Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 03, 2017

May the Force be with us!

Het plenst als we wakker worden en Rick staat op, maar ik heb geen zin.  Pas tegen negenen moet ik van mezelf ook naar beneden.  Daar blijkt Rick Starbucks gehaald te hebben en mijn Americano staat al klaar met een paar Bantam bagelballen als ontbijt.


Niemand heeft met dit weer zin om veel te ondernemen dus we blijven vanochtend gezellig thuis. Iedereen is bezig beneden en ik heb geen zin me boven af te zonderen op de elliptical.  Ik "ren" dus op de plaats in de familiekamer.

Na afloop oefen ik ook even op mijn met Kerst gekregen Simply Fit board.  Dit valt nog niet mee.  Ik houd het een vijftal minuten vol, maar moet duidelijk opbouwen.  Mijn doel is om hier ook gewichten mee te gaan gebruiken, want je moet goed balanceren waardoor je meer spieren gebruikt dan gewoonlijk.

Tegen twaalven ben ik klaar met sporten en maak me boven klaar.  Saskia en Kai maken een veganistisch Thais gerecht als lunch en Rick en ik eten nog een laatste keer van de overblijfselen van ons buffet.  Ondanks de lage opkomst dit jaar hoeven we gelukkig toch maar heel weinig (minder dan gewoonlijk zelfs) weg te gooien.

We hebben een paar uur om te relaxen en Kai en Saskia kijken shows op Saskia's laptop.  Ik luister mee terwijl ik eindelijk eens level 238 overwin op Candy Crush Saga!  Sommige levels duren zo lang en ik vind het leuk om te spelen want je moet echt nadenken over je zetten.
Onze ondeugd

Saskia heeft geen zin om mee te gaan, maar Rick, Kai en ik gaan rond half drie naar de mall.  Daar hebben we kaartjes voor Rogue One.  Het speelt in het gerieflijke Dolby theater met de ligstoelen. Ik begin steeds meer Star Wars fan te worden want vind deze film ook weer super.  Vroeger lag het me niet, maar ik zie nu ook meer de technische kant ervan en de achterliggende boodschap.

Eindelijk heb ik mijn nieuwe Samsung S5 aan de praat om er Pokemon Go mee te spelen.  Hij bleef mijn locatie maar niet vinden en gelukkig waren daar instructies voor te vinden online.  Nu werkt het prima en ik vang een aantal Pokemon in de mall.

Thuis maken Saskia en Kai een lijstje en gaan de benodigdheden voor het avondeten kopen.  Zij gaan veganistische chili maken voor Rick en mij en al gauw ruikt het hemels.  Het blijkt net zo te smaken, al ben ik stout en smelt er niet veganistische kaas bovenop.  We hebben er vers stokbrood en chips bij, een gezellig en lekker maal.

Morgen moet Rick weer aan het werk en Kai heeft nog een volle dag hier.  Het is weer snel gegaan, maar wat hebben we van elkaar en de leuke dingen genoten!  Toch zijn er een paar "had ik maar" gevoelens.  Zo voelde Kai zich wat alleen tijdens Kerst en met de jaarwisseling.

Zeker niet onze bedoeling en hopelijk kan Bea ook eens onze tradities hier meemaken.  Dat lijkt me zo moeilijk voor Kai, hij kent zijn leven hier, maar Bea is nog nooit hier geweest.  Gelukkig gaat dat veranderen! 

Kai en Bea komen begin maart voor drie weken hierheen!  Gisteren vertelde Kai ons die verrassing dat ze al tickets hebben.  Rick en ik zien er enorm naar uit en maken met Kai al plannen.

Als dessert poft Kai kastanjes.  Echt nostalgisch voor mij, want dat deden wij vroeger in de open haard.  Kai pofte ze in de oven en ze smaken net zo lekker.  Een goede afsluiting van het Kerstseizoen, hoewel onze versieringen nog tot Drie Koningen zullen blijven (tenminste, want het wordt ijskoud dit weekend!).
Een boom vol sneeuwpoppen, gedaan met een brilletje dat vrienden ons zonden

8 reacties:

Becs zei

Wat een fijne verrassing en wat een leuk iets om naar uit te kijken!!

Sonja zei

Wat super leuk dat ze in maart komen, mooi vooruitzicht!

Anoniem zei

Wat een geweldig leuk vooruitzicht!

Unknown zei

In maart is er in Duitsland weer lang vakantie op de uni,klopt. Mijn dochter,die nu maandag weer vertrekt, komt dan ook weer thuis. Leukk dat Bea meekomt

Anoniem zei

Wat een leuke verrassing, 3 weken in maart. Dt maakt het afscheid vast ietsje minder moeilijk.
Geniet van je voorlopig laatste dag met Kai.
Groet, Bea

Anja L. zei

Wat een leuke verrassing van Kai en Bea! Dan kun je je daar weer op verheugen. Wat leuk dat Saskia en Kai de hele dag eten hebben gemaakt. Gewoon aanschuiven en eten.
Hier wordt het ook weer koud, vanmiddag valt er misschien natte sneeuw.
Fijne woensdag!

Anja zei

Wat leuk dat Kai en Bea samen 3 hele weken komen in maart! Maakt het afscheid morgen vast iets minder moeilijk, lijkt me.
Ik had al lang niet meer gereageerd, maar lees je blog nog vrijwel dagelijks. Zal proberen weer wat regelmatiger een reactie achter te laten.

Petra zei

@Becs - Zeker!

@Sonja - Inderdaad, maar twee maanden!

@Anoniem - Absoluut!

@Els - Ja, ze hebben een vreemd schema daar, ook pas heel laat zomervakantie tot in oktober

@Bea - Zeker makkelijker afscheid nemen morgen!

@Anja - Ik heb toch zo'n hekel aan de kou! Ik heb echt vluchtneigingen!

@Anja - Ik zal ook proberen meer te mailen, ik ben daar zo slecht in! Misschien eens af en toe chatten op Facebook?