Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 08, 2011

Dat was een dure stok!

Rick moest al voor dag en dauw op pad, dus hij heeft in de basement geslapen. Hij moet voor de dag naar Philadelphia en neemt de trein. Als hij er is, belt hij verontwaardigd, dat hij veel te vroeg is!

De bijeenkomst blijkt pas om half elf te beginnen, dat had de organisator gisteravond even veranderd en Rick er niet van op de hoogte gesteld. Ik raad hem aan even naar het historische centrum te gaan en daar een wandeling te maken.

Mijn eerste daad van vandaag, zelfs nog voor ik ontbijt, is Cosmo naar het dierenziekenhuis brengen. De kies, die hij dit weekend door een stok heeft gebroken, moet eruit. Ik check hem in en moet even slikken, als ze hem mee naar achteren nemen. Mijn baby's eerste operatie, ok, het is niet hetzelfde als bij een kind, maar ik ben toch bezorgd.

Voor wat afleiding ga ik een venti ijskoffie en een Artisan broodje als ontbijt bij Starbucks halen. Terwijl ik op mijn drankje wacht belt de dierenarts. Ik had gevraagd, of hij nog eens kon kijken, of die kies echt getrokken moet worden. Hij zegt, dat de kies al grijs aan het worden is en er echt uit moet, anders is er risico op een abces. Het zij zo.

Thuis maak ik me klaar om naar de sportschool te gaan. Het is inmiddels al meer dan 30 graden. Men denkt, dat vandaag het warmterecord weer verbroken zal worden, al de tweede keer dit jaar. Mij hoor je niet klagen, want ik voel me er beter bij.

De zaal met de cardiomachines is altijd een stuk warmer, dan de rest van het gebouw. Ik heb een haat-liefde verhouding met de stairmaster en voel me altijd een beetje opgelucht, als die al bezet is. Vandaag is dat zo, dus ik begin met een half uur op de crosstrainer. Daarna fiets ik voor de verandering een half uur.

Na de lunch ga ik verkoeling zoeken in het zwembad. Nu de scholen nog niet uit zijn, is het voor vieren heerlijk rustig. Ik begin met twintig baantjes trekken, een halve kilometer dus. Het water is lekker koel, de perfecte verfrissing.


Net als ik op mijn stoel lig, gaat mijn telefoon. De dierenarts meldt, dat alles goed is gegaan met Cosmo. Ik mag hem na vijven ophalen. Dat is een opluchting. Hij zal drie medicijnen meekrijgen en moet twee weken zacht eten krijgen.

Tot het zwemteam het zwembad weer overneemt, lees ik wat en zwem wat. Ik krijg hier zo'n vakantiegevoel van. De pijnen zijn stukken minder, waardoor ik ik ook veel meer energie heb. Ik houd van de zomer!

Thuis ruim ik de lentespullen in de family room en keuken op. Met zulke temperaturen is het tijd de zomer in huis te halen. Ik haal de zomerspullen van zolder, die letterlijk een oven is! Geen wonder, dat sommige van de kaarsen gesmolten zijn. Het ziet er na een kwartiertje weer vrolijk en "nieuw" uit. Ik hang de houten "boeien" aan de voordeuren, want ook daar hingen nog de nestjes en kuikentjes van de lente.

Intussen is het tijd om Cosmo op te halen. Ik schrik me een ongeluk van de rekening, al had ik al een flinke verwacht. Cosmo mag nooit meer met stokken spelen van mij! Met een groggy hond rijd ik weer naar huis.

Het arme dier weet duidelijk niet, wat er met hem gebeurd is. Zijn ogen vallen telkens dicht en hij loopt nog wankel. Thuis ontfermt Kai zich over hem. Hij voelt zich wat schuldig, want was degene, die met Cosmo en de grote stok speelde. Ik stel Kai gerust, dat zoiets gewoon een ongeluk is, dat iedereen had kunnen overkomen.

