Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 28, 2014

Black Friday

Vandaag is het Black Friday, de drukste winkeldag in de Verenigde Staten.  Bij een aantal winkels begonnen de koopjes al gisteren wat heel wat mensen ergert.  Zo krijgen de medewerkers van die winkels geen echte Thanksgiving en veel mensen, waaronder wij, vinden dat Thanksgiving een van de dagen in het jaar moet blijven, die niet commercieel zijn.

Rick en ik zijn dan ook absoluut niet van plan om te gaan winkelen vandaag en slapen lekker uit.  De kinderen doen dat ook, maar Saskia vertrekt al gauw na haar ontbijt naar Fair Oaks Mall met Laura.  Zij gaan vast kerstcadeautjes kopen en Saskia een Sinterklaas cadeautje.

Rick haalt ontbijt bij Starbucks en voor mij brengt hij weer de pepermunt mocca Americano mee. Ik vind het een heerlijke combinatie en houd hem er voor de winter in.  De broodjes zijn ook erg lekker.

Dan is het weer tijd voor mijn uur cardio boven op de elliptical.  Intussen worden de oudere kinderen ook langzaam wakker.  Hoe zij zo lang kunnen slapen is me nog steeds een raadsel, ik vind negen uur al heel erg laat.

Blij dat ik klaar ben met de dagelijkse "marteling" (die me wel helpt me beter te voelen dat wel) stap ik iets meer dan een uur later van de elliptical af.   Ik heb een heel leuk boek, een van de mysteries "in High Heels" van Gemma Halliday, dus het gaat op zich best snel.

Vandaag willen we binnen versieren voor Kerst en ik trek een van mijn kersttruien aan.  Nu komen die weer in, in de jaren tachtig waren ze helemaal mode.  Ze worden nu "ugly Christmas sweaters" genoemd, maar heel veel mensen lopen erin.  Ook draag ik mijn kerstbal oorbellen, zo kom ik helemaal in de stemming.

Rick en ik gaan nog even samen naar de bank en halen dan ook avgolemono soep bij Plaka Grill voor mijn lunch.  Rick eet overblijfselen van het maal van gisteren, die niet aan mij besteed zijn.  Alleen de stuffing vind ik wel lekker de volgende dag.

Katja is intussen aan het shoppen voor een matras voor haar en Kevin.  Die vindt zij meer dan 50% afgeprijsd voor Black Friday en hij zal morgen bezorgd worden.  Geen idee waar we die tot half januari of langer gaan bewaren!  Onze garage staat nog half vol met haar spullen.  Wij hadden het logischer gevonden als Kevin die matras had gekocht, maar Katja wilde ze per se zelf uitproberen en de lekkerste kopen.

Na de lunch halen Rick en Kai de dozen met kerstspullen van zolder.  Bij het zien van de enorme hoeveelheid wordt het me even teveel.  Ik voel me wanhopig, omdat ik gewoon zo weinig energie heb en mezelf toch wil dwingen van alles te doen.  Gelukkig is Rick altijd vrolijk en beurt me op en vraagt de kinderen ook echt mee te helpen vandaag.

De meeste dozen bevatten een mengsel van verschillende dingen dus het neemt nogal wat tijd om het allemaal te organiseren.  Ik ben blij dat ik de lichtjes buiten al vrijwel allemaal heb aangebracht.  Het helpt ook heel erg dat Kai de kerstboom opzet en de meisjes hem samen versieren.


Dat betekent dat ik enkel de trap heb te versieren, waarvan gelukkig wel alles in een doors zit.  Verder hang ik de sokken voor de haard en versier de woonkamer, keuken, eetkamer en tweede woonkamer.  Om een uur of vier ziet alles er weer heel gezellig uit.
Zo gezellig!

Katja en Saskia hebben zich intussen weer in het Black Friday gewoel gewaagd en zijn naar Tysons Corner.  Ze hebben wel heel slim de metro genomen, want daar parkeren is een nachtmerrie.  Rick gaat naar Home Depot om nog wat kerstdingen, die niet meer werken, te vervangen.

Mijn energie is verbruikt en ik ga lekker naar de laatste aflevering van Tussen Kunst en Kitsch kijken.  De bel gaat en er staat een grote doos op de stoep.  Daar zit een heerlijk warme deken met voeten in.  Die ga ik deze winter heerlijk vinden (en Saskia neemt hem meteen in, dus dat wordt "vechten").
Gezellige avond bij het vuur met Saskia in mijn nieuwe deken!!

We bestellen Thais eten voor het avondeten en kijken gezellig met zijn allen tv, terwijl we kletsen over van alles en nog wat.  Het is zo gezellig om het hele gezin dit lange weekend bijeen te hebben.  We hebben het er zelfs over in maart naar Nederland te gaan voor Saskia's spring break.  Dat is echter nog zeer in de voorplanning stages, al zou het wel leuk zijn.

Katja en Rick willen naar Maleficent kijken en ik vond dat ook een heel goede film dus zie hem graag nog een keer.  Ik zie ook enorm uit naar de nieuwe Disney "Into the Woods" musical, die op kerstdag uitkomt.

Speciaal voor Marion, van Mason's uit Engeland (geerfd van Ricks moeder, niet echt mijn smaak, maar nostalgisch voor Rick)

10 reacties:

Anja zei

Het ziet er gezellig uit, fijn dat de kinderen hebben geholpen!

