Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 03, 2016

Verwendagje

Brrr, het is weer zo koud 's ochtends, met moeite steek ik een teen en dan de rest van mijn lichaam buiten het warme dekbed.  Voor het eerst in bijna twee weken heb ik eindelijk het gevoel aan de beterende hand te zijn.  Zou fijn zijn als ik zonder doktersbezoek de sinusinfectie heb overwonnen en ik heb het gevoel dat dat zo is.

Cosmo heeft naast me geslapen en wil nu graag naar buiten.  Een van de eekhoorns zit op het deck te eten, maar zodra ik de deur open vliegt die letterlijk de tuin in! Wat kunnen die beestjes ver springen!

Vorig jaar rond deze tijd waren we in Nederland en nam ik weer een paar Delfts blauwe dingetjes mee

Gauw zet ik koffie en maak een warme ei sandwich als ontbijt.  Dan moet ik er weer aan geloven, de elliptical boven.  Toch gaat het uur snel en ik ga nog even door tot ik de 10000 stappen bijeen heb.  Ik heb het gevoel goed bezig geweest te zijn na afloop.

Aangezien ik mijn nagels wil laten doen vanmiddag ga ik naar het Mosaic District om te lunchen.  Om weer goede weerstand op te bouwen wil ik zoveel mogelijk groentes eten.  Waar beter dan bij True Food Kitchen waar het hele menu gebaseerd is op voedsel dat ontstekingen voorkomt of remt.

Het is druk in het restaurant, maar ik neem plaats aan de bar.  Ik hoef het menu niet eens in te kijken, want weet al wat ik wil.  Ik bestel de Kool-Aid, met groentesappen, citroen en gember, en de crudites.  Die laatste is een kleurrijke bowl vol verschillende rauwe groentes met twee dipsauzen.  Ik ben er dol op!

Na het eten loop ik naar Mint Lounge waar Thu mijn nagels weer netjes gaat maken. Ik heb mijn teenslippers mee en doe mijn schoenen in de tas.  Koude voeten met dit weer, maar dat moet maar even om de nagellak goed te laten drogen.  Ik kies dit keer een glitterende kleur blauw als nagellak.

Thuis haal ik Cosmo op en neem hem mee naar Petco.  Het is me te koud om ver met hem te wandelen en zo heeft hij toch een uitje.  Ik koop nog wat meer van de vullingen voor de oranje bal waar hij gisteren een driftbui over had.  Dit keer waag ik het er maar niet op en geef het aan hem met de makkelijkere kant naar boven.

Lisa, de masseuse, komt en heeft een paar snoepjes voor Cosmo mee, zo aardig.  Vanochtend werd ik wakker met een enorme kramp in mijn schouders en Lisa beaamt dat die spieren flink verkrampt en ontstoken zijn.  Ze krijgt de linkerkant wel los, maar rechts lukt het niet.  Ze raadt aan ijs en warmte te gebruiken om hem los te krijgen.  Aangezien er messen in mijn ruggen lijken te steken spray ik er na de massage Icy Hot op wat de pijn wel iets verlicht.

Als Lisa vertrokken is open ik Facebook en daar staat goed nieuws van Katja.  Ze had eergisteren een interview bij een universiteit in Philadelphia voor het Bachelor of Science Nursing programma (versnelde universitaire verplegingsopleiding).  Vanmiddag kreeg ze al een email dat ze daar aangenomen is.

Natuurlijk is dat heel fijn en vertrouwen gevend, maar Katja denkt dat ze op de andere vier scholen, die dichter bij hun zijn gaat wachten.  Het zou moeilijk voor haar zijn in Philadelphia naar school te gaan, want het is te ver van waar ze nu wonen. 

In de stad gaan wonen en hun appartement aanhouden is te duur en de opleiding duurt maar een jaar. Ze heeft nog geen beslissing genomen, maar ik denk dat ze het gaat afslaan.  Het feit dat ze bij deze school zo gauw werd aangenomen toont wel aan dat ze de benodigde kwaliteiten heeft.

Ricks vliegtuig landt vroeg en een uurtje later komt hij weer binnenlopen.  Mijn nieuwe Lenovo laptop (aangezien de oude twee keer hetzelfde problem vertoonde hebben ze me onder de garantie een nieuw model gestuurd) is inmiddels aangekomen en Rick wil hem meteen gebruiksklaar maken.

Voor het avondeten bestellen we de kabobs van Friends, voor mij zoals altijd de zalm. Vannacht moeten we sneeuw krijgen, ik ben benieuwd.  Tot nu toe valt er niets.

10 reacties:

Anja zei

Hier sneeuwt het inmiddels, brrr het is maar koud.

