Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 29, 2018

Een heerlijke lentedag, eindelijk!

Wauw, ik heb de hele nacht door geslapen en word pas om acht uur wakker. Dat is ongekend! Die codeine hoestdrank is zeer goed voor de nachtrust! Het is al lang geleden dat ik zo lang achtereen sliep!

Nog steeds voel ik me verstopt, maar het gaat wel wat beter tenminste. Deze sinusitis is niet de minste! Ik moet me over een paar dagen echt weer helemaal goed voelen van mezelf.

Na koffie en ontbijt ga ik naar de sportschool. Daar doe ik een rustig uur cardio want de energie voor voluit sporten ontbreekt me nog. Dan komt Sharon me halen voor het halve uur personal training. Dat gaat ook snel voorbij en dan ben ik "vrij" voor de rest van de dag.

Vandaag moet het 25 graden worden, maar nu is het nog bewolkt en 18 graden. Toch is het warmer dan het deze hele maand geweest is. Ik zie de bloesems meteen groeien! Onze magnolia staat op barsten.


Voor de lunch besluit ik naar Noodles & Company te gaan en hun med salade met kip te bestellen. Buiten op hun terrasje geniet ik ervan. Vooral de pittige yoghurt dressing maakt dit een heerlijke salade. En eindelijk is het warm genoeg om buiten te eten!

Bij de Walgreens haal ik eindelijk Orions derde medicijn op. Hij heeft weer lief op me gewacht in de van. Ik had de ramen een stuk open en het schuifdak. Nadeel van warmere temperaturen is wel dat het dan snel te warm wordt in de van om Orion erin te laten.

Het is inmiddels warm genoeg om buiten op het deck te zitten en Orion vindt dat duidelijk ook heerlijk. Ik begin in een nieuw boek en voor ik het weet is het vijf uur. Heerlijk zo te ontspannen met het geluid van de luid zingende cardinaaltjes op de achtergrond.

Intussen hebben Katja en Kevin de sleutels voor hun eerste huis samen gekregen! Dat is toch wel een heel grote stap in een relatie. Ik denk terug aan Rick en ik, die de eerste jaren van ons huwelijk in het huis van zijn ouders woonden (zij waren in Turkije). Ons eerste "huis" was een klein condominium, daarna kochten we een flink rijtjeshuis en nu dit huis. Katja en Kevin hebben bij dit huis al een flinke tuin. Hier kunnen ze een tijdje blijven wonen.


Als Mia naar buiten komt gaat Orion met haar langs het hek rennen. Rick zei dat hij het hek om de vijver gemaakt had dus ik ben niet bang dat Orion weer gaat zwemmen. Verkeerd gerekend, de hond springt gewoon over het hoge hek heen en voor ik het weet baadt hij weer met de vissen!

De ondeugd maakt zich dan extra vies door nog eens door de modder te rennen met Mia. Het logische zou zijn de vijver weg te halen, maar dat willen Rick (vooral) en ik niet. We hebben er vissen in en de fontein klinkt zo rustgevend als je buiten zit.

Gelukkig is Orion al een stuk droger als wij uit eten willen gaan. We kiezen Taco Bamba en zijn daar zeker niet de enigen in. Er staat een lange rij om te bestellen, maar wij gaan aan de bar zitten en krijgen onze taco's zo vrij snel. Ik probeer eens een nieuwe met kippenlever pate, speklap en groentes, hij is erg lekker!

Wat heb ik genoten van deze eerste dag dat ik eens geen winterkleding hoefde te dragen! Gelukkig wordt het volgende week in Nevada en Utah ook lekker weer. Veel zon en daar heb ik zeker zin in!


6 reacties:

Pascale zei

Leuk dat je naar Bryce en Zion gaat, mooie tijd van het jaar, nog niet te warm. REI is een heerlijke winkel om je op dat soort reisjes voor te bereiden. Vergeet ook niet een hoed met brede randen mee te nemen!

Anja L. zei

Een geweldige zaak is de REI, zoveel keus.
Wij hebben ook druppeltjes voor onze Dixie, ze helpen haar echt.
Fijne donderdag.

Marion2 zei

Prachtig eten, zeg. Ik heb nog nooit zoiets gegeten,
wordt het wel tijd voor ;).

Jullie zijn zeker laat met een leesbril. Gelukkig
maar. Ik heb er onderhand al tien jaar een (ik was
vroeg). Tijdenlang op en af gedaan, maar nu maar
helemaal op. Heb een paar flinke vergissingen met
aankopen in de winkel gemaakt, omdat ik de prijs
niet kon lezen,haha. Tja, wie mooi wil zijn...

Petra zei

@Pascale - Ik ben niet zo'n hoedendrager, maar neem een cap mee

@Anja - Ja, maar wel $$$ daar bij REI!

@Marion - Het zijn echt liflafjes dat eten. Rick is net als jij, maar hij geeft er nu ook maar aan toe (ik ben ook blij dat het nog niet hoeft)

Sophie zei

Wat een mooi huis van Katja en Kevin. Daar zullen ze mooie herinneringen gaan maken als pasgetrouwd stel. Fijn dat je weer wat beter bent en dat de lente er nu echt aan komt. Hier is het nog koud. Vorig jaar stond de magnolia in onze tuin prachtig in bloei tijdens de kraamweek en nu is het nog veel te koud!

Anja L. zei

Vergeleken met de outdoor winkels bij ons niet😃