Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 05, 2012

Dag 2 Aruba: Zwembad- en stranddagje

Rick is verkouden en wekte mij daardoor een paar keer vannacht.  Ik kon niet meer in slaap komen en baalde enorm.  Tot ik me herinnerde dat ik in Nederland een app met het geluid van een fan op mijn laptop heb gezet.  Ik zette de "fan" aan en daarna heb ik heerlijk geslapen!

Zo lekker zelfs dat mijn streeftijd van om acht uur opstaan ver verlopen was tegen de tijd dat ik wakker word.  Het is al na negenen!  Maar ja, we zijn op vakantie en hebben vandaag niets behalve luieren op het programma staan, dus dit is al een goed begin.

Stilletjes maak ik koffie en besmeer een meergranen beschuit met filet Americain en eentje met komijnenkaas.  Intussen is Saskia ook op en maakt haar ontbijt.  We gaan het samen op het balkon opeten.  Er staat een enorme wind, maar de bewolking van gisteren is weg en het ziet er als een heerlijke dag om lekker van zon, zee en zwembad te genieten.


Maar eerst moet er gesport worden!  Kai en Saskia gaan met me mee naar de sportruimte van het hotel. Rick gaat intussen hardlopen op het strand en Katja ligt nog in diepe rust, moe van de kampweken.

Hier is het niet zoals in zoveel hotels een kamer met wat apparaten, maar een flinke ruimte met loopbanden, crosstrainers, fietsen, gewichten, zowel machines als losse en een nieuwe (voor ons althans) ruimte om buikoefeningen te doen of te strekken. 

Op mijn programma staan twee Max Capacity trainingen achter elkaar met gewichten.  Mijn plan is om die drie keer per week te gaan doen.  We zullen zien of ik er de discipline voor heb.  Vandaag in ieder geval wel en het wordt een intens half uur.  Mijn spieren trillen na afloop, altijd een goed teken. 

Saskia gaat verder op het strand wandelen en Kai is klaar.  Ik doe nog 35 minuten cardio en houd het dan ook voor gezien.  Het mooie uitzicht op de palmbomen en het zwembad zou ik ook bij onze sportschool wel willen hebben.

Tijdens het sporten bedacht ik me dat ik mijn zwembril vergeten ben mee te nemen.  Met mijn contactlenzen vind ik het vervelend om zonder bril te zwemmen, dus ik koop een nieuwe bij de winkel van het hotel.  Ik koop ook een tandenbortel voor Saskia, die die vergeten is, en wat medicijn voor Rick voor vannacht.

Dan ga ik de rest van de familie zoeken en vind hen al gauw in het zwembad.  Rick heeft zelfs al een stoel voor mij klaargemaakt.  Ik ga eerst even een duik in de zee nemen, die zoals altijd heerlijk aanvoelt en die prachtige turquoise kleur heeft. 

Het waait wel heel erg hard en ik moet uitkijken voor zand onder mijn contactlenzen.  Lang blijf ik dus niet, want het zand is hier zo fijn dat het op de lenzen blijft plakken en dat is geen fijn gevoel.

We lezen nog een uurtje aan het zwembad en dan is het alweer lunchtijd.  Bugaloe blijft onze favoriete lunchplek aan het strand.  Lekker aan het water en hun menu is zo uitgebreid dat we er iedere dag zouden kunnen lunchen zonder hetzelfde te bestellen.  Voor mij wordt het vandaag een broodje gezond.

Na de lunch gaat Rick naar boven om er zeker van te zijn dat de duiktas ook inderdaad aan is gekomen.  Niet veel later komt hij naar beneden met de mededeling dat die tas volgens United gisteren al moet zijn gekomen en meer informatie hebben ze niet.  Rick gaat dus naar het vliegveld om uit te vinden wat er aan de hand is.  Hopelijk heeft iemand anders die tas niet per ongeluk meegenomen!

De kinderen en ik gaan weer bij het zwembad zitten.  Om twee uur wordt er Bingo gespeeld en Kai en ik hebben daar wel zin in.  Onder het genot van een Diet Coke missen we telkens net het winnende nummer.  Als er na een tijdje betaald moet worden voor een kaart haken we af.  We vonden het toch wel leuk om weer eens te spelen.  Ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was.

We wisselen tussen zee en zwembad en ik lees een Libelle en mijn boek.  Na een uur of twee komt een heel opgeluchte Rick terug.  Het had allerlei voeten in de aarde, maar hij heeft de duiktas terug.  Die bleek inderdaad al gisteren hier te zijn, waarom hij niet op de lopende band kwam zal altijd een raadsel blijven.  Nu kunnen ze tenminste wel hun duiken gaan bespreken morgen.

