Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 20, 2011

Spannend, wie zal mijn eerste klant worden?

Deze week ben ik, direct na het opstaan, weer begonnen met mijn "ochtendgymnastiek". Met de kou word ik iedere ochtend met nogal wat pijn wakker en dit hielp vorig jaar ook. Ik doe direct na het opstaan allerlei beenoefeningen, waaronder squats en lunges, 25 keer opdrukken en buikoefeningen. Zo warm ik alle spieren op en het haalt wat van de knopen eruit.

Na het ontbijt is het weer sporttijd. Op de stairmaster lees ik mijn boek uit, wat langer duurt, dan gedacht. In plaats van mijn voorgenomen drie kwartier wordt het ruim een uur. Het was ook zo spannend!

Buiten is het koeler, dan gisteren, maar de zon schijnt en er is weinig wind. Voor de komende dagen worden weer ijzige temperaturen voorspeld, dus dit is de dag om Cosmo een lange wandeling te geven. Dit keer zoek ik het dicht bij huis. Ik parkeer de van bij het Community Center en we lopen het W&OD pad op.


Church Street

Het is heel rustig op het pad, op een paar fietsers na zien we niemand. Ik heb mijn fototoestel mee in de hoop wat vogels te kunnen fotograferen. Alleen zie ik daar helaas niet zoveel van. Maar een cardinaaltje blijft lang genoeg zitten om goed te fotograferen. Het zijn heel schichtige vogeltjes.

Al reageert Cosmo telkens alsof ze vlakbij zijn, herten zien we ook niet. Ik probeer dus andere dingen te vinden om te fotograferen, wat nog niet meevalt in de grijze winternatuur. Er groeien een aantal interessante grassen en besjes langs het pad, waar ik me dan maar op concentreer. Dan blijkt zelfs deze kale natuur toch best mooi te zijn.


Meer foto's hier

Na acht kilometer zijn we terug bij de van. Zo ver was ik oorspronkelijk niet van plan te gaan en met al het gefotografeer is het al bij tweeen! Ik heb enorm veel trek en trakteer mezelf op multi grain sushi van Whole Foods. Daar ligt ook Oud Amsterdammer om te proeven, mmmmm!!!

Thuis vind ik een mailtje in mijn inbox van Dennis, dat mijn pagina op zijn site nu live is. Daarop staan een aantal rondleidingen en excursies in en rond Washington met mij als gids. Ik ben heel benieuwd of er animo voor zal zijn.

Dat Dennis mij deze gelegenheid geeft, vind ik heel fijn, want zijn site trekt heel veel bezoekers. Van nu af aan is deze link ook rechts van dit blog te vinden. Als jullie mensen kennen, die Washington gaan bezoeken, hoop ik, dat jullie mij zullen aanraden. Ik vind het spannned, wie zal mijn eerste klant worden?

Intussen woont Katja niet fijn. De hond bijt naar Zorro en ze weten niet wat ze daaraan moeten doen. Het derde meisje in het appartement schreef vandaag een ronduit gemene opmerking op Katja's Facebook. Ik hoop zo, dat ze iemand vindt om volgend jaar mee te wonen. Tot nu toe heeft ze daar nog geen succes mee.

Ook bij Kai gaat het niet lekker. Hij heeft nog geen kamergenoot en het contact met de anderen gaat ook moeizaam. Ik moet toegeven, dat het me niet makkelijk valt om allebei mijn collegestudenten niet happy te weten. Ook Rick heeft het er moeilijk mee, maar wij kunnen alleen luisteren en advies geven. Zij moeten het uiteindelijk rooien.

Voor ons avondeten bereidt Saskia het recept, dat zij heeft uitgekozen. Het is roergebakken biefstuk met een lekker sausje van Hoisin saus, sesamzaadolie, knoflook, gember en rode peper. Daarbij eten we sugar snap peas (daarvoor weet ik het Nederlandse woord even niet) en rijst. Het smaakt werkelijk voortreffelijk, maar Saskia zelf is er helaas niet weg van.

