Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 25, 2016

Dag 5 Trinidad: Bonusdag 1 in de warmte

De gordijnen zijn vannacht dicht geweest en daardoor word ik een stuk later wakker, pas na achten.  Maakt niet uit, het is niet alsof er iemand op me wacht of zo.  Het ontbijt duurt tot half elf dus meer dan genoeg tijd.

Ietwat nerveus open ik zoals iedere ochtend mijn email.  Gauw scan ik de berichtjes en er zit gelukkig niet weer een United berichtje tussen.  Ik zie wel dat mijn vlucht van vandaag inderdaad geannuleerd is, dus maar goed dat ik het niet toch heb geprobeerd.

In mijn nieuwe Trinidad t-shirt loop ik naar beneden.  Ik maak een bordje met vers fruit, helaas geen papaya vandaag, en neem een paar hardgekookte eieren.  Hun koffie is heerlijk sterk en ik geniet van mijn ontbijtje op het terras buiten. 

Het is verleidelijk te blijven zitten, maar ik besluit eerst even wat foto's van de bloemen hier te maken en dan moet ik aan sporten geloven.  Ik ben trots op mezelf want doe een tabata van acht oefeningen met gewichten.  Ik zou mezelf hier vaker toe moeten aanzetten, want eenmaal bezig gaat het best goed.


Bougainvile en bird of paradise (de laatste ook meteen de letter Y voor het maandthema)

Na afloop doe ik nog een uur op de elliptical om mijn stappen bijeen te krijgen. Helaas is er hier verder nergens waar je een geode wandeling kunt maken.  Ik had gehoopt dat dat langs het pad langs het water had gekund, maar er is weer een schip aangemeerd en dan hangt er een touw over het pad, zodat je niet dichterbij het schip kunt komen.
Van die palmbomen krijg ik geen genoeg!

De hele tijd dat ik in de fitnessruimte ben zie ik een andere dame daar ook.  Iemand, die net zoveel sport als ik, kennelijk.  Na een uur heb ik genoeg van de elliptical en hoop de verdere 1000 stappen de rest van de dag bijeen te krijgen.

Boven in de kamer kleed ik me in bikini en ga naar het zwembad.  Carla daar zwaait al van verre.  Zij weet dat ik hun rode shandy heerlijk vind en brengt me daar (na mijn toestemming) meteen een glas van.  Ook bestel ik de gegrilde vis sandwich met "chow" van komkommer.  Die "chow" vind ik heerlijk, Mr. Nick introduceerde het en gaf me ananas "chow", ik wou dat ik het zelf kon maken!

Als Carla mijn bord weer op komt halen ziet ze dat ik mijn broodje en de meesten van mijn frietjes niet heb gegeten. Ze vraagt of ik niet liever salada had gehad.  Jazeker!  Ze belooft er morgen een mooi bord van te maken. Ik weet nog niet of ik hier zal eten, maar het klinkt goed.

Alweer heb ik een leuk boek dus geen straf te lezen met zicht op zee.  Er is een vriendelijke groep Canadezen uit Montreal en Toronto aanwezig en als ik het zwembad Inga moedigt iedereen me aan er tot mijn schouders in te gaan.  Ondanks de warmte is de temperatuur van het zwembad vrij koel, maar na een minuut ben ik "door".

De dame uit de fitnessruimte is ook in het zwembad en we raken aan de praat. Zij is een plaatselijke bewoonster, maar heeft een paar jaar in de VS gewoond.  Ze vraagt wat ik hier bekeken heb en is verbaasd te horen over Yerette met alle kolibrie's.  Ze heeft ook de rode ibissen nog nooit gezien.  Ik vertel haar dat ik ook de Domtoren in mijn eigen stad pas de dag voor mijn emigratie voor het eerst beklom.

In het zonnetje ga ik liggen afdrogen.  Hopelijk krijg ik zo een beetje kleur, want voornamelijk geef ik er de voorkeur aan in de schaduw te blijven.  Tegen vijven heb ik er genoeg van en ga naar boven om me klaar te maken voor de avond.

Douchen hier is een genot, ik wil die regen douchekop ook!  Opgefrist loop ik naar de Regency Club beneden.  Wat ook leuk hiervan is dat telkens dezelfde mensen er zijn.  Ook hier weer voornamelijk Canadezen en een van hen, die alleen reist, biedt mij een stoel aan zijn tafel aan, sinds alles verder vol zit.

We kijken CNN en het is interessant zijn kijk op de verkiezingen in de VS te krijgen.  We zitten duidelijk op een lijn.  De zonsondergang is helaas bewolkt, maar wel mooie kleuren. Een lekker bordje met zalm en nootjes en een wijntje en het is echt "happy hour".

Om half acht wordt alles hier weer opgeruimd en ik besluit een lichte maaltijd te gaan eten bij Waterfront, het sjieke restaurant in het hotel.  Ik bestel de dagsoep, die vandaag wortel en gember is. Het smaakt ontzettend lekker en is, zoals vrijwel alles op dit eiland, lekker pittig. 

Het andere voorafje dat ik bestel is de zalm tartar met citroen.  Die wordt mooi gepresenteerd en ik krijg er "brood" (wat er meer uitziet als opgesneden pannenkoek) met twee sauzen erbij.  Al met al een heerlijke maaltijd en nu kan ik zeggen alle restaurants in het hotel geprobeerd te hebben.  Allemaal waren ze heel goed, zonder twijfel.