Marion van de Sande zei

Ach Petra, wat sneu dat het je even te veel werd. Maar het hóeft toch niet allemaal op één dag, het is pas november? Look who talking btw. Maar gelukkig ben ook jij blessed met een partner als Rick die altijd positief blijft en gewoon aan de slag gaat en dingen aanpakt. Petra, je gaat een heerlijke tijd tegemoet met alle drie de kinderen heel veel om je heen en Rick niet te vergeten!

Ja, zie je wel!!! Ik dacht het servies al te herkennen maar had twijfels vanwege Amerika.

Ik ben gek op serviezen, vindt het heerlijk om het te gebruiken, heb er meerdere, ook van Masons, zelfs het kerstservies van Masons, Christmas Village.
Ik vind jouw servies ook heel mooi, zo gedetailleerd. Prachtig om te gebruiken op een effen tafellaken met zilveren bestek, kaarsen en wat kerstgroen met besjes er tussen.

Wat een heerlijk vooruitzicht om misschien in maart naar Nederland te komen.

Have a super great weekend!!

Ineke zei

Wat ziet je huis er al mooi in kerstsfeer uit en wat zou ik ook graag zo'n trap willen hebben om te versieren in december. Grappig, die kerst-truien zie je hier in Holland ook steeds meer. Er is zelfs een speciale site voor.

Marion2 zei

Wat een fijne dagen! Ik vind je kerstversieringen prachtig! Maar wat een werk. Het ziet er allemaal heel gezellig uit. Veel plezier nog!

Anoniem zei

Gezellig die kerstsfeer.Het ziet er weer super gezellig uit. Fijn dat Rick en de kinderen meegeholpen hebben. Mijn zoon haalt alijd de kerstboom voor me en helpt met de lampjes voor de rest doe ik alles zelf. Wel een heel werk hoor maar ik geniet er ook van. En neem er de tijd voor.
Jammer dat ik geen schoorsteenmantel en trap in huis heb.Lijkt me zo gezellig deze ook van kerstdecoratie te voorzien.
Kersttruien zijn aan mij niet besteed en ik heb de laatste weken de meest lelijke in Las Vegas gezien.
Groetjes Wil

naomi zei

Hallo

Wat was thanksgiving toch weer gezellig met elkaar en dit jaar zag je online ook allerlei black Friday sales in verschillende NL winkels.

De kerstversiering is ook weer super mooi en gezellig, is krijg er ook zin om al mij Disney kerst ornamenten weer neer te zetten. En het gezellig te maken ach binnen een week staat het er.

Leuk hoor vakantieplannen maken voor maart.

Fijn weekend nog liefd

Anoniem zei

andere jaren schreef je ook altijd over het samen zelf uitkiezen van een levende kerstboom, maar nu is hij er ineens in je verhaal :) Heb je nu een kunstboom genomen? En wat ik me altijd afvraag, hoe blijven die sokken hangen? ik zie op je foto dat je er een soort klemmetjes voor hebt? Ik heb zelf ook een schouw en altijd sokken, vind dat er altijd zo leuk uitzien, maar ze vallen continu naar beneden als ik er niet iets zwaars op zet. Haha, wat een vragen, maar je ziet, je blog maakt heel wat los. Sterkte met de pijnen en energie, dat het maar snel weer wat beter gaat en weer voorjaar mag worden. Groetjes Monique

Anoniem zei

Wat ziet het er bij jullie al super gezellig uit,alles in kerstsfeer.Prachtig om te zien en zeker bij binnenkomst al,die trap,geweldig!!!Goed je best gedaan hoor!
Gelukkig hebben jullie het verders met z,n allen samen gedaan,veel werk eraan besteed,dat scheelt heel veel.

groetjes Joke

Tineke zei

Ik ben gisteren naar de christmasfair op kasteel haarzuilen geweest, dus ook al wat in de kerstsfeer.
Verder vanmiddag inpakken en rijmen.
Leuk dat je naar nl komt, kijk maar of je wat met mij kunt plannen.
Heb je dit gepland om dan Kai in Brussel te bezoeken
Mijn dochter en gezin komt begin april voor de pasen+ wij kijken ernaar uit.

Petra zei

@Anja - Ja, het is weer heel gezellig

@Marion - Grappig dat je ons servies herkent. Inderdaad staat het het best op een effen tafelkleed. Ik houd persoonlijk meer van strakkere patronen.

@Ineke - Ja, die kersttruien, ik vind ze wel wat hebben

@Marion - Inderdaad is het altijd heel wat werk, die versieringen. Daarom wil ik ze ook zo vroeg mogelijk aanbrengen, anders zijn ze er maar zo kort.

@Wil - Volgens mij vallen mijn truien qua lelijkheid wel mee, maar smaken verschillen natuurlijk

@Naomi - Ja, nog maar zo kort en het is alweer Sinterklaas!

@Monique - De kunstboom is er ieder jaar. We gaan over twee weken de levende boom halen. Voor de sokken zijn er speciale houders met een haakje waaraan ze hangen.

@Joke - Ja, die trap vind ik altijd al mooi en met Kerst helemaal

@Tineke - Het is nog niet zeker of we naar Nederland komen. Als we komen is het maar een weekje dus veel tijd om met mensen af te spreken zal er niet zijn, helaas. Jammer genoeg is Kai niet geaccepteerd voor het programma in Brussel.