Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 20, 2016

Naar het Virginia Tidewater gebied op weg naar de Outer Banks

Saskia's katten zijn 's nachts los om de oudjes Meike en Snickers de kans te geven te eten.  Meestal blijven ze in Saskia's kamer, maar vannacht besloten ze ons een bezoek te komen brengen.  Midden in de nacht werd ik dus gewekt door kattenpootjes en dingen, die boven mijn hoofd omgegooid werden.

Rick bonjourde ze uit onze kamer en sloot de deur.  Het lukte mij echter niet weer de slaap te vatten.  Rick staat al vroeg op, want hij wil nog werken voor we op reis gaan.  Ik blijf echter nog tot half negen doordoezelen en sta dan nog moe op.

De kattten tv is volop aan. Ik moet ook de hele tijd over Flapjack en Pig stappen als ik naar buiten wil

Gelukkig is het schitterend weer en kan ik op het deck van mijn gepocheerde eieren en koffie genieten.  Dat geeft energie zo in het zonnetje!  Eigenlijk zou ik hier zo uren kunnen blijven zitten, maar met een lange autorit in het vooruitzicht moet er gesport worden.
Heerlijk! Ik zie er zo naar uit dit weer iedere dag te kunnen doen!

Mijn uur cardio maak ik bij Anytime Fitness vol.  Ik heb zo 10000 stappen bijeen, genoeg voor vandaag.  De komende dagen zal er geen serieus sporten mogelijk zijn, maar hoop ik mijn stappen op het strand bijeen te krijgen.

Thuis pak ik mijn spullen in en haal de strandstoelen uit de schuur.  Niet dat ik denk dat het strandweer zal worden, maar je weet nooit.  Duidelijk heeft een of ander knaagdier een fijne huisvesting in een van de zakken met stoel gehad.  Er vallen allemaal lege hulsjes van zaadjes uit!

Na Cosmo zijn wandeling gegeven te hebben breng ik hem naar de kennel.  Dezelfde dame, die hem altijd komt halen, is er weer.  Cosmo is duidelijk dol op haar en gaat gedwee mee naar achteren.  Zo fijn dat hij de kennel niet erg vindt, want dat geeft mij ook een gerust gevoel.

Op de terugweg haal ik droog kattenvoer, want met vier katten vliegen we daar doorheen.  Dan besluit ik als lunch een Japanese pan buff bowl van Noodles te bestellen.  Propvol met groentes en vitamines is die. Ik geniet er op hun terras van.

Het is werkelijk heerlijk weer en tot Rick thuiskomt ga ik in de hangmat liggen lezen.  Dan laden we alles in de van.  We hebben deze week ook nieuwe buren gekregen en de vrouw daarvan is buiten met hun kinderen.  Zij is zwanger van tweelingen.

We maken kennis en vinden uit dat ze Libanees zijn.  Zij zijn hier via de Wereld Bank net als ik hier ooit gekomen ben en dat schept een band.  Ze lijkt erg aardig.  Als we terug zijn zullen we een "house warming" cadeautje brengen.

Om een uur of drie rijden we de cul de sac uit.  De GPS geeft aan dat ons doel voor vanavond, Norfolk, vijf en een half uur rijden is terwijl het gewoonlijk twee uur korter is.  Duidelijk is er heel wat zwaar verkeer!

Gelukkig kunnen we tegen een tol (veel vanwege de files) de expresbanen nemen.  Zo rijden we minstens een uur verkeer voorbij, maar staan bij het invoegen terug op de gewone banen een tijd in de file.
Onvoorstelbaar hoeveel verkeer er is! De arme mensen die hier dagelijks in staan

Eigenlijk willen we de US 17 nemen naar Williamsburg.  Dat is een mooie en minder jachtige weg dan de snelwegen.  We nemen de afslag, maar opeens zitten we op een heel andere weg.  Het wordt een gezoek van jewelste en we raken minstens een half uur kwijt. 

