Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juli 10, 2018

Heerlijk gezwommen vandaag

We hebben vannacht heerlijk geslapen en Rick heeft zich zelfs een beetje verslapen. Als hij om tien over half acht opstaat lees ik wat op mijn telefoon en ga dan ook naar beneden.

Rick heeft al ontbeten en mijn koffie pruttelt. Rick klaagt dat hij bijna geen Pickwick thee meer heeft. Dat is de enige thee, die hij drinkt. Gelukkig voor hem heb ik al een bestelling van alle soorten fruitthee van The Dutch Store gedaan.

Als Rick naar zijn werk is vertrokken maak ik mijn ontbijt. De vlaszaad crackers zijn echt lekker. Ik moet mezelf ervan weerhouden er niet meer van te snoepen dan een portie. Het weer is weer prachtig. We beginnen hier nu ook een droogte te hebben en het is zaak de planten op het deck en voor goed water te geven.


Het is wel al flink warm, maar ik besluit toch op het deck op de plaats hard te lopen. Iets meer dan een uur later heb ik mijn tienduizend stappen bijeen. Tijd om Orion wat aandacht te geven en ik neem een zakje snoepjes mee de tuin in.

Daar heeft Orion heel veel oren naar en een half uurtje lang zoekt hij geconcentreerd en vindt dan ook alle snoepjes. Dan oefenen we nog even snoepje opvangen en heel grappig geeft Orion zelf aan wanneer hij er genoeg van heeft. Waarschijnlijk is het de warmte want binnen drinkt hij een hele bak water leeg.
Mijn poging hem te kammen mislukte, maar Orion krijgt wel graag een "belly rub"

Na mijn douche doe ik alvast mijn bikini aan, want ik ben vastbesloten vanmiddag te gaan zwemmen. Ik voel me gelukkig een stuk beter dan gisteren. Maar eerst is er lunch en een boodschappenlijstje afwerken.

Om te beginnen ga ik een nieuw restaurant uitproberen. Lei'd krijgt heel goede recensies en ik ben dol op poke bowls. Die aten we op vakantie in Hawaii heel regelmatig. Ze hebben allerlei gemarineerde zalm en tonijn in verschillende sauzen, pittig en niet pittig.

Die worden voor mij op salade geschept, je kunt ook verschillende soorten rijst kiezen, maar dat past niet in een lowcarb dieet. Daarna zijn er nog keuzes er bovenop. Ik neem komkommersalade, gepekelde gember en masago (viseitjes). Het smaakt heel erg lekker en hier kom ik zeker terug.

Bij Bed, Bath and Beyond wil ik een nieuwe handdoek voor onze wc kopen. Natuurlijk vertrek ik weer met meer dan ik had gedacht, o.a. eindelijk een lekker groot badlaken voor het zwembad. Als ik in de rij voor de kassa wacht zie ik dat de vrouw voor me twee zakken met Daelmans mini stroopwafels koopt. Die koekjes zijn hier echt in.

De volgende stop is Walgreens waar ik maar liefst $1 moet neertellen voor vijf medicijnen. We hebben ons eigen risico duidelijk betaald. Voor een van die medicijnen moet ik zweren dat ik niet zwanger ben of zal worden. Ik vraag of dat nu iedere maand moet want mijn vruchtbare jaren zijn al enige tijd voorbij. Ja, dat moet, belachelijk gewoon.

Als laatste loop ik Whole Foods binnen. Daar kies ik spullen voor het avondeten en vind ook heel lekker klinkende "chips" van allerlei groentes gemaakt. Op de terugweg speel ik nog wat Pokémon Go en dan is het tijd om me klaar te maken om te gaan zwemmen.

Eerst speel ik nog wat met Orion en vind het dan zielig om hem weer in zijn bench te doen. Ik besluit eens te experimenteren en geef hem een met kaas gevulde Kong en een Whimzie en hoop dat hij een paar uur zonder iets kapot te maken alleen kan blijven. Ik ben er vrijwel zeker van, maar je weet nooit. Het is net als een kind voor het eerst alleen thuis laten, ha ha.
De lieverd is helemaal blij met zijn Kong

In het zwembad besluit ik meteen te gaan zwemmen zodat ik mezelf er niet uitpraat. Als ik veertig baantjes heb getrokken wil ik eigenlijk nog niet klaar zijn. Ik varieer mijn slag dit keer en dat maakt het leuker. Het water voelt ook zo lekker verkoelend. Ik zwem dus door.

