Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 10, 2011

2300+ blogs

Toen we allemaal zo verdrietig waren, was het niet de juiste tijd om erover te bloggen, maar het blog over Sushi's overlijden was ironisch genoeg ook mijn 2300ste schrijfsel in dit blog.

Tweeduizenddriehonderd vind ik toch wel heel veel verhaaltjes, zoals mijn vriendin Petra ze noemt! Ik heb het al vaker geschreven, maar dit blog is me dierbaar. Het is niet slechts een virtueel dagboek. Het heeft ook tot een heel aantal vriendschappen en ontmoetingen in het echte leven gezorgd. Hopelijk volgen er het komende jaar meer.

Door het met zijn allen samenzijn dit weekend had ik zo'n fijn vakantiegevoel, dat met het afgaan van de wekker om half zes vanochtend verdwijnt. Gelukkig hoef ik niet op te staan, want ik voel me niet lekker. De verkoudheid, die ik hoopte af te wenden, lijkt toch door te zetten.

Mijn wekelijkse afspraak met Sharon voor personal training zegen ik vandaag. Het zou te makkelijk zijn om gewoon in bed te blijven. Eenmaal bij de sportschool en sportend gaat het prima. Na het uur gewichten doe ik nog een half uur op de crosstrainer. Tijdens het sporten voel ik de verkoudheid ook niet, eigenlijk zou ik gewoon door moeten gaan, maar zoveel energie heb ik ook weer niet.

Katja is op, als ik thuiskom, en Zorro heeft vannacht tussen haar Furby's geslapen. Die staan in haar kast en het zal niet lang duren voor hij daar niet meer tussen kan. Het is een grappig gezicht, dat kattenkopje tussen de, tja, wat zijn Furby's eigenlijk?

Cosmo krijgt een snelle wandeling van mij, want het is weer eens enorm koud en ik vraag Kai na de lunch nog eens met hem te gaan. Ik baal ervan, dat het voor mij te koud is om lang buiten te lopen. Ik zou zo graag weer eens een lekkere "hike" doen en Kai ook, maar het is er gewoon te koud voor.

Katja heeft besloten om op donderdag terug naar Blacksburg te gaan, dus ik wil zoveel mogelijk van haar aanwezigheid genieten. Ik stel voor om samen pho te gaan eten en daarna onze nagels te laten doen. Ik weet, dat ik haar daarmee met gemak van haar vriendengroep lospluk.

Bij Pho Thang Long genieten we van de warme, lekkere soep. Katja neemt dit keer de kippensoep, ik de grote garnalen. Vooral met een beginnende verkoudheid is deze pittige soep heerlijk! Je kunt hem zo gekruid maken, als je wilt, en Katja en ik gaan voor "extra heat".

Na die heerlijke warme soep gaan we naar de nagelsalon. Katja krijgt een manicure. Mijn (zijden) nagels zijn veel te lang, dus Phuong maakt ze weer helemaal netjes. Voor mij duurt het veel langer, dan voor Katja, dus Raffi komt haar ophalen om koffie te gaan drinken met een stel vriendinnen bij Caffe Amouri.

Als mijn nagels droog zijn, haal ik passion thee bij Starbucks. Het lukt me maar niet om warm te worden. Thuis gaat de verwarming flink omhoog. Ik weet niet hoe mensen met thermostaten op 18 graden in de winter het doen. Ik kan heel veel truien aandoen en doe dat ook, maar dan nog zijn mijn handen en neus ijspegels.

Saskia is terug uit school en natuurlijk te vinden op Katja's kamer met kleine Zorro. Het is komisch te zien, hoe snel het ruggetje van dit katje omhoog gaat. Ik hoop alleen, dat dat minder wordt, naarmate hij groeit. Vrijwel ieder geluid heeft een hoog ruggetje en dikke staart tot gevolg nu.

Om Zorro toch een beetje meer "mans" te maken, zet Katja een hekje bij de ingang van de trap, zodat Zorro Cosmo, Meike en Snickers wel kan zien, maar zij kunnen niet dicht bij hem komen. Zo hoort hij alle geluiden en went er hopelijk een beetje aan. In Katja's kamer is hij duidelijk al helemaal gewend, want hij springt en rent, waardoor Katja hem bijna Tigger wil noemen (het Engelse Tijgetje).


Rick sms-t me, dat we vanavond kaasfondue eten. We hebben het daar al een tijdje over gehad, maar ik kon maar geen kaasfondueset vinden, alles was uitverkocht. Hij blijkt er bij Bloomingdales (van alle zaken!) een gevonden te hebben.

Met een paar tassen vol proviand van Whole Foods (voor mij zegt het iets over de chaotische afgelopen dagen, dat ik daar al meer dan een week niet ben geweest) komt Rick thuis.

