, september 04, 2009

Nieuw kapsel

Het septemberschema bij Anytime Fitness is ingegaan en nu begint de vrijdagklas om negen uur. Perfect voor mij dus om er langzaamaan weer aan te beginnen. Ik word door iedereen een hartelijk welkom terug geheten. Pat had me al verteld, dat een aantal mensen, waaronder Sharon, had opgemerkt, dat ze me misten. Het voelt een beetje als thuiskomen, ik heb ook weer zin in de regelmaat straks.

Tijdens de training vertelt Pat, dat ze gisteren bijna naar Colorado was gevlogen om bij haar oudste te zijn. Bij Sam zijn zes weken geleden de verstandskiezen eruit gehaald en sindsdien heeft zij aan een kant een infectie. Nu is die ook in haar kaakbot gaan zitten en gisteren moest ze weer onder het mes. Natuurlijk is het niet leuk om als moeder dan zo ver weg te zitten!

Een van de andere vrouwen en ik vragen aan Pat of ze geen webcam heeft. Dan kan ze ook zien, hoe Sam eraan toe is. Over erheen vliegen wil Sam namelijk niets horen. Pat heeft die niet en ook geen Skype of MSN, dus ik ga met haar mee naar huis en installeer Skype op haar computer. Sam heeft al een Skype account en een webcam en Pat gaat vanmiddag een webcam kopen. Ze is een heel stuk vrolijker, dan vanochtend, bij het vooruitzicht haar dochter virtueel te kunnen zien.

Meteen stelt ze ook voor om te gaan lunchen. Daar ben ik natuurlijk altijd voor te vinden! Ik ga naar huis om me presentabel te maken en dan komt Pat me ophalen. Zij heeft nog nooit bij het Maple Ave Restaurant gegeten, dus ik stel dat voor.

Als we er aankomen is het nog niet druk, maar al gauw vult het hele restaurant op (nou ja, ze hebben op zijn hoogst tien tafels, dus het is al gauw vol). Leuk vind ik, dat de hostess mij meteen herkent van vorige week en me bedankt voor het terugkomen.

Lunch is helemaal een "deal" hier! Voor $14 kun je een soep of salade en twee van hun "small plates" of een van hun "main plates" kiezen. Met de grote porties nog in mijn hoofd, kies ik voor een kop gazpacho en een main plate, de Bulgogi wrap. Die laatste is heel licht, dun gesneden biefstuk, die je in slabladeren rolt.

Pat weet nog niet, hoeveel eten de "small plates" zijn en bestelt een huissalade (enorm!), de mosselen en Spaanse dumplings. De porties zijn net zo groot als 's avonds. Pat kan het dan ook niet op. Een zo'n lunchspecial zou genoeg zijn geweest voor ons tweeen.

Aan Karin heb ik beloofd vanmiddag de rest van mijn Nederlandse tijdschriften, die ik eindelijk uit heb, langs te komen brengen. Ik tref haar buiten zittend aan. Het gaat enorm goed met haar! Ze loopt al kleine stukjes zonder krukken en rijdt alweer auto. Onvoorstelbaar, een week en twee dagen na een heupoperatie! Karin moet nog aan het idee wennen, dat ze straks gewoon dingen, als een lange wandeling maken, kan doen. Dat kon ze al zeker tien jaar niet meer!

Na alle zon en zee en zwembad ziet mijn haar er niet meer uit. Tijd voor Mona, dus, die een blik op mijn hoofd slaat en vraagt, wat ik ervan denk. Nou, het is wel erg licht geworden en de uiteinden zijn heel droog. Ja, zegt ze, tijd voor een verandering. Ik onderwerp me aan haar kundige handen. Een donker, veel korter en pittiger, maar niet te kort voor Ricks smaak straks, is het resultaat. Ik ben zeer tevreden!

Nu ik dan toch aan mijn uiterlijk aan het werken ben, is een ander deel van mij ook aan verbetering toe. Sorry, heren, vergeef me het zeer vrouwelijke onderwerp even. Gisteren heb ik de hele dag aan mijn bh lopen sjorren om te proberen hem beter te laten zitten. Bij Victoria's Secret of de warenhuizen krijg je niet de persoonlijke service, waar ik naar zoek. Gevolg is slecht passend ondergoed en ik heb er nu genoeg van!

