Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 10, 2018

Bloed test en mooie nagels

Vanochtend moet ik nuchter blijven tot ik een diabetes test moet laten doen. Mijn bloedsuiker was hoog na de bloedtest vorige week. Deze hele week heb ik heel erg op mijn dieet gelet. Ik eet sowieso niet vaak simpele koolhydraten (de noedels in de pho en ramen eet ik lang niet allemaal), maar het kan altijd beter.

Mijn afspraak is voor kwart voor tien, dus niet heel laat gelukkig. Het bloed afnemen duurt maar een paar minuten en nu is het afwachten. Als het weer hoog is kan het niet aan mijn dieet en beweging liggen. We zullen zien.


Als ik weer buiten sta bestel ik op mijn Starbucks app ontbijt en rijd naar het filiaal dat nitro brew heeft. Dat is dicht bij huis maar niet in Vienna. Het staat allemaal al klaar als ik aankom. De egg bites smaken me ook goed om mijn maag te vullen.

Het is wat bewolkt en af en toe zon, maar een heerlijke temperatuur. Ik besluit op het deck te gaan "hardlopen". Een uur later heb ik 9000 stappen bijeen. Het is eindelijk eens stil, geen grasmaaiers, geen wegwerkzaamheden en ik geniet lekker van het gezang van de vogels.

Als ik even binnen zit om mijn telefoon op te laden komt het cardinaaltje ook buurten. Hij hipt rond het deck en iedere keer dat ik een foto wil nemen hipt hij verder. Ik krijg een foto, maar moet de ramen schoonmaken en het vogeltje is niet helemaal scherp.

Orion en ik "spelen" in de tuin. Ik gooi stukjes eten in het gras en Orion zoekt ze op. Soms doet hij daar wel vijf minuten over als hij niet ziet waar het gevallen is. Dat geconcentreerde zoeken maakt me zo blij! Zonder medicijnen is Orion werkelijk een ADHD hond. Met kan hij dus genieten van zo'n spelletje snoepjes zoeken.

Na een half uur hebben we er beiden genoeg van en gaan weer naar boven. Daar douche ik en maak me klaar om op pad te gaan. Ik haal een salade van Chopt en eet die buiten op. Dan rijd ik naar Pro Nails 3 en kies "Twinkle, twinkle little star" glitters dit keer. Nu zijn mijn nagels weer netjes voor Moederdag.

Als ik naar de van loop is de lucht heel dreigend en ik hoor donder in de verte. Orion is er gelukkig niet bang voor. Veel regen krijgen wij niet, zoals gewoonlijk. Jammer, want dat betekent dat ik de planten buiten morgen weer water moet geven.

Orions botjes zijn op en ik neem hem mee in de van om bij Pet Valu een paar nieuwe te kopen. Als ik weer buiten kom dondert het weer. Ook deze bui gaat net ten noorden van ons. De rest van de middag zit ik zelfs buiten.
Alles wat ik zie is oranje als ik ons pleintje uitrijd dus dat is mijn "Kleuren" themafoto voor vandaag

Als Rick thuiskomt wordt het weer heel donker, maar alweer regent het hier maar een beetje. Wij hebben dat zo vaak. Tien minuten verderop in Tysons Corner kan het huishouden en wij krijgen dan een paar druppels.

Rick komt terug met eten van Natta Thai. Ik heb een kipgerecht met chili pasta en apart knapperige boerenkool. Die laatste is heel erg lekker! Ik laat de rijst achterwege, want ik hoef die eigenlijk helemaal niet (gewoonlijk neem ik ook maar een paar eetlepels).

We kijken de Big Bang Theory, Young Sheldon en Mom, allemaal leuke sitcoms. Het is de tijd van de laatste afleveringen van het seizoen. Voor ons ook de tijd dat we steeds vaker langer 's avonds buiten zullen zitten. De komende week laat lekkere temperaturen zien, alleen wel vaak, zoals het hier is in de lente, met de mogelijkheid van een onweersbui.
Orion gaat slapen met zijn beer, die hij al sinds we hem als puppy kregen heeft


3 reacties:

Anja L. zei

Ik hoop dat je test goed is.
Fijn weekend!

Petr@ zei

Hopelijk is de bloedtest goed. Wanneer krijg je de uitslag?

Mooi je nagels!

Fijn dat deze medicijnen Orion zo goed helpen.

Petra zei

@Anja - Dank je.

@Petra - Waarschijnlijk maandag, we zullen zien.