Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 07, 2016

Dag 2 Disney: Animal Kingdom en Hollywood Studios

Wonder boven wonder ben ik vanochtend als eerste wakker!  Dat gebeurt niet vaak.  Met de meisjes hebben we afgesproken om acht uur op te staan dus dat doe ik dan ook.  Niet veel later is Rick ook van de partij.

Als ik klaar ben ga ik zonnebrandspray naar Saskia brengen en maar goed ook, want die wekker van acht uur ging bij hen niet af.  Gelukkig hebben  ze niet lang nodig om hun toilet te maken en net voor negenen zitten we in de auto en rijden naar Animal Kingdom.




Dat is ons eerste park vandaag, want hiervoor heb je geen hele dag nodig (tenzij je de safari wil doen, want die is heel populair en heeft meteen een wachttijd van meer dan een uur). Wij willen de Everest achtbaan doen, maar Rick en ik hebben nog niet ontbeten.

De meisjes wel en zij gaan linea recta erheen. Rick en ik zoeken een café in het Afrika gedeelte op waar ze ontbijt serveren.  We bestellen beiden de ei, spinazie en geitenkaas wrap en koffies.  Die wrap is heerlijk, maar ik kan maar de helft op!

Als we klaar zijn met eten sluiten ook wij aan in de rij voor Expedition Everest.  De website zegt dat de wachttijd een half uur bedraagt.  Saskia sms-t dat zij en Laura hem prachtig vonden en dat ze nog eens willen, maar niet meteen.  Hopelijk blijven de wachttijden redelijk, dan kunnen we aan die wens voldoen.

Niet alleen is het ritje leuk, maar ook kom je tijdens het wachten door een heel interessant yeti museum met allerlei informatie over Nepal.  Jammer genoeg gaat dan de rij opeens heel snel en wordt voor ons de wachttijd maar twintig minuten. 

Na afloop proberen we onze foto te vinden, want we hebben vooraf betaald voor alle foto's die in de parken van ons worden gemaakt.  Die zien we niet, maar een vriendelijke medewerkster legt uit dat onze armbanden weten wie wij zijn en we de foto's dus automatisch toegestuurd krijgen.  Super, die armbanden zijn letterlijk magisch, je kunt er ook overal mee betalen.

Bij de Dinsosaur attractie vinden we Laura en Saskia weer.  Hier staat ook een wachttijd van dertig minuten, maar binnen de twintig minuten zitten we erin.  Het is een leuk ritje met allerlei "enge" effecten.  Gelukkig komen we er zonder dinosaurus uit, al zou die meegelift hebben volgens het verhaal.
Het middelpunt van dit park is de "Tree of Life", een meer dan levensgrote baobab met allerlei dieren erin gekerfd.  De baobab is nostalgisch voor mij, want die zagen we overal toen ik als kind Senegal woonde.  Binnenin is de attractive "It's A Bug's Life" en die gaan we zien.  Laura is nog nooit in dit park geweest, dus alles is nieuw voor haar hier.
Wij hebben deze attractive ook al jaren niet gedaan en vinden hem weer heel erg leuk.  Het is een 4D attractie dus we worden besproeid en bekieteld door de insekten.  Voor sommige kleintjes is het te eng en ik hoor heel wat bang gegil om me heen, ach jee.  Toen we dit voor het eerst zagen vond Saskia het ook te eng.

Dan is het tijd voor de tweede Everest rit.  Alweer gaat het sneller dan de wachttijd zei en kunnen we lang niet alles dat we willen lezen in het museum.  Het blijft een van onze favoriete attracties in Disney World!

Langzaamaan lopen we daarna naar ons lunchrestaurant.  We laten onderweg nog wat foto's maken en kijken rond in de grote winkel waar Rick ook "bedeltjes" voor onze armbanden koopt.  Daarvan krijgen we er ieder een, ik de Minnie.  Geniaal van Disney, want aan het einde van de dag zijn we ze allemaal alweer kwijt! Hoeveel huilende kinderen willen dan geen nieuwe?

Bij het Rainforest Café moeten we een half uurtje wachten op een tafel.  De chef komt om aan Laura en Saskia uit te leggen wat hun veganistische keuzes zijn.  Ze zijn het er uiteindelijk over eens dat de pasta met groente tot nu toe hun favoriete gerecht hier is.  Mijn "jungle safari" soep smaakt ook heel erg lekker.

Na de lunch rijden we naar Hollywood Studios.  Daar zien we eerst een aantal Disney karakters en de meisjes gaan op de foto met Stitch.  Dan kunnen we met onze fast passes (ook met die armbanden) zo binnen bij de Rock 'n Roller Coaster.  Ook dit is een favorite van ons allen, maar van iedereen met een wachttijd van 70 minuten.  Op de muziek van Aerosmith gaan we twee keer over de kop!

De volgende fast pass is voor de Tower of Terror, maar we hebben twintig minuten ertussen.  Goed voor een pit stop en wat drinken.  Vroeger kon ik mezelf er niet toe zetten deze attractie te doen en bleef altijd met liefde bij de kinderen.

Op een gegeven moment vond ik mezelf echter een lafaard en probeerde het toch.  De eerste keer vond ik het doodeng, want ik wist niet dat het maar door bleef gaan met vallen.  Nu vind ik hem ronduit leuk.

Rick en ik hebben ook nog een fast pass voor The Little Mermaid, maar denken ook tijd te hebben voor de Great Movie Ride tussendoor.  Dat valt tegen, want de wachttijd gaf een half uur aan, maar we wachten ruim een uur.  Denkelijk was er iets mis, want opeens begint de rij weer te bewegen en stopt dan niet weer.