Nog steeds lijkt het erop dat het morgen mijn laatste dag hier zal zijn.  Ik kan echt niet wachten Rick weer te zien.  Ik had me mentaal voorbereid op zes dagen weg van hem en dat worden er nu acht.  Vroeger had ik zoveel heimwee dat ik nog geen dag van huis kon zijn.  Dat ligt achter me, maar kennelijk is er nog steeds wat van over. 

Heimwee is als depressie, je kunt mensen zeggen dat ze moeten genieten van hun omgeving of leven, maar dat is hetzelfde als iemand met asthma te vertellen gewoon lekker adem te halen. Ik weet nu ook zeker dat ik niet zonder Rick wekenlang in Florida wil verblijven.  Liever pijn met lieve man dan minder pijn (nooit weg) en eenzaam!

9 reacties:

Anoniem zei

Ik denk dat Rick jou ook wel gemist zal hebben. Schrale troost natuurlijk maar wat zul jij blij zijn als je weer lekker in je huis in Vienna bent. Veel plezier nog de laatste dag in de zon en een hele goede reis toegewenst! Greet

Anoniem zei

Die wortel/gember soep klinkt erg lekker! Je bent in ieder geval even lekker uit de kou geweest en hele mooie dingen gezien maar met z'n tweeën is het toch leuker. Rick zal ook wel blij zijn dat je thuiskomt.
Goede reis gewenst!
Anja L.

Anoniem zei

Hele goeie terugreis gewenst! Lekker sneeeuwballen gooien ipv zandkastelen bouwen! Je hebt in ieder geval een heerlijke break gehad zo te zien!
Groetjes
Evelyn

Marion2 zei

Ik heb ook tijdens een vakantie de regendouche ontdekt en meteen besloten er thuis ook een te nemen. De nieuwe ketel is er al op uitgekozen (je hebt meer vermogen nodig dan bij een normale douche) en een nieuwe badkamer staat inmiddels op de planning.

Ik vind het dapper van je om alleen zo'n trip te ondernemen. Het was natuurlijk een vreemde samenloop van omstandigheden dat net de sneeuwstorm er was, waardoor het anders gelopen is. Ik kan me voorstellen dat je je dan alleen kunt voelen. Voor mij is het reisje van jou ook een eye-opener: als je zoiets graag wilt, kun je het ook alleen doen. Een paar dagen moet toch in ieder geval te doen zijn. Nog een fijne laatste dag in de zon en een goede reis morgen!

Anoniem zei

Lekker he die wortel-gembersoep. Mijn schoonzusje had die laatst ook gemaakt.
Geniet nog even van de palmbomen en het lekkere weer voordat je weer in winter-wonderland terecht komt.
Goeie terugreis en geniet thuis na van deze heerlijke vakantie. Als Rick je foto's ziet krijgt hij vast wel zin daar samen met jou naar toe te gaan.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Je hebt het mooi verwoord hoe heimwee voelt.
Ik heb het zelf niet maar wel vaker gehoord van mensen die niet eens op vakantie gaan omdat ze niet buiten hun huis kunnen.
Toch nog genieten van de laatste warme dag en dan morgen lekker naar het mannetje.

Oh en ik heb gisteren jouw foto's van de vogels laten zien aan mijn PT.
Die was super enthousiast. Vooral de ibissen vond hij prachtig. Sommige van de hummingbirds heeft hij in Venezuela gezien.
Groet, Bea

Sandrah zei

Nog even en dan kun je weer lekker naar huis. Het is ook niet leuk om ergens vast te zitten. Je stelt je in op zoveel dagen van huis en als dat dan tegen zit, dan ben je niet meer met plezier op vakantie.
Gelukkig heb je in ieder geval goed weer en kun je lekker buiten vertoeven.

Geniet er nog lekker van en alvast een goede reis naar huis.

Sandra

Irene zei

Even heel iets anders, had je al vernomen dat Conception, is overleden?
Door jouw blogs over je rondleidingen wist ik van haar bestaan af.
De arme vrouw heeft nu haar wel verdiende rust.

Petra zei

@Greet - Ja, het is hier natuurlijk heerlijk, maar ik ben ook iemand, die zich snel verveelt. Drie dagen luieren bij het zwembad was fijn, maar ik heb het nu wel gezien ;)

@Anja - Oh, zeker, ik ben heel blij deze reis gekregen te hebben van Rick, echt unieke dingen gezien

@Evelyn - Ja, gelukkig maar een paar dagen sneeuwballen en dan mag ik weer weg uit die witte troep, hopelijk.

@Marion - Ja, hoor, ik zou het zo weer doen. Het is gewoon dat ik me had ingesteld op vier dagen weg en twee dagen meer was net iets teveel van het goede wat betreft alleen zijn, maar dat heeft ook te maken met het feit dat er zo weinig in mijn eentje te doen was buiten het hotel.

@Wil - Rick is niet zo'n natuurmens. Hij zou het mooi gevonden hebben, maar hij is meer van de "thrills" ;)

@Bea - Dat kan kloppen, in Venezuela schijnen er ook erg veel soorten te zijn

@Sandra - Ja, het was toch nog lekker even de palmbomen en zon te hebben vandaag voor ik de witte wereld Inga.

@Irene - Ja, ik had het op Facebook gedeeld, maar niet in mijn blog geschreven. Ik ben benieuwd of het protest door blijft gaan.