Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 22, 2018

Nog meer hemelwater!

Duidelijk is personal training gewichtheffen en een deep tissue massage op een dag geen goede combinatie. Ik heb heel slecht geslapen van de pijn in mijn nek, rug en benen! Alles voelt alsof het in brand staat.

Het neemt dus ook wat moeite om op te staan, vooral omdat het alweer regent, zucht! Bewegen helpt echter vrijwel altijd en dat zal vandaag ook weer moeten. Rick is ook wat verlaat en heeft de koffie al klaarstaan voor mij.

Als hij naar zijn werk is vertrokken maak ik een paar spiegeleieren als ontbijt en snijd een tomaat op. Die eieren worden zo netjes in mijn Gotham staal pan! Het lijken wel ogen en ik maak een "mond" van peper voor een smiley. Het smaakt ook nog eens goed.

Het is inmiddels droog en ik besluit op het deck te gaan hardlopen. Zo krijg ik mijn tienduizend stappen bijeen, al genietend van de vogels en spelletjes spelend. Na afloop loop ik de deck trap nog even tien keer op en af en dan rust ik wat uit.

Niet lang want opeens breken de hemelsluizen weer open. Dan ga ik maar gauw even douchen. Ik kleed me in capri en topje met driekwart mouwen. Dan neem ik Orion mee in de van en rijd naar California Shabu Shabu voor mijn lunch.

Op zo'n regen- en pijndag wil ik iets leuks of lekkers doen voor mezelf en Rick houdt niet van shabu shabu. Ik geniet weer van de groentes, enoki paddenstoelen, zalm en flinterdunne biefstuk en het relaxte langzame eten ervan. De noedels sla ik over. Ik neem de tomatensmaak voor de soep en elk hapje smaakt voortreffelijk.

Inmiddels begint de zon te schijnen en wordt het toch wat warm. Ik laat de ramen en het dak zoveel mogelijk open voor Orion zodat het goed tocht. Bij Safeway werk ik gauw een lijstje boodschappen af en zet eindelijk mijn verdiensten van de rondleidingen op de bank.
Overal kleurige bloemen

Bij Whole Foods parkeer ik de van in de schaduw en vind alles wat ik daar nodig heb snel. Altijd als je hier bij de kassa komt wordt er gevraagd of je alles gevonden hebt waar je voor kwam (kun je je dat in Nederland voorstellen?).

Meestal is dat voor mij het geval, maar dit keer kon ik de Virginia pinda's, die ik hier meestal koop, niet vinden. Ik merk dat op en de helft van het personeel gaat op zoek ernaar. Het blijkt dat ze ergens anders neergezet zijn. Alleen hebben ze de ongezouten pinda's niet meer en ga ik toch zonder lekker doosje huiswaarts.

Het is inmiddels broeiend warm en ik ben veel te warm gekleed. Zo vreemd, dit weer, opeens is het bijna dertig graden. Ik doe thuis gauw een luchtige jurk aan.

Ons buurmeisje is dit weekend geslaagd voor Law School. Hier in de VS moet je na je vierjarige studie nog eens vier jaar studeren voor rechten. Ik breng een kaart met een cadeaubon naar de buren en Lorraine belooft die op te sturen. We kletsen ook gezellig even, ik vind het zo fijn zo'n goede vriendin als buurvrouw te hebben!

Nog even lees ik buiten, maar dan begint het vervaarlijk te rommelen in de verte en voor ik het weet plenst het weer. Dat niet alleen, maar het bliksemt en dondert ook vervaarlijk. Ik ben blij dat Orion niet zo bang is als Cosmo, hoewel hij bij de hardste klappen wel even opkijkt.

Volgens mij vallen er weer een aantal centimeters. Regen wordt hier nooit in millimeters gerekend. Bij het schooltje achter ons huis wordt de honderdste verjaardag van de eigenares gevierd. Zij woont ook achter ons.

Die "preschool" zal blijven bestaan zolang Mrs. Vickery nog leeft, maar wat er daarna gebeurt weet niemand. Zij heeft een groot stuk grond met de drie schoolgebouwen. Als die weg zouden gaan opent dat een grote gelegenheid voor aannemers om al dat bos weg te kappen en er huizen te bouwen. Zo is ons plein ook ontstaan, maar ik hoop dat dit bos bespaard blijft.

Het blijft donderen en Rick komt maar niet thuis. Net als ik me zorgen begin te maken is hij er opeens tegen zevenen. Het blijkt dat de gewoonlijke weg die Rick neemt overstroomd was waardoor hij allerlei omwegen moest maken.

Gelukkig heb ik een makkelijk avondmaal. Zalm met zout en peper, erwtjes en worteltjes en een meergranen broodje. Jammer genoeg voor Rick steelt Orion zijn broodje. Ooit zal hij leren geen eten te laten liggen waar de hond erbij kan. Er is meer brood dus niet getreurd, maar Rick is wel razend.

Vanavond zijn er weer een aantal finales van comedy series. Het zomerseizoen komt eraan en dat is altijd een stuk minder interessant. Hopelijk kunnen we binnenkort ook weer tot laat buiten blijven zitten zonder tv.


