Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 19, 2012

Laatste zomervakantieweekend voor de college studenten

Zaterdag

Gisteravond regende het en dat heeft schijnbaar de lucht "schoongewassen".  Weg zijn de hitte en vochtigheid van gisteren.  Ze hebben plaatsgemaakt voor helemaal perfect weer: felblauwe lucht en felle zonneschijn. 

Rick gaat buiten hardlopen.  Saskia en ik gaan naar Anytime Fitness om een uur cardio te doen.  Ik vind het echt gezellig dat zij zo met mij meegaat. Katja en Kai maken van hun laatste dagen vrij gebruik om lang uit te slapen.

Katja heeft ook een lijstje met dingen, die ze graag wil eten alvorens terug te gaan naar "small town Virginia".  Zodra ik terugkom van de sportschool vraagt ze dan ook of ik pho als lunch wil.  Daar zeg ik nooit nee tegen, natuurlijk.  Ik haal de vissoep van Pho Thang Long en buiten op het deck eten we het, samen met Rick en Kai, die sandwiches met meegebrachte kaas uit Aruba eten.  Aan hen is pho niet besteed.

We zitten met dit mooie weer zoveel mogelijk buiten, maar Katja en ik hebben ook een afspraak bij Pro Nails 3 om onze nagels te laten doen.  Saskia zou eerst ook mee gaan, maar haar vriendin Laura heeft de dvd van de Hongerspelen, die na middernacht uitkwam.  Saskia heeft de boeken net in Aruba gelezen, dus wil de film nu dolgraag zien.  Zij heeft dezelfde reactie, als Katja en ik, dat de film natuurlijk de essentie van het boek niet weer kan geven.

Thu maakt mijn nagels weer helemaal mooi.  Katja moest gisteren wel lachen, toen ik de afspraak maakte.  "Thu" spreek je uit als "to" of "too" en het klonk kennelijk erg grappig, omdat ik die laatste twee woorden ook regelmatig gebruikte.  Proberen met de gebrekkig Engels sprekende Vietnamese nagelstylistes te telefoneren is een kunst op zich.

Mijn teennagels zijn diepblauw en vingernagels felroze nu.  Katja heeft fel oranje op haar vingers en donkerrood op haar tenen.  Bij Starbucks naast de nagelsalon halen we nog een ijskoffie voor Katja en een ijs passiethee voor mij.  Daar geniet ik van op het deck, terwijl ik de uit Aruba meegebrachte Suske en Wiskes lees.  Wat een leuke strips zijn dat toch!  Ik ben blij dat ze doorgezet worden na de dood van Willy vanderSteen.

Katja en Kai mogen deze laatste paar avonden kiezen waar te eten.  Zij besluiten dat het Mad Fox Brewing Company wordt, want ze willen nog eens bitterballen eten voor ze naar school vertrekken.  De bitterballen hier zijn heel anders, dan de traditionele Nederlandse met ragout.  Ik vind deze eigenlijk nog lekkerder, ze hebben gehakt en groente als vulling.

We eten de portie bitterballen aan de bar, al wachtend op een tafeltje buiten.  Met dit mooie weer willen we zoveel mogelijk buiten zijn.  Net als de laatste bitterbal op is (duurde niet lang) gaat onze "beeper" af, die ons zelfs letterlijk aanmaant naar de host stand te gaan voor onze tafel.  Ik heb ze nog niet eerder pratend meegemaakt.




Deze week is het restaurant week in deze omgeving en veel restaurants hebben dan een speciaal 3 gangen menu voor $35.  Zo ook dit restaurant en Katja en ik vinden de gerechten daarop er erg lekker uitzien.  We willen echter niet ieder $35 besteden en besluiten het menu te delen.

Vooraf nemen we nog een kopje komkommer gazpacho, heel erg lekker en verfrissend!  Rick neemt die ook.  Daarna delen Katja en ik een carpaccio van tonijn met versgemaakte chips, heel erg lekker!  Ons tweede restaurant week gerecht is een Virginia pinda salade.  Die stelt wat teleur, want de pinda's zijn zeker geen Virginia pinda's, die zijn vele malen groter, maar de smaak is wel voortreffelijk.

Ons hoofdgerecht is gegrilde zalm met zoete aardappelpuree en een salsa met ananas, tomaat en jicama.  Super lekker is het!  De mannen genieten ook van hun burger en in Ricks geval de "bier blik kip", kip op een bierblik gegrild.  Het is een erg gezellige een na laatste avondmaaltijd met de twee collegestudenten.

Zondag

Zodra ik wakker word, weet ik dat het mis is met mijn lichaam vandaag.  Dit wordt een pijndag.  Het voelt alsof er een zwaar pijnlijk juk op mijn schouders hangt.  Ik probeer van alles, Excedrin Migraine, aspirine, massages door Rick en Kai, maar niets mag echt baten. 

