Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 27, 2015

Koningsdag

De zon schijnt vrolijk als ik opsta.  Rick belooft het vergeten pak koffie vanochtend nog van Starbucks op te halen.  Dat betekent wel dat ik voor een keer oploskoffie drink, maar ik vind de VIA van Starbucks lekker dus geen probleem.


Daarbij maak ik een ham, kaas en ei scramble van Smart Ones.  Het smaakt goed en geeft me energie om vroeger naar de sportschool te gaan.  Ik heb er al een half uur cardio opzitten als Sharon me voor het uur personal training komt halen.  Ik ben haar altijd dankbaar voor de korte massage na het sporten, want ik heb hard een echte massage nodig.  Hopelijk is Laura donderdag voldoende hersteld van haar longontsteking om te komen.
Flapjack kijkt intussen gebiologeerd "vogel tv"

Kai gaat morgen op reis en is weg om wat kleding te kopen en zijn haar te laten knippen.  Als hij terugkomt eten we samen lunch van de lekkernijen overgebleven van gisteravond. 

Kai heeft zijn oranje "Made in America from Dutch parts" t-shirt aan ter ere van Koningsdag.  Ik draag mijn tulpenoorbellen, maar vind het weer te koud voor mijn oranje t-shirts.  Dan maar mijn hoodie met half Nederlandse, half Engels tekst om mijn gespleten persoonlijkheid weer te geven.

Helaas krijg ik Kai niet zover om met mij op pad te gaan vanmiddag.  Ik vraag me af of ze op deze Koninsdag nog wat ondernemen bij het Netherlands Carillon (nee, maar 4 mei om 14 uur is er wel Dodenherdenking) en rijd daarheen.  Ik parkeer bij het Iwo Jima Memorial, altijd al imposant maar nu trainen er ook mariniers bij wat het nog interessanter maakt.

Na even naar de oefeningen waarbij ze perfect synchroon moeten marcheren te hebben gekeken loop ik naar het carillon.  Daarvoor staan de veldjes met wel vijftien verschillende soorten tulpen mooi in bloei.

Het is zo jammer dat het carillon zelf er zo slecht bijstaat.  Er is veel roest en op het bord dat er ook uitziet als uit de vorige eeuw staat dat de laatste verfbeurt twintig jaar geleden was!  Tijd voor de Nederlandse sponsorbedrijven om de verfkwast weer eens te voorschijn te halen hier.

Gelukkig maken de tulpen veel goed en ik fotografeer naar hartelust.  Een paar Amerikaanse dames komen langs en vragen wat er op mijn trui staat.  Ik laat het ze zien en vertel dat het vandaag ook een goede dag voor hen is om dit carillon te bezoeken, aangezien de Nederlandse koning jarig is.  Ze vinden dat duidelijk een erg leuk feit en vragen nog het een en ander over Nederland, want zij zijn beiden alleen ooit in Amsterdam geweest.

Voor het spitsuur haast ik me na een uurtje genieten van de kleuren naar huis.  Daar sms-t Chris of ik zin heb onze maandagse wandeling te maken.  Dat heb ik zeker en de honden ook.  In het park komen we een man met twee Australische herders tegen en hij en ik wisselen wat ervaringen uit terwijl de honden kennis maken.  Hij heeft zijn honden helemaal uit Pennsylvania en Missouri!  Ik hoop niet dat wij zo ver weg hoeven voor onze volgende Aussie!

Om op de koning te toasten drinken Kai en ik een glaasje Campari - jus.  Volgens mij vindt Kai het niet lekker, maar ik heb er zulke goede herinneringen aan uit mijn studententijd.  We zijn het er wel over eens dat het leuk zou zijn eens een Koningsdag in Amsterdam mee te maken.

Rick komt enthousiast toeterend thuis.  Hij mag een nieuwe BMW i3 testrijden de komende dagen.  Het is een electrische auto en als Rick inderdaad besluit hem te leasen zullen we voor de garage een oplaad"station" krijgen.  Ik vind het in ieder een heel leuke auto en Rick is er ook enthousiast over.

Onderweg naar huis heeft Rick Thais eten gehaald.  Ik heb een lekker pittige groentesoep en een flink heet hoofdgerecht met varkenshaas, groentes en verse peperkorrels. 

Intussen kijken we met ontzetting naar de gebeurtenissen in Baltimore.  Die stad ligt hier maar drie kwartier rijden vandaan en er wordt gevochten met de politie en zaken beroofd en in brand gestoken.  Vreselijk!  Ik hoop maar dat het allemaal gauw wat kalmeert, want onschuldige mensen worden hier de dupe van. 

Foto's van vandaag staan hier 

8 reacties:

Anja zei

Afschuwelijk daar in Baltimore, en zo dichtbij.
Mooie BMW, ik ben benieuwd hoe die Rick bevalt.

Tineke zei

Leuke auto en helemaal 'bij de tijd; electrisch'.
Wij hebben onze auto ook ingeruild voor een nieuwer exemplaar, kleur voorjaars groen maar nog niet electrisch.
Op Texel naar de beddenrace van koningsdag geweest waar het boer zoekt vrouw duo Jan en Rianne ook aan meededen; lachen.

Unknown zei

Mooie auto!! Het was hier gelukkig ook mooi weer gisteren. Veel festiviteiten maar ik moest werken... Wat een gedoe in Baltimore. Het is hier ook veel in het nieuws.

Marion2 zei

wat een grappige t-shirts hebben jullie!

En oh, wat een schitterende auto heeft Rick! Ik heb dat model nog niet eerder gezien. Fantastisch ook dat hij op elektriciteit rijdt.

Ik vind het angstaanjagend die wantoestanden in Baltimore. Op een of andere manier had ik het daar niet verwacht,

Anoniem zei

Wat een mooie auto is die BMW. Wel hopen dat dit model beter is dan de huidige auto.
Verschrikkelijk die beelden uit Baltimore.
Wat een leuke hoodie is dat.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Het is afschuwelijk dat er gekken zijn die een akelijk voorval aangrijpen om als randdebielen om zich heen te vernielen. BAH!

Hier komen ook steeds meer electrische auto's. Op veel parkeerterreinen en parkeergarages zijn oplaadpunten.
Groet, Bea

Sandrah zei

Verschrikkelijk die toestand in Baltimore. Het zijn altijd de onschuldigen die de dupe worden van rellen. Hopelijk komt het snel weer tot rust.

Sandra

Petra zei

@Anja - Ik mag er vanavond in (mee)rijden

@Tineke - Leuk dat die twee nog bij elkaar zijn!

@Greet - Hopelijk vanavond rustiger

@Marion - Oh, ik wel, hoor, dat broeit al vele jaren.

@Anja - Af en toe komen er advertenties voorbij met Nederlandse spreuken op t-shirts en hoodies en deze vond ik heel leuk

@Bea - Ja, het is echt de wave of the future

@Sandra - Dat hoopt iedereen ook, niet in het minst de buurtbewoners zelf