Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 02, 2011

What a difference a day makes

Deze titel slaat op het weer. Het is vandaag schitterend! Geen luchtvochtigheid, lekker warm, maar geen hitte, staalblauwe lucht, kortom de perfect dag. De recordtemperaturen zijn weer even verleden tijd.

Even overweeg ik buiten te gaan sporten, maar de sportschool wint toch. Ik heb niet veel tijd en hardlopen gaat niet, vanwege de pijnen in mijn rechtervoet. Op de crosstrainer voel ik die pijn niet.

Nu mis ik mijn Kindle wel, maar, zoals een voetbalcorifee eens zei: "Elk nadeel heb ze voordeel". Een tijdje geleden stuurde mijn vriendin Marianne, die ook bloglezeres is, mij het boek "Thuis in Rome" van Rosita Steenbeek. Het ligt al die tijd al naast mijn bed en dit is natuurlijk de perfecte gelegenheid erin te beginnen.

Na de crosstrainer op een uur te hebben ingesteld begin ik met lezen. Meteen zou ik willen, dat ik papier en pen bij me had om een lijstje met te bezoeken plekken te maken. In plaats daarvan vouw ik de bladzijden om, dat is iets wat in een papieren boek kan en de Kindle niet heeft.

Het boek leest lekker weg en is inmiddels al half uit. Het is mijn eerste Nederlandstalige boek sinds ik jaren geleden een Harry Potter boek in Aruba in het Nederlands las, omdat ik het Engelstalige thuis was vergeten.

Thuis maak ik me gauw klaar en race dan naar de Giant. Daar koop ik een afscheidskaart en een schaal met fruitsalade. We hebben vanmiddag bij Marcella thuis een lunch met sportschoolvriendinnen, de een "pot luck" is, iedereen brengt wat mee. Tijd om iets zelf te maken heb ik niet, dus de fruitsalade is mijn redding.

Dit is een afscheidslunch voor mede-core training deelneemster Mai Lan. Helaas voor haar gaat zij naar de binnenlanden van Mississippi verhuizen. Haar man werkt zich op in de ranken van de luchtmacht en zij zal de vrouw van de op een na hoogste pief op de basis daar zijn. Ik vind het interessant te horen, wat dat allemaal inhoudt, want er wordt van zo'n vrouw, onbetaald, van alles verwacht! Dat terwijl ze een baby (en twee tieners) en een baan heeft. Zij liever, dan ik!

Het wordt een gezellige maaltijd buiten in de tuin. We drinken er een glaasje wijn bij van de Virginiaanse wijngaard Horton. Het gesprek is zeer geanimeerd, dit is zo'n gezellig groepje vrouwen.

Er is allerlei lekkers en gelukkig ben ik niet de enige, die niet zelf aan het kokkerellen is gegaan. Sharon heeft bij Whole Foods een stel dips en crackers gekocht. Het lekkerst vind ik de pasteitjes met kippate, die Emily maakte. Ik moet me ervan weerhouden daar meer van te eten.

Na bijna twee uur moet Karen weg en dat is het signaal voor iedereen om op te stappen. We zien elkaar maar een of twee keer per week, maar dit groepje is me dierbaar geworden. We delen zo tussen neus en lippen door tijdens dat ene uur per week toch heel wat lief en leed.

Thuis bel ik eerst Christine. Ze hebben een nare lente daar. Veel ziekte en alle narigheden rondom de tornado's eind april. Nu is Christine zelf ook ziek. Ik heb echt met haar te doen en we wensen weer eens, dat we nog dicht bij elkaar woonden, zodat we weer eens een ouderwets lange wandeling zouden kunnen maken.

Nu we in de maand van onze Italie reis beland zijn, heb ik me voorgenomen zoveel mogelijk Rosetta Stone te doen. De rest van de middag werk ik daar dus aan. Hoe meer ik bezig ben met de taal, hoe meer er van vroeger boven komt drijven. Ik zal beslist niet vloeiend zijn straks, maar hopelijk wel heel veel kunnen begrijpen en in geval van nood kunnen communiceren.

Terwijl ik zit te leren loopt Saskia binnen met mijn nieuwe Kindle! Dat is toch echt wel super service, moet ik zeggen. De oude doe ik in de doos en plak het retourlabel van Amazon erop. Die breng ik morgen weg. Hopelijk blijft deze Kindle langer leven.

Rick komt vroeg thuis, want ik heb al dagen geen email. Als iemand mij mail heeft gestuurd en er is nog geen antwoord, mijn excuses. Mijn email komt binnen op onze eigen server beneden en die doet moeilijk. Gelukkig lukt het Rick eindelijk vanavond om het probleem te vinden en moet alles weer werken. Heb je me gemaild en komt er geen antwoord, mail me dan gerust nog een keer, want het is niet zeker, dat er niets verloren is gegaan.

13 reacties:

Marion zei

Het weer heeft vaak zo'n effect op de dag, heerlijk als het zulk lekker weer is. Wat dat betreft hebben we geluk in Nederland dit jaar en hier in Limburg al helemaal, er is echt een aanzienlijk verschil met hier en het weer iets noordelijker. Hetg komt vaak voor dat ik een dagdeel in Amsterdam of in het oosten van Nederland moet zijn waar het weer dan echt een heel stuk frisser of bewolkter is dan in het zuiden.

Ik kan me vinden in wat je zegt over de interessante verhalen van je sportvriendin die gaat verhuizen. Een blog van haar zou ik verslinden waarschijnlijk. Ik ben ook echt dol op de serie ARmy Wives, een wereld die ik helemaal niet ken.

Jouw boek van Rosita Steenbeek ken ik niet, lang geleden heb ik haar eerste roman gelezen "de laatste vrouw" en ik vond dat geen prettig boek, ranzig is een term die ik beter vind dekken.