Rick komt te laat thuis voor het avondeten, dus Kai en ik zijn samen. Ik heb enorme zin in sushi en Kai is wel te vinden voor kip katsu. Bij Yama haal ik het op. Hier werkt ook een van de vroegere serveersters van ons favoriete restaurant Sakana, dat plotseling weg was.

Rick heeft uit haar weten te peuteren waarom. Het blijkt, dat de eigenaren gingen scheiden. Zo zie je maar, dat je nooit weet, wat er achter de schermen speelt. Ken en MJ leken in hun restaurant een prima paar, maar een restaurant runnen is heel veel stress en vele uren en weinig prive tijd samen.

Blogger heeft nu de optie om onze blogs beter leesbaar te maken op mobiele telefoons. Die heb ik ingesteld, dus nu kunnen jullie in de rij bij de supermarkt dit blog lezen, ha ha! Het ziet er goed uit, vind ik.

Het is duidelijk weer vuurvliegjestijd. Ik zie er om de haverklap eentje voor het raam langsvliegen. Dat vind ik een van de leuke zomerse insekten, beter, dan de irritante muggen, die mij altijd goed weten te vinden.

Dank voor alle lieve woorden voor Katja. Het is voor ons van zo verre ook moeilijk te weten, dat ze het niet naar haar zin heeft. Vandaag schreef ze, dat het huilen haar nader staat, dan het lachen en dat is zo helemaal niet de Katja, die wij kennen. Morgen ontmoet ze een potentiele nieuwe familie. Hopelijk wordt dat wat. Sommigen vroegen of de gastfamilie betaald krijgt en dat is wel het geval, vrij royaal zelfs voor de prijzen van voedsel daar.

23 reacties:

Margreet zei

Tjee, wat is het warm bij jullie zeg,wel lekker dat je je er zo goed bij voelt.
Balen van die dure stok! Dat soort dingen gebeuren soms.
Ik heb nog een vrij ouderwetse telefoon, zonder internet, dus blijf je blog gewoon op mijn compie lezen.

Elke zei

Ocharme Cosmo...
En dure dierenartsenrekeningen, daar ken ik inmiddels ook alles van. Terwijl Dusza enkel nog maar oorontstekingen heeft gehad (als gevolg van voedselallergie).

In Belgie zijn we ooit van frituur veranderd (waardoor we echt een heel stuk verder moesten rijden) omdat het koppel dat de zaak runde altijd ambras had met elkaar. Ze konden elkaar soms wel dood schieten! En als hij dan iets vriendelijks zei, moest zij dat weer afbreken. Of omgekeerd. Of ze spraken gewoon niet met elkaar. Vreselijk!

Bianca zei

Wat een rekeningen zijn dat van de dierenarts he ? hier net zo maar ik ben altijd maar blij als ze er beter van worden weer. Hoe is het Cosmo nu ? geen pijn in zijn snuit ?

Hopelijk gaat het met Katja beter bij een andere familie, niets zo erg als ergens tegen je zin te moeten wonen geloof ik.

Wat een avontuur van die beer ha ha, en parende slangen zijn inderdaad echt best mooi om te zien hoe ze bewegen met die koppen.

Bente zei

Ik heb geen fybromyalgia maar ik voel me ook veel beter in de zomer. Zelfs in de hete, zweterige NOLA zomer.
Fijn dat jouw pijnen nu een stuk minder zijn.

Ik hoop dat Katja snel van gastgezin kan veranderen. Het zou juist zo'n leuke ervaring moeten zijn om binnen een lokaal gezin te kunnen meedraaien.

PS. Ik was de 1e Anoniem van gister (vergeten in te vullen).

Karla zei

Fijn dat alles weer goed is met cosmo. Ja die rekeningen van de dierenarts zijn hier ook niet mis.
grtn Karla

Kristel Holsbeek zei

Ola ik wist niet dat dierenartsen zo duur waren...Hopelijk gaat het de goede richting uit met Cosmo en heeft hij er niet al te veel last van.

