Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 20, 2011

Dag vol akkefietjes

Midden in de nacht hoorde ik het toch plenzen! Alsof de zondvloed begonnen was. Het klinkt wel gezellig in mijn droge bed en gelukkig is het bij het opstaan alweer droog. Het is nog wel erg bewolkt en dan ben ik na al die jaren hier toch weer verbaasd, als de temperatuur wel warm is.

Sharon wacht me al op en ik vertel haar over mijn pijnlijke weekend. Ze besluit niet teveel bovenlichaamoefeningen te geven, maar wel genoeg en veel rekken om het een beetje los proberen te krijgen. Na het uur met Sharon ga ik nog een half uur op de crosstrainer. Daarna voel ik me inderdaad wel weer iets beter.

Waarschijnlijk heeft het weer veel te maken met hoe ik me voel. Het ene front na het andere komt over en dat heeft veel barometerschommelingen tot gevolg. Mijn lichaam reageert daar sterk op.

Saskia komt met twee vriendinnen dansend uit school. Hun zomervakantie is ook eindelijk begonnen. Ik vind het ook heerlijk, want voor iets meer dan twee maanden zal de wekker niet meer om kwart voor zes afgaan. Ondanks, dat ik dan niet meteen opsta, word ik er toch ook altijd wakker van. Bovendien is het gewoon gezellig met de kinderen thuis.

Voor Italie hebben we natuurlijk euro's nodig en die krijg je hier niet door zomaar een bank binnen te lopen, die moeten besteld worden. Ik ga dus naar ons Suntrust filiaal. De manager vertelt, dat veel van hun klanten dit jaar naar Italie gaan. Over twee dagen kan ik de euro's ophalen, ben ik even blij, dat ik niet langer heb gewacht!

Na de lunch ga ik met enorme tegenzin naar mijn halfjaarlijkse tandartsafspraak. Vooral met pijn vind ik dat een marteling om in die stoel te liggen. Dit is wel een praktijk, die is ingesteld op mensen, die niet bepaald tandartsfan zijn.

Dat blijkt ook wel, want de mondhygieniste smeert eerst een verdovende creme op mijn tandvlees, zodat ik niet nog meer pijn zal hebben van haar gekras. Gelukkig is er ook maar weinig gekras nodig, want ik heb niet veel tandsteen.

Daarna komt de tandarts naar mijn gebit kijken. Ik heb bij deze praktijk altijd het gevoel, dat ze op extra geld belust zijn. Ze hebben hier al mijn kronen gezet en sindsdien ga ik erheen voor controles, maar hun hele praktijk ademt "rijk" uit.

En jawel, hoor, hij heeft een vreemd geval op zijn hoofd en kijkt in mijn mond. Of ik slecht slaap, vraagt hij. Nou nee, ik slaap op het moment beter dan ooit en heb zelfs mijn slaapmedicijn gehalveerd.

Volgens hem is de opening tussen mijn tong en verhemelte te nauw, waardoor ik 's nachts te weinig zuurstof zou krijgen. Nu snurk ik werkelijk nooit, wat volgens hem een symptoom zou zijn. Toch vindt hij, dat ik een apparaat moet kopen voor $350 om thuis te testen of ik wel genoeg zuurstof krijg.

Gelukkig mag ik daarmee tot mijn volgende afspraak wachten. Tenslotte leven miljoenen mensen hier ongemerkt mee, volgens hem, en heb ik het waarschijnlijk al vanaf mijn geboorte. Ik ga er eens heel hard over nadenken, want als ik later in de van in de spiegel kijk vind ik die opening heel normaal. Volgens hem hebben kinderen van acht hier al last van. Misschien zou ik het allemaal meer vertrouwen, als ik niet overal dollartekentjes zag vliegen hier.

Het lampje "maint req" (maintenance required) brandt alweer een week in de van. Ik ben hier dichtbij onze garage, dus bel op om te zien of ze toevallig een opening hebben. Ik kan over drie kwartier terecht.

Dat geeft me nog even tijd om naar Macy's te gaan. Eigenlijk wil ik wel graag een leuke rok vinden, die over de knie valt. In Italie zullen we allerlei kerken bezoeken en dan lijkt me zoiets erg lekker dragen. Helaas vind ik in die korte tijd niets van mijn gading.

Bij de garage kan ik ook meteen de staatsinspectie laten doen, die deze maand moet. Twee vliegen in een klap, dat scheelt weer saai ergens wachten. Met het lichtje uit en een 6/12 sticker op de voorruit rijd ik een uur later weer naar huis. Nu nog een wasbeurt om alle insektenlijken eraf te wassen en DRAAKJE is weer klaar om wat klanten rond te rijden volgende maand.

Doodmoe kom ik thuis. Pff, ik wil weer energie! Kai en ik eten Thais en ik ga straks mijn bed opzoeken. Het moet morgen warmer en zonniger weer worden, misschien zelfs wel zwembadweer!

13 reacties:

naomi zei

Hallo

Ik was even in de war door de titel. Maar je hent gewoon een drukke dag met niet zulke leuke dingen gehad.

