Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 12, 2012

Dag 8 Aruba: Aqua Zumba en 2 Fools and a Bull

Gisteravond laat moest Katja opeens overgeven en vannacht nog een keer.  Ze is, als wij opstaan, niet ziek meer, maar voelt zich natuurlijk nog wel erg zwak en moe.  We besluiten er dus een rustig dagje bij het hotel van te maken.  De voor vandaag geplande activiteiten verplaatsen we naar dinsdag.

Na het ontbijt ga ik dus een half uur cardio in de fitnessruimte doen.  Na afloop zie ik op het activiteitenbord van het hotel dat er om kwart over elf aqua zumba in het zwembad wordt gegeven. 

Dat klinkt me leuk in de oren en dat blijkt het ook te zijn.  De Nederlandse instructrice is heel goed te volgen en de gespeelde liedjes supervrolijk.  Halverwege merk ik dat het nog een flinke inspanning is ook, ik hijg ervan en dat zegt wat!

Intussen is Katja ook naar beneden gekomen.  Ze voelt zich goed genoeg om te gaan lunchen en we laten aan haar de keuze waar.  Dat wordt weer Bugaloe, toch wel het meest relaxte restaurant hier.  Ik neem de Mediteranese tosti, kaas over tomaat en groene olijven gesmolten.  Erg lekker! 

Zo'n dagje bij het zwembad is het leuk om aan de activiteiten mee te doen.  Zo ook weer de bingo.  Dit keer doen Rick, Katja en Kai ook mee.  Katja en ik doen zelfs mee aan de betaalde bingo ($2 per kaart), waarbij de winnaar de hele pot ($52) krijgt.  Ik denk een hele tijd een goede kans te hebben, want alleen nummer 13 staat nog open op mijn kaart.  Dat blijkt dit keer echt een ongeluksnummer, want iemand anders kaapt de bingo voor mijn neus weg.  Helaas, maar toch leuk om te spelen.

Na een tijdje in het zwembad gelezen te hebben, krijg ik het warm en besluit een stuk in zee te gaan zwemmen.  Ik zwem twee keer heen en weer tussen de lijnen van het zwemgedeelte.  Ik schat, gezien de tijd, die dat duurt, dat dat ongeveer een kilometer is.  Door de motorboten, die telkens langssuizen, zijn er aardig wat golven wat het soms een uitdaging maakt.  Het is weer eens wat anders dan baantjes trekken in het zwembad, dat is zeker.

Eigenlijk heb ik nu ook meteen zin om bij de rotspartij vlakbij het hotel te gaan snorkelen.  Ik krijg Rick zover om mee te gaan.  Hier zijn altijd wel interessante dingen te zien, maar wat we vandaag zien is nog niet voorgekomen. 

Twee Arubanen zijn aan het vissen naar inktvis.  Ze vinden een flink grote!  Ze maken hem meteen dood, alle inkt komt er uit, fascinerend om te zien, en nemen hem mee voor het avondeten.  Even later zien we (zij ook) nog een flinke barracuda, maar die ontsnapt aan hun visnet.

De tijd gaat alweer snel en Rick wil nog even naar Superfood. We gaan allemaal naar boven en terwijl Rick boodschappen gaat doen, neem ik Saskia mee naar Little Switzerland.  Haar oorbellen zijn onecht metaal en het lijkt alsof ze daar, net als ik, een allergie voor heeft gekregen.  Ze vindt leuke gouden knopjes.  Ik kijk, ekster, die ik ben, natuurlijk ook en wordt verliefd op een paar dolfijnoorbelletjes.  Die kunnen mooi aan voor ons sjieke etentje vanavond.

Dat etentje is bij 2 Fools and a Bull.  Twee Nederlandse chefs zijn dit restaurant begonnen in een oude cunucu.  Er zijn maar 17 zitplaatsen.in dit restaurant, allemaal rond een soort bar met uitzicht op de keuken.  Ze noemen zich een gourmet bistro en het belooft een bijzondere ervaring te worden.

