Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 29, 2016

Nog net te vroeg voor de bluebells

De zon schijnt vrolijk naar binnen en dat betekent toch wel makkelijker opstaan.  Het gezang van de vogels helpt ook.  Ik had het gisteravond even moeilijk wegens familieomstandigheden (niet ons gezin), maar ben vastbesloten weer zoveel mogelijk van het leven te genieten. Mijn zusje belt en steekt me een hart onder de riem wat ook helpt. Het is zo fijn dat zij, mijn oudste broer en ik zo'n goede relatie hebben.

Hyacinten ruiken zo lekker!

Rick heeft de koffie klaarstaan en neemt zelf afscheid om nog even naar zijn werk te gaan vanochtend.  Na een zeer niet spannend ontbijt van bijna niet door mijn keel te krijgen mini pancakes uit de magnetron is het weer tijd voor de elliptical boven.  Een uur later heb ik 10000 stappen bijeen.

Kai's geboortebewijs moet zo snel mogelijk naar Duitsland gestuurd worden en met Cosmo rijd ik naar het postkantoor.  Daar neemt het nogal wat tijd om uit te vogelen hoe het allemaal moet, want om de een of andere reden staat Germersheim niet in hun database.  We sturen het dus maar naar Altbrand, de plaatsnaam staat tenslotte in het adres.

Kai moet het document voor 12 april hebben en dat betekent maar liefst $59,50 opkuchen om het op te sturen! Zul je zien dat hij het eigenlijk helemaal niet hoefde te hebben.  Afijn, beter het zekere voor het onzekere.

Bij Manhattan Bagel haal ik een dunne bagel met tonijn salade. Ik eet in de van en rijd dan naar Bull Run Park.  Hier bloeien ieder jaar hele velden met felblauwe Virginia bluebells.  Cosmo en ik lopen er over het houten pad heen.

Al gauw zie ik dat ze nog niet op hun hoogtepunt zijn.  Op sommige plekken waar veel zon komt zijn er wel een aantal uit, maar de meesten zijn nog roze of paars in de knop.  Zo grappig hoe die roze knoppen blauwe bloemen worden.
 
 
Veel tijd heb ik hier niet, want ik wil naar huis voor Rick naar het vliegveld vertrekt.  Ik maak dus wat foto's en loop dan terug naar de van.  Ik ben van plan er als het volgende maandag mooi weer is weer heen te gaan.

Rick is al thuis als Cosmo en ik binnenkomen.  Zijn vlucht is ietwat vertraagd dus we genieten nog even van elkaars gezelschap.  Dan vertrekt Rick naar Dulles en ik neem Cosmo mee voor nog een wandeling, want ik heb nog geen 15000 stappen bijeen.

Het is schitterend weer met een graad of zestien, maar het waait wel weer hard.  Niet zo hard als gisteren, maar met alle kersenbloesems ook hier in de buurt lijkt het soms wel te sneeuwen.  Het thema van de Foto7daagse vandaag is oranje, wat ik moeilijk vind.  Gelukkig vind ik in een tuin wit met oranje narcissen.

De rest van de middag geniet ik van het zonnetje voor het huis.  Dat is al zo warm dat ik zonder mouwen kan zitten, ondanks de vijftien graden en koele wind.  Ik hoor een specht in de tuin van de buren en de cardinaaltjes zingen erop los.  Echt een lentegevoel, heerlijk!
Mijn uitzicht van de voordeur

Rick sms-t dat hij in het vliegtuig zit en spoort mij aan lekker sushi te gaan eten.  Dat laat ik me geen tweede keer zeggen.  Nu blijft het ook langer licht zodat ik gewoon met de van kan gaan en in het restaurant eten.

Bij Yama vraag ik dan ook een stoel aan de sushi bar.  Ik begin met een spinazie salade, zo lekker!  Dan sushi en sashimi en een hand rol, het smaakt allemaal prima.  De komende drie nachten ben ik "Rickloos".  Hij is in Denver voor zaken en logeert bij zijn zus en familie. Gelukkig is het lente en gaat de tijd weer heel snel nu.

5 reacties:

Becs zei

Sterkte met het familie gebeuren. Lijkt me verschrikkelijk om zo ren moeilijke relatie te hebben met je ouders :( Ik las op fb nog iets over dat het vliegveld even was afgesloten?

Anoniem zei

Sterkte met de familie perikelen.
Ik ben benieuwd hoe de foto's volgende week zijn van de Virginia Bluebells.
Groet, Bea

Anja L. zei

Wat jammer weer van de familieperikelen. Sterkte ermee! Gelukkig is de band met je broer en zus goed.
Natuurlijk heeft Kai die papieren straks niet nodig, dat is toch altijd zo :-).
Ik ben benieuwd naar je foto's van de Bluebells volgende week.
Fijne woensdag!

Tineke zei

Wij hebben 'longkruid' , dat heeft zowel roze als blauwe bloempjes'
Het wordt wel 25 graden bij jullie morgen, echt weer voor jou; geniet ervan.
Hier wordt het richting het weekend ook lekker zonnig en warmer.
Duimen dat het goed blijft gaan met Bea en Kai en hoop voor je dat je hem snel weer eens 'life' kunt zien.

Petra zei

@Becs - Ja, er was een verlaten pakketje gevonden, maar het bleek gelukkig niets te zijn

@Bea - Hopelijk ben ik dan weer niet net te laat, de bloeiperiodes gaan hier zo snel!

@Anja - Ik zal toch zo blij zijn als we onze nieuwe paspoorten voor tien jaar in handen hebben! Wat een gedoe!

@Tineke - Toch grappig toch dat roze blauw wordt. Jammer genoeg komt in de lente warm weer vaak nog met regen en onweer, maar we gaan de goede kant op.