Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 07, 2017

Het midden van de week alweer!

Wat heb ik raar gedroomd vannacht! Ik heb de hele nacht geruzied met familie, niet leuk! Daardoor heb ik weer niet geweldig geslapen en sta met gemak om half acht op.  Dat is vroeg voor mijn doen, maar we krijgen weer eens een monteur over de vloer.

Dit keer voor de fan op zolder.  Die is kapot en er worden volgende week temperaturen van boven de dertig graden voorspeld.  Zonder fan kun je een ei bakken op zolder met zulke temperaturen! We zetten Orion op het deck en laten de vriendelijk Charles van Airflow, inmiddels een goede bekende, binnen.

Rick wijst hem even het een en ander en vertrekt dan naar zijn jaarlijkse doktersafspraak.  Rick heeft wat klachten die ons zorg baren, maar gelukkig zijn de dokters er niet bezorgd over.  Tenzij de bloedtesten anders uitwijzen is Rick weer voor een jaar gezond verklaard, altijd weer fijn!

Charles is tenslotte tot dezelfde conclusie als Rick en ik gekomen, de fan moet vervangen worden.  Dat kan niet vandaag, maar hij is hoopvol dat het snel gaat lukken.  Hij stelt mij gerust dat een niet werkende fan geen brand kan veroorzaken.

Als Charles weg is laat ik Orion binnen.  Die heeft zich heel koest gehouden, maar ruikt Charles duidelijk (die rookt ook dus dat helpt niet).  Hij blaft alsnog flink, maar tegen een geest, want Charles is allang op weg naar zijn volgende afspraak.  Hoe lang die man het nog vol gaat houden vraag ik me af.  Hij is ouder en heeft flink overgewicht en de trappen op en af hebben hem volledig buiten adem.

Het is ruim tijd voor mijn ontbijt en ik smul van de crackers met kaas en tomaat.  Ik moet mezelf ervan weerhouden geen derde cracker te maken.  Het is wat te koel voor het deck, jammer genoeg. Dat zal heel rap veranderen de komende dagen, want er komt een hittegolf aan.

Dit cardinaaltje komt heel vaak kijken of er nog iets te eten is

Als mijn koffie op is moet ik wel naar Anytime Fitness.  Daar krijg ik een compliment van de tachtig+ jarige Carline over mijn kleding.  Ik draag nu telkens een golf skort met een sport shirt.  Heel comfortabel en netjes en het ziet er ook leuk uit.

Na eerst een half uur op de ene elliptical en dan een half uur op de ARC elliptical heb ik tienduizend stappen bijeen.  Op de terugweg speel ik wat Pokemon Go en dan een uurtje met Orion in de tuin.  We oefenen "Come" en dat doet Orion heel goed tot iets hem afleidt.  Toch ben ik tevreden, want ik zie verbetering in hoe snel hij toch komt ondanks de afleiding.

Het weer is af en toe zon, maar voornamelijk koel voor ons doen (22 graden) en bewolkt. Dat maakt dat ik zin in pho krijg en daarvoor ga ik naar Pho Thang Long. Ik laat Orion op het deck waar hij meer ruimte en vertier heeft dan in zijn bench.

De kip pho smaakt weer heerlijk en daarna ik heb nog net tijd om te kijken wat Orion doet op het deck voor ik naar de kapper moet. Orion kijkt uit over de straat, maar hij lijkt rustig.  Zolang het niet super warm is is het deck een veilige plek voor hem.

Bij Lofty Salon kleurt Carmen mijn haar weer mooi en knipt mijn pony bij.  Terwijl de kleur intrekt geniet ik van een heerlijk glas witte wijn.  Zowel Carmen als Mona hebben onze jurkenavonturen gevolgd op Facebook.  Ook zij vinden mijn jurk perfect.  Ik ben er alleen nog niet uit welke blauwe/groene kleurschakering ik wil.  Er is heel wat keuze!
Met een net gekapt hoofd rijd ik via een omweg naar de bank.  Een groot stoplicht daar werkt niet en gelukkig weet ik een sluipweg om het verkeer te vermijden. Ik zet mijn met de rondleidingen verdiende geld op mijn rekening.

Tot nu toe heb ik beduidend minder rondleidingen dan in voorgaande jaren te boek staan voor de zomer.  Ik vraag me af wat de reden is.  Zou Trump ermee te maken hebben?  Ik heb er gemengde gevoelens over, want zo heb ik natuurlijk wel meer tijd om echt van de zomer te genieten.  Aan de andere kant vind ik de rondleidingen ook altijd zo leuk.

Thuis tref ik Orion ongedeerd aan op het deck.  Zijn vriendin Mia is ook buiten en de twee rennen weer langs het hek.  Zo grappig, opeens krijg ik een deja vu want Cosmo rende altijd altijd met Dave, de beagle, die er voor Mia was.  Die twee blaften zonder ophouden, Orion en Mia niet. Opeens lijkt het zo lang geleden dat we Cosmo hadden.

Rick komt thuis en we gaan naar Taco Bamba voor het avondeten.  Daar is het gezellig en we eten voor dezelfde prijs als wat we thuis zouden kunnen maken (taco's zijn $3 en $4).  Het smaakt weer prima, de Koreaanse taco en de authentieke carnitas taco. Niet voor niets is het hier altijd druk!

En nu ligt Orion aan mijn voeten op zijn botje te knauwen en kijk ik naar Master Chef.  Hierna is The F Word live met Gordon Ramsey.  Aan die show werkt de dochter van Claudia mee dus daar moet ik natuurlijk naar kijken!

0 reacties: