Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 02, 2016

Gedaan met het lekkere weer

De wind huilt om het huis als ik wakker word.  Het is ook maar liefst elf graden kouder dan gisterochtend.  Tot het weekend wordt het weer winters koud.  Hopelijk winter's laatste hoera.


Na een lekker ontbijtje van een broodje met ei en koffie maak ik me klaar om naar Lifetime Fitness te gaan.  Wauw wat gaat die wind door merg en been!  Bijna ga ik toch maar niet, maar ik wil dat lidmaatschap ook gebruiken en afwisseling van apparaten is goed.

Een uur op de laterale machine gaat snel voorbij en ik heb mijn tienduizend stappen ook meteen bijeen.  Op de terugweg stop ik bij een van de bakken waar je gebruikte kleding kunt wegbrengen.  Ik ben weer eens door mijn kast gegaan, want ik heb kennelijk na de brand nog niet genoeg gewied.

Thuis maak ik me klaar en laat rillend Cosmo uit.  Die wind is werkelijk verschrikkelijk!  Het voelt als ver onder nul en geeft me hoofdpijn.

Dan neem ik mijn af te werken lijstje mee en ga op pad.  Eerst eet ik een lekkere Bangkok curry buff bowl bij Noodles & Co. Lekker veel verse groentes en vitamines kan ik wel gebruiken. Ik verbeeld me dat ik me weer iets beter voel, maar het gaat wel heel langzaam! 

Als eerste op mijn lijstje moet ik een cheque afgeven bij UBS, onze investeringsbank.  Ik word bijna omver geblazen als ik naar het gebouw loop.  Ook vervloek ik mijn kapsel weer eens, vanmiddag hoop ik het wat te laten veranderen.

Gisteren vertelde Saskia dat Flapjack nog steeds vlooien heeft, want het spul wat ze ertegen gebruikte was voor katten onder 15 pond en Flapjack weegt meer.  Haar katten komen volgende week bij ons logeren en ik heb geen zin in vlooien!  Bij onze dierenarts haal ik dus Revolution voor katten van 15 tot 30 pond.  Ik vraag me serieus af of er 30 pond katten bestaan!?

Als laatste ga ik naar de Safeway. Daar haal ik zonnebrandspray voor volgende week, oh, ik kan niet wachten op de dertig graden in Orlando!!!  Nog wat andere boodschappen later is mijn lijstje afgewerkt.

Bij Lofty Salon wordt ik met een glaasje wijn ontvangen door Carmen.  Mijn haar wordt bijgekleurd en dan komt Mona om mijn kapsel te bespreken.  We besluiten terug te gaan naar een kortere bob voor nu.  Tegen de zomer wil ik het weer wat langer zodat ik het in een paardestaart kan dragen.  Ik ben tevreden met het resultaat.

Voor mijn avondeten bestel weer eten waar Rick niet zo van houdt.  Dit keer is het Chinees.  Dit restaurant bezorgt heel snel, binnen het kwartier gaat de deurbel al!  Ze zijn hier ook maar vijf minute vandaan, maar toch.

De edamame, dumplings en hot and sour soup smaken me goed, maar ik denk opens met weemoed terug aan babi pangang of mihoen goring van de Nederlandse Chinees. Dat is natuurlijk meer Indonesisch dan Chinees dus hier nergens te vinden.  Hier is vooral de Sechuan en Hunan keuken populair met af en toe een Cantonees gerecht.

De laatste nacht zonder Rick alweer.  Als hij eenmaal op reis is gaat het altijd wel snel, maar ik zal blij zijn hem weer te zien.  Alleen is tenslotte maar alleen.
Om Cosmo bezig te houden geef ik hem een puzzeltje met snoepje.  Ik doe het snoepje er ondersteboven in, want de andere keren kreeg hij het er snel uit.  Meneer heeft op de foto een serieuze honden driftbui!  Piepen en zeuren en op een gegeven moment zelfs de bal door de kamer gooien.  Natuurlijk heb ik toegegeven en het snoepje omgedraaid, ha ha.  Net een peuter is het!




4 reacties:

Becs zei

Begrijpelijk dat je geen zin hebt in vlooien. Vervelend zijn ze! Wat leuk je bob!

Marion2 zei

Wat een heerlijke hond lijkt Cosmo mij! Te grappig voor woorden hoe hij met zijn snoepje omging.

Ik blijf die temperatuurwisselingen bij jullie opmerkelijk vinden. Duidelijk geen zeeklimaat, maar wat dan wel?

Anoniem zei

Haha,moet lachen met Cosmo,dieren kunnen zonder praten ,
je heel goed duidelijk maken ,met wat ze willen,leuk om te zien of te horen.

Jaren geleden,toen ik nog n kat had,had ik ook op n keer ineens vlooien hier in huis.
Kwam erachter,toen ik jeuk kreeg aan me been en bultjes ontwaarde en zag er ook enkele.
Heb zo,n stoomapparaat,ziet er uit als een stofzuiger,en zo gebruik je hem ook,maar dan komt er hete stoom uit.
Daar heb ik de tapijten mee gestoomd en de vloeren en ook de meubels kregen n beurt.
daar kunnen die vlooien en hun eitjes echt niet tegen.
Voor de zekerheid deed ik dit enkele dagen na mekaar en weg was het gespuis,godzijdank!
Dit baatte pas echt goed.Succes met de vlooienbestrijding!

Fijn weekend alvast
groetjes Joke

Petra zei

@Becs - Dank je!

@Marion - Wij hebben een landklimaat ondanks dat we niet ver van zee zitten.

@Joke - Hopelijk kunnen we het voorkomen door ook Saskia's kitten te behandelen. Rotdiertjes zijn het!