Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 14, 2016

Katja alweer 26!

Die zomertijd hier maakt het maar wat moeilijk om op te staan!  Vooral omdat het een grijze miezerige maandag is vandaag.  Tot mijn verbazing is Ricks kant van het bed echter al leeg als ik om zeven uur voor het eerst mijn ogen even opendoe.  Ik blijf nog zo'n anderhalf uur doezelen.

Het blijkt dat Rick absoluut niet kon slapen.  Hij stond om kwart over vijf op en deed gelijk maar even onze belastingen, die eigenlijk vrijdag al bij onze accountant moesten zijn.  Voor mij staat de koffie ook al klaar.

Vandaag is Katja's 26e verjaardag en ik droom even terug naar haar geboortedatum, die mij voor het eerst moeder maakte.  Vijf jaar geleden, op haar 21e,  schreef ik een heel blog over haar leven, die je hier kunt lezen. Intussen weten trouwe lezers dat zij met haar vriend Kevin in New Jersey woont en deze herfst terug naar school zal gaan om een versnelde verplegingsopleiding te volgen.


Rick vertrekt om de belastingfolder weg te brengen en ik rijd naar de sportschool.  Daar wacht Sharon me al op voor een half uur personal training.  Dit is de week tussen ons beider "spring breaks". Sharon vertrekt volgende week naar Florida.  Dan zal ik dus zelf even gewichten moeten doen.

Na afloop doe ik een uur op de ARC trainer en krijg zo 10000 stappen bijeen.  Thuis fris ik mezelf op en neem dan Cosmo mee Vienna in.  Voor de lunch rijd ik eerst naar het nieuwe New Yorkse bagel restaurant, maar dat is helaas nog niet open.

Dan maar Manhattan Bagel waar ik een dunne bagel met tonijnsalade bestel.  Die eet ik in de auto op en ga dan de Michaels binnen om nog wat leuke lentedingetjes te vinden voor in huis.  De paasspulletjes zijn halve prijs en ik koop wat eieren en deurhangers, die niet Pasen schreeuwen, want ik wil ze de hele lente laten hangen.

Bij Whole Foods zijn de tulpen afgeprijsd.  Een boeket van tien kost $4,99 nu.  Natuurlijk is dat nog een stuk duurder dan in Nederland, maar voor ons is het een kopje.  Ik neem dan ook drie boeketten mee.  Thuis pluk ik ook de narcissen, die door de regen van gisteren zijn omgevallen.  Zo hebben we lekker veel lentekleur binnen.

Het is intussen droog en ik neem Cosmo mee voor zijn wandeling.  Het mag dan grijs weer zijn, gelukkig is er weer kleur in de natuur.  Onderweg neem ik een aantal foto's van hyacinten en bloesem.  Volgens het verhaal moeten de kersenbloesems volgende week op hun hoogtepunt zijn dus ik plan een aantal reisjes naar de stad.

Om de een of andere reden voel ik me enorm moe vandaag.  Ik had allerlei plannen om te kleuren of puzzelen, maar heb daar toch geen zin in.  Ik hoop dat ik de puzzel afkrijg, want ik voel het niet op het moment.  Ik computer en lees wat en voor ik het weet is het vijf uur.

Met de Uber app bestel ik een auto om me naar Sea Pearl te brengen. Om de een of andere reden krijgt de chauffeur ons adres niet door, maar ik sms het en dan is hij er in een paar minuten.  Gelukkig kwam de bestemming wel door.

In de auto bel ik Katja om haar te feliciteren.  Zij en Kevin hebben beiden vrij genomen vandaag.  Ze hebben brunch gegeten, zijn naar de film Whisky Tango Foxtrot gegaan en eten nog lekker voor zij vanavond naar school moet. Ze heeft een fijne dag en over twee weken gaan we het samen met haar nog eens vieren. 

Bij Sea Pearl is er nog geen teken van Sara.  Dat is prima, want mijn bestelde bloemen zijn niet aangekomen bij Katja.  Het blijkt dat ik de laatste van de honderdduizend stappen om ze te bestellen niet heb gedaan en dus "ligt" dat boeket nog vrolijk in mijn "winkelkarretje".  Gauw maak ik de bestelling af en nu wordt het morgen Ach, zo heeft ze morgen ook nog iets leuks.

Sara komt wat laat omdat ze een nieuwe telefoon heeft. We bestellen wat sushi en drankjes en zoals altijd kletsen we erop los.  Rick komt tegen zevenen ook en met zijn drieen blijven we kletsen.  Ik bestel nog de gefrituurde spruitjes bladeren en die zijn zo lekker!