Het nieuwe seizoen van American Idol is gisteravond begonnen. Dit is het tiende seizoen en volgens mij hebben wij ze allemaal gezien. De jury is vrijwel helemaal nieuw, met Steven Tyler van Aerosmith en Jennifer Lopez, alleen Randy Jackson is over van de laatste groep. Van wat ik gisteravond en vanavond heb gezien "werkt" deze combinatie goed. Het blaast de show het nodige nieuwe leven in.

28 reacties:

Anja zei

Wat leuk, als we weer eens naar Washington DC komen kunnen we een rondleiding met jou als gids boeken.
Wat een vervelende situatie voor Katja, is er geen mogelijkheid om het appartement nu al te verlaten?
Ook naar voor Kai, hopelijk komt er snel een gezellige kamergenoot!
Sterkte voor Katja en Kai maar zeer ook voor jullie!!

Bente zei

Hoop dat ik het ooit red om naar Washington te komen!

Over Katja en Kai: vervelend voor hen en rot voor jou om die verhalen te horen. Maar ze worden nu langzaam volwassen en moeten dus ook leren met tegenslag om te gaan.
Voor Kai is het zeker een belangrijk moment, want sociale contacten aangaan zal hij toch moeten leren. Misschien juist wel goed dat hij geen huisgenoot heeft want dan is hij wel gedwongen om contacten buiten de deur te zoeken ipv thuis te blijven.
Overigens zou ik het als student heerlijk hebben gevonden om geen kamergenoot te hebben. Lekker rustig.

Ziet Kai z'n studie wel zitten? Of heeft hij het daar ook moeilijk mee?
En zijn er geen clubs waar hij lid van kan worden?

Jullie avondmaaltijd klinkt erg goed (beter dan mijn afhaal-droge-gebakken-rijst :-) ).

Alice zei

Wat naar van Katja en Kai. Maar het is natuurlijk wel waar ze worden volwassen en dan moet je met tegenslag leren omgaan. Hoewel ik zelf altijd heel blij ben dat ik mijn hart kan gaan luchten bij mijn mama en dat kunnen jou kinderen heel duidelijk ook bij jou. Zo help je ze echt al een heel stuk op weg hoor!
Als ik ooit naar Washington afzak dan wordt ik zeker een klant!

Anoniem zei

Ik zal je zeker aanbevelen bij mensen die richting Washington gaan.
Wat jammer voor Katja dat het helemaal mis gaat.
Zij zal er sterker uitkomen maar wat ben je als ouders machteloos, ik kan me voorstellen dat je zo in de auto wil stappen en daar schoon schip wil maken.
Sterkte voor jullie allemaal.
Groet, Bea

naomi zei

Hallo Petra

Wat balen dat beide kinderen het zo moeilijk hebben. Wel fijn dat ze het bij jullie kwijt kunnen, maar je kan zo weinig. En dat is zeker het moeilijke als je met meerdere in een appartement woont en er ook nog dieren bij hebt. En ook voor Kai is het moeilijk om halverwege het jaar nog contact te leggen. Hoop dat de nieuwe kamergenoot bevalt. Ook jij hier succes mee.

Je site ziet er leuk uit en niet duur. Ik heb het naar mijn vriend doorgestuurd, want wij komen naar washington zoals je al weet. Naar die kerk ga ik nog eens goed kijken. Trekt ons meestal maar zeer kort en wat je zegt we gaan toch echt voor de toeristische dingen. Ben jij ook ooit in het holocaust museum geweest. En zoja wat vond jij daarvan? Want daar twijfelen we nog over.

Groetjes Naomi

Monique zei

Wat moeilijk Petra, dat Kai en Katja het allemaal niet fijn hebben. Ik kan me je zorgen zo goed voorstellen.

Succes met je rondleidingen, erg leuk!