Het is wel de moeite van het wachten waard.  We hebben deze rit al vele jaren niet meer gedaan en ik was er heel wat van vergeten.  Vooral het deel van de Wizard of Oz is erg leuk gedaan, maar de rest ook.

Als we weer buiten staan is onze fast pass voor de Little Mermaid verlopen en Rick en ik hebben er eigenlijk ook geen zin meer in.  Hij heeft een blaar en ik denk dat mijn energie nog niet helemaal terug is na de sinusitis. 

Wij besluiten een drankje te gaan drinken op het terras bij de Hollywood Brown Derby waar we ook gaan eten.  Ik bestel de bloody Mary, die heerlijk is, Rick een biertje.  De dames gaan intussen Minnie oortjes kopen, want daar loopt hier iedereen mee.  Rick vraagt of ik ze ook wil,maar nee, die dingen geven me meteen hoofdpijn!

In het restaurant krijgen we al gauw een tafeltje en een attente serveerder, die zich ervan verzekert dat Saskia en Laura veganistisch eten krijgen.  Helaas is er maar bar weinig keus voor ze hier.  Enkel de vegetarische pho en de loempiaatjes, die daarbij worden geserveerd zijn met ei bereid.  Toch bestellen ze het gerecht, want ze moeten tenslotte eten.

Ik bestel een salade met blauwe kaas en peer en het tonijn voorafje.  Rick neemt de biefstuk Wellington.  Dit is een heel duur restaurant en eerlijk gezegd vinden we hun broodjes het lekkerst.  Het is schandalig dat ze voor de groentesoep van de meisjes waar zelfs geen noedels inzitten $29 vragen!!!! De meisjes vinden het niet eens lekker. 

Mijn salade is best lekker, maar de tonijn te ver doorgekookt en verder ook niet echt bijzonder.  Rick is best te spreken over zijn gerecht, maar voor $50 is dat ook niet echt heel bijzonder.  Kortom, les geleerd, Epcot heeft de beste restaurants in Disney World.  Wisten we eigenlijk al, maar is nu bevestigd.

Na het eten nemen we rillend in mijn geval, want wat koelt het 's avonds nog af, de tram terug naar de van.  Eigenlijk wilden we naar Disney Springs, maar mijn energie is op.  Rick zet mij bij het hotel af en de anderen gaan nog verder naar een veganistische bakkerij en de grote Disney winkel.

Rick sms-t dat het een chaos is daar en ik ben weer blij dat ik niet gegaan ben.  Rick wil me een Disney Pandora bedel geven en stuurt foto's met de keuzes (hij heeft me al een keer een dubbele gegeven dus hij wil er zeker van zijn dat ik hem nog niet heb).  Ik kies dit keer een Mickey tovenaarshoed, zo leuk!

Pas tegen tienen zijn de anderen weer terug.  Disney is superleuk, maar ook enorm vermoeiend!  In ieder geval slapen we dan goed.  De meisjes hebben het samen ook erg leuk, dus we genieten allemaal.

Foto's van vandaag staan hier

5 reacties:

Corry zei

Jaaaaaaaren geleden hebben wij ook bij de Brown Derby gegeten.. Was toen ook al achterlijk duur. Wel leuk weer zo meelopen met jullie door Disney. Er is toch alweer een hoop veranderd als ik het zo lees. MISSCHIEN............

Anja L. zei

Ik vind het leuk om te lezen over de parken maar weet wel meteen weer waarom ik niet naar attractieparken ga. Ik heb een hekel aan mensenmassa's en om een uur in de rij te staan voor een ritje met een achtbaan trekt me niet. Maar er over lezen is wel leuk!
De lichtshow lijkt me wel erg mooi om te zien.
Nog veel plezier!

Tineke zei

Goed geregeld met de armbanden en ook gelijk sleutel van de hotelkamer. Heb je dan in 1 keer alles vooraf betaald ?
Hoeveel Disney parken zijn er zo wel?
Hier is het lekker zonnig weer en de temperaturen zullen wat gaan stijgen.

Tink zei

Net als Anja vind ik attractie parken vreselijk, die mensen massa en 30 minuten tot een uur wachten voor een acttractie kan ik ook niet opbrengen. In principe breng je op zo'n dag meer tijd door met wachten dan met iets doen.
Maar ook ik vind het leuk om over de atracties en hoe jullie ervan genieten te lezen.
Ik begrijp niet waarom je jezelf een lafaard noemt Petra met zo'n vreselijk enge attractie, mij kregen ze voor geen miljoen erin! I durfde vroeger nog niet eens in de kleinste achtbaan. :-) Dan maar een lafaard, aan mij is Disney dus absoluut niet besteed. Ik las trouwens dat ze het komende jaar de prijzen gingen veranderen. In de hoogtij dagen zoals spring break en zomer vakantie de prijzen omhoog en in de buiten het seizoen de prijzen omlaag.mze hopen zo de drukte war te verspreiden.
Nog veel plezier jullie!

Petra zei

@Corry - Ja het is altijd weer anders, zo krijgen ze iedereen telkens terug

@Anja - Disney is echt zoveel meer dan andere attractieparken, de achtbanen zijn leuk, maar maar een heel klein deel van de belevenis.

@Tineke - Ja, we hebben alles behalve de maaltijden vooraf betaald. Bevalt ons goed, want nu zullen we geen torenhoge rekeningen hebben na afloop (hoewel het eten hier ook niet goedkoop is)

@Tink - Ik vind dat staan ook moeilijk. Zie er raar uit, want doe de hele tijd pas op de plaats. Ik kan eindeloos lopen, maar van staan krijg ik pijn en word doodmoe. Ja, de prijzen worden aangepast, maar alleen voor de dagjes mensen. Mensen, die zoals wij langer blijven, merken er niets van