Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 04, 2017

Shoppen tot we droppen!

Oef, het lukt ons maar niet vroeger op te staan.  Zelfs Rick, die naar zijn werk moet, gaat pas om kwart over acht naar beneden.  Kai had de honden bij zich dus Orion wekte ons niet. Ik lig nog zo lekker en hoef nergens heen dus als de klok negen slaat schop ik mezelf uit bed.

Rick heeft de koffie al klaar staan en vertrekt naar zijn werk.  Ik maak een crumpet met gerookte zalm als ontbijt en dat smaakt me prima.  Kai en Saskia hebben al ontbeten.  Ik vraag Kai wat hij vandaag wil doen en het antwoord is vanmiddag winkelen voor nieuwe kleding.

Vanochtend blijven we dus rustig thuis en ik doe weer mijn pas op de plaats rennen.  Ik kijk intussen een paar afleveringen van House Hunters International en die van gisteravond speelde in Delft. Wat een leuke plaats is dat!  Maar zij huurden toch maar buiten de stad, een veel ruimer huis met drie kleine kinderen (voor Nederlandse begrippen zelfs een flink huis!).

Het is opeens ook lekker weer met een graad of veertien dus Kai en ik nemen de honden de achtertuin in. Het is een modderbad daar, maar duidelijk heeft Orion het rennen nodig.  Kai heeft hem geleerd te apporteren en dat gaat redelijk goed. Ik ben benieuwd of Orion het voor mij ook gaat doen. Ik zie een terugval in zijn gedrag met blaffen tegen Kaylee en volgens Rick rent hij weer achter auto's aan. Zucht!

Daarna maak ik me gauw klaar want Kai en Saskia willen naar de mall.  Onderweg haal ik nog even een Thaise soep bij Panera, die ik in de auto opeet.  Saskia rijdt, grappig genoeg wil zij dat altijd liever. Ik vind het best want ben niet dol op chaufferen.

Tysons Corner Center is drukker dan ik zou verwachten nu het leven weer zo'n beetje in het gareel is gekomen na de feestdagen. Kai heeft van Bea de opdracht gekregen wat nettere en modernere kleding te kopen.  Gelukkig voor hem is er grote uitverkoop, overal 60 tot zelfs 75% korting, ik neem me voor zelf ook te gaan winkelen binnenkort, want ik kan ook wel wat nieuwe dingen gebruiken.

Saskia brengt eerst wat kleren terug bij PacSun en krijgt er een "store credit" voor.  Dat wil zeggen dat ze het geld in deze winkel kan besteden. Kai en ik zien een topje met gaten erin voor veertig dollar en moeten daar erg om lachen. Hopelijk vindt Saskia hier toch wat leuks later.
Wie betaalt hier nu $40 voor???
 
Kai begint bij Macy's, maar daar vinden Bea en Saskia alles voor oude mannen.  Bea laat zien waar zij aan denkt en Saskia raadt American Eagle aan.  Inderdaad vindt Kai daar een aantal shirts, maar Bea keurt ze bijna allemaal af op een na.  Het duurt allemaal ook even, want het bereik in de mall is niet zo goed en Kai stuurt dus iedere keer foto's naar Italie.

Blij tenminste iets gevonden te hebben lopen we verder.  Bij The Gap is er helemaal niets en bij Urban Outfitters vindt Kai een shirt in een mooie kleur groen, die goed bij zijn haarkleur past. Saskia helpt hem goed, mijn advies telt niet, te oud, ha ha.  Ook daarvoor moeten we wachten tot Bea haar goedkeuring heeft gegeven en ik word doodmoe van het staan. 
We kijken ook even rond in de grote Lush winkel

De volgende stop is Old Navy en ook hier vindt Kai een aantal dingen en wordt Bea geraadpleegd.  Inmiddels heb ik heel wat pijn en ik vertel de kinderen dat ik gebruik ga maken van een van de massagestoelen vlakbij.  Voor $5 krijg ik daarin een heerlijke massage!

