Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 10, 2016

Day 5 Disney: De Magic Kingdom

Laura en Saskia hebben besloten vandaag uit te slapen.  Rick en ik willen echter alles uit onze laatste volle dag Disney halen en staan weer om zeven uur naast ons bed.  Een half uurtje later parkeren we de van bij Epcot en nemen de monorail naar het Transportation and Ticket Center.


De Magic Kingdom is het moeilijkst te bereiken park, want je kunt er niet dichtbij parkeren.  De enige keuzes zijn de monorail of een boot.  Als wij aankomen is de monorail nog gesloten en de boot de enige optie.  Ach, ook weleens leuk en het duurt niet al te lang.

Als we door de poorten zijn wachten we met honderden anderen op de opening van het park.  We zien hoe Mickey en Minnie en vrienden met de stoomtrein aankomen en banen ons een weg zo dicht mogelijk bij de ingang.

Er is een nieuwe attractie in het park die enorm populair is.  Het is zaak er direct na opening heen te gaan, anders is de wachttijd meer dan een uur.  Samen met nog een heel aantal anderen rennen we er dan ook letterlijk heen.  Nee, we zijn geen kinderen meer, maar nog wel qua geest, ha ha.

De Seven Dwarves Mine Train is zeker de moeite waard.  Het is een heel leuk ritje door de juwelenmijnen van de zeven dwergen.  In de wachtrij kunnen de kinderen (en volwassenen) allerlei spelletjes spelen.  Ik ben blij dat wij er zo inkonden, want er meer dan een uur voor wachten zou ik er nooit voor over hebben gehad.

Nu we hier toch zijn lopen we ook maar meteen naar de overkant en doen het schattige Winnie de Pooh ritje wat meestal ook erg populair is. Dan is het tijd voor ontbijt en we sluiten aan in de lange rij bij de Starbucks. 

We bestellen ieder grote ijskoffies en broodjes.  Buiten eten we ze op en intussen is het tijd voor onze eerste fast pass.  Die is voor de Haunted Mansion, altijd een van onze favorieten hier. Dit ritje door de "gelukkige geesten" van een bespookt huis is zo leuk gedaan! 

Een andere attractie, die we altijd gedaan "moeten" hebben, is It's a Small World.  In een bootje gaan we door alle werelddelen met dansende poppen gekleed in locale kostuums.  Nederland is er ook vertegenwoordigt.  Het is een kleurrijk ritje en ik vind het liedje altijd leuk, al zijn er veel mensen, die het irritant vinden.

We lopen naar de Hall of Presidents en kijken daar de film en de 44 animatronische figuren van George Washington tot en met Barack Obama stellen zich voor.  Obama geeft ook zelf een kleine speech.

In een winkeltje er vlakbij zien Rick en ik een paar leuke pins.  Ik koop een Tinkerbell met een flesje pixy dust.  Ook kopen we een zakje met pin vasthoudertjes, die je kunt aanschroeven. Ik kan namelijk niet tellen hoeveel van die toch vrij dure pins we al niet verloren zijn omdat de achterkant eraf viel.  Aan een tafeltje bevestigen we de pin die we gisteren kregen en de net gekochte.  Die van mij gaan op mijn tas.


Door Fantasyland lopen we naar onze volgende fast pass voor de Voyage of the Little Mermaid.  Hier zien we het verhaal van Ariel en horen het leuke lied Under the Sea.  Alles is hier altijd zo kleurrijk gedaan.  Een aanrader is ook deze vrij nieuwe attractie.

We lopen langs het Be Our Guest restaurant waar we een lunchreservering hebben voor morgen.  Alleen vinden we het menu wel heel erg beperkt en staat er alleen een quinoa salade op die misschien veganistisch is.  Saskia houdt niet van quinoa dus dat is minder.

Rick wil graag zien hoe het restaurant er van binnen uitziet om te bepalen of we er toch zullen eten of misschien liever ergens in Disney Springs.  Er staat een heel klein vrouwtje bij de ingang, die absoluut weigert ons even binnen te laten kijken zonder reservering.  Rick noemt haar de bulldog, ha ha.  Maar we besluiten onze reservering te annuleren.

In Tomorrowland doen we de People Mover die door een aantal attracties waaronder Space Mountain gaat.  Vervolgens lopen we naar de Carousel of Progress waar we ooit een uur in vast kwamen te zitten.  Het is een leuke attractie, die de progressie van automatisering in huis tijdens de twintigste eeuw laat zien.  Het liedje erbij kennen we na die keer helemaal uit ons hoofd.