Uiteindelijk besluiten we toch de snelwegen maar naar Williamsburg te nemen.  Wellicht kunnen we de US 17 op de terugweg rijden.  Tegen zevenen rijden we het koloniale plaatsje binnen.  Ik vind dit altijd zo'n leuke plaats en eigenlijk hebben we er naar mijn smaak nooit genoeg tijd.

Voor het avondeten heb ik bij de Hound's Tale gereserveerd, maar bij aankomst besluiten we aan de gezellige bar te gaan zitten.  Ze hebben bijzondere kleine gerechtjes op het menu. Rick en ik kiezen eerst de toast met serrano ham en burrata.  Ontzettend lekker!
 
 

De bediening is ook supervriendelijk.  Ze raden mij de pierogies aan en ik neem de gegrilde tonijn met Engelse erwtjes, allemaal superlekker! Rick smult ook van zijn biefstuk. Na afloop lopen we naar de overkant en kopen cake pops als dessert van Mad About Chocolate.

Dan stellen we de GPS in op Norfolk.  Via de Hampton Roads brug-tunnel komen we er aan.  Ik bel het Sheraton Waterside Hotel, want zag een redelijke prijs op hun website.  Ik krijg een vriendelijke reserveringsagent, die me een veel hogere prijs geeft.

Soms is het fijn om reisagente geweest te zijn, want ik weet dat ik die prijs niet hoef te accepteren.  Ik zeg dat ik online een lager bedrag zag en noem een net iets lager bedrag dan ik zag.  Hij gaat checken en even later heeft hij een prijs gevonden, die $5 boven mijn genoemde bedrag ligt.  Natuurlijk neem ik die grif aan.  Tja, je blijft toch een zuinige Nederlander.

Terwijl we bij het hotel voorrijden wordt de reservering bevestigd!  We checken in en ik wacht bij de bagage terwijl Rick de van parkeert.  We hebben onze fietsen mee, dus die moet hij ook op slot zetten. 

Onze kamer is op de tweede verdieping met zicht op de haven, maar er staat een enorme boom voor.  Ik ben benieuwd hoe dat er morgenochtend uit zal zien.  Er wordt ook regen voorspeld dus Rick en ik gaan kijken wat we hier kunnen beleven aan interessants.  Gek genoeg zijn we beiden nog nooit in de stad Norfolk geweest, maar er altijd langs gereden.

4 reacties:

Tineke zei

lekker dat jullie weer even op vakantie gaan; strandwandelingen in het vooruitzicht zijn altijd fijn.
blijven de 4 poezen samen thuis ?
Wij gaan zo met onze kleinzoon naar zijn hockeywedstrijd en het beloofd lekker weer te worden.
We hebben 3 jonge eksters in de tuin; nest zat in de achtertuin, ik dacht altijd dat vogels direct kunnen vliegen als ze uit het nest gaan, maar eksters blijkbaar niet. De ouders vliegen af en aan om het grut te voeren en die doen fladder , eerste vliegpogingen; grappig om mee te maken.
wij zijn nog een week thuis en dan gaan weer weer even naar ons geliefde Texel.
Geen wonder dat je nog geer reacties hebt, de verificatieselectie is niet om doorheen te komen!

Sandrah zei

Heerlijk om er weer even tussenuit te zijn. Nu moet het weer nog gaan meewerken.

Fijn dat Cosmo het zo naar zijn zin heeft in de kennel. Mijn hond gaat altijd op de rem staan, zodra ze mee moet lopen met de meisjes die haar komen halen. Gelukkig weten we dat ze het daar wel naar haar zin heeft. :)

Veel plezier!

Sandra

Anoniem zei

Helemaal bijgelezen en weer klaar om je ook te antwoorden.
Geniet van jullie vakantie, hopelijk valt het mee met de regen.
Groet, Bea

Petra zei

@Tineke - Ons buurmeisje zorgt voor de poezen. Leuk van die eksters, die hebben wij in ons gebied niet

@Sandra - Het is zo belangrijk dat de dieren het fijn hebben als wij weg zijn. Ik zou anders geen plezier hebben

@Bea - Het was vandaag een enkele bui, hopelijk blijft dat zo, dat is te doen