Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 09, 2011

Alweer een warmterecord verbroken

Cosmo heeft vannacht bij Kai geslapen, dus ik ben benieuwd, hoe ik hem vanochtend aantref. Dat blijkt goed te zijn, hij springt me enthousiast tegemoet. Ik geef hem zijn pijnpil in pindakaas. Gelukkig eet hij zijn medicijnen zo met enthousiasme op.

Er stond op het instructieformulier hem vandaag nog rustig te houden. Dat zal niet moeilijk zijn, want er wordt alweer recordhitte voorspeld, veel te heet voor Cosmo om te wandelen. Gelukkig eet hij met smaak, dat is altijd een indicatie, dat ze zich goed voelen.

Als ik naar de sportschool rijd is het al dertig graden. Binnen is het ook echt warm. De airconditioning in de cardiokamer werkt duidelijk niet goed, maar niemand, die er wat aan doet. Ik zwoeg een half uur op de stairmaster en ben blij, als iemand anders er daarna op wil. Daarna nog een half uur op de crosstrainer, wat toch snel gaat, want ik ben Dan Brown's "Het Bernini Mysterie" (Angels and Demons) aan het herlezen en er alweer helemaal in.

Kai is inmiddels ook op. Ik vind het zo gezellig hem thuis te hebben! We lunchen samen, maar ik krijg hem niet mee naar het zwembad. Het voelt werkelijk als een oven, als ik erheen loop. Het water is nog wel lekker koel en ik trek twintig baantjes.

Zijn er hier nog zwemmende lezers? Zo ja, hebben jullie een trucje om de zwembril niet te laten beslaan? Spuug helpt bij duikbrillen, maar niet bij mijn zwembril. Om de haverklap moet ik hem afspoelen om nog wat te zien.

Na nog even op een ligstoel gelezen te hebben, ga ik weer huiswaarts. Het is vandaag persoonlijke verzorgingsdag. Als eerste heb ik een nagelafspraak en Thu maakt mijn nagels weer keurig. Inmiddels is het volgens de thermometer van de van 102 graden, 39 celsius dus. Inderdaad alweer een warmterecord (sinds 1874!) verbroken. Dat belooft wat voor de rest van de zomer (of niet, want het kan ook zo weer veranderen).

Precies op tijd voor mijn kappersafspraak ben ik klaar. Mona wacht me al op met een glas witte wijn. Ha ha, ze kent me goed, maar ik vind dat zo speciaal. Het maakt een gewone kappersbeurt luxe, vind ik. Ik krijg er echte Libanese pita's met hummus bij. In ieder geval ben ik nu weer helemaal netjes voor ons bezoek aan het Witte Huis op zondag!

Rick brengt Grieks eten van Plaka Grill mee. Voor mij een salade met gegrilde kip, perfect met deze hitte, want veel trek heb ik niet. We eten buiten, ondanks de 35 graden. In de verte rommelt het vervaarlijk, maar zoals gewoonlijk (behalve, als wij kinderen alleen thuis laten) gaan de zware onweersbuien om ons heen.

Katja komt helemaal enthousiast op MSN. Haar nieuwe gastgezin is heel erg leuk. De dochter is een jaar ouder, dan Katja en ziet zo'n huisgenootje wel zitten. Dit weekend gaat Katja naar de jungle (en zwemmen in de Amazone, even hopen, dat ze heelhuids terugkomt) en waarschijnlijk verhuist ze dan dinsdag. Ze vindt het naar voor haar huidige gastmoeder, maar zal haar een bloemetje geven als dank en een allergie voor de honden als reden geven.

Tussen het dondergerommel gaat de deurbel. De buren in de straat achter ons hebben opeens geen telefoon en internet meer. Met onze telefoon bellen ze Verizon.

We staan versteld over de onbekwaamheid van de mensen bij de help desk. Duidelijk is hun hele straat getroffen, maar de menselijke robot aan de andere kant van de lijn staat erop een technicien alleen naar hun huis te sturen. Pfff! Zij werkt van huis uit en ik bied haar aan hier te werken.

Verder zitten we weer eens met een chaperone probleem voor de Relay for Life zaterdag. Saskia en Aoife kregen maar niet de emails van de ouders van de anderen. We hebben nu weer iedereen een uur toebedeeld, dat moet toch te doen zijn.

Ook is er niemand, die zich heeft opgeworpen voor de nacht. Rick gaat het niet worden, want hij wil wakker zijn voor de rondleiding in het Witte Huis op zondag. Stiekem hoop ik, dat niemand anders zich opwerpt, want Saskia is telkens doodmoe en kan de nachtrust in het weekend goed gebruiken.

School is nog niet uit en de meisjes hebben volgende week belangrijke finals. Alle evenementen vinden voor middernacht plaats, dus een slapeloze nacht is niet per se nodig. Het weerbericht voor zaterdagnacht ziet er ook niet zo goed uit, dus ik duim voor geen hele nacht Relay. Hierbij wil ik ook iedereen, die heeft bijgedragen nogmaals heel erg hartelijk bedanken.

12 reacties:

Anja zei

Fijn dat alles goed is gegaan met Cosmo. Wel balen van zo’n dure rekening.
Fijn dat Katja zo enthousiast is over het nieuwe gastgezin!!

Famke zei

Speedo heeft non fog goggles. Zolang je nooit je fingers erlangs haalt. Werkt super. Wij vonden ze bij Academy sports and outdoors.

