Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 28, 2011

Hump Day

Gisteravond zag ik op het nieuws, dat de rechtszaak tegen de grootmoeder, die haar tweejarige kleindochter over de railing van een brug in Tysons Corner gooide, is begonnen. Ik word er nog steeds misselijk van en droom van de weeromstuit de hele nacht over babies, die van de trap vallen of uit armen vallen. Bah!

Om vijf uur gaat Ricks wekker al en ik ben meteen wakker. Hij maakt zich klaar om weg te gaan naar BWI. Ook Saskia vertrekt en ik draai me nog eens om. Dan denk ik in de verte gerommel te horen. Het zal toch niet?

Jawel, hoor, er komt een flink onweer om kwart over zeven in de ochtend. Ik ben blij, dat Saskia al met de schoolbus weg is, want die zou doorweekt zijn geworden. Cosmo komt angstig tegen me aanliggen, maar is wel een stuk rustiger, dan gewoonlijk. Misschien, omdat hij nu echt tegen me aan kan liggen.

Op een gegeven moment moet ik weer in slaap zijn gevallen, want met schrik word ik om tien voor half tien pas wakker! Gelukkig heb ik vandaag geen afspraken. Op mijn gemak eet ik mijn ontbijt, Griekse yoghurt en drink een kop koffie. Flapjack blijkt ook van yoghurt te houden en likt mijn bakje schoon.


Ook is hij dol op veters, wat mijn gymschoenen strikken nogal een uitdaging maakt. Na een paar nagels in mijn vingers lukt het eindelijk en ga ik op weg naar de sportschool. Op de radio hoor ik, dat er nu ingenieurs van de buitenkant steen voor steen van het Washington Monument inspecteren, hangend van touwen. Dat lijkt me een gaaf gezicht! Hier een paar foto's ervan online.


Op mijn nieuwe schoenen, die heerlijk zitten, doe ik drie kwartier op de stairmaster. Intussen schijnt de zon, dus ik haal Cosmo thuis op voor een lange wandeling. Al lopend klets ik bij met Christine. We lijken wel kersverse moeders, zoals we over onze kattenbabies praten, hi hi!

Het deck is gelukkig genoeg opgedroogd om buiten te lunchen. Het is vandaag bijkletsdag, want mijn zusje belt ook gezellig even. Als ik mijn kleine driejarige nichtje zo op de achtergrond hoor, begint het weer zo te kriebelen om ze weer te zien. Het is alweer te lang geleden!

Saskia sms-t zodra ze uit school is om te vragen of we naar Barnes and Noble kunnen. Zij moet voor Engels een non-fictie boek lezen. Ze heeft echter geen idee, waarin ze is geinteresseerd. Voorzichtig opper ik, dat ze wat recensies online leest, maar daar wil Saskia niets van horen.

Zodra ze van de bus thuis is, rijden we dus naar Tysons Corner. De Barnes and Noble hier heeft twee verdiepingen, dus het duurt even voor we ueberhaupt de non-fictie schappen hebben gevonden. Dan heeft Saskia natuurlijk geen idee, wat te kiezen. Uiteindelijk wordt het "Born on a Blue Day", wat interessant klinkt, dus hopelijk leest het makkelijk.

Thuis verkleedt Saskia zich gauw en halen we Laura op. Net als vorig jaar gaan ze naar de eerste tieneryogales bij Body Grace. Vorig jaar was dat niets, maar nu denkt Saskia toch vaker te willen gaan. Ik vind het wel goed, want yoga leert ook ontspannen en dat heeft ze wel nodig en met andere tieners is het ook leuk.

Snickers heeft al Flapjacks eten opgegeten (geen wonder, dat hij een hangbuik heeft!). Op weg terug naar huis haal ik gauw een nieuwe zak bij Giant. Hopelijk heeft Saskia nu geleerd die zak in haar kast te houden, want Cosmo heeft zich er ook al aan tegoed gedaan.

Saskia heeft met Laura en Kaylee gegeten, dus ik ben vanavond alleen voor het avondeten. Dan weet ik het wel: ik bestel sushi van Yama. Mijn hoop die buiten op te kunnen eten vergaat, als ik in de verte bliksemschichten zie. De zonnige middag produceerde genoeg warmte voor een spectaculaire onweersbui. Met een zenuwachtige Cosmo aan mijn voeten eet ik dus maar binnen.

Terwijl ik dit schrijf komt er weer een onweer aan. Hopelijk gaat Rick daar straks geen last van hebben met landen!

10 reacties:

Margreet zei

Wat gezellig,zo met die poezen, ik geniet ook zo van de onzen. Hier gelukkig geen onweer, maar prachtig warm zomerweer. Hopenlijk gaat dat nog een tijdje duren.

De Gulle Aarde zei

Onze poezen slikken ook altijd de yoghurtbakjes uit maar onze hond Kaila vindt het veel te zuur (ze kijkt ook 'zuur' naar de eerste slik).
Tjonge, het onweert wel vaak daar bij jullie. Wat dat betreft wil ik niet ruilen.