Toch probeer ik het zoveel mogelijk te negeren, want dit is de laatste dag dat Katja en Kai thuis zijn.  Daardoor hebben we ook van alles te doen.  Rick en ik halen om te beginnen ontbijt bij Starbucks.  Dat eten we gezellig met zijn vijven buiten op het deck op.  Het is zwaar bewolkt, maar een zeer aangename temperatuur.   Later vandaag wordt er regen verwacht en het naderen van dat lage drukgebied heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn pijnen.  Mijn lichaam is echt een barometer!

Om te proberen mijn spieren een beetje los te krijgen ga ik een half uur cardio op de crosstrainer bij de sportschool doen.  Daarna rol ik mijn rug en schouders in de hoop de knopen er wat uit te krijgen.  Het is zo erg dat het helemaal naar mijn armen uitstraalt.  Zo vervelend net na Aruba toen ik zelfs hele dagen zonder pijn had.

De twee oudsten hebben nog van alles nodig voor ze terug naar school gaan en als eerste staat een bezoek aan Target op het programma.  Onderweg stoppen we bij Manhattan Bagel voor lunch, want Katja wil heel graag een bagel met zalm en cream cheese eten.  Kai en ik nemen een tonijnsalade dunne bagel en Rick een sandwich met rosbief.

Onderweg naar Target begint het te plenzen!  Gelukkig is het bij aankomst alweer bijna droog, want we hebben geen paraplu's mee.  Rick gaat met Kai zijn lijstje afwerken en ik ga met Katja mee.  Ik begin me echter steeds slechter te voelen.  Rick ziet mij en weet dat het mis is.  Hij geeft me de autosleutels en in de van doe ik mijn stoel op de ligstand en sluit mijn ogen.  Ik baal zo enorm dat ik juist nu me zo naar voel!

Thuis ga ik een half uurtje liggen in de hoop dat dat me beter zal doen voelen.  Met Meike spinnend op mijn buik en Cosmo tegen me aan liggend wil ik bijna niet meer opstaan!  Maar het even rusten helpt wel en ik ben in ieder geval in staat om met de anderen mee naar Tysons Corner te gaan.

Daar splitsen we op.  Rick gaat met Kai en Saskia mee en ik met Katja.  Zij heeft morgenmiddag een sollicitatiegesprek bij CVS en wil daarvoor nette kleding kopen.  Ze heeft op de website van Express leuke dingen gezien.  Inderdaad slaagt zij daar met een broekpak, nette broek en twee topjes.  Niet goedkoop allemaal, maar ik ben helemaal blij als ik via Foursquare maar liefst $120 korting krijg!  Dat is meer dan tweederde van de prijs!
Ook bij de Gap geeft Foursquare 30% korting op de jeans, die Katja koopt.  Intussen krijg ik constant  sms-jes van Saskia en Rick.  Saskia wil Katja's en mijn mening voor haar dingen bij Urban Outfitters. Intussen loop ik echt op mijn tandvlees en staat het huilen me nader dan het lachen. 

Maar goed ik bijt door en we ontmoeten Saskia bij Urban Outfitters.  Katja heeft nog een paar winkels op haar lijstje staan en Saskia ook, dus ik hoop wat hulp van Rick te krijgen, want ik trek het niet meer.  Als ik Saskia vraag waar Rick en Kai zijn, blijken zij lekker aan de bar te zitten bij Gordon Biersch

Gewoonlijk zou ik dat fijn vinden voor ze, want ik vind winkelen met de meisjes ook erg leuk.  Maar ik trek het niet meer vandaag.  Ik bel Rick om te zeggen dat hij echt de rest moet doen, anders heeft hij gewoon een huilende vrouw.  Als er iets is wat mannen niet leuk vinden, zijn het huilende vrouwen.  Rick maant mij dus naar beneden en heeft al een glas wijn voor mij klaar staan bij Gordon Biersch.  Kai houdt mij gezelschap, terwijl Rick de meisjes "overneemt".

Niet veel later zijn ze terug, want de dames hebben de rest van de winkels laten varen.  Dit kunnen later ook nog.  De belangrijkste spullen zijn binnen.  Alle drie zijn in ieder geval in opperbeste humeuren en Rick en ik ook, want het is duidelijk uitverkoop overal, dus de prijzen zeer schappelijk.

Eerder vandaag heb ik een reservering gemaakt voor ons vijven bij Seasons 52.  Dit blijft een van mijn favoriete restaurants.  Ook vanavond is het eten weer voortreffelijk.  Een van mijn gerechten is weer de chili relleno met kipvulling, zo ontzettend lekker! 

