Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 23, 2010

Inpakdag

Gisteravond hebben Katja, Kai en ik nog tot laat Bananagrams gespeeld, dus ik blijf lui liggen vanochtend. Rick vertrekt naar zijn werk en ik draai me nog eens om. Nog een kwartiertje, denk ik, en dan nog een kwartiertje...

Om kwart voor negen gaat de bel en ik weet, dat het Leah is, die Diego met Cosmo wil laten spelen. Gauw trek ik mijn sportkleren aan en laat Cosmo, die al bij de voordeur staat te piepen, naar buiten. Dit is de perfecte beweging voor hem, want met dit snikhete weer wil hij helemaal niet wandelen. Leah en ik kletsen wat tot zij naar haar stage moet.

Met Niall bespreek ik onze reis morgen. Wij maken ons zorgen, want er is een grote kans op onweersbuien morgenavond. Dat zul je altijd zien, het is al weken kurkdroog en net als wij op reis gaan, gaat het onweren.

We moeten overstappen in Toronto en Kai gaat, doordat wij zijn ticket zoveel later moesten boeken, een vlucht eerder, dan wij, naar Canada. Onze zorg is, dat wij door onweer niet met onze vlucht mee zouden kunnen en Kai straks alleen in Dublin staat.

Niall deelt onze zorgen, maar zegt, dat hij Serena absoluut niet zover kan krijgen om met zijn allen standby op Kai's vlucht te gaan. Hun kinderen zijn ook nog een stuk jonger, dus twee uur langer op het vliegveld trekt niet aan (hoewel dat potentieel nog veel langer zou kunnen worden, maar goed).

Het compromis is nu, dat Rick gaat proberen standby op Kai's vlucht te komen, zodat die in ieder geval niet alleen naar Ierland zal moeten vliegen. De meisjes en ik gaan met de Leogues, zodat Saskia en Aoife samen kunnen vliegen. Willen jullie allemaal heel hard duimen, dat die onweersbuien of precies tussen onze vluchten in of na ons vertrek komen?

Precies op tijd voor de voetbalwedstrijd USA-Algerije arriveer ik bij de sportschool. Ik doe mijn stairmaster, fiets en dan weer stairmaster. Sommige anderen kijken ook, maar ik voel me toch vreemd, als ik bij het doelpunt van Dempsey (later afgekeurd) keihard "Yes!" roep. De meeste aanwezigen zijn vrouwen, die duidelijk niet geinteresseerd zijn in voetbal, kijkend naar hun tv schermpjes.

Thuis zet ik gauw ESPN aan om verder te kijken. Ik wil zo graag, dat Team USA verder gaat! Deze wedstrijd doet me zoveel, dat ik me opeens realiseer, dat ik niet eens weet, voor wie ik zou zijn, als Nederland tegen de USA zou spelen.

Op het puntje van mijn stoel kijk ik, intussen corresponderend met de Amerikaanse Facebookvriendinnen, die ook "into" voetbal zijn, eentje in Ohio en drie hier in de buurt. Onze stemmingen zijn zeer in de mineur, maar als er vier minuten extra wordt aangekondigd geeft dat weer hoop.

En dan komt het verlossende en naar mijn mening zeer verdiende doelpunt voor de VS! Ik spring door de kamer, ergens blij, dat er geen kinderen thuis zijn, want die zouden zich rotlachen. Ik vind het fantastisch voor dit team en het land, waar de World Cup, althans in dit gebied, enthousiast wordt gevolgd. Bijdragend aan de vreugde is, dat ze hun groep wonnen en dat Engeland in die groep speelde, waar hier erg tegenop wordt gekeken.

Katja is weer bij het zwembad met Katie. Dit is haar laatste oppasdag. Ze belt op om te vragen, of ik bagels met zalm en cream cheese als lunch wil gaan halen. Zoveel dagen is Katja niet meer thuis (ze vertrekt 5 juli naar St. Eustatius voor een maand), dus ik geef toe. Het helpt natuurlijk, dat dat zo ongeveer mijn favoriete lunch is en dat Manhattan Bagel een special heeft van iedere bagelsandwich voor $5.

Als ik bij het zwembad aankom met mijn lekkers is Katja in druk gesprek met de andere aanwezige moeders en au pairs. De moeder van een baby vertelt mij meteen hoe leuk Katja is met Katie. Inderdaad gaat zij erg leuk met de kleintjes om. Het doet mijn moederhart goed dat te zien.

Katja heeft honger, dus Katie moet ook het zwembad uit. Om de een of andere reden is Katie dol op mij, dus wil zij per se naast mij zitten. Ik vind het ook een schattig kindje. Op alles antwoordt ze "Uh hum" met een grote knik, om op te eten! Ik vind het zielig, dat Katie niets te eten heeft, dus geef haar een kwart van mijn bagel met alleen de cream cheese. Dat gaat er prima in en de cream cheese zit over haar hele lijfje! Even dompelen in het zwembad en ze is weer schoon.