Ann zei

Super, je pagina !
Als ik centjes ervoor had, kwam ik meteen ;-).
Facebook is helaas ook voor hatelijke dingen, wel héél vervelend !
Hopelijk gaat het snel iets beter voor zowel zoon als dochter op kot !
Moest gisteren nog aan Cosmo denken toen ik de calendula-zalf moest bovenhalen voor mijn dochter ;-).

Sally zei

wat een lastige situatie voor Katja (en Kai). en je kunt als ouders idd niet veel meer doen dan aanhoren. Bah.
Leuke site zeg. Ik hoop dat het gauw klanten oplevert.

Petr@ zei

Ik zag net de link op je blog voor het boeken van excursies en vroeg me al af hoe lang dat er al op stond, maar nog maar net dus. De excursiemogelijkheden klinken erg leuk, dus daar zal het niet aan liggen. Ik ga je zeker aanbevelen.

Hè, wat naar dat beide kinderen niet lekker in hun vel zitten op college. Hopelijk komt Kai's roommate snel en kan hij het daar goed mee vinden. En voor Katja is het te hopen dat ze snel een ander appartement vindt. Hopelijk komt ze de laatste maanden goed door, maar helaas kunnen meiden van die leeftijd erg gemeen zijn.
Moeilijk hoor, als je niets voor ze kunt doen. Gelukkig hebben ze een liefdevol gezin waar ze op terug kunnen vallen.

marianne zei

Goed zeg, je eigen pagina, ik zal duimen voor veel respons!
Wel heel vervelend voor Katja en Kai. Ik begrijp die L. ook niet zo goed: hun vriendschap was toch voor haar ook nog belangrijk, en dan gaat het al zo snel verkeerd. Lastig hoor, om dat als ouder allemaal van de kantlijn te moeten aanzien. Sterkte voor jullie allemaal!

Nina zei

Wat een rotgevoel moet het zijn voor jullie om dan zo ver weg te zijn van jullie kinderen en om er niets aan te kunnen doen. Ik hoop dat Katja en Kai allebei weer gauw hun weg gaan vinden.

Jammer dat Saskia haar eigen eten niet lekker vond...

Hopelijk helpt je ochtendgymnastiek je de komende koudere tijd door! Goed dat je via allesamerika gaat proberen te gidsen. Ik hoop dat het je heel wat plezier en voldoening geeft!

Ik vraag me trouwens af: wat heb je voor beeld van je bloglezers? (-:

Annemiek zei

Vervelend dat Kai en Katja allebei niet lekker in hun vel zitten, maar dat is inderdaad iets waar ze zelf oplossingen voor moeten zoeken. Niet gemakkelijk soms!

Hopelijk krijg je snel je eerste klanten!

Wilma zei

Wat vervelend die toestand met Kai en Katja, daar krijg je toch een knoop van in je maag.
Ik voel met je mee, want ik weet dat je als ouders machteloos moet toekijken, terwijl het je behoorlijkt raakt.

Wel leuk je nieuwe avontuur als gids,ik wens je er erg veel succes mee.
Ik zet de link in m'n favorieten.
Hoop dat wij er ooit gebruik van gaan maken.

Fijn weekend,
groetjes Wilma

Anja L. zei

Wat jammer dat Katja en Kai het niet naar hun zin hebben. Ik hoop dat er een oplossing voor wordt gevonden.
Wat leuk die link. Als we naar Washington komen zal ik het leuk vinden om een rondleiding van jou te krijgen.
Doe je eigenlijk nog wel eens aan Geocaching?
Als wij in een voor ons onbekende stad zijn doen wij vaak een multi cache die ons door de stad laat zoeken. Zo komen we op plekjes waar je anders nooit zou zijn gekomen.
Jammer voor Saskia dat zij het eten niet zo lekker vond.
Ik weet niet of het recept in onderstaande link iets is, maar wij vinden dit een heerlijk en makkelijk recept.
http://www.ah.nl/kookschrift/mijn-kookschrift/verzameld-ah-recept?id=674468
Groetjes,
Anja L.

