woensdag, mei 30, 2018

Dag 5 Outer Banks: Lekker veel strand en midgetgolf

Al vroeg word ik door de zon gewekt, maar alweer met al mijn spieren in knopen. Ik probeer nog verder te slapen, maar draai en draai. Toch is het al na achten asl Rick en ik eindelijk opstaan. Ook Rick heeft pijn van dit bed (de matras is gewoon keihard). Na onze dagelijkse cocktail van ibuprofen beginnen we aan de dag.

Rick zet koffie en thee en we drinken het op het deck. Het is prima weer, lekker warm en de zon laat zich regelmatig zien. Ons ontbijt vandaag wordt Duck Donuts. Ik zondig dan wel enorm, want in donuts zitten natuurlijk veel suikers en koolhydraten. Maar een maal moet het toch kunnen.

Zoals altijd bestel ik twee donuts met maple icing en bacon, Rick heeft chocola met frambozen en vanille met hagelslag. Elk hapje smaakt alsof er een engeltje op mijn tong piest. Ik eet anderhalve donut en Rick eet de rest.

Om het er een beetje af te werken lopen we een stuk langs de boardwalk. Daar zien we zonnende schildpadden. We kijken er een tijdje naar en lopen dan door het bos naar Nags Head Hammocks. Hier heb ik mijn hangmatstoel vandaan en ze hebben weer leuke dingen.
We verlaten de winkel weer met een "tafeltje" voor onze parasol waar we onze drankjes ook in kunnen zetten. Ook kopen we een extra houder voor een drankje voor mijn hangmatstoel. Die moet nog gemaakt worden dus wordt naar ons huis gestuurd.

Via een klein paadje lopen we terug naar de boardwalk. Volgend doel is Life Is Good. Daar koop ik nog een paar haarbanden. Eigenlijk zou ik nog meer van de Life Is Good banden willen, maar die zijn rare kleuren en passen niet bij mijn garderobe. De twee die ik kies zijn turquoise en lichtblauw.

Terug bij ons appartement rapen we alle strandbenodigdheden bijeen en gaan ons dan op het strand installeren. Dit is onze laatste dag hier en eindelijk hebben we alles perfect voor een dagje strand.

We hebben een schroef om de parasol goed vast te zetten en deze parasol is heel duurzaam. Verder hebben we dan dat nieuwe, vandaag gekochte, tafeltje en onze stoeltjes. We gaan dan ook een paar uur genieten van het geluid van de golven.
Een ideaal plekje

The High Tide Club van Mary Kay Andrews is mijn boek en ik ben er helemaal in. Lekkere strandlectuur en zij heeft meer boeken geschreven. Rick loopt ook nog naar de pier, maar ik heb mijn stappen al bijeen dus blijf lekker lezen.

Tegen half een begint mijn maag te rommelen. We laten de parasol en stoelen op het strand en gaan op weg naar onze lunch. Die willen we vandaag bij Goombays nuttigen. Daar is het vooral gezellig aan de bar, want net als vorig jaar zijn er weer allerlei mensen, die hier duidelijk vaak komen.

Lisa is dan ook een heel enthousiaste en goede bartender en serveerster. Ik probeer weer de koolhydraten te mijden en vraag of ik een salade kan krijgen met de gefrituurde soft shell crab erop. Dat kan en kost zelfs een dollar minder dan de oorspronkelijke prijs met zalm.

Rick neemt een wrap en die ziet er ook erg lekker uit. Mijn soft shell crab is wel gefrituurd in een laagje deeg. Dat deeg schraap ik er zoveel mogelijk af en dan heb ik een zeer smakelijk maal. Mijn dressing is blue cheese en daar zitten weer hele stukken blauwe kaas in. Al met al een prima en leuk maal.
Het grappige is dat wij deze vakantie mijlen afleggen (ja, mijlen!) om naar de verschillende restaurants te gaan. Vandaag hebben we bijvoorbeeld aan het einde van de dag 53 mijl gereden. Van A naar B, terug naar A, verder naar C, terug naar B en uiteindelijk weer in A. Al met al zijn deze Outer Banks flink uitgestrekt!

Rick zet mij af bij het strand en gaat dan nog even terug naar het appartement. Tot mijn vreugde zie ik dat alles nog staat zoals we het achterlieten. Dat verbaast me niet, maar je weet nooit. Ik ga verder lezen in mijn boek en een half uur later komt Rick ook.

Opeens zegt hij weer een dolfijn te hebben gezien. Ik ga ook kijken en er zijn er weer zeker tien! Ik probeer weer een filmpje te krijgen maar daarvoor komen ze nu niet vaak genoeg naar boven. Terwijl ik sta te kijken zie ik in de verte een heel aantal dolfijnen uit het water springen! Wat gaaf is dat!!!

We lezen wat en ik zie zoveel dolfijnen langskomen. Ik denk wel dat we er bijna vijftig hebben gezien vanmiddag. Wat kan ik daarvan genieten! Het zijn zulke leuke dieren en ze komen zo dichtbij. Ik kan er uren naar kijken.

Ik heb een goede sticker voor mijn beker gevonden

Om half vijf wordt het echter wat koel (het is de hele dag zo'n 28 graden geweest met een lichte bries, perfect strandweer). We gaan terug naar het appartement en douchen en kleden ons in gewoon kleding.

Iedere keer dat we hier zijn moeten we ook een rondje midgetgolf spelen (wat trouwens mini golf in het Engels is, want midget betekent dwerg en dat is beledigend voor die mensen). We gaan eens een nieuwe proberen en rijden naar Corolla, ten noorden van ons. Dit is de eerste keer deze vakantie dat we hier komen.