Anoniem zei

Wat is het een leuk katje en zo ondeugend koppie.
Ik zie bij het weerbericht dat jullie zomer ook abrupt gaat eindigen.
Groet, Bea

Nina zei

Ik ken dat, dat je je 's ochtends nog 'even' denkt om te draaien en dan...oeps, half tien! Het is altijd een beetje een onrustig begin van een dag, maar vooral als je toch van plan was 'dingen te doen'.

Wat lekker dat je weer even bent bijgekletst met Christine en je zus. Tijd om je zus weer 'in het echt' te zien, ik hoop voor jullie dat dat snel lukt.

Hopelijk heeft Rick nog een goede vlucht gehad.

Dat boek wat Saskia aan het lezen is/gaat, lijkt me erg interessant. Ga jij het ook lezen? Grappig dat ze geen idee had wat voor non-fictie boek ze moest kiezen. Ik zou niet kunnen kiezen omdat er teveel keus is! ;-)

Grappig dat je op hardloopschoenen naar de sportschool gaat, daar zijn ze in NL volgens mij fel op tegen vanwege de vaak donkergekleurde = afgevende zool.

En heeeeeel iets anders. Toen Kai naar college ging, schreef je dat je je afvroeg hoe vaak je iets van hem zou horen. Je verwachtte dat dat anders zou zijn dan met Katja. Klopt dat? En horen jullie toch wel met regelmaat iets van Kai, of is het altijd onverwachts en geen peil op te trekken? Vroeg ik me zomaar ineens af, maar als je er niks over wil zeggen, ook prima, natuurlijk.

Ann zei

Petra,
ik snap niet waar je altijd de zin haalt om te gaan sporten elke dag, ik heb ook nog altijd heel veel last van rug (na hernia-operatie), maar kan mezelf dus niet gemotiveerd krijgen ...

Petr@ zei

Heerlijk toch, zo onverwacht uitslapen. En uiteindelijk heb je het zonnetje ook nog gezien.

Ook hier is het al een poosje ineens weer zomer (of pas zomer, het is maar hoe je het bekijkt). Beetje vreemd voor deze tijd, 25 graden, maar je hoort mij niet klagen!

naomi zei

Fijn dat je wat hebt kunnen iotslapen na zo'n onrustige nacht en het vroege opstaan van man en dochter en dan ook nog onweer. Heerlijk he met de hond tegen je aan slapen.

Fijn dat de schoenen zo goed zitten. En gezellig zo bijkletsen terwijl je met Cosmo wandeld.

Alrijd moeilijk om een verplicht boek te moeten lezen. Ben gek op lezen maar de 8 verplichte boek van de lijst voor NL waren wel moeilijk.

Hoop dat Rick goed is terug gekomen. En geen last van het weer heeft gehad.

Groetjes Naomi

Sandrah zei

Verplicht boeken lezen, daar vond ik nou ook niets aan. Hopelijk is het boek van Saskia interessant genoeg om 'm uit te lezen.

Fijn dat je nieuwe schoenen lekker zitten.

Hier lijkt eindelijk de zomer begonnen te zijn. Nu hopen we dat de herst nog een tijdje wegblijft.

Sandra

Anja zei

Fijn dat je nieuwe schoenen zo lekker zitten. Wat een leuk, schattig katje is Flapjack.
Hopelijk is Rick veilig thuis gekomen.

Petra zei

@Margreet - Hier zal het dit weekend koud worden, ik geniet er dus nog maar even van.

@Hanneke - Cosmo is dol op yoghurt. Ik doe het weleens door zijn eten. Onweer vind ik altijd wel spannend, alleen jammer, dat Cosmo er zo bang voor is.

@Bea - Ja, even een koud weekend, maar gelukkig wordt het volgende week weer warmer.

@Nina - Ik ben net als Saskia, niet dol op non-fictie. Hier mag je gewoon met buitenschoenen de gym in, mijn zolen zijn trouwens niet zwart, dus geven niet af. Wat voor schoenen moet je in Nederland dan aan? Met Kai heb ik inderdaad minder contact als hij op school is, we sms-en af en toe. Ik voel me daar dit jaar beter onder, dan vorig jaar, omdat ik weet, dat hij het naar zijn zin heeft met zijn huisgenoten.

@Ann - Geloof me, het is iedere dag weer een overwinning op mijn luie zelf! Maar ik weet, dat ik me er beter door zal voelen, dat scheelt.

@Petra - Heerlijk toch, ik ben blij voor jullie, dat er nog wat lekker weer is, al komt het na de zomervakanties.

@Naomi - Hier net zo, vreselijk, die opgelegde literatuur! Rick is gelukkig prima (hoewel doodmoe) thuisgekomen.

@Sandra - Voor mij ook vreselijk boeken, die ik niet zelf heb uitgekozen. Ik hoop ook, dat het een beetje interessant is voor Saskia. Ik duim voor lang mooi weer daar in Nederland!

@Anja - Flapjack is echt knollig! Rick is weer veilig thuis.