Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 31, 2011

Hittegolf

Het is de afgelopen dagen zo heet geweest, dat de airconditioner op onze bovenverdieping moeite heeft de kamers af te koelen. Ik heb nog het winterdekbed op ons bed liggen en de combinatie maakt voor een heel zweterige nacht. Zodra Saskia opstaat ben ik ook klaarwakker. Ook Rick staat vlot naast zijn bed.

Dat is dan wel een voordeel, want zo ligt er nog een lange dag voor ons. Sharon kon vanochtend pas om half elf personal training doen, dus ik neem de tijd. Het is al 29 graden, als ik buiten ontbijt eet en koffie drink. Het belooft een zenderende dag te worden en mensen met longproblemen, zoals asthma, wordt aangeraden binnen te blijven. Gelukkig hebben wij daar geen last van.

Omdat de personal training zo laat is, ga ik mijn halve uur cardio daarvoor doen. Mijn boek is uit, dus ik begin in Angels and Demons (het Bernini Mysterie heet het in het Nederlands, geloof ik). Ik wil de plaatsen, die daarin besproken worden, zoveel mogelijk gaan bezoeken in Rome. Het is zo'n lekker spannend boek, dat de interval op de stairmaster voorbij vliegt.

Daarna staat Sharon klaar met haar training. Het moet gezegd, ze is geen zachte heelmeesteres! Sommige oefeningen vind ik echt vreselijk en zou ze alleen nooit doen. Daarom vind ik de uitdaging van personal training zo fijn. Het laatste kwartier besteden we aan rekken en strekken, iets wat ik eigenlijk veel te weinig doe.

Thuis zie ik een email, dat Saskia's school om kwart voor twaalf dichtgaat vanwege de hitte. Het zware onweer van vrijdagavond heeft hun airconditioning geraakt. Saskia belt op, dat ze bij haar (sinds dit weekend en eerste) vriendje Ben is. Mijn kleine meisje wordt wel echt opeens erg groot!

Op de thermometer staat 97.8 F, want tegen de 37 graden is. Daarmee zijn wij, volgens de plaatselijke nieuwswebsite, de warmste locatie in de VS. Warmer, dan Miami, heter, dan Houston, kortom het voelt als een oven buiten.

Een vette (en zeer smakelijke) Hollandse haring (uit Scheveningen) is mijn lunch en dan maak ik me klaar om naar het zwembad te gaan. Heerlijk, dat het die tijd van het jaar weer is. Net als vorig jaar is het meteen bij de opening warm genoeg om te zwemmen.

Het water is koel, maar ik ben vrijwel meteen "door". Ik zwem twintig banen, een halve kilometer, en dat gaat lekker. Daarna heb ik mijn ligstoel verdiend, waar ik onder anderen de mij door Naomi toegestuurde (nogmaals hartelijk dank!) Donald Duck en Libelle over Italie lees. Vooral die laatste gaat heel handig zijn. Er staan allerlei tips in, die gaat mee op reis.

Als het halve zwembad wordt overgenomen door het zwemteam wordt het me te lawaaierig. Saskia is inmiddels ook thuis en heeft wat spullen voor haar maaltijden nodig. Bij Safeway halen we die. Ik neem dan ook gelijk uitjes mee voor Ricks haring, want ik vind het lekkerder zonder.

Deze haringen zijn werkelijk ontzettend smakelijk. Net of we ze zo van de haringkraam eten. Ik neem me voor dit jaar, als het enigszins lukt, naar de haring- en palingavond van de Nederlandse Vereniging te gaan, want dat is vrijwel de enige kans om deze lekkernijen in deze omgeving te genieten.

Intussen klets ik met Katja online. Haar avondeten situatie is nog steeds vreemd. Tot nu toe moet ze telkens zelf een sandwich maken, terwijl haar andere Amerikaanse studiegenoten wel warme diners krijgen, door hun gastmoeders bereid.

Het probleem is, dat Katja echt honger heeft. Ze heeft nu haar professor gesproken, die er erg boos om werd en Katja gaat morgen op haar aanraden met de coordinator van het programma spreken. Volgens de professor zijn er nog een heel aantal gastfamilies beschikbaar, mocht dat nodig zijn. Katja voelt zich natuurlijk schuldig, want ze vindt haar gastmoeder verder aardig, maar ze kan niet twee maanden met een hongergevoel rondlopen.

Vanuit Oostenrijk, waar Kai en Grandpa inmiddels beland zijn, komen gelukkig enkel goede berichten. Kai zet allerlei foto's op Facebook en zendt zo af en toe een sms.

Voor morgen is er weer een "heat advisory" voor temperaturen van rond de 35 graden. Ik heb vier Belgische klanten, die Washington willen zien, die hier (als het goed is) net vanavond vanuit Belgie zijn aangekomen. Dat zal een schok zijn voor ze, vooral met de jet lag. Enfin, ik laat het maar weer gebeuren. Tot nu toe heb ik me altijd voor niets druk gemaakt, dus dat ga ik nu niet weer doen. Ik hoop ze alleen een onvergetelijke dag te kunnen bezorgen.

