vrijdag, maart 05, 2010

Inpakken

Vrijdag

Na Sharons klas en twintig minuten op de stairmaster, wil ik er met Cosmo op uit. Het is schitterend weer, maar er staat nog steeds een heel koude wind. De lentetemperaturen laten dit jaar echt op zich wachten!

Van Sharon hoorde ik, dat het W&OD pad in de richting van Falls Church helemaal schoon is gemaakt. Dat is de tegenovergestelde richting, dan die ik meestal neem, en ik heb wel zin om eens een ander stuk te lopen.

Dit stuk is wel veel stedelijker en ik moet een aantal grote wegen over. Veel wilde dieren zul je hier ook niet tegenkomen, al zie ik wel een hele familie Blue Jays. Prachtige blauwe vogels, helaas heb ik alleen mijn kleine fototoestel mee en daarvoor zijn ze te ver weg. Het is in elk geval weer even lekker uitwaaien.

Als ik de cul de sac weer inrijd, zien we Leah en Diego. Cosmo wordt helemaal wild, want hij heeft zijn vriendje sinds januari niet gezien. Terwijl de honden ravotten, kletsen Leah, mijn buurvrouw Lorraine en ik bij. Leah zal niet lang blijven, ze vertrekt morgen alweer naar Zuid-Californie (de reis, die Katja eerst ook zou gaan maken).

Diego blijft dit keer wel langer, want Leah neemt hem na de spring break voorlopig niet terug naar school. Leuk voor Cosmo en voor Kai, die dan weer wat extra's kan verdienen met Diego uitlaten.

Aan het einde van de middag komt Katja ook weer thuis. Ze heeft heel wat verkeer gehad onderweg, want niet alleen Virginia Tech, maar ook James Madison University, die op dezelfde route ligt, heeft vandaag vakantie gekregen.

Voor de verandering heeft Saskia geen logeerpartij en Kai geen concert, dus we kunnen met zijn vijven gaan eten. De keuze valt op Outback Steakhouse, waar we al lange tijd niet zijn geweest.

Natuurlijk moet er een bloomin' onion worden gedeeld, al krijgen we daar met zijn vijven nog niet eens de helft van op! Ik zondig ook met een paar stukjes, maar wat is dat machtig! Als "hoofd"gerecht bestel ik het ahi tonijn voorgerecht, dat met een lekkere wasabi dressing komt, en de gestoomde groentes (zonder boter, waarom ze hier overal boter op groente willen doen ontgaat mij nog altijd).

Terwijl Kai naar de bioscoop gaat om Alice in Wonderland te kijken, kijken Rick en Katja "The Box", een te enge film voor mij (zij vinden hem ook niet zo goed). Ik vermaak me met HGTV. Hun programma's over huizen zoeken vind ik als enige in de familie leuk.

Zaterdag

Na een gezellig ontbijt met zijn allen vertrek ik naar Anytime. Eigenlijk wil ik net als vorige week Julie's resist-a-ball klas doen, maar Sharon blijkt die vandaag over te nemen. Gisteren deden we ook al van alles met de bal, dus ik besluit de stairmaster dan maar weer op te zoeken.

Die is bezet, net als de meeste andere machines. Als het druk is, is deze fitnessruimte eigenlijk te klein. Ik kies zolang maar de enige nog open fiets. Gelukkig is de man op de stairmaster snel klaar en verhuis ik daarheen. Na zo'n veertig minuten afzien vind ik het genoeg.

Thuis komt Rick net terug van een wandeling met Cosmo. We gaan samen even naar Safeway om wat ontbijtrepen voor Katja en mij morgenochtend te kopen.

Dan is het tijd om in te gaan pakken. Heel vreemd om opeens zomerkleren uit te zoeken om mee te nemen. Ik was bijna vergeten, hoe die eruit zagen! Ook gaan de snorkelspullen mee en natuurlijk heel wat zonnebrandcreme.

Straks gaan Katja en ik onze nagels nog laten doen, want die moeten er weer goed genoeg uitzien om in sandalen te kunnen. Vanavond gaan we heel vroeg naar bed, want onze vlucht vertrekt morgenochtend om zes uur. Dat betekent om drie uur opstaan, gaap! We hebben er enorme zin in! Hopelijk hebben we in Mexico ook internet, zodat ik een verslag bij kan houden.