Vorig jaar had ik op deze datum al 23 kilometer gezwommen dus ik moet flink aanpoten om net zo ver te zwemmen dit seizoen. Het is wel een drukke zomer dit jaar dus misschien dat ik daarom zoveel achterloop. Ik zwem vandaag 80 baantjes, dus twee kilometer en mijn totaal voor het seizoen staat op 12 kilometer.

Chris trekt haar baantjes naast mij en zij is een serieuze zwemster. In de tijd dat ik twee kilometer zwem heeft zij er twee mijl (3,11km) opzitten! Als we klaar zijn drogen we op op een paar ligstoelen en praten over politiek, want we zijn beide bezorgd over de huidige situatie.

Om een uur of half zes gaan we huiswaarts. Chris om haar dochter van de metro te halen en ik om te zien of Orion zich gedragen heeft buiten zijn bench. Als ik binnenloop word ik door hem begroet met zijn beer in zijn bek.

Orion komt altijd met een speeltje in zijn bek begroeten, zo grappig. Die beer heeft hij al vanaf zijn puppy tijd. Het huis ziet er nog precies uit zoals ik het achterliet. Bewijs dat Orion eigenlijk niet meer in zijn bench hoeft.

We gaan hem er nog zeker eens per dag indoen, zodat hij er geen aversie tegen krijgt. Als er mensen in huis werken moet hij erin. Dat is morgen met de schoonmaaksters ook weer het geval. Het is op het moment te warm om hem in de van te laten als zij er zijn.

Eigenlijk is mijn boek heel spannend en wil ik het niet wegleggen, maar het is tijd om het avondeten voor te bereiden. Ik neem een kaasschaaf en snijd een komkommer in plakjes en week ze in zout en appel cider azijn. Vroeger schilde ik de komkommer, maar nu heb ik Rick zover dat hij ook ongeschild lekker vindt.

Als Rick thuiskomt bakken we de bloemkool "tots" in de oven. Die zijn gewoonlijk met aardappel, maar voor de lowcarb mensen is bloemkool veelal de vervanging. Wij vinden ze erg lekker.

Bij dit alles hebben we een moot zalm van de chef van Whole Foods. Vandaag vroeg ik hoe het bereid wordt, want het is altijd perfect. Het wordt eerst gegrild en dan in de oven gedaan. Hoe lang wist de medewerker niet, maar ze zou het gaan vragen. Deze man grilt al twintig jaar zalm zo en dat is te proeven.

De rest van de avond kijken we America's Got Talent. Altijd onvoorstelbaar hoeveel talent er te zien is. Ieder jaar is het ook weer zo anders. Ik heb nog geen akte gezien, die ik echt een winnaar vind, maar er is veel talent. En laten we wel wezen  Rick en ik zouden het niemand (vrijwel, want er zijn ook duidelijke missers) nadoen!

3 reacties:

Anja L. zei

Wat lekker dat Orion niet steeds meer in een bench hoeft als jullie weggaan. Zo lief dat hij altijd komt begroeten met een knuffel!
Die bloemkool tots lijken me heel lekker als vervanging van aardappel, ik moet toch eens kijken of er hier zo iets is.
Fijne woensdag!

Sandrah zei

Schattig dat Orion je zo komt begroeten. Mijn hond doet dat ook altijd. Zo lief! Ook als ze uit wil of als het etenstijd is, komt ze een speeltje brengen.

Die tots zien er inderdaad lekker uit. Ik ga ze eens zelf maken.

Sandra

Petra zei

@Anja - Die tots zijn echt lekker al vind ik de broccoli lekkerder dan de bloemkool.

@Sandra - Volgens mij niet moeilijk te maken, gemalen bloemkool in een dun laagje broodkruimels wikkelen en dan in de oven bakken (niet dat ik dat zelf ga doen, LOL)