Wel spijtig voor Rick dat hij zoveel tijd verloren heeft, hij had veel langer kunnen slapen...zonde voor hem, hopelijk was de wandeling heel leuk.

Ik hoop dat het met Katja allemaal in orde komt.

Petr@ zei

Fijn dat het goed is gegaan met Cosmo. Daar heb je een dure rekening wel voor over (al doet het even pijn!).

Hopelijk kan Katja naar een ander gastgezin en gaat het haar daar beter bevallen.

naomi zei

Hallo

Balen van die dure rekening bij de diernarts, maar je hebt het voor je kind over. Wij hebben voor Stitch een ziekenfondsverzekering afgesloten en betelen 13,00 p/maand. En krijgen dan veel vergoed. Moeten allen 19% (BTW) betalen. Hij heeft al eens een echo van zijn hart gehad en een echo van zijn buik/blaas. Kostte ook genoeg.

Ik hoop dat Rick toch van zijn wandeling heeft genoten wel balen dat ze hem waren vergeten in te lichten.

Ik krijg zaterdag mijn smartphone met touchscreen en internet. Dus ga jouw site er zeker op zetten. Maar zal het niet lezen in de rij van de supermarkt.

Je hebt wel een heerlijke dag erop zitten zo bij hetzwembad. Echt het vakantie gevoel.

Hoop dat de nieuwe familie Katja goed bevalt en dat ze er heen kan verhuizen. Wens haar succes.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Ja, die dierenartsen weten wel raad met de rekeningen. Maar ja je laat je hond ook geen pijn lijden.

Ik hoop dat Katja een beter adres krijgt, het is toch te gek voor woorden.
Groet, Bea

Anja L. zei

Verveledn voor Rick dat hij niet was ingelicht.
Ik vind de dierenarts hier al niet goedkoop maar bij jullie is het helemaal erg. Maar je hebt het wel over voor je dier. Je wilt ze niet ziek en met pijn zien.
Ik hoop dat Katja snel naar een ander gezin kan. Jammer dat ze het niet naar haar zin heeft.

Groetjes,
Anja L.

Sally zei

Ja zo'n nota van de dierenarts is altijd weer schrikken. Echt van het absurde soms. Maar ja, je laat je geliefde huisdier ook niet lijden. Idd heb je in Ned een huisdierenverzek. maar hier in het buitenland heb ik er nog nooit van gehoord. Ik hoop dat Katja's probleem mbt gastoudergezin gauw opgelost wordt.

Marie zei

Lekker weertje bij jullie zeg, heerlijk! Hier heeft de regen besloten om een inhaalslag te maken: na weken van mooi en zonnig weer, regent het hier nu al twee dagen onaangebroken. Fijn dat het allemaal goed is gegaan met Cosmo! Wat jammer dat het met Katja en haar gastfamilie niet goed gaat: het begin zag er zo goed uit! Heel veel sterkte voor haar (en voor jullie ook natuurlijk, het liefst wil jij er waarschijnlijk zelf naar toe vliegen nu!) lieve groet!

Anoniem zei

Nou.... Gelukkig dan maar dat het kon wachten tot na het weekend.
Haha! Ik las je blog al op mijn Iphone hoor. Op een (zonnig) terasje, vliegveld.....
(Alleen zie ik nu de webcam niet meer).
Marjon
Lijkt me duidelijk dat het gastgezin dit alleen doet voor het geld :(

Sophie zei

Oef ik wil ook wel daar zijn met die lekkere warmte en de community pool. Ideaal! In het +- topic geef ik zo wel even uitleg hoe het met mij gaat nu (ben namelijk naar de fysio geweest).