Tandarts is altijd vervelend. Fijn dat de auto ook weer gecheckt is. En fijn dat je je euro's hebt besteld op tijd. Wij kunnen op Schiphol gewoon dollars pinnen uit een automaat dus ik hoef het nog geneens van te voren te regelen.

Het was vrijdag ook in Amsterdam druk met Amerikanen. Hoop dat een goede nacht je helpt en je weer wat energie krijgt. En het weer weer stabiel wordt.

Groetjes Naomi

Petra zei

Ha, ik had ook een spelvout gemaakt. Op het vliegveld is het hier veel drukker om geld te wisselen, dan bij de bank.

Margreet zei

Nou ja zeg, van zo'n apparaat heb ik nog nooit gehoord!Je gaat het niet aanschaffen dus?
Hier vandaag ook een regendag, heel ongewoon voor deze tijd.

Anja zei

Jammer voor de spaarpot van de tandarts ;-))
Hopelijk ben je snel van de pijnen af.

Anoniem zei

Bedoelde je tandarts dit?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapapneu

Neem dit svp wel serieus, al lijkt een tandarts niet alleen de juiste persoon om dat te constateren.

Petr@ zei

Ook hier moet je tegenwoordig je buitenlandse valuta bestellen bij de bank, al hoef je niet naar de bank zelf toe en kan het online. Er ligt steeds minder contant geld bij de banken.

Ik had ook niet zomaar klakkeloos zo'n duur apparaat gekocht. Als het alleen om te testen is, kan hij beter voor een leenapparaat zorgen. Mits natuurlijk zo'n apparaat voor meerdere personen gebruikt kan worden, ik heb geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.
Ach, en zolang jij nergens last van hebt, is het toch prima?

Fijn dat Saskia nu ook vakantie heeft. Hier moeten de kinderen nog 3 weken en dan is het ook zover.

Anoniem zei

Hoi Petra,

ik kom nog even terug op jouw vraag over Villa Borghese. Vorige maand ben ik er niet naar toe geweest. Programma was al heel vol en je moest op tijd online tickets bestellen. Dat hadden we nog niet gedaan. Ik heb gekeken op de site toen ik in Rome was en zag dat de dagen van ons verblijf al volgeboekt waren.
Het park is wel heerlijk als het heel warm is.
Voor het Uffizi kan je ook tickets online bestellen om daarmee de enorme rijen te kunnen passeren. Maar dat weet je vast al wel.
Ik wens je vast heel veel plezier!

Groet, Lauren

Sally zei

Fijn vakantie voor Saskia. lekker even geen wekker. wbt de tandarts daarvan denk ik toch een beetje schoenmaker blijf bij je leest. Maw laat die zich lekker bezig houden met zijn beroep. Ik vind dit meer iets voor een huisarts. En je hebt toch helemaal geen slaapklachten? Ik vind dit idd geldklopperij eerlijk gezged. Zou geen goed gevoel mee hebben bij die tandarts.

Sandrah zei

Je hebt gelijk om niet klakkeloos het advies van de tandarts op te volgen. Het lijkt me inderdaad ook niet zijn expertise.

Wat heerlijk dat Saskia nu ook vakantie heeft. Even geen vroege wekkers.

Sandra

Ineke zei

Hopelijk voel je je vandaag wat beter, sterkte!
Fijn dat Saskia nu ook vakantie heeft.

Petra zei

@Margreet - Ik ga er even zes maanden over nadenken.

@Anja - Ja, het is dat gevoel van aansmeren, dat ik maar niet van me af kan zetten.

@Anoniem - Nee, dat was het niet, daar zou ik inderdaad ook serieus op reageren.

@Petra - Inderdaad, er waren meerdere redenen, waardoor ik een vervelende smaak in mijn mond kreeg hierover.

@Lauren - Bedankt voor je reactie, wij slaan die villa ook maar over. Voor de Uffizi heb ik al kaartjes inderdaad.

@Sally - Dat heb ik dus inderdaad al een tijdje niet bij deze man. Hij is ook nog eens echt zo'n gladakker. Maar ja, hij heeft mijn gebit wel weer mooi gemaakt.

@Sandra - Ik ga er een half jaar over nadenken, dan zien we wel weer.

@Ineke - Ja, heerlijk, een paar maanden helemaal vrij.

Nicole zei

Onze langste dag was een heel erg regenachtige! Wel jammer, maar ja je doet er zo weinig aan.
En wat lekker dat de kinderen al zo vaak koken. Ik krijg die van mij er helaas nog niet aan. Die burgers klinken heerlijk! Ik ben erg fan van blauwaderkaas. Nu hebben wij wel geen bisongehakt, maar doen jullie er nog iets speciaals mee? En wat voor een dressing had Kai gemaakt? Ik ben altijd op zoek naar ideeën ;-)

Petra zei

Hoi Nicole,

Bisongehakt is gewoon gehakt, maar dan van de bison. Kai maakte yoghurt saus volgens het recept (zie de link)> Echt erg lekker, aan te raden!!