donderdag, augustus 09, 2012

Dag 5 Aruba: De Palm Island

De Westin Heavely bedden doen hun werk weer goed.  We slapen heerlijk!  Zo lekker zelfs dat ik met schrik om kwart voor negen wakker word.  Oeps, ik had er om acht uur al uit willen zijn!

Gauw eet ik een paar beschuitjes met kaas (Goudse met tomaat en olijven en Goudkuipje met sambal dit keer) en ga dan een half uur cardio op de crosstrainer doen.  Ik zou zo deze fitnessruimte mee naar Vienna willen slepen.  Niet alleen vanwege het uitzicht op de palmen en het zwembad, maar ook omdat ze er een ijskastje hebben met daarin heerlijk koele natte doeken voor na het sporten.  Zo'n kleine, maar fijne luxe!

Als ik klaar ben, zie ik Rick zich lekker ontspannen bij het zwembad.  Boven op de kamer is Katja ook op en ontbijt aan het eten.  Van Kai en Saskia is er geen spoor.  Later blijkt dat zij samen een wandeling naar Eagle Beach, het strand naast het onze, zijn gaan maken.  Dat wil ik binnenkort ook doen.

Vanmiddag staat mijn favoriete excursie op het eiland op ons programma: De Palm Island.  Rond het middaguur kopen we kaartjes voor het eiland, krijgen onze armbandjes en varen mee met het taxibootje naar de overkant.  We komen hier al tien jaar en ieder jaar zijn er weer nieuwe dingen.  Wij komen echter nog altijd vooral om het snorkelen met de papegaaienvissen en dan vooral de grote blauwe.

Het eiland is "all inclusive", dus we gaan eerst lunch eten.  Eerst een kop lekkere vissoep en daarna wat salades.  Ik moet zeggen dat ik niet heel dol ben op het warme eten dat hier wordt geserveerd.  Maar de verse ananas en watermeloen maken veel goed.

Zodra we klaar zijn, koop ik even wat visvoer bij de winkel en dan kunnen we het water in.  Het is vrij rustig vandaag, dus er zijn maar weinig andere snorkelers.  Dat is fijn, want dan is het een stuk helderder.  Het duurt niet voor ik de eerste prachtige "stoplicht" papegaaienvis zie.

Voor ik het weet is er meer dan een uur voorbij en ik begin het koud te krijgen.  De anderen zijn er ook al uit.  De kinderen spelen strandvolleybal met een Amerikaanse jongen en Rick is het eilandje aan het verkennen.  Ik ga even lezen en opwarmen, zodat ik het water weer inkan.

Kai en Rick gaan met mij mee als ik weer ga snorkelen.  Ik heb het visvoer mee en de enorme blauwe vissen vinden het heerlijk!  Het lukt me weer een paar grappige foto's te maken van hun "glimlach".  Ik moet wel uitkijken dat ze me niet in de vingers happen en als het eten bijna op is, grist een brutale vis het laatste beetje uit mijn handen!  Het blijven grappige dieren.

Veel te snel naar mijn smaak is het vijf uur en tijd om terug te gaan.  Op de terugweg zoeken we even ons restaurant van vanavond op, want we weten nooit precies waar dat is.  Gelukkig vinden we het snel en bedenken we een handige route om er straks heen te gaan.

Vanaf ons balkon zien we weer een prachtige zonsondergang.  De vijfde alweer deze vakantie, het vliegt weer voorbij.  Het is dan ook zo genieten hier iedere dag!

Vanavond gaan we dus in Oranjestad bij El Gaucho eten.  Dit is een Argentijns restaurant en erg gezellig.  Ze hebben twee muzikanten, die van tafeltje naar tafeltje lopen en liedjes op verzoek spelen.  We bestellen allemaal biefstuk.  Mijn filet mignon is werkelijk heerlijk, je zou hem met een vork kunnen snijden zo mals.

Zelf portret van Katja en mij

Helemaal voldaan keren we weer op de kamer terug.  Nog even wat Olympische Spelen kijken, maar dan ook snel weer het licht uit, want Rick en de meisjes gaan morgenvroeg duiken.

Foto's van vandaag staan hier.