Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, augustus 23, 2012

Helemaal in de "Shades of Grey"

Gisteravond gebeurde het opeens, ik kon de Fifty Shades of Grey (Vijftig Tinten Grijs in het Nederlands) niet meer wegleggen en las het eerste boek in een ruk uit.  Ik moet toegeven dat ik regelmatig overwogen heb op te houden met lezen.  Te intens, te gedetailleerd en meer, maar ik was toch te nieuwsgierig waar dit heen zou gaan (en ben dat nog). 

Vandaag "mag" ik dus aan het tweede boek beginnen.  Ik eet gauw ontbijt en maak me dan klaar voor de sportschool, want daar krijg ik pas van mezelf toestemming om te lezen.  Eerst wil Saskia mee, maar dan zijn de batterijen van haar telefoon en Zune leeg, dus ze besluit dan maar boven te gaan hardlopen. 

Het tweede boek heeft mij meteen in zijn greep!  Het uur op de crosstrainers (een half uur op Life Fitness en een half uur op Cybex voor de afwisseling) vliegt voorbij en ik neem er nog een "cool down" tien minuten bij om verder te kunnen lezen. 

Net als ik klaar ben gaat mijn mobieltje.  Het is Saskia met de vraag wanneer ik thuis zal zijn.  Laura's vader kan zijn van niet aan de start krijgen en zij wil Laura naar hem brengen om een andere sleutel voor de van te geven.  De vader staat bij Target, zo'n twintig kilometer hiervandaan en het beste via de interstate (vierbaans snelweg) te bereiken.

Oei, ben ik wel klaar om Saskia daar in haar eentje heen te laten rijden?  Terecht wijst Saskia mij erop dat ze helemaal terug heeft gereden uit Richmond met zat interstate rijden erbij.  Daar heb ik geen weerwoord op en ik vind het ook zielig om Jim daar te laten staan, dus geef mijn toestemming.  Gelukkig gaat het allemaal goed, al krijgt Jim zijn van ook niet met de andere sleutel aan de praat en geeft Saskia hem dus ook een lift terug naar huis.

Intussen lees ik verder buiten op het deck en vergeet de tijd helemaal.  Als Saskia terugkomt, rijd ik gauw naar Whole Foods om wat boodschappen te doen.  Ik gebruik mijn Superfood tas uit Aruba en daar past alles in.  Het valt me op dat de boodschappentassen uit Nederland en Aruba veel groter zijn dan die hier in de VS. 

Thuis ga ik met een grote fles water op het deck zitten en verder lezen.  Er is van alles te doen binnen, maar het is heerlijk weer en dit boek heeft me in zijn greep!  Maar ja, Saskia is er ook nog en zij wil heel graag naar Plato's Closet om wat oude kleren te verkopen. Dit is een winkel voor tweedehandskleding specifiek voor tieners en twens. 

We halen onderweg Laura op, die ook wat kleding mee heeft.  Het is even zoeken naar de winkel, waar ik gisteren voor het eerst over hoorde.  Het blijkt een zeer populaire winkel te zijn.  De kleding, die Saskia en Laura meehebben, wordt aangenomen en we krijgen te horen dat het zo'n drie kwartier zal duren voor ze aan de beurt zijn.

Slik!  Daar had ik niet op gerekend, want ik wilde nog graag naar Meadowlark Gardens.  Saskia wist dit ook niet van tevoren en voelt zich er duidelijk niet fijn over.  Ze stelt voor dat ik dan wegga en hun weer op kom halen, maar dat heeft geen zin.  Lang leve Wordfeud, ik heb nog 9 spelletjes en daarmee gaat de tijd snel. 

De meisjes winkelen intussen en Saskia vindt een viertal leuke en zeer goedkope topjes.  Wat dat betreft is dit een prima winkel voor haar.  Hoewel, als ik voorstel hier ook voor Prom jurken te gaan kijken, haalt ze haar pas gepiercde neus hoog op.  Saskia "verdient" maar liefst $16 aan haar kleding, die meteen ook weer opgaan aan de topjes.  Ook Laura moet bijbetalen, daarom is zo'n zaak natuurlijk succesvol.

Het loopt al tegen vijven als we terug naar huis rijden.  Ik besluit Meadowlark Gardens te laten voor wat ze zijn.  Dan maar gewoon een foto van de lucht achter ons huis voor het dagelijkse thema, ik ben gewoon te moe.  Of eigenlijk, ik wil verder lezen in mijn boek, jeetje, het is zo ongewoon voor mij om zo te willen blijven lezen!

Rick heeft vanavond zijn eerste personal training sessie met Sharon.  Ik ben blij dat hij dat doet, want hij moet de goede vorm leren.  Hij krijgt telkens last van zijn knieen met squats, bijvoorbeeld, omdat hij die helemaal verkeerd doet.  Moe, maar voldaan, komt hij thuis.  Rick heeft nog ongeveer 3 weken voor de Tough Mudder, dus hij kan alle hulp goed gebruiken!

Het is alweer een heerlijk warme avond, dus Rick grilt de kipspiesjes met verschillende kruiden, die ik eerder vandaag bij Whole Foods kocht.  Daarbij eten we zoete aardappelfrietjes en spinazie.  Het smaakt allemaal heerlijk en estra goed omdat het buiten opgegeten kan worden. 

Na het eten lees ik verder tot ik me eindelijk om een uur of acht weg kan trekken van dit intense boek.  Af en toe moet ik zelfs tranen wegblinken, iets heel ongewoons voor mij bij een boek!  Dus ja, ik kan nu de Vijftig Tinten serie zeker aanraden!

