Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 02, 2012

Met de vroege lente komen ook vroege onweren en tornado's

Katja is goed aangekomen in Snowshoe, maar pas om half een vannacht, zie ik dat Rick heeft gesms-t, als ik middenin de nacht wakker word. Volgens mij maakte Rick zich ook wel zorgen, want er is helemaal geen bereik in het Monongahela National Forest, waar Katja doorheen moest.

Het is er ook ontzettend dun bevolkt, dus als ze pech zou krijgen of zo is er niets op loopafstand. Dat is gebied, waar je de sterrenhemel prachtig kunt zien, weet ik uit ervaring van toen wij er jaren geleden in de problemen kwamen. Maar Katja heeft het weer veilig gehaald, in ieder geval. Hopelijk kunnen Rick en zij vandaag lekker samen skien.

Eindelijk heeft Saskia wat kunnen slapen vannacht. Ze heeft nog steeds wat koorts, maar haar amandelen zijn ietsje geslonken. Ik ben blij tenminste een beetje vooruitgang te bespeuren. Ze eet ook iets beter van de weeromstuit.

Precies op tijd voor Sharons core training klas "rol" ik de gym binnen. Halverwege de klas krijg ik opeens erge last van mijn onderrug. Daar heb ik eigenlijk nooit last van, dus ik weet niet waar dat vandaan komt. Ik doe het verder maar voorzichtig aan, want op rugklachten zit ik niet te wachten.

Zoals meestal doe ik na de gewichtenklas nog een half uur op de crosstrainer. Dan haal ik thuis Cosmo op voor een lange wandeling. Ik heb besloten het fotografiethema "Letters" van deze maand alfabetisch in te vullen, dus vandaag moet ik op zoek naar een "B" of "b".

Dat valt absoluut niet mee! Ik zie vrijwel alle andere letters, maar geen b vormen. Tot ik naar een hek kijk en die krul kan zo worden gedraaid dat hij op een b lijkt. Eureka!


Sommige bloesems van maples zijn ook zo mooi

Saskia en ik maken soep voor de lunch. De Amy's soepen zijn erg lekker moet ik zeggen. Ook zijn ze vegetarisch, deze "no chicken noodle" soep heeft tofu, in plaats van kip, dus perfect voor Saskia.

Vorige week heb ik mijn haar laten verven door Mona en eigenlijk zag ik een dag later al dat de uitgroei nog steeds een stuk lichter was. Ik heb echter pas vanmiddag tijd er iets aan te laten doen. Mona is het er helmaal mee eens dat het mislukt is, dus doet het verven helemaal over. Gratis foehnen doet ze echter niet, dus met een nat hoofd ga ik huiswaarts en droog het daar.

Zoals wel vaker heb ik daar wel een beetje moeite mee. Ik betaal me blauw aan haar en zij maakte de fout, dus zou je denken dat ze er een gratis foehnbeurt tegenaan zou gooien. Ik moest er tenslotte een tweede keer drie kwartier zitten.

Nu werk ik niet (en dat weet Mona ook), maar ik kan me zo voorstellen dat iemand, die wel een volle baan heeft, daar niet blij mee zou zijn. Maar ja, ik ben ook altijd wel erg tevreden over haar werk, dus slik het maar, vooral ook omdat andere goede kappers in de buurt net zo duur zijn.

Intussen sms-en Rick en Katja dat het in Snowshoe keihard regent (en later op de avond zelfs zwaar onweert met grote hagelstenen). Rick heeft vanochtend even kunnen skien, maar Katja moest nog een paper afmaken. Wel erg jammer voor ze, maar ze hebben toch een gezellige tijd samen, zo te lezen. Hopelijk lukt het morgenochtend nog een paar afdalingen te doen.

Als ik de salon uitkom, regent het hier ook. Ik heb vanochtend al Saskia's leerkrachten een e-mail gestuurd en van een aantal heel vriendelijke reacties gehad (niet van degenen, waar ze het meest hulp van nodig heeft, maar waarschijnlijk moeten die nog even nadenken).

Er zijn pakketten met huiswerk op te halen, maar als ik bij de school kom is iedereen al naar huis. Dat moet Rick maandag dus maar doen. Saskia is toch nog niet beter genoeg om eraan te werken.

Christine belt dat ze voor het eerst gebruik heeft moeten maken van hun tornadoshelter. Voor degenen, die Facebook hebben, ik heb haar video daarvan op de mijne staan.