Dan is het tijd voor de lunch. We kiezen Cosmic Ray's Starlight Café. Ik neem de veggie burger en Rick de kipsandwich.  Best lekker, maar dit park heeft echt wat betere restaurants nodig vinden wij.

Na het eten gaan we naar Stitch's Escape, waar Stitch "ontsnapt" en ons plaagt.  De Monsters Inc. Laugh Floor aan de overkant is een heel leuke show waarin sommige mensen in het publiek een rol spelen.  Het is heel grappig en we lachen wat af.

De hele tijd al houden we de wachttijd van Space Mountain in de gaten in de hoop dat die tijdens de parade wat minder zal worden.  Dat gebeurt echter niet en we besluiten dat ritje tot morgen te bewaren.  Ook de Pirates of the Caribbean hebben een te lange rij staan en komen morgen aan bod.  Dan hebben we voor beiden een fast pass.

We hebben de ritjes die we hier wilden doen dus gehad.  We hebben zin in een korte pause en Rick bestelt een Dole whip ananasijsje en ik een stuk verse ananas.  Al mensen kijkend genieten we ervan.

Dan lopen we nog door alle winkels, maar kopen er niets.  Met de monorail gaan we terug naar Epcot.  Saskia en Laura hebben hun dag in Hollywood Studios doorgebracht en komen ook naar Epcot voor het avondeten.

Rick en ik hebben nog ongeveer anderhalf uur voor onze reservering. Bij de Pin Traders zoek ik een leuke pin uit van Knabbel en Babbel zodat ik er drie op mijn tasje heb.  Het ziet er leuk uit.

Dan halen we weer een biertje voor Rick in Duitsland en dit keer een prosecco voor mij in Italie.  We zoeken een zitplaats op en gaan op Laura en Saskia wachten.

Als zij er zijn lopen we met zijn vieren naar Mexico.  Daar hebben we een reservering in de San Angel Inn.  Terwijl we op ons tafeltje wachten gaan Saskia en Laura het leuke bootritje hier doen.  Rick en ik wachten tot na het eten.

Het eten is heerlijk.  De meisjes krijgen een groot bord met groentes en bruine bonen.  Ik kies de pittige garnalen met gegrilde groentes en Rick de carne asada.  Als we een klacht zouden hebben is dat het allemaal wel heel gehaast werd bezorgd.  Alsof ze ieder kwartier een tafeltje vrij moesten krijgen. Het bootritje blijkt vernieuwd te zijn met veel meer Donald Duck aanwezig.  Heel erg leuk!
 

De meisjes zijn inmiddels naar Japan gelopen om daar in de enorme winkel rond te kijken.  Rick gaat daar ook heen met zijn portemonnaie voor het geval Saskia wat wil kopen. Ik ga naar de grote Mouse Gear winkel waar ik een lekker grote mok met Grumpy erop koop.

Dan ga ik een goede plaats om het Illuminations vuurwerk te kijken opzoeken.  Rick en ik zijn beiden dol op deze show, vooral de muziek erbij vinden we prachtig.  We hebben een redelijk goede plek en genieten ervan, terwijl de meisjes in Mouse Gear winkelen.

Het was een heel lange dag, maar we hebben ervan genoten.  Morgen hoeven we wel niet zo vroeg op, maar de lichten gaan snel uit na al die kilometers wandelen!

Foto's van vandaag staan hier

4 reacties:

Anoniem zei

Heel erg leuk je verhalen over Disney, wij zijn er 10 jaar geleden geweest en nu is er weer veel bij. Ja, ik vond altijd a Small World heel erg leuk. Ik denk wel dat je je 10,000 stappen wel gehaald hebt, want de parken zijn uitgebreid, maar toch wel fantastisch.
Goede reis terug naar huis!
Groetjes, Ida

Marion2 zei

Wat een heerlijke dagen! Je bent dan even in een andere wereld, vrij van zorgen.
Erg interessant om te lezen over de tour achter de schermen.

Becs zei

Zo leuk om over jullie Disney avontuur te lezen. Het zorgt er alleen maar meer voor dat wij daar ook graag eens heen gaan met de kinderen

Petra zei

@Ida - Nou zeker heb ik die 10000 stappen gehaald en veel meer!

@Marion - Ja, vrij van zorgen, dat is echt even heerlijk, moet ik zeggen.

@Becs - De kinderen zouden het prachtig vinden!