9 reacties:

Irene zei

Quote: "Altijd als je hier bij de kassa komt wordt er gevraagd of je alles gevonden hebt waar je voor kwam (kun je je dat in Nederland voorstellen?)."
Even reageren hoor want ik voel me toch wel aangesproken ������. Ik doe niet anders wanneer ik aan de kassa zit namelijk! Ook mijn collega's doen hetzelfde. Ook wanneer we een klant onverrichter zake de winkel uit zien lopen wordt er gevraagd of men het heeft kunnen vinden. Ik werk bij een bouwmarkt met ook veel klanten en drukte aan de kassa.
No hard feelings, maar ik kon het niet laten even te reageren! Even opkomen voor ons kikkerlandje!! ������

Irene zei

Hé verdikkie, al mijn lachende en knipogende emoticons zijn verdwenen! Nu gaat de grappige ondertoon van mijn reactie helemaal te niet!!! Dus bij deze, mijn reactie is absoluut licht en luchtig bedoeld!!!

Maria zei

Hier in Vancouver, waa het in de winter enorm kan regenen, worden de zomers steeds langer en droger. Daardoor zijn er ieder jaar hevige bosbranden. Dat is alweer begonnen want we hebben tot nu toe in Mei zo goed als geen regen gehad. Bij jullie is het juist natter dan gewoonlijk? Omgekeerde wereld.

Anoniem zei

Ja, ook hier heel vriendelijke caissières die me vragen of ik alles heb kunnen vinden. En als dat niet het geval is dan gaat een andere medewerker kijken of die het kan vinden. En als ik weg ga krijg ik nog ‘een fijne dag’ mee.
Daag, have a nice day, ;-)))
Lian

Anja L. zei

Grappig die bovenstaande reacties. Mijn ervaring is ook dat er tegenwoordig steeds vaker wordt gevraagd of je alles hebt kunnen vinden.
Jammer dat het zo veel blijft regenen bij jullie, de temperatuur is wel aardig maar als je niet naar buiten kunt door de regen heb je er niet veel aan. Gelukkig is Orion niet zo bang voor het onweer.
Ik hoop dat het snel droger wordt bij jullie.
Fijne woensdag!

Caro zei

Je merkt dat het hier ook wat begint te veranderen op sommige plekken alhoewel ik nog niet de vriendelijkheid van Amerika ervaar. Ik was laatst met mijn moeder bij de Gamma en zij gaf een jonge jongen een compliment over hoe vriendelijk hij geholpen had. "Nieuw beleid" zei hij serieus.... we konden ons gelukkig inhouden tot buiten voordat we in de lach schoten..

Marion2 zei

Zoals het in Amerika is qua vriendelijkheid is het hier verre van. Maar toch
zijn de mensen in de buurtwinkels waar ik koop (bakker, groenteboer, bloemist)
heel vriendelijk en persoonlijk. En bij de Trekpleister (zusje van Kruidvat)
vragen ze wel of je alles hebt kunnen vinden. Als ik bij AH iets niet kan
vinden, zijn ze ook altijd bereid om de winkel af te zoeken. Maar aan de
andere kant: de vakkenvullers blijven wel in de weg staan als je iets wilt
pakken. Dan zou ik ze voor een lesje klantvriendelijkheid naar de VS willen
sturen, haha.

Wat een regen bij jullie! Maar de temperaturen zien er goed uit, zie ik.

Anja zei

Tegenwoordig wordt er hier steeds vaker gevraagd of je alles hebt kunnen vinden. Personeel van winkels zijn een stuk klantvriendelijker dan jaren geleden. Dat voelt heel goed.

Petra zei

@Allemaal - Ha ha, zeg iets over Nederland en opeens heb ik veel meer reacties ;)

@Irene - Natuurlijk zijn er sowieso altijd mensen, die wel vriendelijk zijn, zoals jij. Maar van de reacties hier zie ik ook dat er wat aan het veranderen is in Nederland. Ik ben er natuurlijk al 3 jaar niet geweest en toen een keer in de AH geweest met kauwgom kauwende, mij niet eens aankijkende, norse kassadame.

@Maria - Hier waarschuwden ze begin mei voor gevaarlijke droogte, die wel de hele zomer kon duren. Nou, die is in een week uitgewist! Raar weer!

@Lian - Dat is toch wel anders dan vroeger. Maar misschien is het ook de regio? In omgeving Utrecht was dat toch echt meestal niet zo vriendelijk, maar wellicht is dat nu ook beter.

@Anja - Vandaag een heerlijke dag. Het is wel de onweersbuientijd dus die zullen de komende weken wel aan het einde van de middag langskomen, vooral als het warm is.

@Caroline - Ha ha, wat grappig! Maar daaruit blijkt dus wel dat Nederlandse bedrijven ook steeds meer aan de klantvriendelijkheid werken.

@Marion - Het zal misschien komen omdat ik inderdaad zoveel meer klantvriendelijkheid gewend ben (lees het ook vaak van expats, die teruggaan). Verder ben ik natuurlijk al vele jaren weg en als ik in NL ben is het maar voor een weekje of zo.

@Anja - Dat kan ik me voorstellen, zeker als je het Amerikaanse gewend bent.