Jasmino zei

Wat vervelend voor Kai en Katja! Ik hoop dat er snel een leukere tijd voor ze aanbreekt. Is het geen optie voor Katja om terug te gaan naar de woonruimte op campus, al is het maar tijdelijk? Dit is natuurlijk ook niets. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat het voor jullie als ouders ook heel moeilijk is. Je wil je kinderen het liefst gelukkig zien natuurlijk. Veel succes voor ze allebei!

Wat leuk trouwens, die rondleidingen in Washington DC! Ik wens je veel klanten en heel veel succes!

Floor zei

Hoi Petra,

Super dat je voor je zelf begonnen bent met de rondleidingen!! Ik zou willen dat ik binnenkort een tripje naar DC gepland had staan, dan zou ik zeker gebruik maken van jouw expertise! Veel succes met de rondleidingen en ik kijk uit naar de blogs er van.

Groetjes, Floor
Ps. Sugar Snaps noemen ze hier ook gewoon Sugar Snaps. Wel zo makkelijk. :-)

Floor zei

En als het mag een reactie op de reactie van Naomi hierboven.
Naomi: ik ben 1 x in DC geweest en Petra natuurlijk vele malen meer. Maar ik ben toen wel naar het Holocaust museum geweest met een amerikaanse vrienden en ik moet je zeggen: het was alles behalve leuk, maar zooooooo indrukwekkend. Wij leren er al veel over op school, dus dan zou je denken dat je er in een museum niks bij leert, maar dat was echt niet zo. Wat mij betreft zeker een aanrader. Maar doe het op het einde van de middag. Echt vrolijk kom je er logischerwijs niet uit. En ruim wat tijd in om daarna het bezoek even te verwerken. Ik vond dat heel prettig. Hoe dan ook: veel plezier in DC!

Ineke zei

Heel veel succes, Petra!
Vervelend voor Katja en Kai.

Natasja Valentijn zei

Succes met je tours, Petra. Hopelijk heb je snel je eerste klant. Wat vervelend voor kai en Katja. Ik kan me voorstellen dat je daar mee zit. Hopelijk gaat het snel wat beter.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Leuk dat je wandelingen gaat geven. Jammer dat ik op korte termijn geen plannen voor een bezoek aan Washington heb, maar het lijkt me heel leuk door je rond geleid te worden.

Sterkte voor Katja en Kai! Het komt vast goed, maar ik kan me voorstellen dat je graag dichter bij ze zou zijn om ze te steunen.

Groetjes,

Mariekeo

Bianca zei

Wij zullen je zeker aanraden als we horen dat er mensen naar Washington willen !

Wat ellendig voor Katja en Kai, en vervelend zo'n hond, al ben je nog zo'n dierenvriend als ze "je kind" willen aanvallen zou je zo'n hond toch graag een schop onder de kont geven maar dat draagt ook niet echt bij aan een goede verstandhouding met kamergenoten.

Sterkte ermee jullie allemaal !

Anneke zei

Je pagina voor de rondleidingen is heel overzichtelijk en goed opgesteld. Aangezien ik 35 jaar in de reiswereld heb gewerkt als gids heb ik het extra aandachtig doorgelezen! Het enige minpuntje vind ik dat je alleen bij de eerste 2 tours wel de tijdsduur er bij gezet hebt en bij de andere tours niet.
Veel succes!

Nicole zei

Je site ziet er goed uit! Ik hoop dat je snel je eerste klant zult hebben.

Vervelend dat bij Katja en Kai even niet zo lekker loopt. Ik hoop dat Kai snel wat duidelijkheid krijgt over zijn roommate. Maar hij was toen Charlie daar was toch ook al wat meer in z'n eentje aan het doen? Ik kreeg toen de indruk dat hem dat best lukte. Is dat veranderd na zo'n 'lange' vakantie?