Wat zijn die dingen klein! Voor vanavond worden bij hen weer tornado's voorspeld, vanochtend was er een grote maar 8 kilometer van hun huis vandaan. Ik hoop van harte dat ze vanavond niets over zich heen krijgen. Zoals Christine ook zegt, hun levens zijn het belangrijkst, natuurlijk, maar zo'n tornado verwoest in een klap alles wat mensen aan materiele bezittingen dierbaar is.

Als Rick er niet is, bestel ik vaak Chinees, want daar houdt hij helemaal niet van. Mijn hot and sour soep en kung pao garnalen smaken heerlijk. Jimmy komt even langs om een film met Saskia te kijken en daarna kijken zij en ik naar onze favoriete vrijdagavondshows op TLC: Say Yes to the Dress en Four Weddings.

De onweersbuien van Rick en Katja komen hier ook. Ik laat Cosmo net op tijd uit. Hij plast en houdt volgens mij al halverwege op, omdat hij donder hoort. Met een trillende en erg nerveuze hond zit ik de komende uren uit. Het heeft geen zin naar bed te gaan, want hij houdt me toch wakker. Alleen als ik gewoon mijn ding doe blijft hij ook redelijk rustig. Het zal laat worden vanavond, want Cosmo's gemoedsrust is ook de mijne, hij is net een kind.

Over de foto van gisteren, het was een soort steunbalk en wel voor, zoals Annemiek en Bibi raadden, een brievenbus:

6 reacties:

Marion zei

Vervelend, die angst voor onweer. Vorig jaar had je zo'n strak iets gekocht voor Cosmo wat hem enorm hielp bij zijn angst. Werkt dat niet meer?

Over Mona, ik kan me voorstellen dat je dat niet lekker zit. Zij maakt inderdaad de fout (en dat kan uiteraard gebeuren) maar het betekent dat jij terug moet komen en inderdaad weer die tijd ervoor kwijt bent. Het lijkt me meer dan logisch dat ze daarvoor föhnt én flinke verontschuldigingen aan biedt.

Ik kan me wel voorstellen dat je huivert om dat te zeggen maar aan de andere kant zou ik het wel een keer duidelijk maken. Niet meteen met de inzet om het föhnen ook gedaan te krijgen. Maar ik zou haar wel duidelijk maken (want misschien staat zij daar helemaal niet bij stil...) dat door haar fout jij ten eerste een paar dagen rond hebt gelopen met een verkeerde kleur, maar vooral ook weer uren kwijt bent om haar haar fout te laten herstellen en dat föhnen uiteraard ook bij het herstellen van die fout hoort.
Je kunt dat vriendelijk zeggen, zelfs een beetje als een grap.

Dan zou in ieder geval jouw lichte ontevredenheid duidelijk moeten zijn voor haar en geef je haar de kans daar op te reageren.
Doet ze dat niet kun je nog altijd beslissen om er verder niets mee te doen.
Ik vind echt dat je helemaal gelijk hebt en dat het je niet lekker zit. Volgens mij heb je dit soort gevoelens eerder geuit.
JIJ bent de klant, JIJ betaalt. Wat is het gezegde ook alweer? "Als u tevreden bent, vertel het anderen, bent u niet tevreden vertel het ons".

Natuurlijk, het moment is voorbij. Maar wellicht een tip om het de volgende keer als ze begint met verven, om het dan te zeggen in de zin van "ik hoop dat het dit keer meteen goed gaat want als de kleur niet goed pakt kost het me weer meerdere uren in deze stoel en loop ik met natte haren de salon uit".

Oh, en ik zou doodsangsten hebben uitgestaan als Charlotte midden in de nacht door een groot gebied had moeten rijden waar ze geen bereik had. Lijkt me afschuwelijk! Fijn dat ze er gewoon is gekomen.

Have a nice weekend!

Petr@ zei

Wat jammer van het slechte weer in de bergen. Hopelijk hebben Katja en Rick de dag erna wel kunnen skiën.

Lijkt me vreselijk, een tornado meemaken. Ik zal zo even op FB kijken naar het filmpje van Christine. Ik ben wel benieuwd hoe zo'n schuilkelder eruit ziet.

Jammer dat je toch af en toe ontevreden bij Mona vandaan komt. Je betaalt er toch een beste smak geld. Trouwens, sowieso vind ik dat het fohnen wel gratis bij de behandeling mag horen. Ik betaal er bij mijn kapster in elk geval niets extra voor.

Fijn dat het beter gaat met Saskia's keel.