Arme Cosmo, wees maar extra lief voor 'm de komende dagen. En arme Katja ook. Goed dat ze misschien naar een nieuw gezin gaat. Zo'n reis kan zeker moeilijk zijn en niet alleen maar rozegeur en maneschijn, maar ze moet zeker niet alleen maar nare herinneringen er aan over houden. Dat zou echt zonde zijn. Hopelijk vindt ze bij een nieuw gezin wel aansluiting.

Tink zei

Aaaaai, alweer een stok slachtoffer! ik wil niet altijd degene zijn die van die suffe negatieve opmerkingen maakt op je blog maar het gaat om honden en dat ligt me na aan het hart:-). Spelen met een stok is echt zó gevaarlijk voor een hond ik heb de schade gezien die een stok kan aanrichten als hij met de punt achter in de bek terrecht komt. Bij een van de honden bleef die stok vast achter in de keel zitten. Is wel weer goed gekomen maar toch het is levensgevaarlijk. Voor Cosmo 's volgende verjaardag hét perfecte kado, een namaak rubber stok. Ik heb er al verscheidene kado gedaan eentje zelfs 10 jaar geleden en die is nog steeds het favoriete speeltje van een honden vriendje in New Zealand. De stok lijkt sprekend op een gewone stok, is alleen van rubber en sommigen met een
squeeker.

Wat een evaring voor Katja, je hoopt natuurlijk dat alles goed gaat maar als dat niet zo is is dat toch weer even een leer moment, eentje die je het liefst zo snel mogelijk voor haar wil oplossen. Fijn dat er een mogelijkheid is om te wisselen van gezin. Hopelijk houden deze mensen zich wel aan de afspraken!

marianne zei

Zal duimen voor Katja dat het een leuke familie is. Jammer dat het zo verloopt, het leek best leuk in het begin, maar dit is natuurlijk niks. Sterkte voor Katja!

Ik vind de dierenartsen hier al zo duur, maar bij jullie is het helemaal extreem geloof ik.

Els zei

Wat ben ik jaloers op je dat je een zwembad zo dichtbij hebt en dan nog in openlucht, moet zalig zijn. Geniet ervan!

Annemiek zei

Inderdaad een dure stok! Maar geen stokken meer, dan is er wel wat anders om op te bijten. Muddles heeft een tand gebroken toen ze net nieuwe tanden kreeg. We moeten opletten dat het geen infectie wordt, tot die tijd blijft hij zitten.
Hopelijk is er een oplossing voor Katja, ze moet het toch zelf doen. Het lijkt me wel een situatie die niet vol te houden is. Wij hadden ook eens problemen met een gastdochter omdat ze van ons iets niet mocht, ik weet dat die ook bezig is geweest met een ander gezin zoeken. In haar geval was het gras ergens anders groener :)

Nina zei

Hmm...ik had een reactie geplaatst, maar die is blijkbaar niet op je blog terechtgekomen. (waar wel??! :-))

Vervelend, hè, zo'n groggy dier door narcose en dat je daar niets over uit kunt leggen of zo. Ik hoop dat Kai zich niet meer schuldig voelt want dat is natuurlijk niet nodig, zoals je met hem hebt besproken!

Ik hoop dat het gaat lukken met Katja's nieuwe gastgezin, het is natuurlijk altijd een risico om voor een gastgezin te kiezen, maar kan uiteraard dook heel goed uitpakken. Duimen maar. Vind het wel gek, want had begrepen dat deze familie al eerder studenten had opgevangen? Verliep dat dan zonder problemen of trok de desbetreffende student niet aan de bel? Goed in ieder geval dat Katja het bespreekbaar maakt.

En wat fijn dat je nu lekker gunstig weer hebt, met zwembad om de hoek...ik wil er ook wel even induiken! Verder ben ik nu gravlax aan het maken en ik moest aan je denken! ;-) Ben benieuwd of het wat wordt, het is een culinair experiment en ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan... (alvast mosterdmengsel eroverheen gegooid voor het de koelkast in ging, dat moet er eigenlijk pas overheen als je daadwerkelijk gaat eten...)

