Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 26, 2018

Als je weer kon inblikken...

...Zou ik dat met het weer van vandaag doen! Het is lekker warm, maar lage luchtvochtigheid en een lekker briesje. Ik eet dan ook met smaak op het deck mijn ontbijt van gebakken eieren en tomaat.


Daarna wil ik mijn Yeti beker vullen met water en doe er wat ijs in. Alleen blijft het ijs maar komen! Ik sla op het klepje zonder succes en voor ik het weet ligt de vloer vol ijsblokjes. Pas als al het ijs eruit gespuwd is lukt het me het klepje af te sluiten!

Ik neem een bakje en vul het met ijsblokjes en dan nog een paar keer om alles op te ruimen voor het de houten vloer aantast. Orion is helemaal blij want hij is dol op ijsklontjes en nu heeft hij er tientallen tot zijn beschikking. Door hem zie ik er de humor ook wel van in, maar ik hoop dat dit niet vaker voor zal komen! Dit is een gloednieuwe ijskast!

Met dit mooie weer moet ik zoveel mogelijk buiten zijn en wordt het weer op de plaats hardlopen op het deck voor mijn beweging. Om tien uur zet ik de wedstrijd Frankrijk-Denemarken aan en kijk er met een half oog naar.

Als ik mijn stappen bijeen heb lijn ik Orion aan en neem hem mee in de van. Op een app voor wandelpaden in onze buurt vond ik een nieuw pad bij Wolf Trap. Dat is het enige nationale park voor theater in het land. Er schijnt een pad om het park heen te lopen.

Daar heb ik wel interesse in want het is daar altijd heel rustig. Ik rijd erheen, maar de kaarten zijn niet duidelijk waar het pad precies is. Ik zoek ernaar, maar vind het niet. Gelukkig is er ook een mooi schaduwrijk pad langs de weg, dus dat nemen we dan maar.
Orion vindt het heerlijk!


Voor Orion maakt het toch geen verschil, hij ruikt ook daar van alles en nog wat in het struikgewas. Aan de overkant loopt een man met een andere hond voorbij en daar blaft Orion tegen, maar ik kan hem gauw afleiden met snoepjes. Verder komen we niemand tegen, ideaal!

Na Orion weer thuis afgezet te hebben ga ik Vienna in. Met dit lekkere weer wil ik buiten eten en haal mijn favoriete salade van Noodles & Company, zonder de pasta. De Med salad met kip heeft ook een heerlijke pittige yoghurt dressing. Het smaakt me dan ook heel goed.

Lui blijf ik nog een tijdje zitten en ga dan naar Whole Foods. Daar haal ik benodigdheden voor ons avondeten. Zoals altijd kijk ik ook verder rond want ik ontdek best vaak nieuwe lekkernijen hier. En ook vandaag zie ik weer iets, een flesje met gazpacho. Dat gaat mee om te proberen.

Helaas heb ik ook erge hoofdpijn en zie af van mijn baantjes trekken vandaag. In plaats daarvan neem ik medicijn en luister naar mijn lichaam dat het tijd om te rusten is. Ik zoek mijn hangmat stoel op en speel wat spelletjes en lees mijn spannende boek.
Opeens heb ik een Pidgey op mijn been!

Rick komt extra vroeg uit zijn werk om het schilderen van de deck railing af te maken. Morgen gaat het namelijk weer regenen en dat kunnen we niet hebben. Het is ook erg gezellig zo allemaal op het deck (Orion en Snickers zijn er ook).

Omdat Rick zo druk is maak ik het avondeten klaar. Ik maak onze favoriete salade met meerkleurige kerstomaatjes, verse plakjes augurk en Castelvetrano olijven. Dan doe ik de bevroren broccoli cheddar "tots" (een speling op tater tots, geraspte aardappelhapjes) in de oven. Verder heb ik teriyaki zalm van Whole Foods, zoals altijd perfect bereid.
Drie maaltijden buiten, wat wil ik nog meer?

Op het deck smullen we ervan. Die broccoli cheddar hapjes gaan we vaker eten! Dan wordt het mij te koel buiten en Rick heeft er behoefte aan zich helemaal te gaan ontspannen. Hij gaat dan ook naar zijn "man cave", het bioscoopje in de basement. Ik schrijf zoals iedere avond mijn blog terwijl ik met een half oog kookshows kijk.

6 reacties:

Jacqueline zei

Hoi Petra. Ik volg je blog dagelijks. Het hoort bij mijn ontbijtritueel. Ook ik speel pokemon go en vroeg me af of je vrienden wilt worden zodat we gifts kunnen schenken aan elkaar. Let's be friends in Pokémon GO! My Trainer Code is 7793 0879 9041

Sophie zei

Nog niet de gazpacho geprobeerd? Benieuwd hoe die is. Ik vind de Whole Foods altijd erg lekkere dingen hebben. Hopelijk blijft het weer nog even zo voor je!

Petr@ zei

Leuk om eens op een andere plek te wandelen. Jammer dat je de route niet kon vinden maar dit was een prima alternatief.

Lekker hoor, zo'n relax dagje tussendoor .

Anja L. zei

Dat zal lekker zijn geweest, eens in een andere omgeving lopen met Orion.
Ik moest wel lachen om je foto van al die ijsklontjes, ik zag het helemaal voor me hoe de koelkasat maar ijsblokjes blijft uitspugen. Maar slecht natuurlijk dat dit met een nieuwe koelkast gebeurt.
Die brocoli/cheddar hapjes lijken mij erg lekker.
Fijne dag!

Maria zei

Orion en de ijsblokjes, leuk verhaal. Het is zon'n grappige hond. Je hebt het altijd over verse augurk. Wat is dat? Die komen dus niet uit een potje met zuur?

Petra zei

@Jacqueline - Ik heb je een vriend verzoek gestuurd.

@Sophie - Nee, nog niet geprobeerd, maar hij is van Souper Girl (een plaatselijk bedrijfje) en die is altijd erg lekker

@Petra - Als Kai hier is gaan we het nog eens proberen te vinden

@Anja - Ja, ik moest er ook wel om lachen toen ik het eenmaal kon afsluiten. Vooral ook omdat Orion het ijs zo heerlijk vond

@Maria - Met verse bedoel ik dat het gekoeld moet blijven en niet gewoon uit een potje komt. Het is veel knapperiger dan de augurken uit een potje.