woensdag, juli 19, 2017

De moderne technologie laat ons Saskia's hele reis volgen

Mijn eerste daad als ik wakker word is op mijn telefoon kijken waar Saskia's vliegtuig zich nu bevindt.  Ze heeft ook de hele weg wifi en vindt het maar een nare vlucht, warm en krap, en ze heeft maar een uurtje geslapen.

Tijdens mijn ontbijt van een cracker met geitenkaas en tomaat "klets" ik dan ook met Saskia ergens boven het Midden Oosten.  Het is weer heerlijk buiten in mijn "oase", ook bekend als ons deck, met al het groen om me heen en het cicade en vogelconcert.

Het is te warm om buiten te sporten dus ik neem Orion mee naar boven en doe een uur op de elliptical.  Orion slaapt lief tot ik bijna klaar ben.  Dan kijkt hij op en lijkt te vragen wanneer we nu eens gaan wandelen.

Met een bak vol snoepjes ga ik met Orion op pad.  De hele weg gooi ik snoepjes voor hem heen, een soort omgekeerde Klein Duimpje.  Zolang dat gebeurt heeft Orion geen aandacht voor zijn omgeving.  Kinderen lopen en fietsen langs uit het zwembad, maar hij eet liever zijn lekkernijen.

Zonder moeite lopen we een paar kilometer en dan hijgt Orion zo dat ik maar gauw naar huis ga. Het is dan ook heel heet en vochtig.  Ik merk ook dat het asfalt te warm is voor Orion's pootjes en ik zorg ervoor dat hij zoveel mogelijk in het gras loopt.  De komende dagen zullen enkel maar warmer worden.

Als ik terug binnenloop zie ik op mijn telefoon dat Saskia inmiddels na dertien uur vliegen in Abu Dhabi is geland.  Hier heeft ze een paar uur en ontmoet ook een studiegenootje dat uit Groot-Brittanie komt en dezelfde vlucht naar Perth neemt.  Ze kunnen het goed met elkaar vinden, dus erg leuk.

Voor de lunch heb ik afgesproken met Lia bij Cava in het Mosaic District.  Zij en haar man logeren nu in het Hyatt House waar wij drie maanden gewoond hebben na onze brand. De eenendertigste verhuizen zij terug naar Nederland.

Bij Cava bestellen we twee heel verschillende salades.  Die van mij is met zwarte linzen, kip, tomaat, komkommer en quinoa met een lichte yoghurt dille dressing.  Lia heeft sla met van alles er doorheen.  Het smaakt allemaal erg lekker, al krijgen we het beiden niet op. Lia neemt haar portie mee naar het hotel, ik heb alleen linzen over.

We lopen nog wat door het gezellige Mosaic District en vergapen ons aan de mooie spullen bij Williams Sonoma, al zijn die allemaal ver boven ons budget.  Bij Great Gatherings vind ik wel een paar leuke hebbedingetjes.

Ze hebben er melamine bordjes met zeedieren erop voor 40% korting.  Daar eet ik graag ontbijt van dus ik koop er vier. Weer eens wat anders dan onze IKEA bordjes. Ook is er een soort persoonlijke parasol voor een stoel, die ik ook handig vind en meeneem.

We kijken nog bij Lou Lou en de Paper Source en dan nemen we weer afscheid, want Lia is vlak bij haar hotel. We gaan volgende week nog een keer proberen te lunchen en dan zal het afscheid vrijwel definitief zijn.  Ik weet niet of jullie een trend zien, maar afscheid nemen is absoluut een constant deel van ons leven hier.

Op weg naar huis ga ik naar het grote postkantoor.  De USPS heeft postzegels met de gemeneriken van Disney uitgegeven.  Naomi vroeg ernaar en ik zal een vel naar haar opsturen en koop er ook een voor onszelf, zo leuk!

Thuis train ik wat met Orion, vooral de voordeur, want ik verwacht Lisa voor een massage om drie uur.  Maar drie uur komt en gaat en om kwart over drie sms ik Lisa maar eens. Het blijkt dat zij mij voor volgende week in haar agenda heeft gezet.  Dan kan ik niet dus ik weet zeker dat de fout bij haar ligt.
We hebben dit jaar prachtige tijgerlelies!

Maar ja, ze komt vanmiddag niet en er is zoveel gaande de komende weken dat we pas weer voor 11 augustus afspreken.  Natuurlijk had ik deze massage heel goed kunnen gebruiken, want ik heb best veel pijn.  Veel bewegen helpt dus ik besluit toch naar het zwembad te gaan, iets wat ik vandaag niet dacht te doen.