Voor ik terug naar huis ga neem ik afscheid van Katie. Ik vraag haar, of ik haar een zoentje mag geven en dat laat ze maar al te graag toe. Katja geeft ook toe, dat ze Katie gaat missen. Ook aan Cammie heeft Katja zich gehecht. Helaas gingen de oppasmiddagen met haar deze week niet door. Ik kan het me voorstellen. Ik paste, toen ik hier het eerste jaar was, de hele zomer op een paar meisjes en de jongste daarvan was het bloemenmeisje bij onze bruiloft.

Thuis pak ik al mijn spullen in. Alleen mijn sportschoenen en toiletspullen moeten er nog bij. Zoals altijd heb ik het gevoel iets vergeten te hebben, zo snel en makkelijk gaat het inpakken tegenwoordig.

Al heb ik enorme zin in de Ierse vakantie, ik maak me wat zorgen om de temperatuur daar en het gevolg voor mijn spieren. Aangezien ik klaar ben thuis, smeer ik me in en loop naar het zwembad. Daar voelt het water net iets koeler, dan de lucht, maar aan de metalen beugels van het trapje om eruit te gaan brand ik mijn handen bijna!!

Mijn vriendin Chris zwemt haar baantjes en we kletsen eens lekker bij. Zij heeft vier dochters, de oudste een jaar jonger dan Katja, de tweede een jaar jonger dan Kai en Saskia past precies tussen de derde en vierde. Heel veel raakvlakken zijn er, dus.

Voor het zwemteam het bad over komt nemen, wil Chris nog verder zwemmen. Ik ga lezen, want doe expres voorzichtig met zwemmen, aangezien mijn schouders en nek daar erger door lijken te worden.

Vanuit mijn ligstoel bel ik mijn broer in Ottawa. Hij is vrijdag jarig, maar dan zijn wij (hopelijk) net in Ierland. Ik heb net gelezen, dat er vlakbij hen een aardbeving plaatsvond en hij beaamt dat. Hij is met mijn nichtje Athena naar buiten gerend en hoorde daar ook een geluid als naderende donder. De sterkte was 5.5 op de Richter schaal, de zwaarste, die hij heeft meegemaakt (ik heb nog nooit een aardbeving meegemaakt, zij wel, een van 4.2 en 4.4 zei broerlief).

Net als ik op heb gehangen, belt Saskia, dat Charlie's moeder een berichtje op ons antwoordapparaat achterliet, of ik haar kon bellen. Kai was met Charlie naar Wendy's gegaan, wist ik. Het is heel ongewoon voor zijn moeder om mij te bellen, dus een naar gevoel bekruipt me.

Gauw bel ik Susan terug. Ze begint met "ze zijn alle twee helemaal ok", wat me meteen duidelijk maakt, dat er iets is gebeurd. Bij Wendy's stond Charlie in de rechterbaan voorgesorteerd om uit de parkeerplaats te rijden en een truck (geen idee welke grootte) in de linkerbaan.

Die truck ging dus rechtsaf in plaats van links af en reed Charlie aan, wiens auto nogal wat schade heeft. Gelukkig waren de jongens ongedeerd. De politie moet hier in Virginia bij ieder ongeluk geroepen worden, dus kwam er een agent. Die gaf nota bene Charlie de schuld! Kennelijk maken de pijlen, die op de weg zijn geschilderd, op prive grond niets uit.

De truck had zijn richtingaanwijzer aan naar rechts. Dat had Charlie moeten herkennen en niet in de baan, die de pijl naar rechts had, moeten rijden. Nou ja!! Zelfs de meest ervaren chauffeur zou zoiets doen. Echt te belachelijk voor woorden, maar er werden geen bonnen uitgeschreven (want op prive gebied, nu weet ik ook, waarom de dame, die mij in april 2008 aanreed geen bon kreeg, ook dat was prive gebied, grrrr!!!). In ieder geval zijn de jongens helemaal heel en dat is wat belangrijk is.

Mijn boek is weer heel spannend, dus de tijd vliegt voorbij. Ik doop mezelf zo af en toe in het lauwe badwater en ga dan terug naar mijn boek. Tussendoor komen deze en gene ook even kletsen, wat ik altijd leuk vind aan dit buurtzwembad.

Tegen zessen ga ik huiswaarts. Daar zijn Rick en Saskia hard bezig met inpakken. Kai is met Charlie en belooft later aan de gang te gaan en Katja gaat uit eten met haar vrienden en vriendinnen, die ze nu tot midden augustus niet meer zal zien. Ook te begrijpen, maar ik ben altijd een "nervous Nelly" als het op reizen aankomt. Gelukkig hebben we morgenochtend nog om de laatste dingen te doen.