Sandrah zei

Och, arme Cosmo. Ze zijn zo zielig na een narcose. Mijn labrador is pas geleden 2 dagen van slag geweest. Gelukkig liep ze, toen de hechtingen eruit moesten, wel weer blij kwispelend bij de dierenarts naar binnen, wetende dat ze dan weer een snoepje krijgt. :-)

Hopelijk krijgt Katja het beter naar haar zin bij het nieuwe gezin en kan ze eindelijk gaan genieten van haar tijd.

Sandra

Petra zei

@Margreet - Een telefoon zonder internet, bestaat dat nog? ;) Grapje, hoor!

@Elke - Jeetje, dat lijkt me ook wat, als eten moet kopen van een ruziend stel! Deze Koreanen lieten aan niets merken, dat het niet goed zat.

@Bianca - Cosmo lijkt het heel goed te doen! Hij eet goed en ik zie geen tekenen van pijn. Inderdaad, ergens met tegenzin wonen is heel vervelend.

@Bente - Ja, ik voel me met heet en vochtig weer ook prima, hoewel het me in New Orleans een keer teveel werd in de dierentuin.

@Karla - Ik vraag me dan altijd af hoe mensen, die het niet zo breed hebben, ueberhaupt een huisdier kunnen betalen.

@Kristel - Het blijkt, dat hij al door de veiligheidscontrole was en niet meer naar buiten mocht.

@Petra - Ze gaat inderdaad verhuizen, is helemaal enthousiast.

@Naomi - Onze dierenverzekeringen zijn veel duurder, helaas. Dat zwembad is echt een heerlijke luxe.

@Bea - Inderdaad, het is niet echt een optie om geen behandeling.

@Anja - Ja, die kies moest eruit. Katja heeft een nieuw gezin gevonden.

@Sally - Die verzekering bestaat hier wel, maar is een stuk duurder met een groot eigen risico.

@Marie - Het is inderdaad niet fijn, als ze zo ver weg zitten en niet happy zijn. Maar het lijkt opgelost, gelukkig.

@Marjon - Wil je, dat ik het weer terugzet? Kan ik doen, hoor.

@Sophie - Ik hoop voor jou, dat je hulp krijgt, want al die pijn is vreselijk.

@Tink - Gelijk heb je, hoor, en ironisch genoeg speelde Cosmo eigenlijk nooit met stokken, behalve deze ene. Katja redt zich wel, maar het is natuurlijk niet leuk om haar niet happy te weten.

@Marianne - Het lijkt gelukkig allemaal opgelost met Katja.

@Els - Het is een heerlijke luxe, dat zwembad.

@Annemiek - Jullie hebben natuurlijk allerlei ervaring met gastdochters. Het zal ook wel omgekeerd eens niet goed gaan.

@Nina - Inderdaad, er was ook een andere studente. Geen idee, hoe het daarmee is gegaan. Hoe was de gravlax? Klinkt erg lekker!

@Sandra - Ach, ja, ze zijn al zo gauw weer happy. Wat zijn honden toch lief, he?

Anoniem zei

Zielig voor Katja en Cosmo...... hopelijk kan Katja het snel oplossen of veranderen allemaal....

Hier ook weer bijna weekend, wilde jullie even veel fun wensen zondag, ben benieuwd!

Groetjes, Evelyn

Nicole zei

Oei, altijd lastig als je hondenkind zulke fratsen uithaalt... En wat zijn die rekeningen soms hoog...
Fijn dat Katja een leuk nieuw gastgezin gevonden heeft. Erg lullig dat ze zo slecht verzorgt werd als die mensen er (royaal) voor betaald krijgen.
En wat een heerlijkheid om het zwembad zo dicht in de buurt te hebben met die temperaturen.