Tineke zei

Fijn dat Katja, zo makkelijk wordt aangenomen, hopelijk kan ze dicherbij ook bij de universteit terecht. Volgens mij mag je in nederland maar bij hooguit 2 universiteiten inschrijven en is verpleegkunde hier een hbo opleiding , waar je als je hbo verpleegkundige bent dan wel een master kunt doen.
Hier een regendag, maar koud, de temperaturen zitten hier onder gemiddelden.
Mooie kleur nagellak, zeker als je naar Atlanta gaat.
Wij vermaken ons met logeerpartijen van kleindochters en ga dit weekend de paastak uitzoeken en de paasspullen naar beneden halen.

Marion2 zei

Ook toevallig, ik heb gisteren ook mijn nagels laten doen. Ik vond dat ik dat wel verdiend had, haha. De styliste zei dat je maar twee keer per jaar gelnagels kunt nemen, omdat je je nagels ermee beschadigt :0

Wat goed dat Katja haar opleiding weer oppakt en fijn dat ze zo goed in de markt ligt!

Anoniem zei

Ik heb dat curriculum van dat jaar eens bekeken, heel pitting hoor met 4 hele volle semesters in een jaar. Ze hoeft echt aan niets anders te denken dan studeren dat jaar, en dat begint op dag 1. Ik ken mensen die dit gedaan hebben, zwaar, maar dan ben je wel klaar. Hopelijk kan ze dichterbij blijven. Dat ze snel is aangenomen kan ook aan het aantal gequalificeerde aanmeldingen liggen. Wel fijn dat alvast 1 binnen heeft.

Annemiek

Sandrah zei

Wat fijn voor Katja dat ze al zo snel is aangenomen. Dat geeft hoop voor de andere universiteiten.

Fijn dat je je inmiddels beter voelt. Het gaat vast nog beter als je eenmaal de zon voelt. Heerlijk om even het koude en natte weer te ontsnappen.

Sandra

Anja L. zei

Ik hoop dat Katja ook nog uitnodigingen krijgt van universiteiten die dichterbij zijn. Lijkt me wel pittig zo'n opleiding in één jaar doen.
Mooie kleur hebben je nagels weer.
Hier is de wereld op dit moment ineens weer wit, en koud dat het voelt!
Wel lekker dat je verkoudheid eindelijk minder is geworden. Je hebt er genoeg aan gedaan.

Anoniem zei

Fijn voor Katja dat ze alvast bij een universiteit is aangenomen. Maar dichterbij lijkt me toch wel prettiger. Wordt dan een pittig jaar voor d'r.
Doet me denken aan Cathy die destijds eigenlijk niet de juiste vooropleiding had en toen een test moest ondergaan.Voor een docentenopleiding dans wordt ook heel wat gevraagd. Glansrijk geslaagd en toen volgde 4 lange jaren van dagelijks met de trein
naar Tilburg en weer terug natuurlijk.
Gisteren hier prachtig zonnig weer, wel koud, en vanochtend hoorde ik de regen al tegen de ruiten kletteren. Dat ging uren zo door tot uiteindelijk het in de loop van de middag opklaarde.
Weer zo'n mooie kleur op je nagels. Ik heb kaarsen in deze kleur staan.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Je nagels zijn werkelijk mooi geworden. Leuk dat Delfts blauwe spul, ik heb ze ook, en ben er blij mee. In Holland hebben ze niet zoveel Delfts blauw, ze vinden dat echt voor de buitenlanders, maar ik ben er blij mee.
Fijn dat Katje doorgaat voor RN, hier duurt het 4 jaar om een B.Sc.Nursing te behalen, en dat is ook heus wel lang. In ieder geval wens ik haar het allerbeste toe.
Groetjes uit een wit en koud Canada, Ida

Anoniem zei

Fijn dat het qua verkoudheid beter gaat, jammer dat er weer messen in je schouders steken en dat de masseur het niet helemaal weg kreeg.
Fijn weekend, Bea

Petra zei

@Anja - Wel mooi wakker worden vanochtend

@Tineke - Er is hier geen onderscheid tussen WO en HBO. Die paasspullen haal ik als we terug zijn naar beneden, had er deze week geen puf voor.

@Marion - Mijn nagels zijn er juist sterker door geworden, ze breken vrijwel nooit meer

@Annemiek - Ja, het is een heel pittige opleiding, maar Katja is een doorzetster en harde werker dus ik denk wel dat het gaat lukken.

@Sandra - Ik zie ernaar uit mijn portie vitamine D te gaan halen in de warmte!

@Anja - Hier ook een witte wereld vanochtend, vind het wel genoeg geweest.

@Wil - Ik heb er wel vertrouwen in dat Katja zo'n pittig jaar aankan, maar inderdaad beter niet te veel tijd kwijt met heen en weer gaan.

@Ida - We hebben vooral in de keuken best wat Delfts blauw. Blauw is mijn favoriete kleur dus dat heeft er ook mee te maken. Deze BSN is accelerated en alleen voor mensen, die al wat ervaring hebben.

@Bea - Ja, die spieren van mij, grrr!!!