Annemiek zei

Bij de snorkeltrip die ik deed moesten we onze duikbrillen in een emmer water dompelen waar spul in zat wat het beslaan moest tegengaan, dus het moet bij een sportzaak wel te krijgen zijn denk ik.

ilse zei

Goed voor Katja dat ze kan veranderen van gezin. Hoop dat het nu goed komt. Hier is het weer helemaal omgeslagen, na twee maanden zomer hebben we al een week regen achter de rug. Het gebrek aan lente wordt nu goedgemaakt.
Wij hopen op beterschap.

HennyB. zei

De zwembril goed 'insmeren' met een druppeltje afwasmiddel om het beslaan tegen te gaan.
Fijn dat Katja een ander gastgezin heeft en dan nog met een huisgenootje die maar een jartje ouder is, gezellig hoor!
Veel plezier met de rondleiding in het Witte Huis!

naomi zei

Fijn dat het goed met Cosmo gaat. En gelukkig is Katja enthousiast over haar nieuwe gezin. Leuke trip heeft ze voor het weekend op de planning staan.

Heerlijke dag heb je gehad sporten, zwemmen, heerlijke temperaturen en dan nog mooie nagels en kapsel.

Ik ben gek op zwemmen maar nooit met zwembril, ben wel gek op snorkelen.

Groetjes Naomi

Nina zei

Wat fijn dat Katja een nieuw gezin heeft gevonden en dat het klikt! Hopelijk kan ze nu volop genieten. Lief dat ze haar gastmoeder gaat bedanken met een bloemetje. Ik hoop wel dat de gastmoeder op de een of andere manier wel de echte reden te horen gaat krijgen van Katja's vertrek, anders blijft ze er misschien mee doorgaan? Maar weet niet of Katja de juiste persoon is om dat aan de gastmoeder duidelijk te gaan maken.

Lekker dat je nagels en je haar weer keurig is/zijn. Wat betreft het beslaan van je zwembril: afwasmiddel inderdaad, tandpasta kan ook (goed afspoelen allebei natuurlijk) of speciale antifog. (spray, vraag ernaar bij een sportzaak) Spuug werkt gewoon na een tijdje niet meer. Zwembril droog opzetten (dus voordat je in het water ligt) kan ook nog wel eens helpen.

Onhandige planning van die Relay zo rond de 'finals'...hopelijk komt het 'oppasprobleem' (zal Saskia niet leuk vinden dat ik dat zo noem, ha ha) goed.

En de gravlax...was erg lekker...morgen eet ik de rest!

DixieChick zei

Het is hier ook nog steeds zo warm! Ik ben echt toe aan regen ondertussen..

Ik spuug zelf altijd in mijn duikbril, en spoel deze daarna uit met gewoon water, doe je dat laatste ook? We hebben hier thuis ook een anti-fog spray, die ook heel goed werkt. Die hebben we volgens mij bij Dick's sporting goods gekocht, maar ik heb ze ook Hibbett's sports, Academy sports, en de meer algemene sportzaken gezien.

Petr@ zei

Fijn dat Katja een nieuw gastgezin heeft gevonden. Hopelijk vanaf nu betere tijden. Wat leuk dat ze naar de jungle gaat en zwemmen in de Amazone. Ze is ook zo avontuurlijk!

Lastig hoor, altijd weer die problemen rondom Relay for Life, wat betreft oppas. Zullen mensen nu echt niet kunnen of zou het gewoon gemakszucht zijn?

Sophie zei

Oh wat fijn dat Katja naar een nieuw gezin gaat! Goed dat ze toch actie heeft ondernomen. Dat nieuwe gezin klinkt leuk! Wens haar maar succes, en veel plezier in de Amazone (wat gaaf!).

Hier was het aan het einde van de middag ineens dikke donder en bliksen, en regen en hagel! Ik had de deur open en er kwam een heerlijke frisse wind naar binnen. En hoef ik de plantjes ook niet water te geven. Ik vind het wel prima.

Suus zei

Wat een fijn nieuws om te lezen. Een weer blije Cosmo en een heel blije en enthousiaste Katje. Dat doet een moeder goed!

Ik wil haar heel veel plezier wensen in de jungle. Inderdaad voor moeders een beetje eng, en de bezorgdheid is niet meer dan logisch, maar voor Katja een fantastische en unieke ervaring!

Fijn weekend samen!

Groetjes uit een zeer regenachtig Schiedam!

Suus

Petra zei

@Anja - Ik ben benieuwd hoe Katja het volgende week gaat vinden.

@Famke - Dank je, ik ga ernaar op zoek, want die beslagen bril vind ik irritant.

@Annemiek - Om de een of andere reden werkt dat voor mij met een duikbril wel, maar niet met een zwembril.

@Ilse - He jakkes, zoveel regen is niet leuk! Hopelijk komt de zon snel weer tevoorschijn.

@Henny - Dank je, het afwasmiddel ga ik proberen.

@Naomi - Snorkelen, heerlijk! Ik zou het iedere dag kunnen doen. Opeens kan ik niet wachten tot Aruba!

@Nina - Nee, ik denk niet, dat Katja dat gaat doen. Dat is ook eigenlijk aan de organisatoren. Bedankt voor de zwembril tips. Tot nu toe heeft niemand zich opgeworpen voor overnacht.

@Dixiechick - Ik wil ook regen, in ieder geval een fikse donderbui. Mijn geraniums zijn zo ongeveer gebakken :(. Ik ga naar de anti-fog spray zoeken.

@Petra - Vandaag heb ik een nog veel sterker verhaal over die chaperones. Grrr, sommige mensen zijn zo kinderachtig!

@Sophie - Katja krijgt heel wat van Ecuador te zien, ieder weekend lijken ze ergens heen te gaan.

@Suus - Ach ja, eens een moeder, altijd een moeder. Ik vrees, dat het levenslang is :).