Ze heeft ook een boek geschreven over de 2 steden Rome en Amersfoort, met jouw achtergrond -nou ja Leusden- is dat wellicht ook interessant.

Inderdaad een superservice van de Kindle. Ik ben nog steeds niet aan een E-reader maar wel van plan om snel een Ipad2 te kopen en verschillende vriendinnen van mij gebruiken die ook als reader en hen bevalt het prima. Buiten lees ik vrijwel nooit en als ik buiten zit te lezen zijn dat meestal tijdschriften.

Zo, ik ga lekker naar buiten met mijn ontbijt, hoop dat je ook vandaag weer een lekkere dag hebt.

naomi zei

Hallo

Klinkt weer als een heerlijke dag. Hier zonnig graad of 22 en natuurlijk wind ja je zit aan de kust of niet.

Wat jij vertelde over die vrouw die gaat verhuzien deed mij denken aan de vrouw van de hoge baas in Army Wives. Ken je denk ik vast wel. Ik vindt het een leuke serie en juist omdat het voor mij een heel onbekende wereld is. Vrouwen wonen hier helemaal niet op de legerbasis.

Fijn weer internet en een nieuwe Kindle kan je weer genieten van alle gemakken.

Geniet van de terugkomst van Kai en zijn de eetproblemen bij Katja al opgelost.

Groetjes Naomi

Becs zei

De pagina's op de kindle kun je niet vouwen, maar je kunt wel aantekeningen maken toch? Wat een goede service zeg dat je nieuwe kindle al binnen is! Zijn je email problemen inmiddels al weer verholpen? Handig zo een man!

DixieChick zei

Wat goed, dat je je kindle zo snel terug kreeg! Wow!

En nog een keer een "wow" voor het verhuizen naar de binnenlanden van Mississippi. Ik denk dat ik weet om welke basis het gaat, en dat is nogal een verandering vanuit jouw gebied!

Ik ben trouwens van 26 juni tot 1 juli in the DC area. Ik heb geen idee of jullie dan thuis zijn/tijd hebben, maar misschien kunnen we iets afspreken? Ik zou het ontzettend leuk vinden je een keer "live" te ontmoeten!

Ineke zei

Gelukkig dat je al zo snel en nieuwe Kindle ontving.
Dat boek van Rosita Steenbeek vond ik ook zo leuk om te lezen nadat in Rome geweest was.

Petr@ zei

Jammer dat één van je sportvriendinnen gaat verhuizen, maar natuurlijk wel een goede reden om gezellig met z'n allen te lunchen.

Fijn je nieuwe Kindle er zo snel al is.

Kristel Holsbeek zei

wow dat is nogal service zeg!! Zo snel je kindle hebben!!

marianne zei

Rome begint nu echt dichtbij te komen (eindelijk dan toch), lekker hoor! Ben erg benieuwd hoe je het er zult hebben.

Fijn dat de e-mail het weer doet, voel me zelf altijd zeer onthand als email of - nog erger - internet eruit liggen.

Annemiek zei

Hier ook opeens zo'n verschil met weer.
Zonder email zitten is toch erg, hoe hebben we ooit zonder kunnen overleven :)

Anja zei

Nou, ik ben weer helemaal bij gelezen. Wat ziet Saskia er goed uit zeg, knap dat ze zoveel is afgevallen!
Vervelend dat eetprobleem bij Katja, hopelijk wordt het snel opgelost.

HennyB. zei

Het weer bij jullie is heerlijk, hier in Ned. mogen we ook niet klagen.
Mooie service zeg, zo snel een nieuwe Kindle! Nu aftellen tot de Rome-reis, het komt nu wel heel dichtbij!

Petra zei

@Marion - Zeker heeft het weer veel invloed. Mijn broer in het oosten van Nederland heeft het ook vaak warmer, dan de randstad. Ik denk niet, dat Mai Lan een blog gaat bijhouden, ze heeft het daar te druk voor. Een boek over Rome en Amersfoort klinkt ook wel leuk. Kennelijk schrijft zij beter autobiografisch. De Ipad is moeilijk te lezen in de zon heb ik gehoord.

@Naomi - Toch lekker, hoor, aan de kust wonen! Army wives ken ik wel, maar heb het nooit gezien. Katja is al een paar dagen niet online, dus ik weet niet, hoe het met haar gaat.

@Becs - Inderdaad, je kunt bookmarks doen. De emailproblemen zijn gelukkig verleden tijd.

@DixieChick - Ja, niet bepaald een plaats, waar je heen wilt, ik benijd haar allerminst. Ik heb je een FB message gestuurd.

@Ineke - Ik heb er allerlei aantekeningen van gemaakt en sommige restaurants al online gevonen.

@Petra - Dat is wel een van de moeilijke dingen in dit gebied, zoveel mensen verhuizen en dan heel ver weg.

@Kristel - Ja, super service!

@Marianne - Gek, he, hoe je aan die moderne technologie gewend bent geraakt. Het boek is uit en ik vond het super, nog eens heel hartelijk bedankt!!

@Annemiek - Inderdaad, ik merk nu ook, dat ik het niet leuk vind Katja niet online te zien. Vroeger had ik hoogstens geweten, dat ze goed was aangekomen.

@Anja - Saskia is bijna onherkenbaar hoorde ik vandaag van iemand. Wij hebben het natuurlijk geleidelijk zien gebeuren. Ik weet niet hoe het met Katja's avondeten is, hopelijk hoor ik dat maandag.

@Henny - Inderdaad, nog drie weken, we zijn hard bezig met voorbereidingen!

marianne zei

Graag gedaan, fijn dat je het leuk vond!