We worden om zeven uur verwacht en maken kennis met de "2 Fools", Fred en Paul.  Het restaurant ligt in een gerestaureerde honderd jaar oude cunucu, ook leuk om eens van binnen te zien.  Dan krijgen we een bellini cocktail in de hand gedrukt en gaan op het binnenplaatsje kennismaken met onze medetafelgenoten.  Dat is meteen een geanimeerd gesprek wat de hele avond doorgaat. 

Wij kletsen vooral met een heel aardig Arubaans stel en een jong stel aan mijn rechterkant uit South Carolina.  Het gezelschap is een grappige mix van Amerikanen, Arubanen en een andere Nederlander (met een Arubaanse getrouwd) en ik.

Om half acht gaan we aan tafel en dan wordt ons het ene na het andere heerlijke gerecht geserveerd door Fred, terwijl Paul er de wijn bij schenkt.  We beginnen met een vitello tonato, heel dun gesneden kalfsvlees met een lekker sausje, daarna een geitenkaasje met rauwe ham. 

Dan is er even pauze voor de hoofdgerechten worden geserveerd.  De eerste is een scholletje met witte en groene asperges en kruidenrisotto en de tweede een duo van kalfs en runder tenderloin met stroganoff saus, waar ik wel bakken van op zou kunnen!  Intussen wordt het steeds gezelliger, want mensen leren elkaar wat meer kennen.  Met het Arubaanse stel wisselen we kaartjes uit, wie weet zien we hen nog eens hier of in Washington.

Het dessert komt eigenlijk veel te snel.  Het is een cupcake met ananas parfait, chocolade mousse en aardbeien.  Alles was verrukkelijk vanavond en de hele sfeer maakte het nog eens zo speciaal.  Echt een uniek concept wat Fred en Paul hier hebben gecreeerd.


Foto's van vandaag staan hier.

7 reacties:

Anoniem zei

Wat een mooie onderwater foto's van die vissen.
Dat diner ziet er werkelijk voortreffelijk uit. Een hele goeie kok, verstaat zijn vak.
Groetjes
Wil

Anoniem zei

Hoi Petra, wat heerlijk om jullie vakantie bijna figuurlijk mee te maken! Ik krijg heimwee naar Curacao door de foto's. Heerlijk! Geniet nog even. Wij hopenlijk volgend jaar ook weer! Groetjes uit een warm en zonnig Harderwijk.
Gerda.

Anoniem zei

Hoi Petra, wat heerlijk om jullie vakantie bijna figuurlijk mee te maken! Ik krijg heimwee naar Curacao door de foto's. Heerlijk! Geniet nog even. Wij hopenlijk volgend jaar ook weer! Groetjes uit een warm en zonnig Harderwijk.
Gerda.

Sandrah zei

Heerlijk zo'n relaxed dagje aan het zwembad. En als afsluiter een heerlijk diner.
Dat restaurant klinkt als een echt pareltje!

Sandra

Anoniem zei

De foto's zijn weer prachtig.
Het restaurant is echt gaaf zeg.
Groetjes, Bea

naomi zei

Hallo

Wat een leuke dag toch weer en dat heerlijk aan het zwembad. Wat goed hoe je aan het sporten bent. En denk dat aqua zumba zeker intensief is. Ik vindt aqua robics ook heerlijk om te doen. Echt even ontspannen.

Het restaurant klinkt ook heel goed en een leuke opzet en sfeer.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Wil - Goeie kokken zijn er zeker op dit eiland!

@Gerda - Het blijft zo heerlijk hier, ik kan me de heimwee goed voorstellen.

@Sandra - Een pareltje was het zeker.

@Bea - De restaurants hier zijn heel bijzonder voor het Caribisch gebied.

@Naomi - Ja, heerlijk, in het water sporten.