Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 30, 2020

Over een gezellige lunch met een Nederlandse vriendin

Gisteravond heb ik Alexa opgedragen haar wekker om zeven uur af te laten gaan. Twee minuten later herinnert de zoetgevooisde stem me er, ook door mij opgedragen, aan dat het alarm aanstaat. Daarmee ben ik klaarwakker dus dat ga ik morgenochtend weer doen. 

Het vriest buiten en ik neem Orion mee in de van naar Starbucks. Daar staan mijn venti koffie en de egg bites al klaar. Het is vandaag croissant dag dus er wordt aangedrongen dat ik ook een croissant koop. Helaas, niet in mijn dieet, dus het blijft nee. 

Als ik terugrijd zie ik de zon net boven de daken uitkomen. Het is zoveel vrolijker buiten als die schijnt! Ik moet er maar even goed van genieten want ik betwijfel dat ik hem in Seattle ga zien.  
Na mijn ontbijt ga ik naar boven en "ren" mijn uur op de elliptische machine. Daarna maak ik me klaar om naar Anytime Fitness te gaan. Sharon wacht me al op en ook vandaag houden we de gewichten iets lichter. Ik wil geen herhaling van dinsdag en woensdag!

De ochtend vliegt zo voorbij en dan is het alweer tijd om naar het Mosaic District te vertrekken. Daar heb ik met Marielle bij het Vietnamese restaurant Four Sisters afgesproken. Voor haar is dit een nieuw restaurant en zij bestelt de pho. Ik neem de asperge met krab soep en de zomer rolls, die niet gefrituurd zijn.

Het smaakt heel goed en zoals altijd zijn we onder de indruk van de bloemstukken in dit restaurant. De eigenares is ze net in elkaar aan het zetten. Al die rozen en andere bloemen moeten honderden dollars kosten!

We hebben heel wat gesprek stof en het is bijna twee uur als we weer op onze horloges kijken. We lopen nog even naar Target en nemen dan afscheid. Ik heb hier zeep en zakjes met noten nodig en loop zomaar tegen een heel leuke Valentijns kaart voor Rick aan. Die gaat dus ook mee.
Het DRAAKJE heeft weer dorst dus ik gooi de van vol bij het Safeway benzine station. Een gallon kost op het moment maar $2,34! In ditzelfde winkelcentrum ligt Pro Nails 3. Mijn nagels zijn veel te lang dus Phuong maakt ze weer netjes. Dit keer kies ik een witte ondergrond met meerkleurige glitters.
Donderdagavond moeten de vuilnis en de recyclables buiten gezet worden en daar heb ik een grote hekel aan. Gelukkig doet Rick het meestal maar vanavond kan ik er niet onderuit. Zodra het donker begint te worden doe ik dat dus snel, dan ben ik er nog voor het eten vanaf.

Voor dat eten rijd ik, met behulp van mijn nieuwe nachtbril, naar Zenola en daar ben ik de enige aan de bar. A.J. is Kai's leeftijd en heel aardig en hij maakt een heel lekkere dirty martini. Het menu is wat uitgebreider dan voorheen en ik geniet van de gekruide wortelgroentes als voorafje.

Dit zijn allemaal "mezze", dus kleine Libanese gerechtjes. Na de groentes bestel ik de lamskabob, twee spiesjes met gekruid lamsgehakt, ook weer zeer smakelijk. Als laatste kan ik het niet laten mijn favoriet te nemen, de lamslever. Alles is heerlijk!

A.J. verveelt zich natuurlijk en heeft de tv op een van zijn favoriete shows staan. Dat is de misdaadserie Bones, die ik ook wel leuk vind om te kijken. Alleen is deze aflevering wel heel gortig met enge en vieze vergane lichamen.

Het lijkt me niet dat mensen dit tijdens hun chique Libanese maaltijd willen kijken. Ik stuur maar even een berichtje aan Lara, een van de dochters van de eigenaar. Die is het met me eens en zal met de bediening praten. Verder hebben A.J. en ik het over verschillende levers en Vienna waar hij opgegroeid is, net als onze kinderen. Het is gek te denken dat Kai ook al "zo oud" is!

Terug thuis krijg ik een berichtje dat ik mijn credit card in het restaurant heb gelaten. Dat gebeurt Rick vaak, maar mij bijna nooit. Waarschijnlijk omdat we zo in gesprek waren, maar nu moet ik morgen dus terug om die kaart op te halen. Gelukkig is het maar vijf minuten rijden.

Orion krijgt zijn botje en ik kleed me in pyjama en ga onder een dekentje tv kijken. De kaarsen ruiken lekker en het is knus zo. Hopelijk lukt het me weer vroeg naar bed te gaan, dat vroege opstaan bevalt me wel.


4 reacties:

Anja L. zei

Bones is niet echt een programma dat je tijdens het eten wilt kijken 😄.
Je nagellak ziet er weer mooi uit.
Fijne vrijdag!

Petr@ zei

Heb je de bartender zelf ook gezegd dat je Bones niet echt geschikt vindt in een restaurant? Ik zou het zelf tenminste prettiger vinden het van de klant zelf te horen dan via mijn leidinggevende. Wie weet heeft hij er gewoon niet bij stil gestaan (Wat dan van hem niet zo slim is...)

Mooi weer je nagels.

Hester zei

Ik ben jaloers op die benzineprijzen, hier kost een liter op moment 1 euro 70!

Herkenbaar van het vuilnis, ik heb ook altijd een hekel aan de bakken bij de weg zetten! Het is iets wat je snel vergeet omdat je tot het laatste moment wacht voor het geval er nog dingen in moeten en dan vergeet je het weer bijna en moet je 's avonds laat als je net lekker zit (of 's ochtends heel vroeg!) weer snel eruit. Het is echt een klusje van niks, je kan het haast niet eens een klusje noemen, maar ik vind het om een of andere manier enorm irritant, hihi.

Petra zei

@Anja - Jij een fijn weekend gewenst!

@Petra - Ik heb getwijfeld en het uiteindelijk toch aan de dochter van de eigenaar geschreven want er zijn meerdere bartenders en ik heb de anderen ook al betrapt op het opzetten van programma's die zij willen zien. Bones was wel heel erg, maar andere shows met bloederige scenes zijn ook niet bepaald lekker om te zien tijdens het eten.

@Hester - Grappig, he? Inderdaad, een klusje van niks, maar je moet ervoor naar buiten, dat zal het zijn.