Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 06, 2015

Een zomerse dag in april

De zon schijnt vrolijk als ik mijn ogen open en ik weet dat het een heerlijke dag gaat worden.  Ik sta dus niet veel later dan Rick op.  Helaas is het nog niet warm genoeg om buiten te ontbijten, maar dat mag de pret niet drukken.


Rick moet vanochtend zijn autoruit laten vervangen en vertrekt na een bak cereal.  Ik maak gepocheerde eieren met kaas en spinazie voor mijn ontbijt.  Intussen vermaken Flapjack en ik ons met de eekhoorn, die nog geen halve meter bij ons vandaan doodgemoedereerd zijn ontbijt verorbert.  Hij weet heel goed dat wij er zijn, maar heeft kennelijk besloten dat we geen bedreiging zijn.

Sharon is weer terug van haar vakantie in Florida, al hebben de scholen vandaag nog wel vrij.  Ik ben blij, want vind het toch wel veel makkelijker om iemand te hebben, die me ertoe zet gewichten te doen.  Het uur personal training gaat snel en daarna doe ik nog wat cardio tot ik 5000 stappen bij elkaar heb.

Intussen is het al warm genoeg om met korte mouwen naar buiten te gaan, heerlijk!  Thuis maak ik me gauw klaar en ga lunchen bij Noodles & Company.  Daar is het druk, maar ik kan nog net het laatste tafeltje op hun terras bemachtigen.  Wat voelt die warme zon op mijn rug super aan!

Dan rijd ik door naar Meadowlark Gardens.  Ik heb me voorgenomen hier dit jaar vaker heen te gaan.  Het is zo dichtbij, maar honden zijn niet toegestaan en ik neem Cosmo toch graag mee op mijn wandelingen. Vandaag wil ik echter rustig gaan fotograferen.

Na de $5 entree te hebben betaald loop ik het park binnen.  Tot mijn verbazing zie ik daar Anja (ok, niet echt heel erg verbaasd, want ik vroeg me al af of ik haar tegen zou komen).  Zij is net op haar weg naar huis, maar zegt dat het weer fijn vertoeven was.  Enthousiast ga ik op weg.

Het is weer een paar uur genieten!  Prachtige blauwe luchten, zonnende schildpadden, bloeiende bloesems, langzaam komt de natuur weer helemaal tot leven.  Ik loop een paar rondjes tot ik meer dan 10000 stappen bijeen heb.  Ik voel me meteen zoveel beter met dit weer!

Op de terugweg haal ik avondeten bij Whole Foods.  Terug thuis neem ik mijn Kindle mee op het deck en ga voor het eerst dit jaar in mijn luie stoel zitten lezen.  De vogeltjes weten niet goed wat ervan te denken, maar de meesjes hebben toch meer honger dan dat ze bang zijn en vliegen af en aan op ons voederhuisje.

Als Rick thuiskomt maakt hij een lekker zomerdrankje voor ons, een Campari met jus d'orange.  Dat doet me helemaal aan mijn studententijd denken!  En lekker dat het is!

Intussen grilt Rick mijn zalmburgers, zijn kipfilet en Kai's hamburger.  Ook maakt hij fajita groentes (verschillend gekleurde paprika en ui reepjes met fajita sauce) op de grill.  Het smaakt werkelijk voortreffelijk, vooral ook omdat we buiten eten!  Het zal nog niet zo blijven, maar het begin is er.

Tot het donker is om een uur of acht blijf ik buiten lezen.   Als mijn boek dan ook uit is vind ik het te koel worden en ga naar binnen.  Wat een superfraaie dag was het en het stemt me zo vrolijk dat er nu nog veel meer zullen volgen!

Foto's van vandaag staan hier.

3 reacties:

Anja zei

Waarom weet ik niet maar half en half had ik verwacht jou aan te treffen. Heerlijk dat de natuur weer tot leven komt. Dit was een dag met een “gouden randje” zo heerlijk zomers!!!

Emma zei

Die groentes klinken heerlijk, net als buiten eten!

Maar Petra, "verorberd": foei! En dat net na de discussie over spelling en grammatica op Facebook :)

Petra zei

@Anja - Was wel een leuk toeval toch!

@Emma - Oh, griezel, oh groezel, oh kakkerlak! Zou ik dan toch besmet zijn met het dt virus na jaren fouten lezen op de Nederlandse fora?!? ;) Ik heb het gauw verbeterd!