Terwijl de anderen in het zwembad met een bal spelen, ga ik mijn 10000 stappen volmaken.  Ik loop over het pad naar de Holiday Inn en zie dat er sinds vorig jaar niet heel veel veranderd is.  Opvallend is wel dat, voor het eerst sinds wij hier komen, schildpadden nesten hebben gemaakt hier op Palm Beach.  Het zou echt super zijn als een daarvan uitkwam, terwijl wij hier zijn!

Voor het avondeten hebben we een reservering bij Pincho's.  Dit restaurant ligt op een pier en heeft mooi uitzicht op de zonsondergang.  Met deze harde wind leek het ons beter niet op het strand te gaan eten.  Dat blijkt een goed besluit, want van alles waait weg, waaronder Ricks katoenen servet! 

De zonsondergang is vanavond niet veel soeps, maar het eten hier maakt alles goed.  Katja en ik delen coconut shrimp als voorafje.  Lekker, maar wel heel erg duur met drie garnalen voor $13.  De salsa salade (voor de anderen) en mijn komkommersalade zijn een stuk goedkoper en verschrikkelijk lekker. 

Als hoofdgerecht heb ik manga margarita garnalen en Katja de zalm.  Wij delen onze gerechten en het is heerlijk.  Kai heeft varkenshaas, die hem eigenlijk te veel is, maar ook erg lekker.  Saskia heeft hetzelfde gerecht als ik en Rick twee voorafjes, de coconut shrimp en viscakejes.  Ik geef hem mijn aardappelpuree, want anders gaat hij na afloop nog trek hebben.  Het is allemaal even lekker bereid en zo buiten aan het water is ook genieten.

Katja en Saskia, vooral de laatste, zijn vandaag nogal verbrand, ondanks de bewolking en regelmatig insmeren.  We kopen dus wat aloe, die hier in Aruba wordt vervaardigd, voor hun in de winkel beneden.  Nu is het weer Olympische Spelen kijken en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de lichten vroeg uit zullen gaan!

Foto's van vandaag staan hier.

8 reacties:

Coralie zei

De eerste dag klinkt als een goede start van een mooie vakantie. Hebben jullie geen ontbijt inbegrepen? Of willen jullie lekker genieten van alle Nederlandse eetspulletjes.

Zo knap dat jullie je sportroutine vasthouden op vakantie! Heb je van te voren een planning gemaakt met dingen die jullie willen doen en zien of is dit vooral een luiervakantie?
Fijne dag vandaag weer!

Nina zei

Wat een prachtige uitzichten! Geniet lekker van de tijd met zijn vijven...en Kai kan nu prima Nederlands zonder anglicismen gaan spreken. Leest hij je blog ook al?

Anoniem zei

Het ziet er zo heerlijk uit, ik zou zo in het vliegtuig willen springen, hahaha.
Jammer dat het zo waait.
Geniet van alles.
Groetjes, Bea

Anoniem zei

Dat ziet er fijn uit!
Ons nichtje logeert bij een vriendin van haar. Die heeft een huis 'op noord'.
Haar tweelingzus is vandaag naar Aruba gevlogen. Dus als je een tweeling ziet..... Groetjes van ons ;)
Marjon

Anoniem zei

Vakantietijd alweer voor jullie! Wat een gedoe met die tassen en koffers maar gelukkig alles weer goed gekomen...Verheug me nu alweer op de prachtige foto's....
Wens jullie een hele fijne vakantie!
Groetjes, Evelyn

Ineke zei

Fijn dat jullie weer zo genieten van Aruba. Toevallig staat er in de Libelle van deze week een artikel over Aruba met veel tips. Misschien hebben jullie hier nig wat aan: Visrestaurant (rechtstreeks gevangen) De Zeerover, Savaneta 270, Savaneta en in Oranjestad De Suikertuin, Wilhelminastraat 64 (ze maken er ook pannenkoeken). Tot slot 'romantisch plekje' www.marandiaruba.com

naomi zei

Klinkt als een heerlijke vakantiedag en vliegt al weer om zo'n dag. Heerlijk weer gegeten , je beschrijft het altijd zo uitgebreid.

Ik ga morgen naar het Zuiderzeemuseum even de toerist uithangen samen met een vriendin ben benieuwd.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Coralie - we hebben zeker plannen, maar het is ook wel leuk om niets te "moeten", want we hebben het hier wel gezien.

@Nina - Kai leest mijn blog inderdaad ook.

@Bea - Het is echt prachtig hier.

@Marjon - Ik ga er op letten

@Evelyn - Dank je wel!

@Ineke - Marandi is een van onze favoriete restaurants, de anderen ken ik niet, maar er is zoveel hier.

@Naomi - Veel plezier morgen, lijkt me leuk. Ben nooit in dat museum geweest.