We vinden Pirate's Island na langs twee andere mini golfbanen te zijn gereden. Deze is leuk met een piratenschip en groot doodshoofd. Rick en ik zijn de enige spelers, maar later komen er meer bij. Het gaat dus lekker snel.

De eerste negen holes zijn Rick en ik aan elkaar gewaagd. We krijgen beiden 26 punten. De tweede helft heb ik meer geluk (want dat is het). Ik eindig met 20 punten, slechts een meer dan par, en Rick met 26 punten. Zo'n spelletje blijft leuk.

Tijd voor het avondeten en daar rijden we "even" dertig kilometer voor. Gelukkig vinden we bij Tortugas Lie meteen twee stoelen aan de bar.  Rick en ik delen een voorafje met rivierkreeftjes en groentes, heel lekker!

Dan kan ik het niet laten en bestel een pond krabpoten uit Alaska. Heerlijk! Ik smul ervan en het brengt herinneringen terug. Toen ik pas in de VS was ontdekte ik deze enorme krabpoten en bestelde ze altijd bij het visrestaurant wat toen onze favoriet was. Helaas bestaat die keten niet meer en kun je in ons gebied deze krabpoten niet zo makkelijk meer vinden.

Onze laatste avond hier en we kijken de ijshockey wedstrijd tussen de Washington Capitals en de Las Vegas Golden Knights. Het is spannend en wij hopen natuurlijk dat de Capitals gaan winnen. Het is super spannend! Bij deze kampioenschappen worden er zeven wedstrijden gespeeld en dit is de tweede. Bijna teveel spanning voor mij! Maar de Caps winnen dus er is hoop!

Sophie zei

Wat heb je veel krab gegeten deze vakantie. Vooral de soft shell vind ik altijd heerlijk. Wat gaaf, zoveel dolfijnen,lijkt me heel mooi om te zien. En leuk dat jullie zoveel rijden voor goede restaurantjes. Zo zie je ook nog eens wat en als het de moeite waard is, zeker leuk. Wij doen dat ook graag.

Grappig, jullie ontbijt met donuts. Ik dacht dat het meer
een tussendoortje was. Maar gelijk heb je! Een keertje
zondigen moet kunnen en helpt juist om een gezonde
voedingsstijl vol te kunnen houden (vind ik).

Lieten jullie de parasol en stoeltjes onbeheerd op het strand
staan? Dat zou heel bijzonder zijn als dat zomaar kan.

Sylvia zei

Mary Key Edwards was dit weekend ook in Duck, ze heeft gesigneerd in een boekwinkel, ik meende je nog te berichten maar het was al een oudere post die ik zag��. Dat verder tijden voor een restaurant doen wij ook want wat jevan ver haalt is lekker��.
Goede reis naar huis.
Sylvia

Geweldige dieren, dolfijnen! Daar kan ik ook uren naar kijken.

Fijn dat jullie goed strandweer hadden de laatste dag.

De midget golf banen vind ik in Amerika zo leuk. Met de kinderen elke vakantie zeker 1 bezocht. Hier vind ik ze maar saai...

wat een ellende om op zo'n matras te slapen. Dan word je geradbraakt wakker. Ik heb altijd op een matras met binnenvering geslapen, Sliep perfekt. Nu een flexible bodem en een pocketvering
er op. Geweldig, bevalt me prima.
Lekker hoor af en toe donuts eten. Niet dat ik me daaraan overeet, hoef niet op koolhydraten te letten hoewel ik diabets 2 heb, maar mijn glucose is stabiel. Die van Rick lijken me een lekkere combinatie chocola met frambozen. Tijdens mijn verblijf eet ik het hooguit 2 keer,netjes toch.En dat voor 3 maanden Las Vegas. Alles met mate toch !!
Wat een lekker weekje heb jullie daar.Dat strand is heerlijk en leuk als je zo'n groot aantal dolfijnen krijgt te zien.Kan je toch uren naar kijken.
Groetjes Wil

Unknown zei

leuke foto van jullie beiden. Het is hier schitterend weer; de zomer is tegenwoordig in mei. We genieten van ons grote nieuwe terras en zijn druk om de tuin her in te richten en aankopen daarvoor te doen; heb net 1,5 week van je blogs terug gelezen; altijd leuk.
Onze amerikaanse kleindochter is gistern 4 jaar geworden en gaat enthousiast naar de basisschool

Angela zei

Yess! Eindelijk de beroemde donuts:)Ik vroeg me al af wanneer jullie die gingen eten. Als ze maar goed gesmaakt hebben, dan mag het best een keer. Heerlijk hoor dat jullie ook zo lekker touren op weg naar leuke en lekkere restaurantjes. Dat doen wij ook vaak zowel in NL als daarbuiten.

@Sophie - Ja, en Duck ligt nogal uit de weg van de echt leuke restaurants. De restaurants daar zijn vooral erg duur. Deze "dive bars" zijn veel unieker.

@Marion - Donuts worden hier als ontbijt gegeten. Inderdaad lieten we de parasol en stoelen op het strand. Dat doen we hier in de VS wel vaker. Amerikanen in Aruba waren zo gewend dit te kunnen doen dat ze al hun spullen op het strand lieten terwijl ze gingen duiken. Die waren dus weg toen ze weer boven water kwamen.

@Sylvia - Wat toevallig dat ik Mary Kay Andrews net gemist heb!

@Petra - In onze omgeving zijn de meesten ook saai. Vooral in de strandgebieden zijn ze leuk.

@Wil - Inderdaad alles met mate daar ben ik ook fan van.

@Nova - Lekker hoor, zo'n "nieuwe" tuin

@Angela - We kunnen niet in Duck zijn zonder Duck Donuts te eten!