Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 04, 2014

Verkiezingsdag

Rick moet er de hele week heel vroeg uit en daardoor word ik ook vroeg wakker.  Vanochtend val ik echter weer terug in slaap en droom van alles en nog wat.  Met schrik word ik om kwart voor negen pas wakker. 

Kai komt ook net zijn kamer uit en samen maken we ontbijt.  Voor hem gepocheerde eieren en voor mij een Smart Ones muffin met ei en kaas.   Dan ga ik gauw naar boven om te sporten, want daar wil ik zo snel mogelijk vanaf zijn.

Katja sms-t dat ze zich niet zo lekker voelt en wil ik haar lunch komen brengen.  Ik grinnik bij de gedachte dat ik meende klaar te zijn met lunches bezorgen toen Saskia haar high school afmaakte.  Dochter nummer een vindt het dus ook wel fijn om haar lunch zo te krijgen af en toe.  Natuurlijk vind ik het gezellig met haar te lunchen dus beloof rond kwart over twaalf bij Katja's werk te zijn.

Iedere eerste dinsdag in november is in de VS verkiezingsdag.   Dit zijn de vijftiende landelijke verkiezingen waar ik aan mee mag doen na in 1999 het Amerikaans staatsburgerschap te hebben verkregen.  Ik maak iedere keer dat het kan gebruik van mijn stemrecht.


Zo ook dus vandaag en ik rijd naar de school waar ons stemlokaal is gevestigd.  Online heb ik al gekeken hoe het stembiljet eruit ziet.  Er staan, behalve de senator en afgevaardigde kandidaten, ook een paar vragen over belastingvrijwaring van militaire weduwen en geld vrijmaken voor de verbetering van het wegenstelsel. 

Na mijn rijbewijs te hebben laten zien en mijn naam en adres op te hebben genoemd, krijg ik een stembiljet aangereikt.  Kennelijk is er dit jaar geen electronisch stemmen en ik moet ouderwets met zwarte pen de hokjes van mijn keuze inkleuren.  Mijn stem gaat naar beide Democratische kandidaten en ik stem "yes" op beide vragen.  Dan kan mijn biljet de machine in en krijg ik een "I voted" sticker.

Onderweg naar Katja's werk gooi ik eerst de van vol, die bijna leeg is na de rit naar Roanoke, die Rick ermee maakte.  Dan ga ik langs Panera om lunch te halen.  Katja heeft gezegd haar te verrassen en ik neem mijn favoriet, kippesoep en tonijnsalade op tomaat basilicum brood, ook voor haar mee.

Eenmaal aangekomen sms ik Katja, maar zij is nog bezig met een patient.  Niet veel later komt ze naar buiten en we nemen de lunch mee naar een van de picknicktafels achter het gebouw.  Het is weer heerlijk weer met zo'n 21 graden dus daar moeten we van genieten.

Omdat haar lunch laat begon en de volgende patient zich al snel weer zal aankondigen neemt Katja niet het hele halve uur dat ze krijgt.   Dat is maar een korte pauze, maar Katja heeft dat liever, zodat ze vroeg naar huis kan.

Met mijn stukke telefoon rijd ik naar Tysons Corner waar ik door Fathya als een oude bekende wordt begroet.  Ik was hier inderdaad op 6 september nog voor de nu kapotte telefoon.  Gelukkig kan ik voor $50 een nieuwe meekrijgen.  Ik koop er nu ook gelijk maar een beschermjasje voor.

Terwijl al mijn apps weer downloaden ga ik voor op het bankje in de zon zitten lezen.  Het zal nog maar een paar keer voorkomen dat het zulk lekker weer is voor de winterkou inzet, dus ik wil van iedere minuut die ik heb genieten.  Ik moet toegeven dat ik wel tegen de kou opzie, overal wordtt gezegd dat het een koude winter gaat worden.  Hopelijk valt het mee.
Themafoto voor D: Dog Django

Mijn nagels zijn intussen ook weer aan een beurt toe.  Zonder afspraak krijg ik helaas mijn minst favoriete nagelstyliste Tracy, maar ach, ze maakt mijn nagels weer presentabel, hoewel de ene nagel een stuk langer is dan de andere, maar ik heb geen zin daar iets over te zeggen. Ik heb een mooie blauwgroene kleur en ben daar tevreden mee. Mentale notitie, maak voortaan altijd weer een afspraak.

Voor het avondeten gaan we (eindelijk, want het kwam er maar niet van) Katja's nieuwe baan vieren bij de Melting Pot.  Katja vroeg dit al maanden geleden en het is ook inderdaad een heel gezellige maaltijd met zijn vieren te fonduen. 

Kai rijdt mij en Katja naar het restaurant waar Rick ons al opwacht.  Dit restaurant ligt praktisch naast zijn kantoor.  We krijgen eerst een tafel met een pot, maar Rick en Kai hebben liever twee potten.  Het is een rustige avond, dus geen probleem.

Met twee pannen kunnen we ook twee verschillende kaasfondues als voorafje bestellen.  Katja wil graag de cheddar en de rest van ons de traditionele Zwitserse fondue.  Het smaakt allemaal even lekker. 

Dan volgt de salade, die ik eigenlijk onnodig en ook zeer middelmatig vind.  Als hoofdgerecht hebben we twee bouillons om in te koken, een Caribische en coq au vin.  Ik heb gekozen voor garnalen, tonijn en zalm om erin te maken.  Het is heerlijk en de sauzen en groentes erbij ook.

Als laatste volgt een chocolade fondue met witte en donkere chocolade en s'mores.  Ik doop er een paar vruchtjes in, maar meer kan ik echt niet op.  De anderen smullen nog wat verder en zeer voldaan verlaten we het restaurant. We hadden ook een zeer attente serveerster wat de avond nog beter maakte. 

Thuis gaat Katja meteen naar bed, want zij voelt een verkoudheid aankomen.  Wij computeren nog wat, maar ook Rick is moe en moet morgen weer vroeg op, dus straks gaan ook wij naar boven.

2 reacties:

Anja zei

Een koude winter, brrrr de vorige winter was al zo koud :-(
Beterschap voor Katja. Ik ben, ondanks het mooie weer hier, ook snotverkouden.

Petra zei

@Anja - Wat balen dat je je niet lekker voelt! Beterschap!