In Vienna zit een zaakje, waar ik al vele malen langs ben gelopen, maar nooit binnen ben gegaan. Het heet Trousseau, dedicated to the Art of Romance. Ik dacht dus altijd, dat je daar vooral sexy lingerie of bruidsspullen kon kopen. Toen ik echter tegen Janet over mijn bh problemen klaagde, raadde zij deze winkel aan.

Trousseau ligt vrijwel naast de kapsalon, dus ik trek de stoute schoenen aan. Ik word inderdaad heel discreet geholpen en sta versteld, wat een verschil een goed passende bh maakt! Zowel qua gevoel, als qua aanzicht in een topje vind ik het een enorme verbetering. Het kost ook wel even wat meer, maar het is me het helemaal waard. Hun bh's zijn trouwens van Chantelle, Frans, dus.

Thuis wordt mijn kapsel zeer goed ontvangen. Rick is weer helemaal verliefd, ha ha! Ik moet zeggen, Mona heeft echt haar best gedaan. Nu nog even zien of ik het zelf ook zo in model kan foehnen.


Een paar matige zelfportretten, maar ze laten het nieuwe kapsel goed zien



Rick heeft zin in een Belgisch Delirium Tremens biertje en de Maplewood Grill heeft die in hun tap. Kai gaat mee en rijdt, zodat Rick kan genieten. Tot Ricks grote teleurstelling is dat bier te duur gebleken voor een tap en is het vervangen met een Amerikaanse microbrouwerij donker bier.

Rick en ik delen de garnalen en crab "poppers". Die hebben we wel lekkerder gehad. We horen, dat de chef op vakantie is, dus dat kan de mindere kwaliteit en de heel lange wachttijd (zonder verontschuldigingen, qua service is het hier niet super) op het hoofdgerecht verklaren. Ik krijg mijn salade zwemmend in dressing, terwijl ik zonder heb gevraagd. De tonijn is wel, zoals gevraagd, helemaal "rare", maar ook steenkoud. Die heeft staan wachten, tot Ricks en Kai's maaltijden klaar waren.

Het is gewoon jammer, dat het menu interessant klinkt, maar dan zijn de service en de keuken niet betrouwbaar. Er zijn teveel goede restaurants in de buurt, ze moeten echt beter leveren, dan dit! Wat denken jullie, heb ik inmiddels genoeg ervaring om een restaurant-criticus te worden?

23 reacties:

Ineke zei

Heel leuk dat korte koppie, staat lekker pittig!

Bente zei

Leuk kapsel zeg!!!
En Chantelle zit erg goed. Wist niet dat ze die hier ook verkopen. Ik heb helemaal niks aan VS. Slappe hap met mijn cup D. Heb meer stevigheid nodig (en geen extra vulling!)

Sally zei

Leuk dat korte haar, staatje prima ook de kleur vind ik erg geslaagd. Michou heeft van de week ook de boel flink laten kortwieken maar de kapper wilde bij mij niet meer dan laagjes eraf halen. Het voorbeeld wat ikmeenam vond hij niet geschikt. Eignlijk baal ik want ik was wel aan een verandering toe maar liet me weer overhalen door de (nieuwe) kapper. En nu zit het zo geknipt in laagjes dat ik weer moet wachten todat het op 1 lengte is zodat ik er iets anders (drastischer) mee kan doen. Dus je boft maar dat je Mona hebt die jou en je haar door en door kent.

Anja zei

Zo te zien is er een heel stuk af maar het staat je goed!! Leuke kleur ook.

Kristel Holsbeek zei

Leuk kopje;-)
Chantelle is een heel goed merk en als je de juiste bh aandoet dan is idd veel mooier onder een topje.

Marie zei

Je haar staat je heel goed! Heel vlot en sportief, leuk!

Carola zei

Leuk, dat nieuwe kapsel! Staat je goed.
Ik draag ook BH's van Chantelle en die zitten super en kleden mij een stuk slanker af.

Jasmino zei

Leuk hooor, dat korte koppie! Het staat je erg goed.

En ja, er is aan jou zeker een goede restaurant criticus verloren gegaan. Je gaat zo vaak in verschillende tentjes eten, dat je zeker vergelijkingsmateriaal hebt en je kunt er ook nog leuk over schrijven. En kritisch ben je zeker ook! Heb je ambitie om journalist te worden?