We nemen afscheid van Sara tot volgende maand.  We denken er nog steeds over toch maar weer  een Meetup te doen, maar ik wil voorkomen dat er honderden mensen lid van worden.  Ik wil eigenlijk gewoon een leuke groep van mijn leeftijd.  Ik ga er eens over nadenken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Thuis gaat Rick al gauw naar bed, hopelijk slaapt hij vannacht wel goed.  Ik schrijf nog even dit blog, maar mijn fibromyalgia maakt mij ook erg moe dus ik zoek mijn bed ook al snel op.



6 reacties:

Anja L. zei

Die gefrituurde spruitjes lijken mij zo lekker!
Het lijkt mij ook moeilijk om een leuke groep mensen bij elkaar te krijgen op onze leeftijd. Je komt mekaar toch niet meer zo makkelijk tegen als vroeger op school. Succes ermee!

Tineke zei

gefeliciteerd met Katja s verjaardag , wat lijkt de baby foto nog heel goed.
Mijn jongste dochter is morgen jarig, zij woont op 10 minuten fietsen, dus we kunnen er gezellig op verjaarsfeest.
Wat bijzonder dat de japanse kers alweer bloeit bij jullie, jullie hebben toch een koude winter gehad. Wij hebben nu een relatief koude periode met regelmatig zon, zo bloeien de sneeuwklokjes en crocussen en narcissen extra lang. De japanse kers bloeit nog lang niet.
Ik heb deze week kastelenweek , afgelopen weekend een stinzenplanten wandeling , oa olv bewoonster gedaan , morgen gaan we naar heropening door burgemeester van kasteel en as zonder een stinzenplantenwandeling op ander kasteel.

Anoniem zei

Ik heb nu pas dat verhaal over Katja gelezen. Gek dat het me destijds niet is opgevallen.Ik had toen ook problemen, meer na de geboorte, en moest met spoed naar het ziekenhuis.Bij de tweede en derde bevalling mocht ik niet eens meer thuis bevallen. Uiteindelijk lag nummer vier ook in een stuit maar ik kreeg een totale narcose. Gek he maar ik zat er helemaal niet mee, heb alles maar over me heen laten komen. En wat is Katja een leuke vrouw geworden. Jullie kunnen met recht trots op haar zijn.
Ook hier een hele grijze saaie dag. Vrolijke bloemen brengen dan echt de sfeer in huis. Maar omdat ik me de laatste tijd nogal te buiten ben gegaan, op de markt staat een geweldige bloemenkraam, en dan zijn 3 bossen tulpen voor 8 euro snel gekocht. Alleen zo jammer dat ik ze na een week al moet weg gooien.Die van de markt heb ik zeker 10 dagen gehad en die waren zo prachtig, met dubbele bloemen leken net rozen. Normale prijs is 3,50 of 3,95 per bos van 10 st. Of 2 bossen voor
5 of 6 euro. Dus nu maar een even een bakje blauwe druifjes gekocht. Zo vlak voor Pasen mag ik weer uitpakken.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Katja,ik wens jou van harte proficiat met je verjaardag..
Leuk die terug blik van haar en de bevalling.
Dat zijn van die momenten,die je nog haarscherp voor de geest staan
en dan die hitte erbij 30 gr ,ongelofelijk he.
Bij jullie wisselt de temperatuur ook heel erg soms,de een week nog met sneeuw,
de andere week al weer temperaturen over de 20gr..
Hier was het vandaag maar een 5 gr,voelt ook echt koud aan,met dat briesje erbij.
Maar ooit word het wel weer warmer!

groetjes Joke

Anoniem zei

Gefeliciteerd Katja, jij ook met je prachtige dochter. Mijn kleinzoon was op dezelfde dag jarig, maar hij werd 27! Jongste kleinzoon is nu 12.
Tulpen zijn goedkoop bij jullie, hier zijn ze $6.99 voor 10, maar ze hadden hele dunne steeltjes, niet van Holland hoorde ik. Waar ze vandaan kwamen wisten ze jammer genoeg niet. Ze blijven maar een week goed, maar in ieder geval toch wel leuk iets Hollands met de a.s. Paas te hebben.
Niet veel sneeuw meer, maar de temp is toch nog wel echt winter.
Groetjes uit Canada, Ida

Petra zei

@Anja - Daarom zijn die Meetups zo leuk. Echt heel jammer dat die zomaar op werd geheven.

@Tineke - Gefeliciteerd met je dochter. Hier gaat het bloeiseizoen meestal heel snel, want het warmt snel op. Kastelenweek lijkt me interessant.

@Wil - Ja, Saskia moest ook een keizersnee worden nadat Kai een spoedkeizersnee werd. Als ik de prijzen zo lees is $4,99 niet zo duur voor onze tulpen hier

@Joke - Dat soort hoogtijdagen vergeet je inderdaad nooit. Ons klimaat is inderdaad voor in lente en herfst heel schommelend qua temperature

@Ida - We hopen eind mei naar Ottawa te komen om mijn broer te bezoeken. Onze tulpen komen uit Virginia en zijn mooi en duurzaam