Chris is haar baantjes al aan het trekken, maar ik heb geen zin in een kilometer.  In plaats daarvan drijf ik lekker met mijn noedel en klets met Chris en Bets, altijd gezellig als er bekenden zijn. Als de anderen huiswaarts gaan ga ik lezen in een luie stoel.  Hier zijn geen muggen en dat is een groot verschil met thuis!

Tegen zessen sms-t Rick dat hij ook naar het zwembad komt.  We genieten van het koele water, al krijg ik het al snel koud in de schaduw en het koele water (ja, echt, met dertig graden!).  Rick leest er nog wat en dan gaan we huiswaarts.

Orion rent even heen en weer met zijn vriendin Mia en dan geven we hem zijn avondeten in zijn bench.  Voor ons avondeten gaan we naar Matchbox.  Daar zijn David en Ashley, die we nog kennen uit onze "brandtijd".  Onvoorstelbaar dat dat alweer drie jaar geleden is!
 Mijn favoriete cocktail!

Rick en ik delen de mini pittige tonijn taco's, maar ik vind ze veel te zout! Je proeft de tonijn niet eens zo zout.  Dat geven we door aan David, want dit is een nieuw menu.  Mijn hoofdgerecht van zalm in mosterdzaad met prei en boerenkool in limoensaus is daarentegen werkelijk voortreffelijk!!! Zo licht en lekker en ik ben dol op prei.

Intussen hangt Saskia boven de Indische Oceaan en kletsen we nog regelmatig met haar. Ik ook met Katja, die alvast de hotelkamers voor volgend jaar boekt. Onvoorstelbaar hoe ver van tevoren al die bruiloftsdingen moeten gebeuren!
Prachtige zonsondergang!

We kijken verder lekker rustig tv.  Vandaag voelde ook een beetje als een rustdag.  Morgen is misschien weer heel anders, want dan is Saskia in Perth en wie weet wat er daar nog allemaal geregeld moet worden.  Of niet, hopelijk is alles al geregeld.

Yvonne en Rob zei

Fijn dat je nog zo kunt kletsen met Saskia. Toch wel handig die ontwikkelingen op communicatie gebied👍🏻 Ver weg en dan gelukkig ook weer een beetje dichtbij 😉 Het weer is bij jullie inderdaad warm zeg, gelukkig is het zwembad dichtbij, heerlijk toch!

Fijn dat de wandeling met Orion zo goed verliep!

Handig, de technologie van nu. Fijn om zo met Saskia contact te kunnen houden tijdens haar vlucht.

13 Uur in een vliegtuig zal niet meevallen! Hoe lang iwas de vlucht naar Perth. Eerlijk gezegd is dat de reden dat we niet naar Australië of Nieuw Zeeland gaan, veel te lang vliegen!
Fijn dat Saskia wifi had in het vliegtuig, zo blijven jullie op de hoogte van haar reis.
Ongelooflijk dat je zo lang met een bruiloft bezig moet zijn, ik ben blij dat wij stilletjes getrouwd zijn. Met de getuigen naar het gemeentehuis en 's avonds met alleen ouders en zussen uit eten. Ik heb een geweldige dag gehad op die manier. Maar gelukkig is iedereen verschillend.
Ik moest wel lachen om je opmerking dat je het koud vond in de schaduw, bij die temperatuur kom ik niet eens buiten😜.

Becs zei

Wow een jaar van te voren al boeken. Wat is technologie toch geweldig dat je al die tijd met Saskia hebt kunnen kletsen.

Fijn dat Saskia wifi had in het vliegtuig. Lastig hoor.....altijd dat afscheid nemen.
Het is alweer bijna een jaar geleden dat wij afscheid namen van jullie.

@Yvonne - Zonder zwembad zou ik me niet buiten begeven en dat zegt wat voor mij!

@Petra - Ja, dat stelde goed gerust

@Anja - Maar dan mis je natuurlijk wel veel al moet ik toegeven dat ik enorm tegen de reis opzie!

@Becs - In New Jersey neemt men bruiloften serieus!

@Anja - Gisteren dacht ik er ook aan hoe wij afscheid namen. Ik mis je nog steeds, hoor! Zal wel altijd zo blijven. Ik ben niet zo goed in met veel mensen tegelijk veel contact houden online, maar ik denk veel aan jullie en hoop jullie of hier of in Nederland zeker weer te zien!