9 reacties:

Becs zei

Ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden naar de boeken hoor, als het voor jou nu zo moeilijk wordt om je weg te trekken. Ik heb nog een paar boeken op de Kindle staan die ik nog niet gelezen heb, maar misschien zullen die toch maar even moeten wachten ;)

Gabrielle (otje) zei

Ik herken het helemaal wat betreft deze boekenserie. Ben er ook helemaal weg van. En dan niet eens zozeer het expliciete sexuele gedeelte (en dat vind ik eigenlijk zelfs nog niet eens zo enorm schokkend) maar het verhaal trekt op de 1 of andere manier en blijft ook trekken. Deel 3 vond ik erg mooi en heftig ook. Je hebt dus iets om naar uit te kijken !

Anja zei

Heerlijk om zo in een boek te zitten. Je maakt me nieuwsgierig naar deze serie.

syl zei

Jaja die boeken..... Heb ze een paar weken geleden gelezen en had precies hetzelfde. Vooral bij het eerste boek ging ik in de trein wel eens gedraaid zitten en eerder vlak voor mijn neus, was als de dood dat iemand mee zou lezen. Wilde de boeken eerst niet aan mijn moeder geven ;-), maar ja ze was er toch aan gekomen. Heb wel gezegd dat ze ze niet van mij had, Hahaha!
Deel 2 en 3 hebben iets meer verhaal en zijn wat minder heftig qua sex-handelingen.
Was na 3 boeken er wel even klaar mee, een heel diepgaand verhaal is het uiteindelijk ook weer niet, zonder alle beschrijvingen zou het een soort van romannetje kunnen zijn, maar ze heeft iets gedaan in haar schrijfstijl en in het verhaal waardoor iedereen er weg van is? Best knap toch!
Kleding verkopen doe ik hier altijd op Marktplaats. 2 keer per jaar. Vooral de kleding van de kids en dat levert een leuk bedrag op. Zeker €300, kan ik vervolgens weer lekker voor het nieuwe seizoen gaan shoppen.

Anoniem zei

Ik twijfel ook nog steeds of ik die boeken ga lezen, misschien moet ik er in mijn vakantie toch maar eens in beginnen.
Groetjes,
Anja L.

Anoniem zei

Bizar dat de boodschappentassen hier groter zijn dan bij jullie met die grote afmetingen overal voor.... wens jullie een fijn (en pijnloos) weekend toe!
Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Ik had al gehoord van de boeken maar wist niet dat het ook al in het Nederlands verkrijgbaar was. Ga het zo gelijk bestellen als digitaal boek. Ik ben erg benieuwd.

Goed dat Rick ook personal training gaat doen. Het is inderdaad heel belangrijk dat je alle oefeningen op de juiste manier doet, om geen blessures te krijgen.

naomi zei

Ik heb de boeken op de pc staan en wildde met lezen wachten tot ik naar SF ga. Maar hoor er zoveel verhalen over moeder/ schoonmoeder en werk. Dat ik toch erg benieuwd was en nu ben begonnen met boek 1 en nu niet kan wachten tot ik bij hoofdstuk 8 ben. Ze schrijft leuk en lekker luchtig. Toch grappig wat een boek zo met je kan doen en zeker als je niet kan stoppen. Had ik met keukenmeiden roman/ Help wildde maar weten wat er met ze gaat gebeuren. Ga zo nog even in bed lezen. Maar gun me in vakantie toch meer tijd om te lezen dan als ik werk. Drukker.

Ik vindt die grote boodschappen erg j=handig ebter dan al die kleine plastic tasjes.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Becs - Ik zou er inderdaad aan beginnen. Ik heb er ook een paar boeken voor overgeslagen en geen spijt van. Al moet ik zeggen dat ik het tweede boek veel leuker vond dan het eerste.

@Gabrielle - Inderdaad dat expliciete sexuele hoeft van mij niet, vandaar dat het eerste boek op een gegeven moment wat teveel werd. Maar inderdaad helemaal niet zo schokkend als ik op de radio hoorde, bijvoorbeeld. Net aan het derde boek begonnen.

@Anja - Even doorbijten misschien in het eerste boek, maar daarna een heerlijke serie.

@Syl - Ha ha, ik kan me zo voorstellen dan je niemand mee wilde laten lezen. Ik zie het voor me, ik ben maar blij dat de Kindle niet laat zien wat je aan het lezen bent. We hebben hier ook Craigslist een soort van Marktplaats of Ebay, maar dit was wel erg handig want in een keer waren we van de kleren af. Ik had trouwens meer succes met de kinderkleding verkopen vroeger, want nu wordt alles toch meer afgedragen.

@Anja - Ik had ook grote twijfels, maar toen Katja ze toch voor onze Kindles kocht en ze ook goed vond, moest ik er toch aan van mezelf. Geen spijt, behalve dat ik teveel tijd aan lezen besteed dezer dagen ;).

@Evelyn - De canvas tassen hier zijn ook groter dan de plastic tasjes, hoor, maar in de Nederlandse (of Arubaanse) kan heel veel meer. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn.

@Petra - Heel belangrijk, die vorm! Sharon vertelde me dat Rick zijn squats inderdaad helemaal verkeerd deed.

@Naomi - The Help vond ik inderdaad ook erg goed, maar meer literair goed. Dit is meer een willen weten wat er nu verder gebeurt, maar niet zo literair. Niet dat ik nu zo van de literatuur ben, hoor, ik lees voor mijn plezier.