Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 21, 2011

Twee gewonde pootjes

Met flinke pijn in mijn rechterbeen word ik wakker. Wat nou weer? Ik hoop maar, dat het met sporten weg zal gaan. Intussen is Cosmo een heel zielige hond met zijn gewonde pootje. Gelukkig houdt hij het laarsje wel aan, zodat hij het niet kan likken, maar hij is er heel zielig onder. Kon hij maar praten, want dit is echt veel fijner voor hem, dan zo'n plastic kap.

Het weer is de afgelopen dagen maar somber, hoewel warm. Misschien, dat ik daarom meer last van pijnen heb. Na het ontbijt en een korte wandeling met Cosmo, want als twee hinkepoten zijn we niet tot langer in staat, rijd ik naar Anytime Fitness.

Gelukkig doet mijn been geen pijn op de stairmaster, maar zodra ik eraf stap weer wel. Ik besteed dus ook nog een kwartier op de "rollers", schuimplastic rollen, waarmee je je spieren letterlijk kunt uitrollen. Dat doet pijn, maar helpt wel een beetje.

Thuis krijg ik een sms-je van Saskia: "Maaammieee!". Ik had mijn telefoon niet mee naar de gym en voel me meteen een slechte moeder. Al een uur eerder sms-te Saskia of ik haar op kon halen, want ze heeft erge hoofdpijn. Gauw spring ik in de van en rijd naar haar school. Hopelijk is dit niet het begin van een nieuwe hoofdpijnronde, ze heeft er een tijdje geen last van gehad.

Gelukkig gaat het na wat medicijn en even slapen over. Ik heb een afspraak om mijn nagels te laten doen en daar heeft Saskia ook wel oren. Onverwachts wordt het een gezellige moeder-dochter middag. We hebben weer keurige nagels.

Het is waarempel even lekker genoeg weer om buiten te zitten en daar ga ik meteen van genieten. Het is niet van lange duur, want het regent vanavond alweer, heel ongewoon voor eind september hier. De komende dagen worden ook niet mooi, ik heb te doen met de mensen, die hier op het moment op vakantie zijn uit Nederland en Belgie. In ieder geval is de temperatuur lekker.

Intussen genieten we erg van Flapjacks capriolen. Wat een lekker terreurtje is hij! Meike en Snickers vinden het maar niets, maar met Cosmo zie ik hem nog wel vrienden worden. Hier een paar foto's van hem en een grommende Meike. Meike heeft in lange tijd niet zoveel beweging gehad, want ze moet telkens van Flapjack wegrennen.


Katja klaagt, dat ze zo moe is. Ze heeft een zware week en morgennacht ook nog "rescue". Ik hoop maar, dat ze niet ziek wordt of te moe is om vrijdag naar huis te rijden. Ze neemt zoveel hooi op haar vork, Rick en ik maken ons daar wel zorgen over, maar we kunnen er niets aan veranderen. Dat is Katja nu eenmaal.

Mijn been blijft maar pijn doen. Met een tennisbal probeer ik het beter te maken. Ik baal enorm, want zo zal ik niet ver kunnen lopen en ik heb volgende week weer een paar klanten. Hopelijk is het morgen weer een stuk beter.

Rick neemt een lekker maaltje van Plaka Grill mee. Ik vertelde hem gisteren van hun lekkere soep en daar vond hij het een prima dag voor. Het is ook echt een goed Grieks restaurant.

Met de post komt een heel leuk pakje: een Suske en Wiske (nummer 306) en een Vriendin. Super bedankt, Petr@!! Dat wordt morgen lekker lezen!

11 reacties:

Margreet zei

Oooh, ik wil ook nog een poes, wat een schatje is Flapjack. Hoop dat je been snel beter voelt.

Kristel Holsbeek zei

Jullie reis was fantastisch en heel leuk om mee te lezen!!
Ha geweldig die poezen...dat mis ik wel maar omdat we zo veel reizen wil mijn man er geen;-(...

Anoniem zei

Hi Petra, wat een super reis hebben jullie achter de rug..... veel sterkte met je been (benieuwd hoe een tennisbal daarbij geholpen kan hebben, pls explain)... Veel plezier met de kids weer thuis dit weekend. Jullie krijgen overigens ook de groeten van Jonathan (West Wing). Liefs en groetjes uit een warm en zonnig Marbella :-)

De Gulle Aarde zei

Gevaarlijk hoor, al die foto's van Flapjack. Heb twee vrouwtjes poezen aan de pil, als ik die nou eens vergeet.......
Vervelend van je been, ook al gaat het wel weer over, het is toch een belemmering.

Petr@ zei

Hopelijk is de pijn in je been snel weg. Vooral met de rondleidingen in het verschiet.

Gaat het met Saskia's hoofdpijn beter?

Je pakje is eindelijk aangekomen, lees ik. Is toch 2 weken onderweg geweest. Veel plezier ermee.

Sally zei

he wat vervelend die pijn in je been. Hopelijk is het snel over.
Die foto's vanFlapjack zijn geweldig. De ondeugd straalt er vanaf.

naomi zei

Hallo

Wat balen dat je last van je been hebt, hoop dat het snel overgaat. Balen dat Cosmo ook nog niet zo goed loopt. Schattig die laarsjes.

En ook leuke foto's van Flapjack arme Meike, ze is wel de klos. Leuk dat er een suske en wiske binnen is gekomen.

Groetjes Naomi

Els zei

Dag Petra, heb daarnet je foto's van Alaska bekeken. Wat een prachtig landschap! Vooral de foto's van de beren en orca's vond ik heel fijn, wat zou ik die ook graag eens in het wild zien.
Ook de foto's van Skagway vond ik heel interessant, en die treinrit moet geweldig mooi geweest zijn.
Bedankt dat we weer eens mochten meegenieten via je verslag en foto's.
Ik hoop dat de pijn aan je been snel beter wordt!

Ineke zei

Vervelend dat je zo'n last van je been hebt, hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen. Sterkte!
Wat een schattige foto's weer van Flapjack, geen wonder dat je daar foto's van blijft maken.

Anja zei

Vervelend van je been, hopelijk verdwijnen de klachten vanzelf weer. Heerlijk kat die Flapjack!!

Petra zei

@Margreet - Ja, hij is werkelijk om op te eten!

@Kristel - Heb je niet iemand, die ervoor kan zorgen, als jullie wegzijn? Die vinden wij altijd vrij makkelijk.

@Evelyn - Groeten terug aan Jonathan, ik moet hem nodig schrijven! De knopen in mijn spieren zitten heel diep en een tennisbal helpt die los masseren.

@Hanneke - Dat been is inderdaad balen. Poezen aan de pil, interessant!

@Petra - Saskia had vandaag weer hoofdpijn. Het zal ook het weer wel zijn. Twee weken is best lang.

@Sally - Ja, ondeugend is hij zeker, LOL!

@Naomi - Cosmo lijkt weer vrijwel beter, ik wat minder, helaas.

@Els - Ik geniet deze hele week nog na van de reis, iedere ochtend denk ik weer aan al het moois, dat we hebben gezien.

@Ineke - Nou, zeker, hij is een schatje.

@Anja - Ik hoop het ook, want het is zeer vervelend, die pijn.