Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 20, 2016

Koud eerste lenteweekend

Zaterdag

Tjonge, jonge, ik heb gewoon helemaal geen zin om op te staan!  Ik heb gisteravond voor het eerst CBD olie geslikt en hoopte dat die meteen zou helpen, maar ik werd toch midden in de nacht wakker met veel pijn.  Daardoor val ik pas tegen zevenen weer in slaap en dan komt kwart over negen toch snel, grrr!

Rick is allang op en heeft mijn koffie klaar staan.  Heel lief ging hij gisteren naar de Disney Store om te kijken of mijn Grumpy mok, die gebroken was, daar voorradig was.  Dat was niet het geval, maar hij gaf me gisteren een lekker grote Minnie mok.  Een sloot koffie gaat er zeer goed in!

Het is koud en regenachtig en ik heb ook moeite aan de beweging te beginnen.  Om een uur of elf zie ik opeens Rick en Cosmo op de straat achter ons huis lopen.  Als hij dan aan het bewegen is moet ik er ook aan.  Ik ben blij dat Rick Cosmo uitlaat, want het is mij te koud buiten opeens weer.


Mijn doel is echter om zo vaak mogelijk 15000 stappen per dag bijeen te krijgen.  Dat is een stuk makkelijker als ik lekker buiten kan wandelen met de natuur of stad om me heen.  Op de elliptical is het een grotere uitdaging, maar het lukt me vandaag in iets meer dan anderhalf uur!

Inmiddels regent het flink en Rick en Cosmo komen kleddernat terug. Rick en ik maken ons klaar en vinden beiden dat we gezond bezig zijn geweest.  Voor de lunch wil Rick naar Potbelly en dat vind ik prima, want op zo'n koude dag is hun mushroom melt met hete pepers "just the ticket", zoals we hier zeggen.

We bespreken wat we vanmiddag willen doen en zijn het erover eens dat een film met dit weer het leukst is.  Rick koopt kaartjes voor de film van half vijf.  Thuis gaat hij in zijn "man cave" (de basement) X-Box spelen en ik probeer mijn zus en broer te bellen, maar geen van beiden zijn thuis.  Dan maar lekker "pinteresten".
Al is het grijs buiten, de bloesems maken veel goed
 
Nog even genieten van de magnolia, want hij valt alweer uit

Als we naar Tysons Corner mall rijden lijken de regendruppels heel natte sneeuw te worden.  Rillend rennen we de mall binnen.  We gaan Zootopia kijken, een heel populaire Disney film.  Tot ons genoegen heeft AMC nu een bar en kun je drankjes mee de bioscoop in nemen.  Met een heerlijk glaasje chardonnay voor mij en een biertje voor Rick lopen we dus de kinderfilm binnen.

Niet voor niets krijgt deze film enorm goede recensies!  Wat een leuk verhaal en ook zeer actueel over tolerantie.  Na afloop volgt er dan ook applaus van het publiek wat ik altijd grappig vind. Het is niet alsof degenen, die de film maakten, dat kunnen horen.

Het is inmiddels etenstijd en Rick wil eigenlijk naar het Indiase restaurant hier.  Dat eten vind ik echter altijd zo zwaar.  Gelukkig vindt Rick Seasons 52 ook prima en daar zijn nog precies twee stoelen open aan de bar.

Er is een zanger, die allerlei bekende liedjes zingt op verzoek van mensen langs de bar.  Hij zingt zelfs "Paradise by the Dashboard Lights" van Meat Loaf, zo'n lang lied!  Hij is werkelijk erg goed en maakt het maal hier extra leuk.

Mijn maaltijd bestaat uit vooral verschillende paddestoelen.  Ik bestel een kop van de overheerlijke wilde paddestoelen soep, daar zou ik een pan van opkunnen!  Dan een warme salade met paddestoelen en rucola en gevulde champignons met spinazie en garnaal.  Allemaal even lekker!  Rick vindt zijn maal ook overheerlijk. 

Thuis klets ik wat met de meisjes en kijk tv. Morgen nog een heel koude dag met misschien zelfs sneeuw.  Bah, maar gelukkig is de lente echt om de hoek, vroeger dan vorig jaar.
Voor het eerst in lange tijd heb ik zin in drop en gelukkig een hele pot om van te kiezen!
 
Zondag

Alweer een grijze dag en moeite met opstaan.  Ik moet mezelf echt trainen om voor negenen uit bed te komen!!  Dat lukt me vanochtend echter ook niet.  Rick is er stukken beter in.

We willen vandaag eens iets anders voor ons zondagse ontbijt en de keuze valt op de heerlijke verse donuts van Duck Donuts.  Eerst halen we koffies bij de drive thru Starbucks en kiezen dan onze donuts.  Rick wil toch ook een broodje van Starbucks en neemt daarom maar een donut. 