Het zou mij heel erg helpen, als iedereen duimt, dat we morgenavond met zijn allen op dezelfde vlucht van Toronto naar Dublin zitten. Dat zou een zoveel leuker begin van de reis zijn, dan Rick en Kai apart en wij via Londen of Parijs. Say it ain't so!

29 reacties:

Ella Rook, Iowa zei

Ik duim voor jullie. Alles komt goed! Geen onweer morgen!
En een hele fijne vacantie in Ierland zonder pijnen voor je. Hoe kom je door zo'n lange vlucht zonder al te veel pijn en volledig verkrampt te zijn?
Mijn mannetje (de voetbal expert hier) vertelde me dat NL nog wel tegen de USA kan moeten spelen als ze allebei doorgaan. En dat is voor mij ook wel gemengde gevoelens. Hoewel ik 100% achter NL sta merk ik dat ik ook steeds trotser wordt op onze Amerikaanse jongens de Amerikaanse jongens.
Momenteel hebben we soccer-coaches uit de UK in huis en die hadden ook een hele spannende dag vandaag. Maar die zijn ook weer blij!

Ella Rook, Iowa zei

Ella said: Amerikaanse jongens de Amerikaanse jongens... really?
Duidelijk een beetje vermoeid bij de laatste reactie. Ik ben ook aan Vacantie toe ;-)
Sorry.

Corry zei

Ik duim ook hoor! Fijne reis en alvast veel plezier en lekker warm weer gewenst.

Jacqueline zei

Een hele goede reis en een hele fijne vakantie. En natuurlijk zal ik voor jullie duimen!

Naomi Overdam zei

Hallo

Ik heb gister ook voor de VS gejuicht hoor. Vindt het juist dat leuk dat zo'n minder voetbal alnd door gaat en zelfs winnaar van de poule wordt. Vanavond genieten van Oranje ze zijn al door maar ach blijft genieten.

Ik ga zeker duimen voor jullie hoop dat jullie gezamelijk de plas overgaan.
Geniet ze van de vakantie en ben benieuwd hoe Ierland is.

Groetjes naomi

Coralie zei

Ook ik heb even gejuicht met het behalen van de achtste finales van Amerika, echt geweldig!
Ik zal heel hard duimen dat jullie gezellig met z'n allen aan de vakantie kunnen beginnen. Toen ik vorig jaar met mijn beste vriendin naar Amerika vloog, had American Airlines een gek systeem, waarbij pas op het allerlaatste moment stoelnummers werden toegewezen. Wij zaten toen dus niet naast elkaar, omdat we afzonderlijk geboekt hadden en dus feitelijk niet bij elkaar hoorden. Gelukkig had Susan een plek met veel beenruimte, die mijn buurvrouw maar al te graag wilde hebben. Wij vonden het toen al vervelend als we de reis van 9 uur niet naast elkaar zouden maken, laat staan dat we in een apart toestel zouden zitten. Duimen dus, komt goed!
Heel veel plezier in Ierland, schrijf je op vakantie ook je blog? (en succes met inpakken)

Petr@ zei

Ik zal zeker voor jullie duimen! Hopelijk kan Rick bij Kai op de vlucht, voor de zekerheid. Maar met zoveel mensen die voor jullie duimen, zal het vast goed komen.

Vervelend voor Charlie en natuurlijk ook Kai. Gelukkig zijn ze ongedeerd, maar het is toch even flink schrikken.

Ingrid en Michael zei

Alvast een fantastische vakantie gewenst in Ierland, geen pijn en genieten met en van elkaar en lekker ontspannen. Ik zal duimen dat jullie bij elkaar op de gewenste vlucht zitten. Gaat helemaal goed komen!
groet,
Ingrid

Floor zei

Ik zal voor jullie duimen (voor mooi weer tijdens de vluchten én mooi weer in Ierland). En alvast heel veel plezier in Ierland! Groetjes, Floor

Ann zei

Een héél fijne vakantie toegewenst, en ik duim dat jullie allemaal op dezelfde vlucht komen te zitten !!! En vergeet de calendula-zalf niet in te pakken
;-)

Anja zei

Ook ik duim voor jullie dat er geen onweer komt!!

Dat is wel even schrikken voor Kai en Charlie, maar gelukkig zijn ze beiden ongedeerd, dat is het belangrijkste!

Een hele goede reis en heel veel plezier in Ierland! Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen!

Carola zei

Heel veel succes met de vluchten en een hele mooie vakantie gewenst.

Anoniem zei

Fijne vakantie en gelukkig dat Kai oké is.

Overigens herken ik dat geluid van naderende donder bij een aardbeving. Toen ik 7 jaar geleden net in Limburg woonde, was er ook een kleine aardbeving en ik dacht destijds in eerste instantie dat er een vrachtwagen voor het huis stond met draaiende motor totdat ik de trillingen voelde. Toen viel het kwartje!

