Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, augustus 14, 2013

Zalm voor lunch en avondeten, hoezo favoriete eten?

Om acht uur gaat de deurbel en ik hoor Rick met iemand praten.  Het blijkt (later) dat Vienna vandaag onze cul de sac opnieuw gaat asfalteren en we krijgen de kans om onze auto's te verzetten.  Alleen vergeet Rick even dat ik er ook uit moet met mijn van. 

Hij en Saskia vertrekken naar de Kia garage om haar auto te laten maken.  Er is een zogenaamde "recall" op, iets mis met de lichten.  Zulke dingen worden gelukkig gratis gemaakt, maar Saskia zal er wel een uur of twee op moeten wachten.

Als ik een kwartier later naar beneden kom zijn ze al begonnen met asfalteren.  Gelukkig is er nog een pad links uit de cul de sac.  Ik besluit eerst even een kop koffie te drinken en een yoghurtje naar binnen te lepelen.  Intussen zijn ze kennelijk ook klaar met de helft van de weg, want de voertuigen zijn weg.

Op mijn agenda vandaag staat als eerste het laten inspecteren van de van.  Ik rijd daartoe naar de Sunoco in Vienna.  Dom genoeg ook precies via de weg waar meestal politie staat te controleren.  Zo ook vandaag, maar gelukkig realiseer ik het me op tijd en sla gauw af.  Die agent had zonder twijfel de verlopen sticker opgemerkt, oef!

Bij de Sunoco staat niemand in de rij voor de inspectie.  Natuurlijk niet, want het is halverwege de maand.  Hari komt zich voorstellen en grapt wat ik hier zo vroeg op de morgen doe.  De Vienna politie ontwijken is mijn antwoord.  Daar moet hij hartelijk om lachen.  Ik ga in het kantoortje wachten, maar nog geen tien minuten later is Hari terug en de van geinspecteerd.  Volgens mij het snelst ooit!  De van is in zeer goede staat merkt hij op.

Met een 8/14 sticker op mijn raam en geen vrees voor de politie meer rijd ik opgelucht terug naar huis.  Daar zijn de asfalteerders terug.  Ik parkeer de van op onze oprit, maar zie dan dat ze ook voor onze oprit bezig zijn.  Daarna mogen we er twee uur lang niet op rijden, dus ik parkeer de van maar gauw langs de straat achter ons.

Na uitgepakt te hebben boven vertrek ik naar de sportschool.  Daar wacht Sharon me al op.  Het is wel weer eens nodig om gewichten te doen.  Ik kan me op reis altijd prima tot cardio aanzetten, maar gewichten is een ander verhaal.  Bovendien had de Holiday Inn in Muskegon geen gewichten.

Het uur vliegt voorbij.  Langzaamaan gaan de collegestudenten ook terug naar school.  Sharon brengt dit weekend haar derde zoon naar South Carolina.  Wij mogen nog even van Kai genieten, maar begin volgende week zal hij ook teruggaan. 

Na de personal training doe ik nog een veertig minuten op de ARC trainer.  Ik zit weer helemaal in mijn boek, de derde King & Maxwell van David Baldacci.  Ik rijd naar huis en daar zie ik dat de straat is afgezet met verkeerspionnen.  Ik parkeer de van dus weer net erbuiten.

Het is intussen lunchtijd en ik toast een paar Ezekiel boterhammen om de uit Michigan meegebrachte zalmpate op te doen.  Dat met een glas groentesap en mijn lunch is compleet.  Kai eet gezellig mee buiten op het deck.

Daarna stuur ik hem naar het DMV.  Hij is in april 21 geworden en voor je 21ste is je rijbewijs hier in Virginia verticaal, na je 21ste horizontaal.  Dat moet Kai nog gaan veranderen, maar ook is zijn naam verkeerd gespeld op zowel zijn rijbewijs als zijn Amerikaanse paspoort (moeten we nog laten verbeteren).  Ze hebben zijn tweede naam "Tristan" als "Tristen" gespeld.  Op zijn rijbewijs is dat nu tenminste gecorrigeerd.

