Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 16, 2018

Weer een gezellige lunch met een vriendin

De eerste helft van mei was veel te droog en daar mogen we nu voor boeten van Moeder Natuur. Tot nu toe is er al tien centimeter regen gevallen en er komt de komende dagen nog veel meer. Het regent dan ook als we beneden komen.

Rick vertrekt al gauw naar zijn werk en ik bak een paar eieren met tomaat. De achterdeur staat wel open, want ondanks het natte weer is het twintig graden. Zorro geniet van de vogels, die af en aan vliegen. Echte katten tv is het voor hem.


Boven op de elliptische machine doe ik een uur interval, twee minuten intensief, twee minuten rust. Het gaat zo best snel en ik ben weer blij als het klaar is. Met dit weer is het echter erg nodig om de pijn een beetje in toom te houden.

Het is even droog dus ik laat Orion gauw uit. De tuin is op het moment een soort zwembad dus niet geschikt voor hondenpoten. Orion is toch niet dol op regen, grappig genoeg, gezien hij zo graag in de vijver springt. Hij wil dus maar al te graag weer naar binnen.

Na mijn douche neem ik Orion mee in de van. De schoonmaaksters hebben gezegd dat ze om twaalf uur zullen komen. Het is beter om Orion dan mee te nemen of buiten op het deck te laten. De bench kan wel maar is allerminst ideaal. Gelukkig is het koel genoeg voor de auto.
Vandaag begin ik aan het Color Collector's boek dat ik van Saskia kreeg. Mijn eerste kleur is lentegroen, met deze regen heel intens overal

Bij het Mosaic District vind ik een parkeerplaats. Lea Ann komt ook net aanrijden en samen lopen we naar Le Pain Quotidien. Met dit regenachtige weer hebben we beiden zin in hun kippensoep. Behalve kip zitten daar ook verscheidene groentes en quinoa in, prima voor mijn koolhydraatarme dieet.

Intussen krijg ik een sms van de schoonmaaksters dat ze pas om half drie zullen komen. Balen, want dat betekent dat ik de hele middag van huis moet blijven. Gelukkig heb ik wel het een en ander op mijn lijstje.

Lea Ann en ik hebben elkaar wel af en toe gezien de afgelopen maanden, maar in een groep praat je toch minder persoonlijk. We hebben elkaar dan ook heel wat te vertellen! Voor we het weten is het half drie en zijn wij nog de laatsten in het restaurant.

We nemen afscheid en ik word met veel zoentjes begroet door Orion. Zo schattig! Hij vindt het altijd prima in de van maar is blijer als ik er ook ben.

Bij het Pan Am Shopping Center ga ik naar Plaza Art. Dat is een heerlijke winkel met allerlei creatieve middelen. Ik ben trots op mezelf dat ik er enkel maar kalligrafie inkt koop. Bij Michaels kijk ik nog even bij de feeentuin spulletjes, maar ook daar weet ik me in te houden.

Bij Rite Aid haal ik een aantal medicijnen.  Ik vraag of die naar de Walgreens overgezet kunnen worden en dan blijkt dat deze apotheek gaat sluiten en de recepten automatisch naar de Walgreens gaan. Wel zo makkelijk!

Intussen zijn de schoonmaaksters bijna klaar (ik kan dat volgen via onze webcams). Ik stop nog even bij Whole Foods om ingredienten voor het avondeten te halen en dan kunnen we weer naar huis. Het plenst weer eens. Het gebeurt zelden dat we meer dan twee dagen regen achtereen hebben, dus iedereen, ik incluis, klaagt alweer.

Als Rick thuiskomt genieten we van een makkelijk maal kip fajita's. Meestal hebben we daar tomatensalsa bij, maar ik heb eens besloten een groene chili salsa mee te nemen. Ik moet zeggen, erg lekker.

Zo zijn we alweer halverwege de week. Morgen komt Saskia weer thuis voor even. Niet heel lang want haar zomerklassen beginnen in juni al.

4 reacties:

Petr@ zei

Handig dat je via de webcam kunt zien wanneer de schoonmaaksters weer weg zijn.

Fijn dat Saskia even een poosje thuis is. Wel zo gezellig

Tineke zei

Fijn voor je om Saskia weer even thuis te hebben.
Welke zomerklassen gaat Saskia volgen? gaat ze volgend jaar aan de westkust studeren.
wij hebben te weinig regen, dus dat betekent veel water geven in de tuin; waar vanalles mooi staat te bloeien, momenteel de clematissen.

Anoniem zei

Ik heb laatst een set 'watercolor markers' van Winston&Newton gekocht. Het lijkt op gewone stiften, maar het is waterverf en je kunt er verschillende technieken mee doen. https://www.youtube.com/watch?time_continue=455&v=LfWI9O8qFoU Misschien iets voor je kleurboeken. Ik heb ze gekocht voor op reis, om gemakkelijk wat waterverf te hebben.

Groetjes
Annemiek

Petra zei

@Petra - Saskia was alleen gisteravond thuis bleek, LOL. Ze heeft echt haar leven daar in Richmond en dat is goed.

@Tineke - Saskia gaat scheikunde doen, want daar is ze later mee begonnen en daardoor zal ze ook later klaar zijn. Nee, ze blijft gewoon in Richmond. Hier krijgen de planten teveel water, de grond is zo verzadigd dat men waarschuwt voor omvallende bomen.

@Annemiek - Die gaat op mijn verlanglijstje! Als Orion wat rustiger wordt (nu begint hij meteen te zeuren zodra is rustig ergens aan wil beginnen) wil ik ook weer gaan tekenen.