Mijn favoriet hier is maple icing met bacon.  Een donut is wel erg weinig dus ik bestel er ook een pinda icing en pindastukjes.  Er staat op de doos dat ze thuis 10 seconden in de magnetron moeten en dan zijn ze hapje voor hapje verrukkelijk (Rick neemt toch maar de helft van mijn pinda donut, want dat is me teveel).

Dan is het weer tijd voor de elliptical.  Ook vandaag doe ik er 15000 stappen op.  Hopelijk knapt het weer genoeg op dat ik die de komende week buiten bij elkaar kan krijgen.  Rick werkt intussen in de tuin, want de stormen van de afgelopen weken hebben allerlei takken de tuin in geblazen.

Voor de lunch gaan we naar Panera.  De sneeuw, die voorspeld was, is nergens te bekennen, gelukkig.  We hebben geen vlok gezien.  Het is wel waterkoud en de quinoa linzen bowl smaakt me prima!

Vandaag is de lente dus begonnen en ik heb van Rick wat lente- en Paasspulletjes voor Fairyville gekregen.  Ik zet ze neer en het ziet er gelijk heel vrolijk uit in die buurt van het dorpje.  Binnenkort zal ik even ontruimen, want onze voortuin zal gedaan worden en ik vertrouw de laarzen van de tuinmannen niet om voorzichtig met mijn kleine spulletjes om te gaan.


Eindelijk heb ik tijd om de laatste aflevering van Downton Abbey te kijken.  Rick gaat lekker X-Box spelen.  Intussen belt mijn zusje nog gezellig om bij te kletsen dus de middag vliegt voorbij.  Ik ga Downton Abbey missen, zo'n super serie!

Laat in de middag gaan Rick en ik nog wat puzzelen.  De puzzel schiet helaas niet erg op, want hij is heel ingewikkeld en ik heb alleen maar heel kleine voorbeelden van de tekening.  Maar leuk is hij zeker, de Verenigde Staten van Jan van Haasteren. Er is ook een stukje met Washington.

Rick gaat ons eten halen bij Natta Thai.  Sharon raadde de knapperige boerenkool salade aan en die is inderdaad superlekker!  Een nieuwe favoriet en de rest van het eten smaakt ook prima.  Dit is het beste Thaise restaurant in onze omgeving naar mijn mening.

Deze zomer komt mijn favoriete opera naar Washington, The Phantom of the Opera.  Die muziek is zo prachtig.  Katja en Saskia willen hem ook al heel lang zien en op 16 juli gaat het gebeuren!  De mannen gaan ook mee, want dat is geen "vrouwelijke" musical volgens Rick.

Het hele weekend kijk ik al naar de webcam van het adelaarsnest in het arboretum in Washington.  Inmiddels zijn de twee eieren uitgekomen.  Het is zo prachtig om gade te slaan hoe die enorme vogels voor hun kleintjes zorgen!



3 reacties:

Unknown zei

Ondanks je pijn toch een heerlijk weekend gehad volgens mij! Ik heb bewondering voor je discipline elke dag om de benodigde stappen bij elkaar te krijgen. Heel knap! Ik ga twee keer in de week naar de sportstudio en dat vind ik al lastig in te plannen elke week naast mijn werk en mijn huishoudklusjes. Nu de lente is begonnen ook maar na het eten ' s avonds proberen het wandelen weer op te pakken en tijd hiervoor vrij te maken. Vriendelijke groet uit het regenachtige Nederland.

Anja L. zei

Wat een leuke foto van de arenden! Van de week keek ik even en toen lag en een vis te spartelen in het nest en de arend zat er echt zo bij te kijken van hou eens op.
Ik hoop dat je inmiddels wat merkt van de CBD olie. Dat zou wel fijn zijn.
Gezellig hoor dat eten aan de bar en dan ook nog live muziek.
Die donuts klinken wel heel erg lekker hoor. Zeker als je heel even opwarmt in de magnetron. Ik doe dat tegenwoordig ook als ik een krentenbollen heb. Heel even opwarmen. Dan ruiken en smaken ze nog lekkerder.
Fijne maandag!

Petra zei

@Gina - Ik heb natuurlijk wel het geluk dat ik niet buitenshuis werk en als ik dat wel doe is het ook beweging. Ik las net dat wandelen meer calorieen verbrand dan gedacht, helemaal goed! Ik hoop dat het weer voor jullie opknapt.

@Anja - Die CBD olie doet nog niets tot mijn grote teleurstelling. Ik denk dat ik de dosis ga verhogen. Fijne week nog verder!