Groetjes,
Marieke

Marjon zei

Natuurlijk ga ik hard voor je duimen Petra, het zal vast allemaal wel goedkomen.
Vervelend allemaal van die aanrijding wat zullen de jongens geschrokken zijn. Gelukkig zijn ze ongedeerd gebleven.
Ik wens jullie een hele goede vlucht en een geweldige vakantie in Ierland.

Karin (dh) zei

Nou, ik ben nog steeds aan het duimen hoor, hopelijk begint jullie vakantie met z'n allen tegelijk!
Trouwens inderdaad een geweldig doelpunt van USA zo op het allerlaatste moment, en hartstikke verdiend dat zij door zijn! Ik volg het WK op de voet en heb praktisch alle wedstrijden gezien, maar deze was een van de spannendste tot nu toe.

Fijne vakantie voor jullie allemaal!

Anoniem zei

Donovan!!!!
Een hele fijne en pijnloze vakantie toegewenst.
Annebep

Margo zei

Duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim!!!!!!

Is het gelukt/ Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben, is toch wel een fijn begin van je vakantie. Enne... als het in Ierland te koud is, dan vlieg je toch gewoon even door, hier in NL wordt het 30°C dit weekend!!!!

Veel plezier in Eire.

Nina zei

Ik duim ook en wens jullie een goede vlucht toe!! En een supervakantie natuurlijk!! (even geen reacties van mij de komende anderhalve week...ik ga vanavond ook vliegen, naar Nice)

Sally zei

Auw ik heb inmiddeles gekneusde duimen van het 'duimen'. Succes.
Een hele fijne vakntie gewenst.

Bas N. zei

Geluk bij een ongeluk, ze zijn beiden nog heel. Goede zaak.

Zal voor jullie duimen! Fijne reis!

Annemiek zei

Nou, ik zal ook maar meeduimen. Het kan allemaal meevallen, we zouden hier vannacht zwaar onweer krijgen maar er is niks gekomen.
Wat schrikken met Kai. Ik ben ook altijd blij als ze weer thuis zijn als ze rijden. Het ligt er wel aan hoe groot de truck was; een grote truck gaat wel vaker links rijden als ze rechtsaf moeten om die bocht te kunnen nemen. Hopelijk valt de schade aan de auto nog mee.

Anne-Sophie zei

Ook hier een duim! Veel plezier in Ierland.

Anja L. zei

Ook hier zere duimen! Ik hoop dat al het duimen helpt. Ik hoop dat jullie allemaal goed aankomen in Dublin.
Heel veel plezier in Ierland. Wij zijn nog niet verder gekomen dan Dublin en dat was al zo'n geweldige stad.
Groetjes,
Anja L.

Bianca zei

Succes met de reis en hopelijk gaat alles vlotjes !
Kan me je boosheid wel voorstellen maar van Charlie is dit ook een inschattingsfout geweest (waar hij van leert).
Gelukkig is het ongeluk goed afgelopen maar als die truck zijn richtingaanwijzers naar rechts aanhad moeten ze er wel goed rekening mee houden dat die ook die kant wel eens echt op kan komen, wij hebben hier vaak trucks / vrachtwagens en hen zicht is erg beperkt want ze hebben (hier) geen camera's aan boord, dus nooit (!) een truck inhalen die jouw kant op kan komen, ook niet als hij verkeerd voorgesorteerd staat en middels zijn richtingaanwijzers aangeeft dat hij de andere kant op wil, die chauffeur kan hen vrijwel zeker (niet op tijd) zien. Het is de schrik van elke chauffeur dat er iemand naast zijn wagen rijdt die hij niet ziet.

Heel fijne vakantie gewenst ! en hopelijk is het niet te koud voor je spieren daar.

Anoniem zei

Fijne vakantie.
groetjes Trudy

Jasmino zei

Ik zal duimen! HOpelijk lukt het jullie, dat is inderdaad een leuker begin van jullie vakantie. Ik wens jullie in Ierland prachtig en zonnig weer! Veel plezier alvast.

Ineke zei

Met al die duimende lezers moet het gewoon lukken.

Fijne vakantie!

Cisca zei

Goede reis! Hier onweerde het flink zojuist, hopelijk valt het mee.

En haha, ik moet lachen om je voetbal verslag. Ik ben tegenwoordig ook fan van allebei de teams! De halve finale zou mogelijk de VS tegen NL kunnen zijn, spannend.

Anoniem zei

Wensen jullie een fije vakantie in Europa en als het weer niet meevalt even een tripje oostwaarts want in Belgie is het volop hoog zomer en wij hebben prachtige steden en musea en gezellige terrasjes, lekker eten en nog zo veel meer .

Geniet ervan ,

Misée