Bij Whole Foods haal ik benodigdheden voor het avondeten.  Dan heb ik, vind ik althans, een bezoek aan het zwembad verdiend.  Ik kleed me niet eens in badpak, want het is ongewoon koel voor augustus met maar 25 graden.  De gemiddelde temperatuur voor vandaag is 32 graden!  Ook is er geen luchtvochtigheid, prachtig weer dus, maar te koel voor mij om in het water te gaan. 

In plaats daarvan lees ik lekker op een luie stoel met mijn armen en benen in de zon.  De kinderen liggen in het zwembad en de ouders zijn net als ik, zie ik.  Veel mensen, die van de stralende zon genieten op een ligstoel, maar niet in badkleding.  Kouder water deert kinderen duidelijk niet, al zegt mijn vriendin Chris dat de temperatuur van het water heerlijk is. Zij zwemt dan ook mijlen op een rap tempo, daarvoor is het vast de perfecte temperatuur.

Om een uur of half zes ga ik huiswaarts.  Daar maak ik een Aperol spritz en ga daar op het deck van genieten.  Rick komt vandaag wat later thuis en zodra hij er is beginnen we aan het avondeten.  Dat zijn vandaag burgers op de grill. Voor mij zalmburgers, een met feta en spinazie, de ander met thijm en citroen. 


We eten lekker buiten, al heb ik zelfs een vest aan!  Hoogst ongewoon voor midden augustus.  Vorig jaar was het zo heet, dit jaar hebben we een vrij koele zomer.  In Michigan klaagden ze erover dat het te koel was geweest om in de meren te zwemmen.  Zij zitten natuurlijk ook nog een stuk noordelijker. 

5 reacties:

Anoniem zei

Wat een verschil, 25 graden zou hier echt te heet zijn voor veel mensen.
Ik ben meer van de gewichten dan van de cardio. Ik vind het zo goed dat je al lezend (wat mij ook niet lukt)een uur op een crosstrainer staat.
Groet, Bea

Marion2 zei

Zo zie je maar dat 'warmte' een relatief begrip is. Voor vandaag is hier een warme dag voorspeld met temperaturen tussen 21 en 24 graden. Helaas zal dat wel niet gehaald worden: het is nu 16 graden en het regent.

Anja zei

Gelukkig heb je de politie kunnen ontwijken en nu weer een geldige sticker. Hier is het nu zwaar bewolkt dus grijs saai weer :-(

naomi zei

Grappig met 28 graden lig ik in bikini op strand of in de tuin haha. En jij praat over een koelere zomer, terwijl er hier juist echt een warme zomer was.

Gelukkig is het goed met je sticker gekomen en geen bekeuring. Morgen een warme dag voorspeld ben benieuwd 25 graden.

Liefs

Petra zei

@Bea - Ja, dat lezen maakt nu net het verschil voor mij. Alhoewel, als ik tv kan kijken tijdens de gewichten is het ook goed, maar bij de sportschool staat altijd het saaie sportkanaal op

@Marion - Zeker is het relatief, zelfs mijn buurvrouw was het niet met me eens dat het water te koud was. Nog even over eerder, ik herinner me van jouw dochter en ik hoop dat alles nu weer goed gaat. Ik weet niet of je mijn email hebt, want ik ben graag een ondersteunend "oor". Zou daarvan zelf ook wel een aantal kunnen gebruiken :)

@Anja - Nog een paar maanden voor jullie Amerikaanse avontuur waar ik ook zeker deel van hoop te worden :)

@Naomi - Ja, maar hier zijn temperaturen van meer dan dertig graden de norm in juli en augustus. Raar, he, dat in de twintig dan koel aanvoelt. Ik vind dat ook, maar toch is het zo