Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 08, 2018

Een lekker rustdagje

Als ik wakker word is Rick al naar beneden. Toch is het pas kwart voor acht. Ik doezel nog wat maar het zonnige weer buiten lonkt. Net na achten heb ik mijn bed ook wel gezien.

Het is nog net iets te koel om buiten te ontbijten, maar het belooft een schitterende lentedag te worden met een voorspelde 25 graden. Ik kleed me in mijn sportbroekrok en t-shirt in dezelfde licht oranje kleur. Zonder jas naar de sportschool, wat een luxe!

Mede door dit weer heb ik lekker veel energie en doe een intensieve 55 minuten cardio bij Anytime Fitness voor Sharon me komt halen. Ook de gewichten zijn vandaag zwaarder dan gewoonlijk en het lukt me gewoon! Ik voel me eindelijk weer helemaal mijn oude zelf!

Om elf uur ben ik klaar en op de terugweg naar huis geniet ik van alle prachtig bloeiende azaleas. Dat zijn enorme struiken en sommige tuinen zitten er vol mee. In de zomer is het saai groen, maar nu is het een kleuren zee.







Thuis haal ik Orion uit zijn bench. Helaas wordt er langs de straat achter ons huis een nieuwe stoep aangelegd dus een wandeling zit er niet in. Gelukkig is Mia buiten, maar die heeft geen zin in Orion en ligt lekker op haar rug te rollen. Hilarisch! Orion snapt er niets van en komt dan maar weer mee naar binnen met mij.

Dan maak ik me klaar om mijn te doen lijstje (kort vandaag) af te werken. Eerst haal ik een salade (kinderportie want anders kan ik het niet op) bij Chopt. Als ik naar buiten loop zie ik een kennis bij het restaurant naast Chopt, Mod Pizza, eten met haar zoon. We kletsen even bij, dat vind ik altijd zo leuk hier in Vienna. We zijn een voorstad maar ook een "ons kent ons" plaats.

De picknicktafel bij de locomotief in Vienna is leeg en ik geniet daar van mijn lunch. Ik ben weg van de salades van Chopt. Zoveel smaken in iedere hap, wat een briljant idee eigenlijk om zo'n salade klein te snijden en door elkaar te scheppen.

Tijd om mijn korte lijstje af te werken. Bij Walgreens haal ik medicijnen op en koop nog wat andere dingen. Bij Whole Foods wil ik een paar boeketten kopen, maar heel ongewoon zien hun bloemen er helemaal niet goed uit. Uiteindelijk neem ik een paar alstroemeria boeketten mee, maar al erg uit dus ik vrees dat ze niet lang zullen duren.
Deze oude truck is perfect voor het "Kleuren" thema, aqua

Als ik thuiskom neem ik Orion mee de achtertuin in. Ik heb een zakje met snoepjes bij me en gooi daar stukjes van in de tuin, die hij op moet zoeken. Orion vindt dat een superleuk spel en snuift enthousiast. Hij zoekt echt want soms begint hij ver van het gevallen snoepje en vindt het dan toch.

Na een half uur begint het ons beiden te vervelen en vertrekken we terug naar het deck. Daar lees ik mijn boek weer uit, ik ben nog steeds aan Melinda Leigh bezig. In mijn hangmatstoel waan ik me op vakantie. Een lekkere beker ijsthee erbij en ik ben in de zevende hemel.

Vanavond is ons maandelijkse Vienna happy hour. Chris komt me om half zes ophalen en Marielle zit al op ons te wachten bij Red Galanga. We nemen een tafel want zeven mensen hebben gezegd dat ze zouden komen.

Het wordt weer heel gezellig! Chris en Marielle (zo leuk hoe zij elke keer komt! Ze stort zich echt in het Amerikaanse leven) zijn er natuurlijk, Lea Ann is er voor de eerste keer en Jeanne ook. Tara en Kirsten volgen iets later.

De anderen bestellen dingen van het Happy Hour menu, maar die zijn niet zo gezond. Ik kies de edamame, die erg lekker is, en dan sashimi, die niet op het happy hour staan. Die sashimi wordt in een sushi boot bezorgd. Heel mooi en heel lekker is het.

Na zevenen is happy hour voorbij en vragen we onze rekeningen. Chris wil daarna naar huis en zij is mijn chauffeuse dus ik neem afscheid van iedereen. Als er zoveel mensen komen vind het toch weer leuk om dit happy hour te doen. Er zijn nota bene 50 vrouwen lid van de Facebook groep, maar iedere keer zijn het toch weer dezelfde mensen die komen.

Chris brengt mij thuis en Rick komt ook net aanrijden. Het was een heerlijke dag en nu ben ik moe! Tijd om tv te kijken en dat doen we dan ook in onze luie stoelen.

3 reacties:

Petr@ zei

Heerlijk toch, zo'n niet zo drukke dag. Zeker met zulk weer.
Prachtig, al die kleuren weer in jullie buurt. Geeft nog meer een zomers gevoel.
Leuk dat er nu meer vrouwen waren bij Happy Hour.

Anja L. zei

Wat een lekkere dag!

Petra zei

@Petra - Nu begint het zomerse hier inderdaad te komen. De temperaturen gaan niet meer onder de achttien graden zelfs niet met slecht weer.

@Anja - Dat was het zeker!