Annemiek zei

Ik kan me de rit naar Snowshoe jaren geleden nog herinneren. In het donker door de bergen waar we een weg niet konden vinden die wel op de kaart stond maar naar later bleek nog niet aangelegd was. Toen dachten we ook, als we hier panne krijgen staan we er nog wel even.
Jammer dat het zo regent maar het is ook wel zo'n gekke winter geweest. Die gaat de boeken in als de winter die geen winter was.
Ik dacht met die letters fotograferen; mag je foetelen en als je een letter ziet en alvast voor werken? Ik zie bijna elke dag grote V's door de lucht trekken :)
Tekenen van lente!

Tineke zei

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bezorgd bent. Als je een kind krijgt heb je geen idee hoe leuk dat is, maar ook niet hoe bezorgd je erover kunt zijn. Met kleinkinderen wordt de kring van vreugde en ook weer zorgen groter. Maar wat overheerst is een gevoel van 'rijkdom'.

Bedankt voor je tip voor het Arboretum; website ziet er leuk uit. Ik zag dat Smithsonian museums ook tuinen hebben, met mijn dochter maken we een programma, tips zijn altijd welkom.

Gisteren was het hier lente achtig weer en heb ik gewandeld met mijn kleindochter in de kinderwagen, waar ik zelf ook in gelegen heb. Wandelen met deze kinderwagen leidt tot bewonderende opmerkingen en leuke gesprekken. Tineke

naomi zei

Hallo

Fijn dat Katja goed is aangekomen snap je bezorgdheid. En ik maak me nu ook om meer dingen zorgen terwijl ik er vroeger niet naar om keek.En zeker als je ook geen bereik met je mobiel hebt. Was vroeger normaal.

Jammer dat het weer niet mee zit voor ze, maar ach de tijd samen is ook leuk en belangrijk.

Fijn dat Saskia iets opknapt en dat ze wat aan haar school werk thuis kan doen. Hoop dat ze goed genoeg staat en dit niet haar school jaar gaat kosten.

Die letters zijn echt een uitdaging en dan maak jij hem nog moeilijker voor jezelf door het alfabet langs te gaan. Denk dat rechte letters veel makkelijker zijn dan letters met ronde vormen. Maak je niet stiekem nu al een letter foto voor later in de maand, dat je iets in reserve hebt zeg maar.

Wat voor letters fotograferen de andere en kan je die foto's ook zien. Ik vindt het wel knap dat je het al ruim 2 maanden doet en vol houdt.

Balen van je haar dat het niet goed is gegaan. Maar je bent al eerder ontvreden geweest over hun service en tarief. Dat je de volle prijs bij Mona betaald en Carmen (heette ze toch) alles had gedaan. Of je moet het toch een keer met Mona bespreken want je onvrede stapelt op. Of het is bij een andere kapsalon proberen misschien geven ze voor hetzelfde tarief wel meer service. En misschien maken ze wel wat misbruik van je omdat ze weten ze zegt toch niets en blijft terug komen. Makkelijk geld verdienen.

Ik kan het filmpje van de tornado shelter op je FB niet vinden. Ben wel benieuwd hoe klein ze zijn.

Arme Cosmo ook al weer een onweersbui.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Marion - Nee, helaas, dat thundershirt doet niets :(. Ik weet het, ik laat Mona over me heen walsen, maar ze heeft een zeer sterke persoonlijkheid. Daarom heeft ze ook zo'n goedlopende zaak natuurlijk. Als iemand je vraagt "Wil je mij betalen om je haar te drogen of het thuis doen", tja. Ik heb trouwens wel degelijk mijn mening gegeven over dat kleuren, maar dat legde ze naast zich neer. Ik heb toen naar andere salons gekeken, maar die zijn nog duurder en ze doet mijn haar meestal wel goed.

@Petra - Om de een of andere reden kunnen veel mensen dat filmpje niet zien. Ik denk dat Christine er bepaalde privacy settings op heeft staan, sorry.

@Annemiek - Inderdaad, de winter die nooit kwam, ik vind het wel best. Ik heb vandaag wel een paar foto's vooraf genomen voor het geval dat, maar eigenlijk moet de foto die dag zelf gemaakt zijn.

@Tineke - Wat bijzonder zo'n wandeling met zo'n historische wandelwagen. Voor Katja had ik een heel ouderwetse, heerlijk.

@Naomi - Ik denk dat Christine privacy op die video heeft, waardoor alleen vrienden van haar hem kunnen zien, helaas. Ik heb vandaag een paar extra foto's van letters genomen. De andere foto's zijn van dingen met die letter, je kunt ze hier zien: http://pictureaday2012.blogspot.com/