Kai zet de fonduepot in elkaar en de meisjes helpen Rick met het eten. Ik mag blijven zitten, wat een luxe! Ik dacht nog, dat Rick de kant en klare kaasfonduepakketten van Whole Foods had gekocht, maar hij heeft een recept op het internet gevonden en maakt het kaasmengsel helemaal zelf!

Het wordt weer een heel gezellige maaltijd. De fondue is perfect en ik doop er vooral bloemkool, broccoli, worteltjes en appel in. Met alleen brood is het me te zwaar. Voor we het weten zien we de bodem van de pan, maar dan hebben we allemaal een goede maaltijd op. Erg lekker allemaal, dat is zeker!

De kinderen halen Rick na afloop over om naar Red Mango te gaan. Ik heb genoeg gegeten, dus ga niet mee. Rick komt terug met een heel klein yoghurtijsje voor mij, dat toch wel heel lekker is! Hij is heel enthousiast over hun gezondheidsfactor. Misschien moet ik Red Mango toch ook eens bezoeken.

Vandaag heb ik ook heel wat Nederlandse sites gelezen over Boer Zoekt Vrouw, want ik vond Marcels onderbroek toch wel bijzonder. Kijk, dit is een preuts land, dus ik dacht, dat ik vast al erg Amerikaans ben, omdat ik met grote ogen keek, toen ik hem gisteren in onderbroek de kamer van zijn "vrouwen" binnen zag lopen. Blij te lezen, dat ook de meeste Nederlanders dat op zijn minst vreemd vonden.

Dank aan Monique (ik weet niet of ze hier meeleest) voor deze hilarische blog daarover.

27 reacties:

Anja zei

2300+ blogs....dat is een felicitatie waard!!
Wat een grappig filmpje. Hopelijk went Zoro snel aan alle geluiden.

Bianca zei

Wat is Zorro LEUK ! ha ha, en die hoge ruggen gaan vanzelf over, Fuzz hier heeft toen hij net zo klein was ongeveer een week bij het minste of geringste geluid achter het fornuis gezeten. Hoge rug, dikke staart en blazen, en een paar weken later hing hij aan Jason zijn oren.

Wat klinkt dat heerlijk die kaasfondue en eten bij Pho
Beterschap !

Anoniem zei

Ik kon het niet aanzien Marcel in z'n onderbroek en heb me verstopt achter een kussen! Kijk, zij schrijft er ook erg grappig over:
http://www.viva.nl/2011/01/10/vivablog-nynke-bzv-logeren-frank-berber-annemarie-gijsbert-femke-marcel/

groet Ellen uit Friesland

Petr@ zei

Wat een hoop blogs heb je al geschreven. Daaruit blijkt wel hoe de tijd vliegt!

Fijn dat het met Zorro goed gaat. Ik zie hem zo voor me tussen de Furby's. Ach, en voor je het weet zijn de anderen aan hem gewend en andersom.

Heerlijk, kaasfondue. Hebben wij toevallig zaterdag gedaan, weer eens na jaren.

Anoniem zei

Van harte met je 2300+ blogs, ik denk dat ik al 5 of 6 jaar een trouwe lezeres ben.
Zorro ziet er zeer stoer uit, haha, met dat hoge ruggetje.
Groet, Bea

José zei

Ook ik kreeg plaatsvervangende schaamte van Marcel en het 'onderbroek-incident' zoals het hier wordt genoemd.. Afschuwelijk! Dit heeft niks met preutsheid te maken, maar met slechte smaak :) :)

Gefelciteerd met 2300 blogs! Knap hoor!

Zorro is zo'n schatje!! (Net als Rick met z'n zelfgemaakte fondue! Jammie!)

marianne zei

Die onderbroek was inderdaad nogal tenenkrommend, brrr. En ook een fijne combinatie met de sokken...

Wat een schatje zeg, die Zorro. Zou zo weer een klein katje erbij willen.

Brigitte en Mark zei

Aah Furby's, die hadden we vroeger hier echt allemaal! Volgens mij staat er nog eentje bij ons in de kast.. maar die maakte soms een heel eng hoog geluid = iiiiiieeeee, net of ie overhit was ofzo hihi

Krijg je dan niet een ongelofelijke loopneus van die enorm hete soep? Mijn vader eet dat soort voedsel ook met gemak, maar hij komt dan ook uit Maleisië.

Bij ons staat de verwarming in de winter altijd op 21 graden, soms zelfs hoger. Mijn moeder en ik ijn echte kou kleumen..

Jammie Red Mango klinkt echt super lekker! Ik heb een aantal keren bij Pinkberry een ijsje gehaald maar deze zaak zou ik ook wel graag willen proberen :)

Natasja Valentijn zei

Nog gefeliciteerd met je 2300e blogverhaal! Ik vind het een hele prestatie en daar mag je zeker trots op zijn, Petra.

ilse zei

Ben eindelijk bij gelezen na twee weken. Wat een emotionele periode hebben jullie gehad en dat voor het begin van het jaar..
Wow 2300 verhalen.. Goed gedaan en ik blijf lezen..