Voor die klaar is wil Saskia wat boeken kopen bij Barnes & Noble, maar zij moet toch echt wachten tot die elektronische massage klaar is!  Ik betaal voor de boeken en dan nog is Kai niet klaar.  Saskia en ik blijven in de stoelen wachten en dan komt Kai eindelijk, maar wel met een tas vol met shirts, een broek en een trui.  Succes, dus!

Rick is ook net thuis en hij en Kai gaan werken aan zijn terugvlucht morgen met Lufthansa.  De bijna twee weken zijn werkelijk omgevlogen! Gelukkig weet ik al wanneer ik hem weer ga zien en dat gaat helpen bij het afscheid morgen.

Voor het avondeten willen we naar het Mosaic District, want Kai en Rick willen naar Target daar.  We vragen een tafeltje bij True Food Kitchen, een restaurant waar zelfs Saskia enthousiast over wordt. 

Kai en ik delen de edamame dumplings en ik neem de vistaco's als hoofdgerecht. Kai heeft spaghetti squash, Rick een quinoa burger en Saskia de squash pizza.  Ik zou hun pizza ook bestellen, maar de bodem ziet er altijd zo verbrand uit.  De taco's zijn lekker, maar niet spectaculair. Volgende keer bestel ik wat Kai had.

Terwijl ik op de rekening wacht gaan de mannen naar Target en Saskia naar Mom's om hallo tegen Kaylee te zeggen. Ik blijf dus alleen achter en dat vindt onze ober echt vreselijk voor mij.  Ik moet er wel om lachen en geef hem een goede fooi.

Binnen wacht ik op de anderen want buiten is het vreselijk koud met een snijdende wind.  Saskia wil eigenlijk ook nog veganistisch ijs van Target.  Ik heb daar eigenlijk geen zin in want ik voel me helemaal niet lekker, maar ga toch maar mee naar boven.  Opeens besluit Saskia dat ze het toch niet meer wil en beneden zien we eindelijk Rick en Kai.

In de auto vertelt Kai dat Bea ziek is.  Hopelijk is het niets ernstigs!  Ik moet zeggen dat ik me ook niet erg lekker voel, maar dat is in dit seizoen niet ongewoon.  Thuis gaan de voeten omhoog en de tv aan.  De wind huilt om het huis en ik heb zin in een winterslaap of lekker warm weer met wit zand.

4 reacties:

Becs zei

Het gaat rond. Ik werd zaterdG geveld door de griep en voel me nog steeds niet lekker

Tineke zei

Leuk dat Bea zo toch van afstand de regie houdt. Ik ben vorige week mijn mijn oudste kleindochter gaan winkelen; kwam zo ook de lush winkel tegen, is hier ook enorm populair, vooral onder tieners volgens mij.
Fijn dat je vooruitzicht hebt dat Bea en Kai in maart 3 weken bij jullie komen, altijd leuk om je alvast te verheugen.
Ik komt ook een koude bel; vandaag met kleinzoon naar lunchconcertje met klassieke gitaar geweest; heel mooi. vanavond blijven beide kleinzoons van ons logeren, de jongste kookt ook , samen met ons, vanmorgen heeft hij al chocoladepudding gekookt.

Anoniem zei

Het lijkt op het shoppen wat ik doe voor de klein kids. HAHA. Foto sturen en dan wachten op de goed/afkeuring.
Sterkte vandaag, maar je kunt de weken alweer aftellen tot hij met Bea komt.
Groet, Bea

Petra zei

@Becs - Beterschap! Voor mij is het "gewoon" de fibromyalgia, maar de pijnen voelen grieperig

@Tineke - Bea is wel een beetje te goed in de regie houden naar mijn mening. Ik kan daar in mijn blog niet over schrijven, want die leest ze soms. Allemaal prima met Kai, maar als ze ons leven gaat regisseren gaat me dat wat te ver ;)

@Bea - Ja, het is een handige manier om goedkeuring te krijgen van anderen