15 reacties:

Margreet zei

Dat klinkt als een heerlijk weekend. En ja, kleine kinderen worden groot, ik merk het hier ook.

www.vandijkjes.punt.nl zei

Ook hier hadden we record hitte temperaturen. En dat honderde milen noordelijker dan jullie. Hier hadden we 92 vanmiddag. En voor morgen nog warmer. Ik klaag niet hoor, het mag van mij tot december zo blijven. Maar het is effe wennen weer. Veel succes morgen.

Even wat anders. Ik heb vrienden in Ottawa. Zij eest jouw blog al jaren. En las dus ook dat jullie bijna voorbij izjn gereden. ze kan je blog wel lezen maar schijnbaar niet reageren. Heb jij enig idee hoe dat kan. ik heb geen blogger en heb geen idee.

gr Petra

Sally zei

Voor jullie heerlijk die temperaturen maar mij komen ze echt m'n neus uit. Het is hier alweer ruim boven de 40 grd en zo heet en droog. Zelfs zee en wembad water zijn vies warm. fijn dat Kai en opa het zo naar hun zin hebben. Hopelijk wordt het dinnerprobleem van Katja ook gauw opgelost.

Anoniem zei

Wat een gedoe met de gastmoeder van Katja. Maar misschien wordt van haar verwacht, dat ze zelf haar potje kookt en is dit een gevalletje van miscommunicatie ?

gr,Gabrielle (otje)

José zei

Zomer! Daar ben ik aan toe! Al mogen we hier in NL absoluut niet klagen..

Leuk voor Saskia dat ze een vriendje! Ze is zo'n leuke meid (zover ik kan beoordelen vanachter de computer natuurlijk!) de jongens moeten zich zowat met bosjes tegelijk aanbieden! ;)

Wat balen voor katja! Ik kan me voorstellen dat dan een heel vervelende situatie is. Zeker als de rest van de studenten wel met de pot mee eten. Dan lijkt me dat je toch mee draait in het gezin, zoals elk ander gezinslid??

naomi zei

Wel heerlijk die temperaturen vandaag hier weer zonnig met 18 graden gaan met mijn nichtje naar vogelpark Avifauna.

Heerlijk baantjes trekken in het zwembad. Open en gaan genieten. Fijn f=dat de Libelle zo in de smaak valt en er tips uit haalt.

Wat jij nu doet met Bernini mysterie heb ik geprobeerd met Verborgen Symbool om die plekken te bezoeken in Washington.

Misschien kan je voor de echte fanaten een aparte rondleiding opzetten. Net zo als ze in Parijs hebben gedaan met Davinci code.

Heerlijk Scheveningen hou niet zo van haring en dan is dit nog de oude vangst de nieuwe komt 11 juni. Dan is het weer vlaggetjesdag.

Balen van het avondeet dilemma van Katja hopelijk komt er een oplossing, want ik denk dat die gastvrouwen/ouders ook wel wat er oor krijgen. En gelukkig gaat het met Kai en Dad goed. Ben wel benieuwd naar hun foto's ook een gebied waar ik nog nooit geweest ben.

Groetjes Naomi

Sophie zei

Poe wat een warmte! Doe maar rustig aan, alles op een rustig tempo. Fijn dat je in de community pool kunt zwemmen dan, een goede work out en verfrissend!

Succes met de Belgen in Washington. Maak ook daar maar een rustig programma, dan zal je vast met z'n allen genieten.

Anoniem zei

Hi Petra, je hebt weer van alles ondernomen zie ik na het bijlezen, leuk hoor! Ik ben ook weer terug uit Marbella en Monaco, was erg leuk (en ook heet) allemaal. Nu alweer bijna weekend en gezellige vaar- en stranddagen voor de boeg met het mooie weer hier! Goed weekend alvast en succes met de hitte! Gr, Evelyn (ps 12 juni schiet al op he)

Anoniem zei

Weer eens proberen. Ik ben de vriendin van Petra (Oneonta) die een paar keer bij ons in Ottawa heeft gelogeerd. Ik had geprobeerd om te reageren toen je naar Ottawa kwam, maar helaas ging het feest niet door.
Ja, de Hollandse winkel in Nepean is onze favoriet, we gaan er iedere 2 weken naar toe. De haringen en makrelen zijn heerlijk.
Leuk dat je zo'n leuke tijd had op de markt.
Ik lees je blog iedere dag met veel plezier, nu ook die van Katja.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Fijn te horen dat Kai and dad het goed doen in Europa. Ik vind het echt stoer, opa en kleinzoon op reis.
Raar verhaal van Katja over dat avondeten, je laat toch niet iemand een sandwich eten terwijl je eten voor je kind en jezelf kookt.
Terwijl ik dit schrijf ben jij al druk met je gasten, zal vast wel leuk zijn geweest. En als ik naar mezelf kijk heb ik nooit last van jetlag richting the US, wel wat als we terug thuis zijn.
Groet, Bea

Elke zei

Je jongedame stapt dus weer een nieuw tijdperk in... Als ze heel klein zijn gaat het snel, dan stagneert het wat, en rond deze leeftijd vlieg je weer van het ene naar het andere. Niet?