En kan Katja niet eerder weg bij die meiden? Pfff... als ze dit nog bijna een half jaar moet uitzieken, lijkt me dat erg zwaar.

Wat lastig om dan als ouders aan de zijlijn te moeten toekijken. Heel veel sterkte voor jou en Rick daarbij!

Elke zei

Veel succes met je onderneming als gids, Petra! Ik ben er zeker van dat mensen er geen spijt van zullen hebben!

Kai zal nog even geduld moeten hebben, denk ik. De contacten worden meestal in het begin van het academiejaar gemaakt, dus is het niet makkelijk om er nu nog tussen te komen. Maar voor volgend academiejaar zal het wel vlotter lopen. Dan heeft hij een roommate, komt ook weer met andere in zijn lessen te zitten en zo.
Idem voor Katja. Ik hoop wel dat de sfeer ondertussen daar een beetje in de hand gehouden kan worden, want het semester duurt nog lang als het niet leuk is... Misschien moet ze hier toch even met Leah over spreken? Aangezien zij altijd haar vriending geweest is en die andere meisjes haar vriendinnen zijn, zou zij toch wel voor meer begrip in deze situatie moeten kunnen zorgen...
En katten en honden... (al zie het o.a. in jullie gezin wel goed gaan)
Als ouders is het inderdaad erg om je kinderen op die manier te zien lijden, en het niet op te kunnen lossen met een koekje of een pleister of een babbeltje met een dikke knuffel...

Petra zei

@Anja - Helaas moet Katja het dit semester waarschijnlijk uitzitten in dat appartement.

@Bente - Kai vindt zijn studie wel erg leuk, gelukkig. Wat die clubs betreft, dat hebben wij ook al geopperd, maar hij lijkt niet te weten, waar hij die kan vinden. Waar ik een beetje bang voor ben en dan vooral, omdat het een aantal jongens in onze omgeving is overkomen, is dat het deprimerend is zo alleen in zijn dormkamer.

@Alice - Goed te lezen, dat het jou ook helpt bij je moeder terecht te kunnen. Ik denk wel, dat K. en K. beiden weten, dat wij er voor ze zijn.

@Bea - Dank voor het aanbevelen, het zal allemaal waarschijnlijk voornamelijk "word of mouth" worden. Ik heb nog niet met Katja gesproken na het laatste incident, maar ik hoop, dat het een beetje is uitgesproken.

@Naomi - Nee, het Holocaust museum heb ik nooit bezocht en daar ook geen plannen voor. Daarvoor is er teveel nare WO2 geschiedenis in onze familie. Ik weet, dat ik me daar erg naar zou voelen. Maar het schijnt een heel indrukwekkend museum te zijn en ik wil nog steeds graag, dat Rick de kinderen er een keer heen neemt.

@Monique - Ja, jij hebt ook de nodige zorgen om jullie kinderen. Je zou het zo graag van ze wegnemen, he?

@Ann - Wat grappig, dat je aan Cosmo moest denken. Ik heb de zalf alweer een tijdje niet gebruikt. Misschien maar weer eens doen met deze kou.

@Sally - Inderdaad, we kunnen weinig meer doen, dan een luisterend oor zijn.

@Petra - Wat ik zo jammer vind is, dat Katja niet nu al kan verhuizen. Het jaar duurt toch nog tenminste drie maanden en dat is best lang, als je het niet met elkaar kunt vinden. Maar hier wordt er niet, zoals toen ik in Utrecht woonde, midden in het jaar verhuisd door studenten.

@Marianne - Inderdaad, ik moet toegeven, dat ik L. op het moment niet bepaald een warm hart toedraag. Het is maar goed misschien, dat er een afstand is, want ik weet niet of ik me stil zou kunnen houden.