Anoniem zei

Op naar de volgende 2300.......verheug me er nu al op! Leuk!!
Marjon

Ella Rook, Iowa zei

Wat is dat toch een leuk katje. Met dat hoge ruggetje en staartje doet hij me denken aan de Aristocats. Dat zou een mooie foto geweest zijn, Zorro tussen de furby's. Beestje zou zich rot geschrokken zijn als ze allemaal begonnen te praten of zo.
Kaasfondue, mjam. En dan helemaal van scratsch, wat goed zeg en gezellig.

Ineke zei

Goed zeg, 2300 blog, ik ben (bijna) nog maar aan mijn 1000e toe.
Wat een doddig filmpje van Zorro.

Anja L. zei

Je kunt een boek maken van al je blogs. Ik vind het leuk dat je iedere dag weer tijd maakt om te schrijven.
Oh, die Marcel. Zo als hij ook in de deuropening hing. Verschrikkelijk!
Wat een leuk katje is Zorro en wat een leuke naam ook.
Groetjes,
Anja L.

Floor zei

Hahaha, ik heb me rotgelachen om Marcel. (En zn onderbroek). Die blog die je aangaf over BZV was inderdaad erg leuk geschreven.

Groetjes, Floor
Ps. De nieuwe aanwinst ziet er erg schattig uit. Hopelijk kan Zorro het verdriet van Sushi een beetje wegnemen.

Annemiek zei

2300 blogs? En dan te bedenken dat ik ze zo ongeveer allemaal gelezen heb....

Monique zei

Ik lees hier mee, maar ik ben niet de Monique die je de link naar de blog gaf. Heb hem wel met plezier gelezen :-)

Gefeliciteerd met je 2300+, heb er ook héél veel van gelezen!

Pascale zei

Gefeliciteerd met je 2300+ blogs! Ik vind het geweldig van je, en geniet altijd van het meelezen. Zoals je misschien weet ben ik net begonnen met elke dag een nieuwe foto op Facebook (en Flickr) te zetten, en dat vind ik al een hele toer. Dat jij het iedere dag weer klaarspeelt om zo leuk te schrijven (en vaak met foto's erbij!) over wat je allemaal beleeft - petje af!

MDG zei

Gefeliciteerd met de 2300! Super dat je nog altijd met zoveel enthousiasme je blogs schrijft.

Wat een mooi katje is Zorro! Jullie zullen hem straks wel missen als Katja hem mee neemt naar Blacksburg! En niet weer herkennen als jullie hem weer zien waarschijnlijk, want wat groeien die beestjes snel!

Nina zei

Ik dacht meteen: Furby is een uil!! Maar wikipedia vindt van niet: "De Furby is een fantasiedier dat lijkt op een kruising tussen een hamster, een kat en een vleermuis of een uil."
En ineens wist ik ook weer dat ik vroeger heeeel graag een furby wilde hebben...maar hem niet kreeg!!

Gefeliciteerd met zoveel blogs! Dat je het volhoudt, vind ik echt bewonderenswaardig!!

Ja, die Marcel in onderbroek...ik vond dat ook nogal apart. En heel raar dat hij alle dames zo welterusten kwam kussen, in zijn onderbroek. Dat vond ik zelf nog wel raarder, daar stond ik echt van te kijken. (maar ik realiseerde me het pas weer toen ik je blog las, dus was het ook al heel snel weer vergeten) Die blog ga ik lezen.

Heerlijk, kaasfondue, zeker zelfgemaakte!

Anja zei

Wauw, 2300+ blogs, dat zijn er echt veel, gefeliciteerd met die prestatie!!

Wat lief van Rick om na zijn werkdag nog helemaal zelf kaasfondue te maken!!

HennyB. zei

Hihi, wat een leuk filmpje van het nieuwe katje van Katja, ik hoop dat hij het in Blacksburg naar zijn zin krijgt, maar daar twijfel ik niet aan. Katja zal veel plezier gaan beleven aan dit schatje!

Nicole zei

Wow... 2300+ blogs. Da's een hele prestatie. Geen idee hoeveel daarvan ik er al gelezen heb, maar toch wel veel.

Wat een heerlijk filmpje van Zorro. Alhoewel ik Tigger ook wel een erg leuke naam vind. Ik ben errug fan van Winnie the Pooh.

Lekker, kaasfondue. Da's lang geleden dat ik dat gehad heb.

Marion2 zei

Schattig zeg, dat katje. Goed dat jullie al zo snel die stap hebben genomen.

