Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 19, 2010

Zonovergoten laatste officiele dag van de winter

Wat een heerlijkheid is dit weer! Als ik naar de sportschool rijd is het al zestien graden! Sharons core training is intensief en ik merk, dat ik vorige week weinig gesport heb. Mijn spieren trillen helemaal. Natuurlijk vraagt iedereen over onze reis en staan ze allemaal versteld van de avontuurlijke terugreis.

Grappig te horen, hoe veel mensen gewoon tot maandag hadden gewacht, als het alternatief met een vreemde terugrijden was. Zij hebben Jordan natuurlijk ook niet ontmoet.

Thuis haal ik gauw Cosmo op en rijd naar Whole Foods. Daar staat Kirsten
al te wachten. In korte mouwen lopen we onze gewoonlijke tien kilometer over het W&OD pad. Onvoorstelbaar, dat ik hier een maand geleden nog tot mijn knieen wegzakte in de sneeuw!

Op een gegeven moment zie ik iets groots bewegen op het veld langs het pad. Eerst denk ik, dat het een groundhog is, maar zie dan, dat het een enorme vogel is. Veel groter, dan de haviken en gieren, die we gewoonlijk hier zien. Als hij opkijkt, zien we, dat het een uil is! Helaas vliegt hij net weg met zijn prooi, want wat had ik hem graag op de foto gekregen. Een langslopende jogger zegt het helemaal: "What an awesome sight!"

Vandaag heb ik helemaal geen geluk met het fotograferen van dieren, mede dankzij Cosmo. Vlak voor ons springen drie herten over het pad, maar Cosmo gaat zo te keer, dat ze meteen de benen nemen! Voor mensen zijn ze niet meer bang, maar zo'n blaffende hond schrikt ze wel af.

Na de wandeling halen Kirsten en ik wat van de exotische salade bar bij Whole Foods en eten dat, zittend op hun terrasje, op. Overal om ons heen zien we mensen genieten van het prachtige weer. Ieder jaar is de lente meer dan welkom, maar ik krijg wel het gevoel, dat men de winter dit jaar na al die sneeuw extra beu was.

Thuis lonkt mijn boek weer en ik ga voor in het zonnetje lezen. Het is nog net te koel voor de schaduw van het deck. "The Host" van Stephenie Meyer vind ik een heerlijk boek. Ik krijg wel het gevoel, dat deze schrijfster je ligt of niet, want ze krijgt ook heel wat negatieve recensies op Amazon.com. Ik ben niet zo dol op science fiction, maar in dit boek stoort het genre me niet. In ieder geval is het zo'n boek, waarvan ik spijt heb, dat het weer uit is.

Dat de zon alweer flink sterk is en zonnebrandcreme is aan te raden, merk ik als ik na een paar uur in de spiegel kijk. Oeps, mijn neus is verbrand! Dat wordt weer insmeren voortaan.

Omdat Rick de hele volgende week op reis gaat en hij heel graag Alice in Wonderland in 3D wil zien, gaan we dat vanavond doen. Eerst eten we bij Coastal Flats in de mall. We hebben onze namen van tevoren op de lijst gezet, zodat we vrijwel meteen een tafeltje in dit populaire restaurant krijgen.

Bij de Great American restaurants is het eten eigenlijk altijd erg goed en de bediening ook. Deze keten is bij een bezoek aan Washington en omgeving erg aan te raden: gezellige restaurants en een heerlijk gevarieerd menu. Ik kies dit keer de gegrilde reuzengarnalen met asperges en orzo salade. Het smaakt bijzonder goed.

Tot onze verbazing zit de bioscoopzaal nog steeds flink vol. Alice in Wonderland is toch al een paar weken uit. We moeten genoegen nemen met plaatsen op de derde rij.

Achter ons zit een man luid te snotteren en zijn neus op te halen. Heel ergerlijk, want we hebben allebei moeite de geluiden te negeren en ons op de film te concentreren. Zo vies ook! Daarin zijn we niet de enigen, want ik zie een aantal mensen geergerd naar hem kijken. Hij kan er waarschijnlijk niets aan doen, maar als je zo luidruchtig verkouden bent, ga je toch niet naar een film?

Alice in Wonderland krijgt van ons een zeven. De effecten zijn goed gedaan, het verhaal is grappig, maar het kabbelt allemaal maar een beetje voort voor ons gevoel. Johnny Depp is natuurlijk wel super, maar Rick en ik vonden allebei, dat hij een grotere rol had kunnen spelen. Sowieso wordt geen van de karakters echt uitgediept, zelfs Alice zelf niet genoeg.

9 reacties:

Margreet zei

Hier was het een zeer sneeuwerige laatste dag.
Ik vond The Host ook goed, ook al hou ik niet van het genre, even doorzetten en ik vond het jammer dat het uit was!
Groetjes,
Margreetregathi

HennyB. zei

Lekker genieten van het heerlijke weer. Hier in Ned. klimmen de temperaturen ook gestaag maar..... het giet op dit moment en niet zo'n beetje ook!

Anja zei

Na de koude, gure dag van gisteren was het vandaag ook lente hier, heerlijk!! Heel ergelijk zo'n snotterende man achter je, vaak ga ik er dan nog eens extra op letten.

An zei

Weer even een bezoekje bij je gebracht Petra ; heerlijk om de lente weer te mogen proeven!

Met lieve groet, An

Monique zei

Grappig, Esmee is gisteren ook naar Alice in Wonderland geweest met haar vriendje.

Heerlijk he, lente!

Martin zei

Heel irritant als iemand zo vies en luid achter je zit te snotteren. Ik kan me voorstellen dat dit je aandacht voor de film flink afneemt.

Een van mijn kollega's in Los Angeles waar ik vorige week was, was ook ontzettend ziek en verkouden. Dat niemand haar onder die omstandigheden naar huis stuurt, want ze kan de hele afdeling besmetten. Ook ik was bang door haar aangestoken te worden, maar dat is gelukkig uitgebleven.

Die mensen hore thuis in bed te liggen, niet op kantoor of de bioscoop.

Natasja Valentijn zei

Irritant, zo'n snotterende man achter je. Daar zou ik me ook mateloos aan ergeren!

Bianca zei

Het was hier KOUD vandaag, gevoelstemperatuur rond het vriespunt en het stormde, en dat na een paar dagen heerlijk warm weer zeg pfff.
Ik ga nooit naar de bioscoop, ik heb een "handicap": ik erger me teveel aan andere mensen, de laatste keer (lang geleden) dat ik naar de bioscoop ben geweest zat er iemand met een krakend zakje chips minstens zo hard te smakken als te kraken. Als ik zo'n snotteraar achter mij had gehad was ik naar huis gegaan zo erg is het bij mij ha ha
Ik vind het heerlijk thuis op de bank een film te kijken.

Cisca zei

Ik vond de Twilight serie geweldig en ken the Host niet. Dus, moet hem snel aanschaffen of bij de bieb halen.

En heerlijk he, het weer dit weekend. We hebben echt genoten. Nu maar hopen dat het niet meer zo heel koud enzo wordt.