Zo'n grootvader-kleinzoon vakantie lijkt me heel erg leuk!
Dat is hetgene wat onze zoon het meeste mist: grootouders die leuke dingen doen met hun kleinkind. Moest hij nog kleiner zijn, dan zou ik hier naar een soort van 'vervang'grootouders op zoek gaan. Maar met bijna 17 lijkt me dat ook niet meer hetzelfde.

Heeft Katja er al met haar hostmom over gesproken, over het avondeten? Want misschien weet de dame niet eens dat dat wel van haar verwacht wordt? Doen die mensen dat vrijwillig, of krijgen ze er een bijdrage voor? Want ik zag hier advertenties van een Spaanse organisatie die gastouders zocht voor 3 zomermaanden voor studenten die Engels komen studeren, en ze betalen daar toch redelijk wat voor! Daar schrok ik van.

En die Belgen zullen misschien toch nog niet zo hard verschoten zijn, het was daar gisteren ook een graad of 30 en ze hebben al 2 maanden heel prachtig en vooral droog weer... (nadat ze net ook 2 zware winters als nooit tevoren gehad hebben, heel ongewoon).

Gisteren was de gevoelstemperatuur hier ook tegen de 40 graden aan, vandaag is het een graad of 25, maar er staat veel (warme) wind, en dat is heerlijk!

Petr@ zei

Heerlijk, jullie temperaturen. Al vind ik het wel fijn dat het hier 's nachts niet zo warm is als bij jullie.

Fijn dat Kai en zijn opa het zo goed naar hun zin hebben in Europa.

Jammer dat het avondeten voor Katja een probleem is. Kan me voorstellen dat een boterham niet echt volstaat als avondmaaltijd. Eet haar hostmom 's avonds ook alleen brood? Ik hoop dat het gauw wordt opgelost.

Annemiek zei

Hopelijk krijgt Katja het rechtgezet. Misschien is er een misverstand, en anders is het een goed idee om van familie te wisselen.

Petra zei

@Margreet - Het gaat snel, he? Jullie hebben volgend jaar dus ook weer een high schooler.

@Petra - Gelukkig kan ze nu wel reageren, ik had anders ook niet geweten, waarom niet.

@Sally - Ik voel me gewoon zoveel beter met dit weer, maar 40+ vind ik ook te warm, hoor.

@Gabrielle - Het vreemde is, dat de vrouw haar schreef, dat ze gezond kookte en nu kookt ze helemaal niet.

@Jose - Saskia en haar vriendje zijn schattig, echt ook bevriend met elkaar. Inderdaad zou het zo moeten zijn, dat Katja deel van het gezin uitmaakt.

@Naomi - Ik heb weleens over zo'n Verborgen Symbool tour gedacht, maar volgens mij is dat boek minder populair, dan de Da Vinci Code. Hopelijk zet Kai meer foto's op FB, dan zal ik ze ook op mijn page zetten.

@Sophie - Inderdaad ga je met die warmte wel langzamer. Gelukkig is het heel goed gegaan vandaag.

@Evelyn - Ja, een paar drukke dagen weer achter de rug! We zien allemaal uit naar 12 juni.

@Ida - He, fijn, dat het reageren nu wel is gelukt! Wat grappig, dat we zo dicht bij jullie waren. Kennen jullie de eigenaren van die winkel?

@Bea - Nu je het zegt, ik heb ook weinig jet lag als ik in westelijke richting vlieg, wel naar het oosten. Zij leken ook weinig tot geen last te hebben.

@Elke - Ja, opeens is ze heel volwassen aan het worden. Ook hier verder geen grootouders, zoals je weet, heel jammer, maar het is niet anders. Ik snap wat je bedoelt met die vervanggrootouders. De moeder van een vriendin van mij is dat een beetje voor onze kinderen.
De gastmoeder krijgt een flinke bijdrage, waar Katja ontbijt en avondeten van zou moeten krijgen. Het is dus niet eerlijk, als dat telkens een sandwich is. Ik heb haar vandaag nog niet gesproken. De Belgen konden gelukkig goed tegen de hitte.

@Petra - Die hostmom en haar dochter eten wel gewoon, maar Katja werd er niet bij uitgenodigd. Heel vreemd allemaal.

@Annemiek - Ik ben benieuwd, of ze er vandaag nog verder werk van heeft gemaakt. Ik heb haar nog niet op MSN gezien.

what is renvela 800 mg zei

A heatwave occurs when a system of atmospheric pressure moves in an area that lasts for two or more days. In a high-pressure system, the air in the upper layers of our atmosphere is drawn toward the ground, and the temperature rises.