Annemiek zei

Als je al die restaurant reviews bij elkaar zou zetten ben je al een criticus.
Leuk nieuw kapsel.

Anoniem zei

Staat je echt heel erg leuk, dit model kapsel! Oprah heeft ooit eens een hele uitzending gewijd aan het belang van de juiste maat en soort BH. Dit doet wonderen voor je figuur en je zelfvertrouwen. Ik weet niet of ze bij jullie het Belgische merk Mari Jo verkopen, dat is geweldig en draag ik altijd.

groet,
Ingrid
Capelle aan den IJssel

Nina zei

Lekker, die 'nieuw haren'! Het staat je goed!!

Natasja Valentijn zei

Je nieuwe coupe ziet er goed uit! Lekker vlot!

Bianca (Hollandranch) zei

Leuk je nieuwe kapsel en heel mooie kleur !
Foto van je nieuwe kleding ontbreekt nog ;-) ;-)

Die dure BH's zitten inderdaad stukken beter en gaan veel langer mee, dus zeker het geld waard. Alleen zou ik ze hier via internet moeten kopen want Chantelle in rural Texas ? alleen via internet ha ha

Martin zei

Maar goed dat je je vriendin hebt weten over te halen om een webcam te kopen. Elke keer op en neer naar Colorado vliegen (ook al is het hier echt heel mooi) wordt een duur en bijna niet te doen grapje.

Ik kan het me wel voorstellen hoe ze zich voelt, als haar kind deze behandelingen helemaal alleen bij de tandarts of kaakchirurg moet ondergaan. Het is voor beiden niet leuk en ik als ouder zou ook niets liever willen dan bij je kind te zijn in zo'n situatie.

HennyB. zei

Echt leuk zo'n 'kort koppie', staat je heel goed.
Chantelle zit fantastisch, als ik in de USA ben ga ik er altijd voor op pad!

Anja zei

Leuk, dat kapsel, staat je echt heel goed!!

Petra S. zei

Een hele nieuwe Petra! Lekker kort en pittig èn handig om zelf te fhonen wat jou zeker lukt!

Marjon zei

Wat staat dat nieuwe kapsel je ontzettend goed, heel vlot en pittig.
En de kleur is volgens mij hetzelfde als de kleur die ik heb (heel mooi dus:) )
Mijn haar zit vreselijk, ik laat het groeien maar het zit op het moment zo armoedig dat ik de neiging heb om er weer een stuk af te laten knippen.

Wat rot voor je vriendin dat ze haar dochter zo mist. Ik hoop dat skype een beetje van haar gemis en bezorgdheid weg kan nemen.

Larissa zei

Je nieuwe kapsel staat je echt super!! Ik vind een donker je trouwens ook veel mooier staan dan blond=)

Ik heb ook een bh van Chantelle (gekocht bij Livera, ken je dat nog?), zijn inderdaad erg goede bh's!

Petr@ zei

Wat staat dat kapsel je goed! Erg sportief hoor.

Volgens mij kun je inderdaad best restaurants beoordelen. Volgens mij ken je alle restaurants bij jou in de omgeving.

Miranda zei

Pittig kort, niet te veel verandering, maar maakt je duidelijk jonger! Houden zou ik zeggen, hihihihi. Vindt elke man toch leuk weer een "nieuwe" vrouw.
Groetjes

Bibi zei

Ik vind je haar harstikke leuk, lekker pittig.
Jaren geleden zag ik een Oprah aflevering waarin werd gezegd dat veel vrouwen de verkeerde maat bh dragen. Ik dacht, nou daar hoor ik niet bij maar toen heb ik hun raad opgevolgd bij bij de Hunkemoller gevraagd of ze mijn maat wilden opmeten en toen kreeg ik toch wel een heel andere maat en die zit vele malen beter. Bij Victoria's werd ik overigens ook erg goed geholpen.

Tjeerd en Kiki zei

Super je korte haar, leuk leuk!!

Ja Marietta is maar 20 min boven Atlanta, heel dichtbij dus.
Lisanne komt naar de VT game op 26 september(tegen Miami), zitten onze kids dus weer samen in het stadion :). Grappig!!

Tot blogs/facebooks! Fijne dag.