Zo leuk, hè, Boer zoekt Vrouw. Normaal gesproken lees ik nooit forums over tv-programma's, maar nu doe ik het wel. Heb je ook op www.viva.nl gekeken? Daar staat een heel uitgebreid topic op (onder entertainment) met ook verwijzingen naar columns en filmpjes.

In de column die jij noemt, zie ik, volgens mij, zinsneden uit andere columns.

2300 blogs is wel heel erg veel. Ik bewonder je om je discipline en hoop dat je nog een hele tijd ermee doorgaat!

Petra zei

@Anja - Dank je!

@Bianca - Naar aanleiding van jouw reactie hebben we Zorro vanmiddag gewoon hier beneden laten rennen. Dat ging allemaal best goed.

@Ellen - Ja, die is ook heel grappig. Ik blijf erom lachen! Voor die Marcel lijkt het me niets, heel Nederland zag hem, maar ja, dat hij wel tevoren kunnen weten.

@Petra - Over onze dieren maak ik me geen zorgen, maar over Diego wel een beetje.

@Bea - Wauw, dat is ook lang, dat je meeleest! Dat ruggetje is zo schattig! Hij deed het vandaag al iets minder.

@Jose - Inderdaad, dat die man zich niet realiseerde, dat hij in dat "tenue" op tv toch wel potsierlijk uitzag. Inderdaad Rick is een schat, dat hij kookte.

@Marianne - Ik ook! Dacht er nog even over om dan zo'n katja op te vangen, maar ik weet niet, of ze ik ze dan weer kan afstaan.

@Brigitte - Jazeker, flinke loopneus, gelukkig hebben ze veel servetten. Ik ben blij te lezen, dat ik niet de enige koukleum ben!

@Natasja - Dank je!

@Ilse - Tot nu toe vind ik 2011 inderdaad niet zo bie, hopelijk verandert dat snel.

@Marjon - Ik ga er hard aan werken :).

@Ella - Het is een heel koddig gezicht, dat kattesnoetje tussen de Furby's en andere pluchebeesten. Lang zal hij er niet meer tussen passen, vrees ik.

@Ineke - Duizend is ook al heel wat!

@Anja - Over een boek heb ik weleens gedacht, maar ik schrijf vrij persoonlijk en dan zou er veel ge-edit moeten worden, denk ik.

@Floor - Het is een heel ander diertje, dan Sushi, maar hij heeft onze harten zeker al gestolen!

@Annemiek - Vleiend voor mij, dat je het al zolang volhoudt! Bedankt!

@Monique - Inderdaad een andere Monique. Goede reis naar Nederland voor jullie!

@Pascale - Eigenlijk vind ik het bloggen steeds leuker, ook om de contacten, die ik ermee opdoe. Zo'n foto per dag vind ik ook heel leuk, trouwens.

@MDG - Het bloggen is echt een deel van mijn dag geworden. Inderdaad zullen we Zorro missen, hij is zo'n schatje!

@Nina - Furby lijkt inderdaad wel veel op een uil. Ik was eigenlijk het bestaan ervan vergeten en wist niet, dat Katja er nog een stel had. Zo doen ze nog eens dienst als gezelschap voor een kitten, ha ha.

@Anja - Dat vond ik ook heel lief van Rick. Hij had er dan ook al een tijdje erge zin in.

@Henny - Ja, ik hoop alleen, dat Leah's hond Diego ook een beetje aan hem kan wennen.

@Nicole - Tigger vind ik ook erg leuk (ook Winnie de Poeh fan), maar Zorro wel wat origineler.

@Marion - Ha ha, ja, inderdaad heb ik gistermiddag ook alle berichtjes op het Viva forum doorgelezen. Ik hoop ook nog lang door te gaan met schrijven.

Bente zei

Gefeliciteerd met je 2300 blogs!
Over huistemperatuur: ik snap dat ook niet, mensen die de thermostaat op 18C hebben. Mijn stiefvader deed dat vroeger ook en dat heeft mij doen besluiten dat zodra ik mijn eigen geld had ik het nooooooit meer koud zou hebben. Nu in mijn tochtige huisje betekent dat forse energierekeningen in de winter, maar ik betaal het met liefde.

En ik ben jaloers opde kaasfondue! Wil ik ook (NU!).

naomi zei

Ik wil je ook nog feliciteren met je 2300e blog. Geweldig en zo knap dat je er iedere dag zin en tijd voor hebt. Ik zou het niet zo constant doen. Vond 2 weken op vakantie leuk maar verder niet. Altijd weer blij als je iets nieuws hebt geschreven bij het ontbijt.

Ik zou me ook schamen als je zo op tv kwam. Het zou je zoon maar wezen. Ik had ook thuis zo iets van dat doe je toch niet. Lekekr sexy.

Succes met de sneeuw zie dat het wit is bij jullie.

Groetjes Naomi