Laatste familiefoto van deze vakantie

Katja zou vanavond al vertrekken, maar ziet dat toch niet zitten.  Zij gaat nu morgen heel vroeg op pad, want ze heeft om half twee dat sollicitatiegesprek.  Ik ben blij dat ze niet vanavond rijdt, want het weer is slecht.  Morgen zal het hopelijk beter zijn. 

Ook hoop ik zelf morgen beter te zijn, want Kai moet morgen terugverhuizen naar Richmond.  De bedoeling is dat ik met een van vol zal volgen en hem zal helpen alles in zijn dormkamer te brengen.
Als ik me weer zo slecht voel kan het zijn dat Kai het allerbelangrijkste meeneemt en dan dit weekend terugkomt voor de rest, maar hopelijk zal het niet zover komen.  Allemaal even spierontspannende gedachtes sturen a.u.b., wie weet helpt dat.

10 reacties:

Margreet zei

He bah wat vervelend, zoveel pijn op jullie laatste familieweekend. Ik duim voor je dat je je morgen beter voelt!

Kristel Holsbeek zei

Oh zo vervelend die pijn en dan net nu...maar ik vind het wel chapeau van je om het zo goed uit te houden hoor!!
Veel succes morgen!!

Tineke zei

Wat een pech om je zo beroerd te voelen, veel sterkte vandaag; hoop dat je je beter voelt.
Wat betekent de afkorting CVS , waar Katja gaat solliciteren?
Wij hadden een super warme nacht en ik heb dan ook nauwelijks geslapen; lekker begin voor mijn 1e werkdag.

Anoniem zei

Wat vervelend en dat voor de laatste dag. Ik zal voor je duimen dat het morgen beter gaat.
Sterkte en groetjes
Wil

Marie zei

Oh wat jammer dat de mooie zomer met zo veel spierpijnen gaat eindigen. Ik wens voor je dat het vandaag maandag allemaal veel beter met je gaat! Succes met de verhuis van jullie twee studenten! Lieve groet uit een heel, heel heet Zug!

Anoniem zei

Oh jee, ik had wel op Facebook gezien dat je een mindere dag had, maar dit is wel meer dan minder.
Ik hoop dat het vandaag een heel stuk beter met je gaat, want 2 uur in een auto zitten maakt het zeker niet makkelijker.
Sterkte, Bea
En succes voor Katja bij CVS.

Anoniem zei

Hi Petra, wat ontzettend balen dat je je zo beroerd voelt, ik hoop dat je het vandaag stukken beter gaat met je.....
Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Wat naar om je juist nu zo rot te voelen. Fijn dat Rick zo goed bijspringt en ook op tijd signaleert dat je je rust nodig hebt. Topman!

Hopelijk heeft Katja succes gehad met haar sollicitatiegesprek. Zou leuk voor haar zijn als ze hier kan werken.

Ik vraag me al een poosje af wat je nu precies laat doen als je je nagels laat doen; echt alleen de nagels of een hele pedicure- en/of manicurebehandeling.

Sterkte deze week zonder je twee oudste kinderen en natuurlijk hopelijk zo min mogelijk pijn. Ik zal aan je denken.

naomi zei

Hallo

Fijn weekend nog gehad met de kinderen. Wel balen dat je gister zoveel pijn had. Ik hoop zo voor je dat het vandaag weer beter gaat zijn. En je Kai kan helpen met verhuizen.

Ik zal je alle pijn vrije gedachten toe zenden.

Knap je dat je toch gaat met winkelen met de kinderen. Ik zou geloof ik op de bank zitten en niets doen.

Gaat Katja nog een bijbaan erbij nemen. Wel leuk CVS drogisterij.

Liefs Naomi

Petra zei

@Margreet - Dank je, het was niet veel beter, maar gelukkig genoeg om te genieten van onze huwelijksverjaardag.

@Kristel - Ja, maar die pijn is gedeeltelijk psychisch, daar ben ik me ook van bewust. Heel vervelend dat het weer nu net zo moest zijn.

@Tineke - CVS was om te beginnen Consumer Value Stores, maar nu schijnt het Convenience, Value and Service te betekenen. Het is een van de grootste drogisterijen in de VS.

@Wil - Dank je wel

@Marie - Ze zijn verhuisd en nu is het Saskia en Rick en ik weer, maar niet zo anders, want zo was het het grootste deel van de zomer

@Bea - Inderdaad, de autorit was geen pretje, maar wel een heel fijn diner met Rick, maakte alles goed.

@Evelyn - Dank je, geen verbetering vandaag, ik hoop morgen

@Petra - Ik laat gewoon mijn nagellak vervangen op mijn tenen, geen volle pedicure en een manicure komt met de gelish

@Naomi - Gisteren was het echt moeilijk en vandaag ook. Gelukkig voelde ik me vanavond beter dankzij Saskia's rijden. Katja heeft dit semester bijna geen klassen, dus wil bijverdienen.