@Nina - Serieus, ik loop al een hele dag over je vraag te denken! Een aantal bloglezers heb ik persoonlijk ontmoet, of ik ken ze via email, het AllesAmerika forum of Facebook. Van jou heb ik, geloof ik, nog nooit een foto gezien. Ik ben nooit zo goed in voorstellingen van mensen maken, die ik nog nooit heb gezien. Ik kan me dan ook niet bedenken, hoe ik me jou zou voorstellen :).

@Annemiek - Inderdaad, ze zullen het ook wel zelf oplossen. Ik vind het vooral zuur voor Katja, dat het twee tegen een is daar (plus nog de moeder van een van de meisjes, zucht).

@Wilma - Ja, ik wil ze gewoon gelukkig en vrij zorgeloos zien. Maar ja... Hopelijk kan ik jullie ooit deze mooie stad laten zien.

@Anja - Nee, ik doe eigenlijk niets meer geocaching. Ik zou het leuker vinden om het niet alleen te doen, denk ik, en ik vind mijn gps niet zo makkelijk te gebruiken. Ik heb een kookschrift aangemaakt bij ah.nl, maar kan dat recept nog steeds niet lezen. Hoe doe ik dat?

@Jasmino - Helaas is er geen plaats op campus en ik denk ook niet, dat Katja dat zou willen. Ze wil ook al niet proberen met vreemden een appartement te delen. Ze zal er dus zelf uit moeten komen. Het is alleen twee tegen een daar en dat is, zoals wij altijd zeiden, gemeen. Dank voor de succeswensen!

@Floor - Hoe jij het Holocaust museum beschrijft is net als wat anderen, die er geweest zijn, zeiden. Bedankt voor de Sugar Snaps vertaling :D.

@Ineke - Dank je wel!

@Natasja - Jij ook bedankt.

Petra zei

@Marieke - Ja, ik zou dichter bij willen zijn voor meer fysieke steun, maar meer zou ik toch ook niet kunnen doen (behalve verder olie op het vuur gooien, zoals de moeder van K., Katja's andere huisgenoot nu doet :()

@Bianca - Inderdaad, Diego is een lieverd, maar nooit getraind door zijn baasjes en dat is nu te merken. Katja verhuisde naar dit appartementencomplex vanwege Sushi en Diego kwam pas later. Het derde meisje zegt nu, dat zij recht heeft op een "haarloos" appartement, maar zij tekende haar contract met de volle wetenschap, dat er huisdieren zouden wonen.

@Anneke - Bedankt voor je complimenten over de site. Voor de langere excursies heb ik bewust geen tijdsduur gegeven, omdat die nogal aan de smaak van de deelnemers kunnen worden aangepast.

@Nicole - Kai lijkt zijn "momentum" van sociaal zijn een beetje kwijt na de vakantie, maar hopelijk komt dat weer terug. Katja moet het helaas uitzingen tot de zomer.

@Elke - Ja, Kai moet ook zelf erop uit, men komt nu eenmaal niet naar je toe. Ik heb Katja sinds donderdag niet meer gesproken, dus ik weet niet, hoe het nu gaat. Ik hoop wel, dat e.e.a. is uitgesproken. Inderdaad, wat was troosten vroeger toch makkelijk, he?

Bibi zei

Ik weet zeker dat je al snel klanten zult hebben, wat goed dat je hebt doorgezet!
Rot voor Katja, die situatie met die roommates, je zou zo graag de sitatie met een vingerknip verbeteren maar ik hoop dat ze zich goed staande kan houden en snel een betere woon situatie vindt. En ook dat Kai een leuke roommate krijgt en dat het snel wat mekkelijker wordt.

naomi zei

@Floor- Bedankt voor je reactie we willen dit museum graag bezoeken. Hier kunnen we iets mee.

@Petra- Vandaar dat ik in jouw oude berichten er niets over kan beginnen. Ik kan me jouw gedachte begrijpen.

Groetjes Naomi